Reservedæk og syn (og pris for
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-10-07 11:38

Hej

Der er krise i det lille hjem. Bilen skal være synet senest i
overmorgen og vi mangler et reservedæk.

Så jeg har to spørgsmål:

Skal der være fungerende reservehjul i bilen, for at den kan
godkendes, Eller kan vi bare fjerne det punkterede dæk?

Kan det virkelige passe, at et enkelt hjul til en Suzuki Alto .03
koster 1300 kroner? Det er et Dunlop SPIO 155/65R13 73S.

Mvh en meget stresset Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 21-10-07 11:54

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> skrev :

>Kan det virkelige passe, at et enkelt hjul til en Suzuki Alto .03
>koster 1300 kroner? Det er et Dunlop SPIO 155/65R13 73S.

Det er da virkeligt et godt spørgsmål - hvis du går ind til en af de
virkeligt dyre forhandlere, og køber et nyt originalt hjul - ja - så
er prisen måske deroppe af

en fælg koster penge, et dæk ligeså - og se laver ligesom ikke sig
selv ;)

>Mvh en meget stresset Trine

la' vær med det - nyd det gode vejr !

--
Jan_stevns

Fra : Mogens

Dato : 21-10-07 12:08

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da virkeligt et godt spørgsmål - hvis du går ind til en af de
> virkeligt dyre forhandlere, og køber et nyt originalt hjul - ja - så
> er prisen måske deroppe af

360 kr hos dæk-online...

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-10-07 12:24

"Mogens" <no@reply.nu> writes:

> <jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> 360 kr hos dæk-online...

Men det er jo kun dækket. Fælgen koster også en anelse og jeg kan
altså ikke selv sætte dækket på fælgen.

Mvh Trine

Fra : BJ

Dato : 21-10-07 12:27

KLIP

> Men det er jo kun dækket. Fælgen koster også en anelse og jeg kan
> altså ikke selv sætte dækket på fælgen.

Jeg kan ikke forestille mig, et reservehjul har noget som helst at gøre med
bilens sikkerhed.

Så kør du blot til syn med potten og det punkterede reservehjul.

Efterfølgende kan du så aflevere reservehjulet til lapning.

mvh
Bjørn J.

Fra : Martin Petersen

Dato : 21-10-07 11:58

> [...]
>
> Skal der være fungerende reservehjul i bilen, for at den kan
> godkendes, Eller kan vi bare fjerne det punkterede dæk?

Manglende reservehjul har aldrig været påtalt ved de biler jeg har haft til
syn.

- Martin

Fra : BJ

Dato : 21-10-07 12:33

"Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Manglende reservehjul har aldrig været påtalt ved de biler jeg har haft
> til syn.

Specielt ikke hvis potten er født uden og blot har en
"lappespraydåseklisterafhelvedetilgørdetselvsæt" som erstatning.;)

mvh
Bjørn J.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-10-07 12:50

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> writes:

> Specielt ikke hvis potten er født uden og blot har en
> "lappespraydåseklisterafhelvedetilgørdetselvsæt" som erstatning.;)

Altoen er født med et reservehjul, som er mangen til de fire andre
hjul. Altså fem ens hjul, hvor vores jo så kun har de fire hjul på
bilen tilbage.

Vi fik at vide af Falck-manden, at fælgen var ødelagt, men det er ikke
noget vi har den mindste smule forstand på, så det kan da godt være,
at det bare kan lappes.

Men vi vil jo helst have at den går gennem synet i morgen...

Mvh Trine

Fra : BJ

Dato : 21-10-07 12:52

KLIP

> [...]
> at det bare kan lappes.
>
> Men vi vil jo helst have at den går gennem synet i morgen...

Den bliver garanteret ikke afvist i syn på grund af et
manglende/punkteret/defekt reservehjul.

Så endnu en gang, kør du/I blot til syn med potten.

mvh
Bjørn J.

Fra : Allan F

Dato : 21-10-07 13:34

> [...]
>
> Kan det virkelige passe, at et enkelt hjul til en Suzuki Alto .03
> koster 1300 kroner? Det er et Dunlop SPIO 155/65R13 73S.

Reservehjulet skal i ikke bekymre jer om. Jeg har været til syn med mange
biler, og ingen har kigget til reservehjulet. Det er selve bilen, ikke
bagagen der synes.

