Trafikradio.....min bare.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-10-07 21:35

Det er ikke altid jeg hører radio, når jeg passer mit embede, men den
er altid tændt, så jeg kan få trafikmeldingerne. Hjemme og ude.

Så forleden nat, havde jeg lige passeret betalingsanlægget på
Storebælt, i retning mod København, da skidtet begyndte at gjalde.

Der var udbrudt brand i en minibus ved Ringsted, som dog holdt i
nødsporet og i retning mod Fyn. Sådan lød meldingen.

Man sukker lettet, og begynder at holde lidt ekstra øje med trafikken
i den anden retning, for at se om der alligevel er spærret.

Nix, det kører bare.

Da jeg nærmer mig Ringsted, begynder kollegerne der kører den anden
vej at blinke hysterisk, og jeg tænkte at det måske var vinden der
førte røg over i vores spor.

Næh nej. Det var s'gu i min retning at bussen var brudt i brand. Det
var ikke nogen minibus, men en dobbeltdækker

Det vil sige, at det eneste der blev sagt rigtigt var, at bussen holdt
i nødsporet, samt at der var ild i den.

Der kan kun være to forklaringer på fadæsen. Meddeleren er ikke helt
frisk i roen, eller også er det ham radiofætteren der lider af samme
skavank.

Motorvejen havde tilmed været spærret under slukningsarbejdet. Det
blev ikke nævnt med et ord.

Læresætning #1.

Aldrig stole på nogen mennesker

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : snuden

Dato : 21-10-07 21:46

> [...]
> skavank.
>
> Motorvejen havde tilmed været spærret under slukningsarbejdet. Det

Ja, man skal ikke tro på alt hvad man hører. Når der er mennesker indblandet
er der en stor risiko for, at noget kan gå galt...og det vil det som regel
også

Fra : Lars [6710]

Dato : 21-10-07 21:55

Folmer Rasmussen skrev:

> Der kan kun være to forklaringer på fadæsen.

Måske flere

> Meddeleren er ikke helt frisk i roen

Det var sent var det ikk´?

> eller også er det ham radiofætteren der lider af samme skavank

Dem findes der med sikkerhed nogen af

jeg oplevede dette da jeg forleden ringede til Vejdirektoratet, i
egenskab af trafikmeddeler, og meddelte:

"Der holder et styk punkteret lastvogn i nødsporet på E20 motorvejen ved
km pæl XXX.YY umiddelbart før afkørsel XX Vejen i Østgående retning,
altså fra Esbjerg mod Kolding. På siden af denne (Altså i højre
vognbane) holder der, uden nogen form for afmærkning, blink eller andet,
en servicevogn fra et dækfirma"

OK sagde damen hos VD. Vi sender Falck ud med en skiltevogn!

da jeg var ankommet på jobbet slog jeg lige op på www.trafikken.dk for
at se om der stod noget, og det gjorde der...
Nu var episoden blot rykket 1-2 km østpå og over på den anden side af
autoværnet

Ringede til VD, og fik fat på samme dame, som sagde: Ups for søren da,
det er da rigtigt at det er forkert. Så må vi hellere omdirigere falck....

> Aldrig stole på nogen mennesker

Eller rettere : Aldrig stole blindt på trafikmeldinger

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-10-07 22:13

Folmer Rasmussen skriver:

> Læresætning #1.
>
> Aldrig stole på nogen mennesker

Læresætning #2.

Husk at meddel rettelser på vejmeldinger på 70100110.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : -= JF =-

Dato : 21-10-07 23:19

Folmer Rasmussen skrev:

> Aldrig stole på nogen mennesker

Å det vil du ha' at vi ska' tro på

--
Mvh. John

Fra : hanzen

Dato : 22-10-07 05:54

> Læresætning #1.
>
> Aldrig stole på nogen mennesker

Der er kun en ting der er sikkert.
Og det er at intet er sikkert.
--
hilzen
hanzen

Fra : Claus Frørup

Dato : 22-10-07 20:33

Isang tao pinangalanan, "hanzen" <hanzen@mailmeej.dk> nagsulat:

>Der er kun en ting der er sikkert.
>Og det er at intet er sikkert.

Ka' det nu også passe?

--
Hvem jeg er?
Se det på http://www.froerup.dk/claus

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 22-10-07 21:33

Claus Frørup <Claus@froerup.dk> skrev :

>Ka' det nu også passe?

sikkert ikke

--
Jan_stevns

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-10-07 21:22

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]
> skavank.
> Motorvejen havde tilmed været spærret under slukningsarbejdet. Det

Kom den anden vej (mod vest) dagen efter da de var ved at forsøge at
flytte den.

De spærrede højre spor. Og den måde trafikken kom forbi på fik mig til
at ringe til radioen om ikke de kunne sige at der hverken var lig eller
blod, så der var ingen grund til kun at køre med 10 km/t.

Det ville hun ikke være med til. Hun ville kun snakke om "sneglefart".

> Læresætning #1.
> Aldrig stole på nogen mennesker

Det kan da ikke være nyt for dig med dit erhverv?

--
MVH Finn
Jeg har overskud til at vise hensyn til dig i trafikken.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-10-07 22:10

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Så forleden nat, havde jeg lige passeret betalingsanlægget på
> Storebælt, i retning mod København, da skidtet begyndte at gjalde.

Jeg vil bare lige gøre opmærksom på, at jeg kort tid efter at denne msg var
blevet skrevet af vores udenrigskorrospondent, Folmer Rasmussen, Fin(d)land,
læste at TMC-meddellelser nu blev sendt på alle 4 P-kanaler i Danmarks
Radio.

Jeg har selv observeret en bedre modtagelse af TMC-signaler, idet min GPS nu
stort set hele tiden har forbindelse med en TMC-sender - men det kan
selvfølgelig også skyldes at alt under min antenne - og antennen inklusive -
er blevet udskiftet med noget nyt brugt :)

--
Per