Sikring med ratlås, hvad vil det hjælpe ?
Fra : Kim

Dato : 22-10-07 14:47

Har lige fået min stjåldne bil tilbage,
Fiat Uno 60 fra 1993.

Er inde og kikke på div ratlåse men vil det hjælpe ?
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1348632747&n=1199145606&pn=-2140117405

Vil et centrallås system hjælpe ?

Eller måske en Alarm lampe Rød ?
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1348632747&n=1199145606&pn=1215136541

Hvad kan eller anbefales, jer der har prøvet dette før ?

Mvh Kim

Fra : Kim

Dato : 22-10-07 14:53

"Kim" <no@way.dk> skrev
> Hvad kan eller anbefales, jer der har prøvet dette før ?

Har nogen her kendskab til denne :
http://autoalarm.dk/product.asp?product=20&sub=3&page=1
Steel 2 vejs 888DD alarm M/2 døres c-lås

Mvh Kim

Fra : Mogens

Dato : 22-10-07 16:50

"Kim" <no@way.dk> skrev i en meddelelse

> Vil et centrallås system hjælpe ?
> Hvad kan eller anbefales, jer der har prøvet dette før ?

Du kan nemt sikre din bil med en afbryder på stelforbindelsen.
En boks der monteres, hvor nøglen er "uerstattelig" men nem at
fjerne/montere for ejeren...

Fra : mikkelmolbjerg@gmail~

Dato : 22-10-07 17:49

On 22 Okt., 15:47, "Kim" <n...@way.dk> wrote:
> Har lige fået min stjåldne bil tilbage,
> Fiat Uno 60 fra 1993.

Det er så kedeligt når andre tage en tur en egens bil.

Jeg har en:
http://www.crimecode.com/tyverisikring/bloster_ratlaas.asp
Den er stor, tung og lettere bøvlet at lås, men den skulle være svær
at bryde op.
Tror ikke at thasen jern holder nogen tilbage.

Mikkel

Fra : Kim

Dato : 23-10-07 15:38

<mikkelmolbjerg@gmail.com> skrev
> http://www.crimecode.com/tyverisikring/bloster_ratlaas.asp
>Den er stor, tung og lettere bøvlet at lås, men den skulle være svær
>at bryde op.

Ja men 849,-kr er dyrt.

Hvad med denne her så STOPLOCK PRO - Anbefales af forsikringsselskab
http://www.nap.dk/default.aspx?load=main&Data=ProductInfo&key=81671&design=default

Koster kun Kr. 699,00

Eller Stoplock Orginal til Kr. 639,00
http://bildillen.dk/default.asp?mode=produkt&proID=288&produktgrID=44

"Meget synlig tyveri sikring. Høj sikkerhed -10.000 nøglekombinationer -
sikre mod afmontering af rat. Fremstillet af hærdet stål. Alarmsimulator i
form af rød diode.!"

Nogen der har erfaringer med disse ?

Mvh Kim

Fra : Anders Majland

Dato : 23-10-07 15:53

Jeg havde engang sådan en til ca 400kr - Stor og fin men lidt besværlig at
låse op. En dag drillede låsen så og jeg kom til at tage ved den - og den
knækkede bare åben !

Ratlåse kan måske holde de værste amatører ude - men for at forhindre at de
kører med den så placer en skjult men let tilgængelig afbryder. Så får de
den ikke startet selvom de bryder ind og bryder tændingslåsen op....

Fra : Kim

Dato : 24-10-07 15:50

Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev
> Ratlåse kan måske holde de værste amatører ude - men for at forhindre at
> de kører med den så placer en skjult men let tilgængelig afbryder. Så får
> de den ikke startet selvom de bryder ind og bryder tændingslåsen op....

Ja, snakkede med min mekaniker i dag om dette, så spørger han mig,
som ikke er mekaniker om hvor den skal sidde....?!?!?

Jeg har sq ikke erfaringer med sådan noget, det burde en mekaniker da ha...

Jeg har bare hørt fra andre at hvis man sætter den i førekabinen,
så finder biltyven den hurtigt, ellers skal den sættes under motorhjelmen.

Har også hørt om en hovedafbryder, ligesom dem til lastbiler,
en lille dåse med en rød afbryder på, når man lukker, så tager
man den røde afbryder med i lommen.

Men den kan jo også flås itu og så kan biltyven sætte et lille stykke
ledning på så der er forbindelse....

Hvd vil I foreslå ?

Mvh Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-10-07 18:10

Kim skriver:

> Ja, snakkede med min mekaniker i dag om dette, så spørger han mig,
> som ikke er mekaniker om hvor den skal sidde....?!?!?

Han spørger dig fordi han gerne vil høre, hvor du gerne vil have
afbryderen til at sidde, så du nemt og bekvemt kan nå den.

> Jeg har bare hørt fra andre at hvis man sætter den i førekabinen,
> så finder biltyven den hurtigt, ellers skal den sættes under motorhjelmen.

Afhængigt af, hvor godt man skjuler den.

> Hvd vil I foreslå ?

På min Golf2 var der en kontakt i serie med styreledningen til relæ til
benzinpumpen.

Kontakten var placeret inde i et blænddæksel hvor der ellers kunne sidde
en rigtig kontakt til et eller andet. Kontakten var en momentkontakt og
skulle aktiveres kortvarigt inden 10 sekunder efter der var sat tænding
på, ellers kom der aldrig strøm til benzinpumpen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jens Olsen

Dato : 23-10-07 18:33

On Tue, 23 Oct 2007 16:37:33 +0200, "Kim" <no@way.dk> wrote:

> [...]
>sikre mod afmontering af rat. Fremstillet af hærdet stål. Alarmsimulator i

Fyens Stifttidende roser "Stoplock Pro":

http://www.fyens.dk/article/186936

Et stykke nede ad siden.

Jens

Fra : Kim

Dato : 24-10-07 15:40

"Jens Olsen" <ingen@spam.invalid> skrev
> Fyens Stifttidende roser "Stoplock Pro":
>
> http://www.fyens.dk/article/186936

"Biltyvens skræk

Højtider som julen er højsæson for biltyverier. Og nej - gamle, bulede og
rustanløbne biler er ikke fredet. Tværtimod går tyvene efter ældre biler
uden startspærre. Men sæt en ratlås på bilen, så stikker tyvene
skruetrækkeren i naboens bil i stedet for.
I hvert fald hvis ratlåsen er en Stoplock Pro.

Den engelske lås vandt suverænt KørGodts omfattende test af ratlåse sidste
år.
Mens syv andre mærker bare fik avisens indkaldte låsesmed til at grine, var
der faglig respekt for den solide Stoplock Pro. En lås, der siger "skrid"
og et must til gamle biler uden kaskoforsikring.

Stoplock Pro: 599 kr. "

Hvor kan man få den til 599,- kr ?

Mvh Kim

Fra : OZ3BTO

Dato : 22-10-07 21:33

> [...]
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=1348632747&n=1199145606&pn=1215136541
>
> Hvad kan eller anbefales, jer der har prøvet dette før ?

En alm. alarm gør meget .. specielt hvis den kan støje voldsomt

Ellers en gømaskine på bagsædet er hvist det enste der er 110% sikker

Erik

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 22-10-07 23:00

"OZ3BTO" <no@spam.dk> writes:

> "Kim" <no@way.dk> skrev i en meddelelse

> Ellers en gømaskine på bagsædet er hvist det enste der er 110% sikker

Man ser det for sig: Et stk. lillebitte bil med stor stor hund på
bagsædet som vuffer ad alt hvad der passerer indenfor 10 m af bilen,
inde mellem karreerne i Nordvestkvarteret...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-10-07 22:06

Kim skriver:

> Er inde og kikke på div ratlåse men vil det hjælpe ?
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=1348632747&n=1199145606&pn=-2140117405

En stor gul klump jern tager ca 10 sekunder ekstra at bryde op.

Men måske bilen ved siden af ikke har den og så holder tyven måske
fingrene væk.

I mine tidligere dage døjede min arbejdsgiver med at en firmabil blev
stjålet flere gange fra firmaets parkeringsplads. Den fik så sådan en
"gul klump jern", som en tyvstjæler brækkede låsen i stykker på, emn fik
den ikek op. For eftetiden var den store gule klump uden lås monteret på
rattet når den overnattede på parkeringspldadsen og aldrig mere
stjålet....

Fra : Jens Olsen

Dato : 23-10-07 15:24

On Mon, 22 Oct 2007 23:05:33 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Kim skriver:

>En stor gul klump jern tager ca 10 sekunder ekstra at bryde op.
>
>Men måske bilen ved siden af ikke har den og så holder tyven måske
>fingrene væk.

"Stoplock Pro" skulle da vist være noget af en opgave at komme
igennem:

http://bilxperten.dk/default.asp?mode=produkt&proID=287&produktgrID=44

Jens

Fra : nono

Dato : 23-10-07 23:25

Efter min skod kadett var stjålet to gange købte jeg en ratlås i
fdm-butikken. Bilen blev ikke stjålet derefter.

Vh
Henrik

Fra : Kim

Dato : 24-10-07 15:51

"nono" <nono@no.no> skrev
> Efter min skod kadett var stjålet to gange købte jeg en ratlås i
> fdm-butikken. Bilen blev ikke stjålet derefter.

Hvilken en type ( link eller navn ) samt pris ?

Mvh Kim

Fra : Kim

Dato : 24-10-07 15:58

"nono" <nono@no.no> skrev
> Efter min skod kadett var stjålet to gange købte jeg en ratlås i
> fdm-butikken. Bilen blev ikke stjålet derefter.

Ups sorry.
Fandt den her til
1113 - Stop lock pro Ratlås
Medlemspris: kr. 539,00
Pris: kr. 599,00
http://netbutik.fdm.dk/public/fdmshoppen/VarerPrAfdeling.asp?ID=14

Hvor ligger de FDM butikker i Kbh hvor man kan købe den ?

Mvh Kim

Fra : Leonard

Dato : 24-10-07 16:06

On Wed, 24 Oct 2007 16:57:51 +0200, Kim wrote:

> Hvor ligger de FDM butikker i Kbh hvor man kan købe den ?

http://www.fdm.dk/public/kontakt/fdmbutikker/fdmbutikadresser.htm
Det var også hele 4 klik væk fra dit link.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/