Med hensyn til prisen på et sådan hjul, så lyder det dyrt. En stålfælg bør
kunne fås for omkring 400, og et dæk i den begrænsede størrelse for måske
600 inklusive montering og afbalancering. Prøv at spørge jer for hos nogle
dækforhandlere, og ikke bilforhandlere.

Allan F

Fra : -= JF =-

Dato : 21-10-07 13:53

Trine Kornum Christiansen skrev:
> Hej
>
> Der er krise i det lille hjem. Bilen skal være synet senest i
> overmorgen og vi mangler et reservedæk.

Pyt da med det!
Jeg har endnu aldrig oplevet at synsmsanden har åbnet bagagerum eller
bagklap!
Hvis du vil gå med livrem og seler kan du jo trille ned på tanken og
købe en flaske lappespray - men spar hellere dine penge og bekymringer

--
Mvh. John

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 21-10-07 14:11

-= JF =- <null@null.null> skrev :

>Pyt da med det!
>Jeg har endnu aldrig oplevet at synsmsanden har åbnet bagagerum eller
>bagklap!

Det lyder underligt - en del af et normalt syn består da i at kigge
efter om der er rust omkring f.eks bagtøjets befæstigelser i
karosseriet
herunder støddæmpernes befæstigelse - det kan du da oftest kun se ved
at kigge efter inde i bagagerummet

>Hvis du vil gå med livrem og seler kan du jo trille ned på tanken og
>købe en flaske lappespray - men spar hellere dine penge og bekymringer

mht reservehjulet ville jeg da også tage det overlangs

--
Jan_stevns

Fra : Martin Petersen

Dato : 21-10-07 14:18

> [...]
> karosseriet
> herunder støddæmpernes befæstigelse - det kan du da oftest kun se ved

Jeg har som JF endnu tilgode at se synsmanden kigge i bagagerummet. Generelt
har jeg altid været heldig med at han ikke bruger hammeren. Bilerne må jo se
pæne ud. :) Har endnu ikke ejet en bil der var yngre end 11 år (nuværende
14), så det er åbenbart ikke alderen det kommer an på.

- Martin

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 21-10-07 14:50

Martin Petersen skrev:

> [...]
> pæne ud. :) Har endnu ikke ejet en bil der var yngre end 11 år (nuværende
> 14), så det er åbenbart ikke alderen det kommer an på.

Så har i meget til gode.

Næsten alle ældre japanere er ofte rustet ved topppen af de bagerste
fjederben. Den vil de gerne se. Mange gange kræver de at man afmonterer
beklædning for inspektion. Og så vil de da også gerne se hvordan bunden
har det omkring eventuelt træktøj.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Martin Petersen

Dato : 21-10-07 17:30

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
Martin Petersen skrev:

> [...]

fjederben. Den vil de gerne se. Mange gange kræver de at man afmonterer
beklædning for inspektion. Og så vil de da også gerne se hvordan bunden

----------

Så er der måske fordele ved at køre Peugeot? ;) Det har ihvertfald være
nogle billige bekendtskaber for mig.

- Martin

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 21-10-07 18:28

Martin Petersen skrev:

> Så er der måske fordele ved at køre Peugeot? ;)

Det tror jeg næppe.

> Det har ihvertfald være nogle billige bekendtskaber for mig.

Håber ikke det er lige så dyrt som at køre Opel Omega. Har lige været
til syn med den. Efterhånden har det kostet mig 20.000kr at købe den og
holde den kørende siden '99. Inklusiv Michelin dæk. Jeg må gå fra hus og
hjem.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : -= JF =-

Dato : 21-10-07 15:23

Fra : -= JF =-

Dato : 21-10-07 15:24

jan@bygteknik.dk skrev:

> Det lyder underligt - en del af et normalt syn består da i at kigge
> efter om der er rust omkring f.eks bagtøjets befæstigelser i
> karosseriet

Jeg er 100% på at han aldrig har åbnet bagagerummet på Kia'en de tre
gange den har været til syn. Mht. Mondeoen er jeg kun 99% sikker på at
han ikke åbnede bagklappen!

