/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Import af veteranbil
Fra : Søren Sømand


Dato : 22-10-07 20:00

Ohøj HG.
Jeg går og pusler med tanken om at få mig en VW Karmann Ghia type 14. Når
man nu kun har råd til en gammel spand, hvorfor så ikke en med lidt stil.
Jeg har på nettet set flere der har hentet dem i USA, og på de tyske
online-bilbaser er der også et godt udbud, men hvad skal man tage sig i
agt for?
Jeg mener at have læse et sted at ved import af veteranbiler (min. 35 år)
koster afgiften 1/4 af den originale afgift og det kan vel ikke være så
meget for en bil fra 1968. Nogle er faringer?
Nogle genereller er faringer med denne bil, reservedele mm.? (ud over
blære-faktoren)

/Søren

 
 
Jørgen Sørensen (22-10-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen Sørensen


Dato : 22-10-07 20:45

Hej Søren
jeg hentede en motorcykel i Polen før de kom i eu
der lærte jeg at hvis du importerer den som samle opjekt spare du en del på
moms og told
dette vil du kunne bruge hvis du henter fra usa
gælder for køretøjer der er over 35 år gamle
min motorcykel er fra 1968
momsen hvar så kun 5 %
jeg sparede 4000 kroner ved at vente i tolden i 2 timer på at alt blev
klaret
en rimelig time løn
hilsen Jørgen
"Søren Sømand" <soren@somand.dk> skrev i en meddelelse
news.t0l4eofe75f8m6@vista-4200...
> Ohøj HG.
> Jeg går og pusler med tanken om at få mig en VW Karmann Ghia type 14. Når
> man nu kun har råd til en gammel spand, hvorfor så ikke en med lidt stil.
> Jeg har på nettet set flere der har hentet dem i USA, og på de tyske
> online-bilbaser er der også et godt udbud, men hvad skal man tage sig i
> agt for?
> Jeg mener at have læse et sted at ved import af veteranbiler (min. 35 år)
> koster afgiften 1/4 af den originale afgift og det kan vel ikke være så
> meget for en bil fra 1968. Nogle er faringer?
> Nogle genereller er faringer med denne bil, reservedele mm.? (ud over
> blære-faktoren)
>
> /Søren



Peter Dalgaard (22-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 22-10-07 21:02

"Jørgen Sørensen" <solna@privat.dk> writes:

> Hej Søren
> jeg hentede en motorcykel i Polen før de kom i eu
> der lærte jeg at hvis du importerer den som samle opjekt spare du en del på
> moms og told
> dette vil du kunne bruge hvis du henter fra usa
> gælder for køretøjer der er over 35 år gamle
> min motorcykel er fra 1968
> momsen hvar så kun 5 %
> jeg sparede 4000 kroner ved at vente i tolden i 2 timer på at alt blev
> klaret
> en rimelig time løn
> hilsen Jørgen
> "Søren Sømand" <soren@somand.dk> skrev i en meddelelse
> news.t0l4eofe75f8m6@vista-4200...
>> Ohøj HG.
>> Jeg går og pusler med tanken om at få mig en VW Karmann Ghia type 14. Når
>> man nu kun har råd til en gammel spand, hvorfor så ikke en med lidt stil.
>> Jeg har på nettet set flere der har hentet dem i USA, og på de tyske
>> online-bilbaser er der også et godt udbud, men hvad skal man tage sig i
>> agt for?
>> Jeg mener at have læse et sted at ved import af veteranbiler (min. 35 år)
>> koster afgiften 1/4 af den originale afgift og det kan vel ikke være så
>> meget for en bil fra 1968. Nogle er faringer?
>> Nogle genereller er faringer med denne bil, reservedele mm.? (ud over
>> blære-faktoren)

Så sådan en fyr på motorvejen i går (på uspecificeret udenlandske
nummerplader). Den lød godt nok lidt sært, lidt som en folkevogn der
har nået toppen af sin ydeevne (vi kørte lige knap 110).

Bortset fra det så er der vist en fælde med veteranregistreringen:
Det forudsætter at køretøjet kun bruges "lejlighedsvis".


--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Søren Sømand (22-10-2007)
Kommentar
Fra : Søren Sømand


Dato : 22-10-07 22:04

Det lyder jo altsammen meget godt, men hvordan henter man bil fra USA,
sådan rent praktisk. Tager man derover og stopper den selv i en container
eller hvordan?

