|
| Indstallering af P watch Fra : mbk112@hotmail.com |
Dato : 22-10-07 17:43 |
|
Hej
Står med en P-watch og et stk Toyota Aygo.
Kan nogen sige mig, hvordan man lettest trækker de tre ledninger fra P-
watchen ud i motorrummet ?
mvh
Michael Kristensen
| |
joke (22-10-2007)
| Kommentar Fra : joke |
Dato : 22-10-07 17:49 |
|
<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1193071361.632272.9300@t8g2000prg.googlegroups.com...
Hej
Står med en P-watch og et stk Toyota Aygo.
Kan nogen sige mig, hvordan man lettest trækker de tre ledninger fra P-
watchen ud i motorrummet ?
Kender ikke helt til hvordan radioen er i bilen men i min har jeg kunnet
finde alt strøm omme bag radioen det gjorde det let at installere den
Hilsen
Johnny
| |
mbk112@hotmail.com (22-10-2007)
| Kommentar Fra : mbk112@hotmail.com |
Dato : 22-10-07 21:22 |
|
On 22 Okt., 18:49, "joke" <jkp6670HADERS...@hotmail.com> wrote:
> <mbk...@hotmail.com> skrev i en meddelelsenews:1193071361.632272.9300@t8g2000prg.googlegroups.com...
> Hej
>
> Står med en P-watch og et stk Toyota Aygo.
>
> Kan nogen sige mig, hvordan man lettest trækker de tre ledninger fra P-
> watchen ud i motorrummet ?
>
> Kender ikke helt til hvordan radioen er i bilen men i min har jeg kunnet
> finde alt strøm omme bag radioen det gjorde det let at installere den
Er din radio indbygget eller eftermonteret ?
Skal P-watchen ikke også ned og have fat i ledningen til
startmotoren ?
mvh
Michael Kristensen
| |
mbk112@hotmail.com (22-10-2007)
| Kommentar Fra : mbk112@hotmail.com |
Dato : 22-10-07 21:26 |
|
> Kender ikke helt til hvordan radioen er i bilen men i min har jeg kunnet
> finde alt strøm omme bag radioen det gjorde det let at installere den
Skal P-watchen ikke også have fat i ledningen til startmotoren for at
kunne registrere, at man starter bilen ?
mvh
Michael Kristensen
| |
Flemming (22-10-2007)
| Kommentar Fra : Flemming |
Dato : 22-10-07 21:34 |
|
mbk112@hotmail.com wrote:
>> Kender ikke helt til hvordan radioen er i bilen men i min har jeg
>> kunnet finde alt strøm omme bag radioen det gjorde det let at
>> installere den
>
> Skal P-watchen ikke også have fat i ledningen til startmotoren for at
> kunne registrere, at man starter bilen ?
Du skal "bare" finde et sted med spænding på, selv når startmotoren kører
(Klemme 15). Det letteste er at finde sikrings boksen, og så måle sig frem
til en tom sikring holder, med konstant spænding på, også når startmotoren
kører.
Mvh. Flemming
| |
Hans Paulin \(6310\) (22-10-2007)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 22-10-07 22:34 |
|
mbk112@hotmail.com skrev:
> Skal P-watchen ikke også have fat i ledningen til startmotoren for at
> kunne registrere, at man starter bilen ?
Nopes
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
NHF (23-10-2007)
| Kommentar Fra : NHF |
Dato : 23-10-07 07:44 |
|
Hej Michael
Du skal ikke i motorrummet - og for guds skyld i pille ved startmotoren. De
tre ledninger skal dels have fast minus, fast plus og sidste skal have
"tænding" plus, dvs. fast plus når nøglen er drejet om på tænding. Jeg
monterede også min via radioen der er alle betingelserne opfyldt.
Hvis du er i tvivl om monteringen, så tag fat i en nabo/kollega eller ring
til en livline, og brug ikke 50:50
NHF, Århus
| |
PMH (23-10-2007)
| Kommentar Fra : PMH |
Dato : 23-10-07 10:09 |
|
"NHF" <volvo4sale@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:471d9808$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> og sidste skal have "tænding" plus, dvs. fast plus når nøglen er drejet
> om på tænding.
Det er ikke nok, der skal være spænding når nøglen
drejes til start, og startermoteren kører.
Mange steder på bilen mistes spændingen i startøjeblikket,
så det er vigtigt med en prøvelampe, og hold øje med den
mens bilen startes, den må IKKE miste spændingen i
startøjeblikket.
PMH
| |
Anders Majland (23-10-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 23-10-07 13:59 |
|
> Mange steder på bilen mistes spændingen i startøjeblikket,
> så det er vigtigt med en prøvelampe, og hold øje med den
> mens bilen startes, den må IKKE miste spændingen i
> startøjeblikket.
Nå ja og så er det vigtigt at det også er den rigtige ledning med "fuld"
spænding man har ved - og ikke den til instrumenlyset der via en variabel
modstand er dæmpet til omkring 7V (Det virker heller ikke
| |
mbk112@hotmail.com (23-10-2007)
| Kommentar Fra : mbk112@hotmail.com |
Dato : 23-10-07 18:04 |
|
On 23 Okt., 08:43, "NHF" <volvo4s...@privat.dk> wrote:
> Hej Michael
>
> Du skal ikke i motorrummet - og for guds skyld i pille ved startmotoren. De
> tre ledninger skal dels have fast minus, fast plus og sidste skal have
> "tænding" plus, dvs. fast plus når nøglen er drejet om på tænding.
Hvad er grunden til, at den både skal have fast plus +
"tændingsplus" ? Hvorfor kan den ikke nøjes med "tændingsplus" ?
mvh
Michael
| |
Anders Majland (23-10-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 23-10-07 18:32 |
|
> Hvad er grunden til, at den både skal have fast plus +
> "tændingsplus" ? Hvorfor kan den ikke nøjes med "tændingsplus" ?
Der skal jo være strøm på den hele tiden - så den ikke behøver batteri.
Når den så får tændingsplus - måler den om spændingen dykker på den
almindelige plus. Hvis ikke så tror den ikke på at du har startet motoren.
Desuden er der vist indbygget et simpelt elektronisk kompas i den så den den
også skal drejes lidt rundt for at akceptere at du ikke længere er parkeret.
I praksis virker det fint - og jeg har ikke oplevet at den har fejlet.
Hverken i den nuværende eller den forrige bil. I den nye er der en atermisk
forrude og den holder parkeret i en muret garage med metallag. Alligevel har
jeg ikke set den markere for mangleden radiosignal (Kommer vist hvis den i
en "periode" ikke har fået opdateret uret)
/A
| |
mbk112@hotmail.com (23-10-2007)
| Kommentar Fra : mbk112@hotmail.com |
Dato : 23-10-07 19:39 |
|
On 23 Okt., 19:32, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:
> > Hvad er grunden til, at den både skal have fast plus +
> > "tændingsplus" ? Hvorfor kan den ikke nøjes med "tændingsplus" ?
>
> Der skal jo være strøm på den hele tiden - så den ikke behøver batteri.
>
> Når den så får tændingsplus - måler den om spændingen dykker på den
> almindelige plus. Hvis ikke så tror den ikke på at du har startet motoren.
Hvordan kan det være, at spændingen ikke falder ensartet i både fast
plus og "tændingsplus", når batteriet belastes ved start ?
Bliver strømforsyningen til andre dele end startmotoren i bilen
afbrudt ved start ?
mvh
Michael Kristensen
| |
|
|