Windeleff, F. M. S.?
Fra : Toke Nørby

Dato : 25-10-07 21:23

Er der nogen af jer, der er stødt på en gut med følgende data:

Windeleff, F. M. S., f. ?, postfuldmægtig, 01.08.1873-31.10.1873 kst.
postekspeditør i Bogense?

Fornavne fødselsdag etc. ønskes - om muligt - jeg kan ikke finde ham i
folketællingerne og ingen af de kilder, jeg har gransket, kender ham.
PFT
--
Mvh Toke

http://www.norbyhus.dk/

Fra : Bodil Madsen

Dato : 25-10-07 21:54

Her er måske hans søster:
Dansk Demografisk Database

Samtlige personer i husstanden

Maribo, Musse, Maribo Købstad, Maribo købstad, Østergade, matrikel 47,
Kommuneskole, 3, FT-1880, C4817
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Niels Christian Olsen Willert 37 Gift Andenlærer ved Borgerskolen
Kettinge, Lolland
Hilda Elise Johanne født Windeleff 36 Gift hans Hustru Sakskøbing
Hansine Maria Hansen 21 Ugift Tjenestepige Maribo

Og her måske hans forældre: Fra bogen: "Dødsfald i Danmark" af V. Richter.

Amalie Windeleff, f. Engel. E. e. J. P. W., 21.1.86 ( svigersøn prokurator
V.A. Kofoed)

Jens Pedersen Windeleff, købmand i Sakskøbing, 3. 12. 75, 70 år.

mvh
Bodil Madsen

Fra : Bodil Madsen

Dato : 25-10-07 22:06

Det må være ham i denne familie:
Dansk Demografisk Database

Samtlige personer i husstanden

Maribo, Musse, Sakskøbing Købstad, Sakskøbing købstad, , 157, FT-1855, C9702
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jens Peter Windeløff 48 Gift købmand
Lovice Amalie Engel 37 Gift hustru
Petra Elise Windeløff 11 Ugift datter Sakskøbing Købstad
Nanna Emilie Windeløff 8 Ugift datter Sakskøbing Købstad
Mickal Frantz Windeløff 6 Ugift søn Sakskøbing Købstad
Maria Strange 25 Ugift husjomfrue Nysted
Maria Hansdatter 30 Ugift tjenestepige Tårs

Fra : Børge Fogsgaard

Dato : 26-10-07 14:14

Det er ham. Han er døbt Fritz Michael Severin Windeleff, født 05-04-1848.

Børge

Fra : Toke Nørby

Dato : 27-10-07 13:29

Børge Fogsgaard <fogsgaard@mail.tdcadsl.dk> wrote:

>Det er ham. Han er døbt Fritz Michael Severin Windeleff, født 05-04-1848.
>
>Børge
...snip
...snip

Flot! Mange tak, begge to!