Digtitalt speedometer
Fra : Martin

Dato : 22-10-07 09:36

Hvordan er det nu lige sådan et fungerer?

Er det bare med et kabel som et alm?

Mit har en kedelig fejl - bilen er en tempra. Sommetider helt umotiveret går
den i 0. Det betyder ikke kun at jeg ikke kan se min hastighed men også at
det totale km-tal bliver forkert.

Når man så kører ja så sir den pludselig 0 eller et eller andet helt skævt
tal sådan en 10-20 sekunder, så ligepludseligt virker det helt normalt igen.

Hvor tror i fejlen er?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-10-07 15:46

Martin skriver:

> Hvor tror i fejlen er?

Vand i en ledning eller en føler.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Petersen

Dato : 22-10-07 15:50

"Martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når man så kører ja så sir den pludselig 0 eller et eller andet helt skævt
> tal sådan en 10-20 sekunder, så ligepludseligt virker det helt normalt

Såvidt jeg husker er de kendt for problemer med de digitale instrumenter.
Der er mange der har fået skiftet hele dynen på garantien (inkl. mine
forældre). Men den gælder nok ikke mere. :)

- Martin