Vinkælder, nogen ideer?
Fra : Casper

Dato : 12-07-01 10:11

Hej gruppe

Jeg har tænkt på at indrette min kælder i stalden til venkælder. Dvs.
der er allerede vinreoler fra den tidligere ejer. Men den mangler lidt
stemning. Væggene er fugtige og grimme, gulvet er et kedeligt
betongulv osv osv...

Hvordan skal væggene behandles? Kan man give dem noget fugtstop og
evt. kalke dem bagefter?

Jeg er lidt i tvivl om gulvbelægning. Jeg vil ikke lægge klinker
dernede, men måske fliser... nogen ideer?

Endelig mangler jeg nogle "rekvisitter", vintønder, gamle lamper,
måske en rustning Hvis der er nogen som har ideer eller
henvisninger så meld meget gerne tilbage (helst pr. mail).

På forhånd mange tak!

Med venlig hilsen

Casper
caa@indbakke.dk

Fra : Helle Skoett

Dato : 13-07-01 22:01

Hej Casper.
Jeg ved ikke nok om vin til jeg kan rådgive dig om vægge og deres fugtughed.
Men jeg var engang den heldige ejer af et hus med en lille bitte kælder på
8-10 kvadratmeter. Og der var tegl på gulvet og kampesten på væggene.
Det var rigtig stemningsfuldt.
Især fordi, der ikke var snyd indblandet. Væggene VAR bygget af stenene, og
teglstenene (mursten) var fra husets opførelse kort før århundredeskiftet
18-19.

--
jordnær hilsen helle s