Hvad med veteranbiler fra tyskland. En tyskproduceret bil fra dengang er
der vel flere af og i bedre stand dernede, end herhjemme? Også bedre til
prisen?
/Søren





Den 22.10.2007 kl. 21:44 skrev Jørgen Sørensen <solna@privat.dk>:

> Hej Søren
> jeg hentede en motorcykel i Polen før de kom i eu
> der lærte jeg at hvis du importerer den som samle opjekt spare du en del
> på
> moms og told
> dette vil du kunne bruge hvis du henter fra usa
> gælder for køretøjer der er over 35 år gamle
> min motorcykel er fra 1968
> momsen hvar så kun 5 %
> jeg sparede 4000 kroner ved at vente i tolden i 2 timer på at alt blev
> klaret
> en rimelig time løn
> hilsen Jørgen
> "Søren Sømand" <soren@somand.dk> skrev i en meddelelse
> news.t0l4eofe75f8m6@vista-4200...
>> Ohøj HG.
>> Jeg går og pusler med tanken om at få mig en VW Karmann Ghia type 14.
>> Når
>> man nu kun har råd til en gammel spand, hvorfor så ikke en med lidt
>> stil.
>> Jeg har på nettet set flere der har hentet dem i USA, og på de tyske
>> online-bilbaser er der også et godt udbud, men hvad skal man tage sig i
>> agt for?
>> Jeg mener at have læse et sted at ved import af veteranbiler (min. 35
>> år)
>> koster afgiften 1/4 af den originale afgift og det kan vel ikke være så
>> meget for en bil fra 1968. Nogle er faringer?
>> Nogle genereller er faringer med denne bil, reservedele mm.? (ud over
>> blære-faktoren)
>>
>> /Søren
>
>


Kim Olsen (22-10-2007)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 22-10-07 21:45


> Jeg mener at have læse et sted at ved import af veteranbiler (min. 35 år)
> koster afgiften 1/4 af den originale afgift og det kan vel ikke være så
> meget for en bil fra 1968. Nogle er faringer?
> Nogle genereller er faringer med denne bil, reservedele mm.? (ud over
> blære-faktoren)
>
> /Søren

Hej Søren

Min far har importeret en fra Californien (Las Vegas plader) Alle dele kan
skaffes i danmark, men de kan have nogle andre motorer end hvad der var
standard herhjemme. (men så kan du jo udskifte den) Type 14 passer alle
tekniske dele med en alm. boble, men vær opmærksom på, at USA typerne har
nogle andre lygter, som det er mere end halvdyrt at skaffe dele til på Ebay
:
Ellers er USA biler jo (som regel) dejligt rustfrie...
se billeder af bilen på www.kims.pahn.dk

hilsen
Kim Olsen


Bo Ødegaard (23-10-2007)
Kommentar
Fra : Bo Ødegaard


Dato : 23-10-07 06:47

Søren, du skal simpelthen skynde dig hen og oprette dig som bruger på
http://www.vwnettet.dk !

Der kan du få alt at vide om disse biler, og et eller andet sted derinde er
der også en der reklamerer med at arrangere import fra USA.



RP (23-10-2007)
Kommentar
Fra : RP


Dato : 23-10-07 09:54

> Det lyder jo altsammen meget godt, men hvordan henter man bil fra USA,
> sådan rent praktisk. Tager man derover og stopper den selv i en container
> eller hvordan?

Jeg mener at dem her kan klare det hele for dig (Inspektion,
transport, betaling osv...), hvis du vælger bil fra USA.

http://www.schumachercargo.eu/Webnodes/da/19

Såvidt jeg ved så betales der af biler over 35 år afgift af
nyvognprisen dengang den blev produceret. Dvs min corvette fra 1968,
blev vurderet til en nypris på ca 18.000,- kr i 1968 og jeg kom til at
betale ca 28000 kr i afgift i foråret 2007. Der kom lidt fradrag pga
af bilen stand og andet.

Oveni afgiften kommer der også told og moms, mere om det nedenunder.

Nedenstående er sakset fra schumachers hjemmeside.

Køretøjer der er 30 år og derover er omfattet af momslovens paragraf
32 stk. 2., der giver fritagelse for told, og moms beregnes kun på 20
% af køretøjets kostpris, populært sagt 5 % moms. Køretøjets kostpris
består af, indkøbspris i USA, transport omk., DK havne omkostninger.
Køretøjer der er yngre end 30 år er belagt med fuld told og moms, det
vil ofte kunne betale sig at indfortolde i Tyskland, da momssatsen er
6 % lavere.

Mvh

R. Poulsen








JH (23-10-2007)
Kommentar
Fra : JH


Dato : 23-10-07 18:40

> Jeg mener at have læse et sted at ved import af veteranbiler (min. 35 år)
> koster afgiften 1/4 af den originale afgift

Nej, endnu bedre. Afgiften er 40% af nyprisen (nypris i 1968). Er du med?

Et par eksempler:

Ikke veteraner (groft udregnet):
nypris + 180% af nyprisen i afgift = samlet pris incl afgift

Ved veteraner:
Køb af bil uden afgift + 40% af nyprisen i afgift = samlet pris incl afgift

Du kan læse mere på motor historisk samråds hjemmeside.

JH



JH (23-10-2007)
Kommentar
Fra : JH


Dato : 23-10-07 21:24


> > Jeg mener at have læse et sted at ved import af veteranbiler (min. 35
år)
> > koster afgiften 1/4 af den originale afgift

P.S. vægtafgiften på veteranbiler er 1/4 af normal vægtafgift. Det er nok
den du har fået forvekslet med importafgift...

JH



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste