Helligt undertøj
Fra : Per Rønne

Dato : 22-10-07 18:52

På:

<http://usablog.blogs.berlingske.dk/2007/10/17/manden-i-det-hellige-unde
rtøj/>

kan man læse en artiken fra 17. oktober af Poul Høi om hvorfor Mitt
Romney ikke kan blive USAs præsident. Og det handler om noget så
ejendommeligt som undertøj.

Ikke fordi han går i /pink/ undertøj. Næh, han går i /helligt/ undertøj.

Jeg citerer:

Poul Høi skrev:
> [...]
>
> Min kirke er ikke højrereligiøs, den er gammeldags lutheransk, og hvis
> mormonerne på denne religiøse lavfrekvens møder sådan en modstand, så tør
> jeg slet ikke tænke på, hvordan det lyder længere henne ad gaden, og man
> kan sige meget om højrereligiøse - men pragmatikere er de kun sjældent.
> Når de står over for en mand, der tror på, hvad de betragter som hedenskab
> eller vranglære, så vifter de ham - bogstaveligt talt - ad helvede til, og
> at den højrereligiøse Bob Jones i den forgangne uge gav Romney en lunken
> anbefaling, er kun undtagelsen, der bekræfter mormon-problemet.

Og så kan jeg i øvrigt henvise til en artikel i Kristeligt Dagblad:

<http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/234290>

Til wikipedia:

<http://en.wikipedia.org/wiki/Temple_garment>

Og til en googling, hvor man tilsyneladende også kan købe det:

<http://www.google.com/search?client=safari&rls=da-dk&q=%22helligt+under
tøj%22&ie=UTF-8&oe=UTF-8>

Og så kan man i øvrigt se at 'vovet' undertøj som hvide
sportsundertrøjer og hvide herretrusser slet ikke kan gå an. Næh, der
skal være ærmer og ben i undertøjet, som dog ikke mere skal være
forsynet med knapper [tidligere snore] eller eller i ét stykke. For slet
ikke at tale om /krave/ ...

Ja, jeg må indrømme at jeg ikke før i dag er stødt på denne absurditet,
lige som jeg heller aldrig har hørt at der i Bibelen krævedes brug af
bestemte undertøjsformer ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-07 02:57

""Per Rønne"" skrev i en meddelelse:

> Ja, jeg må indrømme at jeg ikke før i dag er stødt på denne absurditet,
> lige som jeg heller aldrig har hørt at der i Bibelen krævedes brug af
> bestemte undertøjsformer ...

Jojo! Når du er gået "derhen, hvorfra ingen vender tilbage", så har du
bare at iføre dig et figenblad: - S, M, L eller XL, evt. XXL?

Hej -- Ib

Fra : Per Rønne

Dato : 23-10-07 04:54

Ib Baagøe <ib-baagoeSNABELprivat.dk> wrote:

> Jojo! Når du er gået "derhen, hvorfra ingen vender tilbage", så har du
> bare at iføre dig et figenblad: - S, M, L eller XL, evt. XXL?

På Statens Museum for Kunst ses i et klassisk aptheosisk maleri {hvor en
bunke mennesker farer til himmels for at blive guder} nu også en
'sommerfuglevariant' .

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk