the ames brothers
Fra : Familien Hansen

Dato : 21-10-07 11:46

The Ames Brothers havde i 1953 et stort hit med You, You, You.
Men jeg mener at kunne huske at en anden gruppe/solist - på et senere
tidspunkt - indspillede samme nummer.
Kan imidlertid ikke finde noget om det på nettet. Måske husker jeg forkert,
men prøver
alligevel at spørge herinde.

Michael

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 21-10-07 12:18

Familien Hansen skrev:

> [...]
> - indspillede samme nummer. Kan imidlertid ikke
> finde noget om det på nettet. Måske husker jeg
> forkert, men prøver alligevel at spørge herinde.

Originalen er nu ikke værst:
http://www.youtube.com/watch?v=scbV_wP6X8c

Men prøv at skrive "You You You" i YouTube. Der
er en lang række af mere eller mindre hjælpeløse
versioner - ikke ret mange af dem minder om
originalmelodien.

--
Herluf :·)

Fra : aab

Dato : 21-10-07 20:36

"Familien Hansen" <hansen@oskars.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tidspunkt - indspillede samme nummer.
> Kan imidlertid ikke finde noget om det på nettet. Måske husker jeg

I 1966 havde Mel Carter et mindre hit med den i U.S.A. (nr. 49).
Kiggede lige min egen pladesamling igennem og fandt 2 andre
versioner: Lee Andrews fra 1955 og Four Jacks fra 1960.

Med venlig hilsen
Anker Andreasen

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-10-07 22:09

> [...]
> tidspunkt - indspillede samme nummer.
> Kan imidlertid ikke finde noget om det på nettet. Måske husker jeg

Det var ganske rigtigt et stort hit med Ames Brothers og den næstmest solgte
i USA i 1953.
For dem der ikke kender nummeret:

http://rapidshare.com/files/64219515/02_-_Ames_Brothers_-_You__You__You.mp3

Fra : Familien Hansen

Dato : 21-10-07 22:31

> Det var ganske rigtigt et stort hit med Ames Brothers og den næstmest
> solgte
> i USA i 1953.
> For dem der ikke kender nummeret:

Tusinde tak for svarene. Har en fornemmelse af at det godt kan være den
version med Four Jacks jeg husker.
Den kunne være interessant at høre igen, men hvor søren finder man den...

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-10-07 23:29

> Tusinde tak for svarene. Har en fornemmelse af at det godt kan være den
> version med Four Jacks jeg husker.
> Den kunne være interessant at høre igen, men hvor søren finder man den...

Der er udgivet en opsamling på CD. Prøv om den er der.

Fra : aab

Dato : 22-10-07 09:41

> [...]
> version med Four Jacks jeg husker.
> Den kunne være interessant at høre igen, men hvor søren finder man den...

Den ligger på Four Jacks boxen, der udkom i 2005.

Med venlig hilsen
Anker Andreasen

Fra : Familien Hansen

Dato : 22-10-07 13:40

> Den ligger på Four Jacks boxen, der udkom i 2005.

Super... nogen der kender et sted at finde Mel Carter eller Lee Andrews
versioner?

Fra : aab

Dato : 23-10-07 01:34

> Super... nogen der kender et sted at finde Mel Carter eller Lee Andrews
> versioner?

Prøv eventuelt at klikke her:
www.amazon.com/Best-Mel-Carter/dp/B000002U4Z
og klik på »Listen to samples« og hør 30 sekunder af
Mel Carters udgave af »You You You«.
Angående Lee Andrews' udgave af »You You You«
kan jeg mærkelig nok kun finde den på mit eget album
»Lee Andrews Sings« (Post 5000), som jeg købte
engang i løbet af 80'erne i en af »cut-out«-forretningerne.

Med venlig hilsen
Anker Andreasen