Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Nyt grafikkort?
Fra : Rune Vestergaard

Dato : 01-11-07 15:59

Hej

Jeg overvejer at købe et 8600GT grafikkort med 512 mb ram.

Har i forvejen et 7900GT med 256 mb ram.

Kan det betale sig at give 1000 kr for et nyt kort eller får jeg mere ud af
det hvis jeg er villig til at smide 2000 kr for et kort? Hvilket?

mvh
Rune

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-11-07 16:11

"Rune Vestergaard" <runev@REMOVErunev.dk> crashed Echelon writing

> [...]
>
> Kan det betale sig at give 1000 kr for et nyt kort eller får jeg mere
> ud af det hvis jeg er villig til at smide 2000 kr for et kort?

Hvis du kigger lidt på Toms charts, vil du opdage dit nuværende kort er
meget hurtigere end 8600GT.

Hvis du har behov for mere kraft er det nok 8800GTS og 8800GT du skal kigge
efter.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-11-07 02:41

Rune Vestergaard wrote:

> Jeg overvejer at købe et 8600GT grafikkort med 512 mb ram.
> Har i forvejen et 7900GT med 256 mb ram.

http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=711&model2=855&chart=275

Jesper Poulsen

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 03-11-07 12:12

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message

> http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=711&model2=855&chart=275

Mange tak for svaret.

Jeg har bestemt mig for at købe et 8800GTS med 320 mb ram til ca 2000 kr.
Hvorfor er det egentligt at et kort med 320 mb ram er hurtigere end det
samme kort med 640 mb ram? (ifølge toms hardware guide)

Nu er mit næste spørgsmål så hvilket af dem der er mest lydløst?

Jeg går meget op i at min PC ikke må sige en lyd (har antec sonata 3
kabinet, lydløs kølerblæser og 2 ultra lydsvage SATAII harddiske)

Rune

Fra : Martin

Dato : 03-11-07 15:15

"Rune Vestergaard" <runev@REMOVErunev.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har bestemt mig for at købe et 8800GTS med 320 mb ram til ca 2000 kr.

Du er opmærksom at der lige i denne uge er blevet sendt et nyt kort på
gaden?
Det hedder 8800 GT og er noget hurtigere end 8800 GTS. Lanceringspriserne
ligger på de fleste modeller mellem 1900 og 2200 kr. Man skal nok være
heldig for at få fat i en de første par uger, da de første få kort se ud til
at være blevet flået af hylderne.
Men hvis ikke GTS falder meget i pris, så er GT modellen klart det bedste
køb.
http://www.tomshardware.com/2007/10/29/geforce_8800_gt/

> [...]
>
> Jeg går meget op i at min PC ikke må sige en lyd (har antec sonata 3
> kabinet, lydløs kølerblæser og 2 ultra lydsvage SATAII harddiske)

Jeg ved ikke hvor meget GT larmer, den bruger mindre strøm, men
køleløsningen er jo også mindre så det kan da godt være at blæseren er et
hylende mareridt.
I så fald kan man jo montere en trejdeparts løsning selv for noget der
ligner 300 kr.
Der er også firmaer som har passivt kølet GT på trapperne, bla Sparkle.

Mvh Martin.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-11-07 18:05

Rune Vestergaard wrote:

> Nu er mit næste spørgsmål så hvilket af dem der er mest lydløst?

De 8800GTS jeg har lagt ører til siger absolut intet.

> Jeg går meget op i at min PC ikke må sige en lyd (har antec sonata 3
> kabinet, lydløs kølerblæser og 2 ultra lydsvage SATAII harddiske)

Dem jeg har oplevet var monteret i Antec P180. Selv med åben kabinet var
der ikke noget at høre.

Jesper Poulsen

Fra : Mads

Dato : 03-11-07 19:09

On Sat, 3 Nov 2007 12:12:22 +0100, "Rune Vestergaard"
<runev@REMOVErunev.dk> wrote:

>Jeg har bestemt mig for at købe et 8800GTS med 320 mb ram til ca 2000 kr.

Du kan få et 8800GT med 512MB ram til samme pris og det slår
GTS kortet med flere længder.

Jeg har selv lige bestilt et.

mvh Mads

Fra : Per Nielsen

Dato : 03-11-07 20:53

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
> Du kan få et 8800GT med 512MB ram til samme pris og det slår
> GTS kortet med flere længder.
> Jeg har selv lige bestilt et.

Har du et link?

Fra : Mads

Dato : 03-11-07 21:12

On Sat, 3 Nov 2007 20:52:43 +0100, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.com> wrote:

>Har du et link?

til hvad præcis ?

Fra : Per Nielsen

Dato : 03-11-07 21:24

> til hvad præcis ?

Hvor du har bestlit det henne? Jeg har ikke kunnet finde nogen der har det
på lager herhjemme.

Fra : Mads

Dato : 03-11-07 21:28

On Sat, 3 Nov 2007 21:24:03 +0100, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.com> wrote:

>Hvor du har bestlit det henne? Jeg har ikke kunnet finde nogen der har det
>på lager herhjemme.

Nåh, nej det kunne jeg heller ikke. Brugte ellers lang tid på at lede.
Bestilte til sidst hos Midtdata hvor leveringstiden stod til 6-10 dage
hvilket jeg godt kan leve med. Desuden sparer jeg så porto da
MD har butik i Aalborg hvor jeg bor.

Om de 6-10 dage så holder, tjae, nu må vi se.

mvh Mads

Fra : Per Nielsen

Dato : 03-11-07 21:40

> Om de 6-10 dage så holder, tjae, nu må vi se.

I wouldn't hold my breath

Fra : Mads

Dato : 03-11-07 21:44

On Sat, 3 Nov 2007 21:40:16 +0100, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.com> wrote:

>I wouldn't hold my breath

Pyt, jeg ka alligevel ikke holde vejret i en uge.

Mit 7800GTX klarer da også de fleste opgaver fint nok,
men ikke Crysis. Demoen fik det helt i knæ og op på
næsten 100°C.

mvh Mads

Fra : Per Nielsen

Dato : 03-11-07 22:27

> Mit 7800GTX klarer da også de fleste opgaver fint nok,
> men ikke Crysis. Demoen fik det helt i knæ og op på
> næsten 100°C.

Crysis og COD4 demoerne gjorde også at jeg nu har opgraderet. Ja, Medal of
Honor Airborne skal da også have lidt kredit. Jeg har opgraderet fra et
6800GT.

Det blev så til et 640MB 8800GTS kort, så nu går jeg og holder lidt øje med
om jeg kommer til at ærgre en del over at jeg ikke kunne vente lidt længere
på et GT kort Men der var ikke rigtigt nogle tegn på at de var på vej da
jeg bestilte...

Fra : Mads

Dato : 04-11-07 00:02

On Sat, 3 Nov 2007 22:26:54 +0100, "Per Nielsen"
> [...]

>på et GT kort Men der var ikke rigtigt nogle tegn på at de var på vej da

Ja, det er selvfølgelig surt hvis du har betalt mere for et GTS kort
end det nye GT kort koster. Har set priser så lave som 1680,- for GT.
Jeg var selv lidt i tvivl om jeg skulle vente og se hvad det nye
Radeon kort ku præstere, men gad ikke vente på de første tests.

Trøst dig med at de fleste spil kører næsten lige godt på de to
kort. Dog bestemt ikke Crysis, ifølge testen på Toms Hardware.

mvh Mads

Fra : Per Nielsen

Dato : 04-11-07 09:50

> [...]
> Jeg var selv lidt i tvivl om jeg skulle vente og se hvad det nye
> Radeon kort ku præstere, men gad ikke vente på de første tests.

Jeg har betalt mere

> Trøst dig med at de fleste spil kører næsten lige godt på de to
> kort. Dog bestemt ikke Crysis, ifølge testen på Toms Hardware.

Den faldt jeg også over og græmmede mig lidt. Jeg skal også lige have læst
testen helt igennem.