> herunder støddæmpernes befæstigelse - det kan du da oftest kun se ved
> at kigge efter inde i bagagerummet

Han har prøvet at rive hjulene af hver gang. Stået og flået ind-ud, og
har måske stillet sig tilfreds med det

--
Mvh. John

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 23-10-07 18:02

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> writes:

Nu er bilen blevet synet, og den gik næsten gennem. Positionslyset
virkede ikke. Vi har aldrig haft det tændt, så vi anede ikke at det
ikke virkede. Så nu må vi hellere få købt en pære.

> Skal der være fungerende reservehjul i bilen, for at den kan
> godkendes, Eller kan vi bare fjerne det punkterede dæk?

Vi fjernede dækket og han så slet ikke på noget i den retning. Så der
var ingen problemer.

Så tak for hjælpen.

Mvh Trine

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-10-07 18:53

Trine Kornum Christiansen skriver:

> Nu er bilen blevet synet, og den gik næsten gennem. Positionslyset
> virkede ikke. Vi har aldrig haft det tændt, så vi anede ikke at det
> ikke virkede. Så nu må vi hellere få købt en pære.

Øøøh, det har i da vel altid tændt, da det skal være tændt sammen med
det normale lys.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens

Dato : 23-10-07 19:01

> Øøøh, det har i da vel altid tændt, da det skal være tændt sammen med
> det normale lys.

På biler med automatisk kørelys, lægger man jo ikke mærke til dét.
Så think dig da a little about

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-10-07 19:14

Mogens skriver:

> På biler med automatisk kørelys, lægger man jo ikke mærke til dét.
> Så think dig da a little about

Man tjeker da al sit lys jævnligt - gør man ikke ?

Jeg har en til at gøre det hver gang jeg starter bilen

Fra : Mogens

Dato : 23-10-07 19:29

> Man tjeker da al sit lys jævnligt - gør man ikke ?

Jow jow

> Jeg har en til at gøre det hver gang jeg starter bilen

Mine biler har et system, der overvåger den slags installationer
og giver en tilbagemelding, hvis noget er galt. Det funker

Fra : BJ

Dato : 23-10-07 19:47

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse

KLIP

> Mine biler har et system, der overvåger den slags installationer
> og giver en tilbagemelding, hvis noget er galt. Det funker

Er du nu også helt sikker på de holder øje med parkeringslyspærerne...?..jeg
er ikke.;)

mvh
Bjørn J.

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 23-10-07 19:56

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev :

>Er du nu også helt sikker på de holder øje med parkeringslyspærerne...?..jeg
>er ikke.;)

mit system, på en simpel ældgammel Scorpio gør da, så mon ikke også
det er tilfældet hos Mogens ? Me think so

--
Jan_stevns

Fra : BJ

Dato : 23-10-07 20:19

KLIP

> mit system, på en simpel ældgammel Scorpio gør da, så mon ikke også
> det er tilfældet hos Mogens ? Me think so

Ingen af vore Volvoer overvåger parkeringslyspærerne eller tågelygter for og
bag.

Alle andre, ja.

mvh
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 23-10-07 20:22

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ingen af vore Volvoer overvåger parkeringslyspærerne eller tågelygter for
> og bag.
>
> Alle andre, ja.

Jeg glemte helt at nævne pærerne på en trailer/campingvogn via
koblingsstikket.

mvh
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 23-10-07 20:22

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> mit system, på en simpel ældgammel Scorpio gør da, så mon ikke også
> det er tilfældet hos Mogens ? Me think so

Gær de også på en Volvo

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 23-10-07 20:24

"Mogens" <no@reply.nu> skrev :

>Gær de også på en Volvo

Nej - det er jo også kun en semi Ford

--
Jan_stevns

Fra : BJ

Dato : 23-10-07 20:27

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej - det er jo også kun en semi Ford

Nu har parkeringslyspærerne ikke ret meget med køresikkerheden at skaffe.

Det har der i mod pærerne på en trailer/campingvogn..;)

mvh
Bjørn J.

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 23-10-07 20:59

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev :

>Nu har parkeringslyspærerne ikke ret meget med køresikkerheden at skaffe.

Jo for hulen da - tænk hvis en stakkel ikke kan se din parkerede bil
og derfor slår sig selv ihjel på den !

--
Jan_stevns

Fra : BJ

Dato : 23-10-07 21:14

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jo for hulen da - tænk hvis en stakkel ikke kan se din parkerede bil
> og derfor slår sig selv ihjel på den !

Så har du parkeret den til fare for andre!!

mvh
Bjørn J.

Fra : ShutEye

Dato : 24-10-07 11:10

> KLIP

> Så har du parkeret den til fare for andre!!

Har han nøglerne til din bil?

Fra : BJ

Dato : 24-10-07 11:15

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

KLIP

> Har han nøglerne til din bil?

Aner det ikke, men du skal overholde færdselsloven og den siger:

Færdselsloven
Generelt gælder følgende regler for parkering:
a.. Standsning og parkering må ikke ske, så det kan være til fare eller
ulempe for færdslen, og det skal så vidt muligt ske uden for kørebanen.

b.. Standsning eller parkering må kun ske i højre side af vejen i
færdselsretningen. På mindre befærdet vej og vej med ensrettet færdsel kan
standsning eller parkering dog ske i venstre side.

c.. Parkering må ikke ske ud for ind- og udkørsel til og fra ejendom eller
i øvrigt således, at kørsel til eller fra ejendom væsentligt vanskeliggøres.

d.. Parkering må ikke ske på kørebanen på hovedveje uden for tættere
bebygget område.
Desuden er standsning og parkering forbudt flere steder, selvom der ikke
skiltes med det:

a.. På fodgængerfelt eller mindre end 5 m foran feltet
b.. I vejkryds eller mindre end 10 m fra den nærmeste tværgående vej eller
sti
c.. Mindre end 5 m fra en spærrelinjes begyndelse ved vejkryds
d.. På gangsti, cykelsti, midterrabat, helleanlæg, spærreflader og fortov
e.. På bro over motorvej, i viadukt eller tunnel
f.. På eller i nærheden af bakketop
g.. I eller ved et uoverskueligt vejsving
h.. I krybespor
i.. På afmærket plads for taxaer
j.. På hele den afmærkede strækning ved et busstoppested og mindst 12 m
før eller efter stopskiltet, hvis ikke der er kantstensafmærkning.

mvh
Bjørn J.

Fra : ShutEye

Dato : 24-10-07 11:18

> Aner det ikke, men du skal overholde færdselsloven og den siger:
<klip en lang smøre>

Av du har vist glemt smilet derhjemme ...

Fra : BJ

Dato : 24-10-07 11:30

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

KLIP

> <klip en lang smøre>
>
> Av du har vist glemt smilet derhjemme ...

Nej da, jeg fare(r) jo ikke i flint...

mvh
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 23-10-07 20:24

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse

KLIP

> Gær de også på en Volvo

Nej, ikke parkeringslyspærerne (foran) samt sidemarkeringslygterne..jeg har
sku da to af potterne i husstanden..:)

mvh
Bjørn J.

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 23-10-07 21:00

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev :

>Nej, ikke parkeringslyspærerne (foran) samt sidemarkeringslygterne..jeg har
>sku da to af potterne i husstanden..:)

Du sku' ha købt dig en Scorpio, så havde du ikke det problem

( lyser lamperne mon ?? )

--
Jan_stevns

Fra : BJ

Dato : 23-10-07 21:16

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du sku' ha købt dig en Scorpio, så havde du ikke det problem
>
> ( lyser lamperne mon ?? )

Bare af ren nysgerrighed, kan du så ikke scanne den side af pottens
instruktionsvejledning, der fortæller at parkeringslyspærerne foran er
overvåget af lampealarmen.?

Jeg har desværre ikke selv så gammel en betjeningsvejledning liggende til en
Fård..;)

mvh
Bjørn J.

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 24-10-07 05:59

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev :

>Bare af ren nysgerrighed, kan du så ikke scanne den side af pottens
>instruktionsvejledning, der fortæller at parkeringslyspærerne foran er
>overvåget af lampealarmen.?

Nej ! Det er da sjovere at lave en lille fotostorie ;)

Og be' en lille bøn til jeg husker rigtigt - ehhh....

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-10-07 21:28

Mogens skriver:

> Mine biler har et system, der overvåger den slags installationer
> og giver en tilbagemelding, hvis noget er galt. Det funker

Samme her....

Den går ud og tester hver enkelt lampe med en yderst kort spændigsspids,
hver gang bilen startes.

Lys på trailer er svjv også overvåget.

Fra : BJ

Dato : 23-10-07 21:31

KLIP

> Den går ud og tester hver enkelt lampe med en yderst kort spændigsspids,
> hver gang bilen startes.

Spændende, det system kender jeg ikke.

Har hver enkelt pære sin egen ledning til en slags "spændingsspidscentral" ?

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-10-07 21:34

BJ skriver:

> Spændende, det system kender jeg ikke.

Det er beskrevet i et dokument jeg har omkring Touran'en der har samme
system. Desvære er dokumentet ikek her, men på min arbejdscomputer.

> Har hver enkelt pære sin egen ledning til en slags "spændingsspidscentral" ?

Relæ'er er yt, transistorere og elektronik er in.

Fra : BJ

Dato : 23-10-07 21:37

KLIP

> Relæ'er er yt, transistorere og elektronik er in.

Aha, så hver enkelt pæresokkel er intelligent og har sin egen ip-adresse.

Jeg ville nu gerne læse om det avancerede bussystem hos VW. Kan du ikke ved
lejlighed lægge dokumentet i binaer ?

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-10-07 21:41

BJ skriver:

> Jeg ville nu gerne læse om det avancerede bussystem hos VW. Kan du ikke ved
> lejlighed lægge dokumentet i binaer ?

dk.binaer.motor er lukket for TDC brugere (hvis du ikke har opdaget
det).

Jeg mailer lige til mig selv om at maile den hjem

Fra : BJ

Dato : 23-10-07 21:44

KLIP

> dk.binaer.motor er lukket for TDC brugere (hvis du ikke har opdaget
> det).

Det har jeg ikke, da jeg ikke abonnerer på nogen..;)

> Jeg mailer lige til mig selv om at maile den hjem

Fint, jeg afventer (når du ikke kan køre remote desktop på din
arbejdskåmpuder..

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-10-07 21:54

BJ skriver:

> Fint, jeg afventer (når du ikke kan køre remote desktop på din
> arbejdskåmpuder..

Den er slukket....

Fra : BJ

Dato : 23-10-07 21:57

KLIP

> Den er slukket....

Så må du da ty til remote Exchange ...

PS: Volvo bruger CAN-BUS i begge vore potter.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-10-07 22:07

BJ skriver:

> Så må du da ty til remote Exchange ...

Den kan ikke nå en mappe på C: drevet...

Citrix'en kan nå postkassen.

Fra : BJ

Dato : 23-10-07 22:12

KLIP

> Den kan ikke nå en mappe på C: drevet...

Nej, men havde du motaget dokumentet som vedhæftet en mail og gemt det hele
i en postundermappe, havde du ingen problemer haft.

Mens vi er ved det, kan VW´s avancerede bus-system også fortælle om der er
gået 1 eller flere dioder i deres nye diodebaglygter ?

mvh
Bjørn J.

Fra : Møller

Dato : 23-10-07 22:21

BJ skrev:

> Mens vi er ved det, kan VW´s avancerede bus-system også fortælle om der er
> gået 1 eller flere dioder i deres nye diodebaglygter ?

Kan konen ikke det?

Møller

Fra : BJ

Dato : 23-10-07 22:57

"Møller" <M@g2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kan konen ikke det?

Hun ved ikke, hvor der bor en, der har en VW med diodebaglygter, så det kan
hun ikke.

mvh
Bjørn J.

Fra : Møller

Dato : 24-10-07 10:57

BJ skrev:

> Hun ved ikke, hvor der bor en, der har en VW med diodebaglygter, så det kan
> hun ikke.

Der burde da være flere VW og AUDI'er i kvarteret.

Møller

Fra : BJ

Dato : 24-10-07 10:59

"Møller" <M@g2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der burde da være flere VW og AUDI'er i kvarteret.

Uden al tvivl. Jeg har da set en Audi RS6 Avant for nylig.

Den har også diolygter foran.

mvh
Bjørn J.

Fra : Møller

Dato : 24-10-07 12:16

BJ skrev:

> Den har også diolygter foran.

Kan man så sige at VAG er foran

Møller

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-10-07 05:08

BJ skriver:

> Mens vi er ved det, kan VW´s avancerede bus-system også fortælle om der er
> gået 1 eller flere dioder i deres nye diodebaglygter ?

Pas, det ved jeg faktisk ikke.

Jeg ved til gengæld at de der diodelygter er pisse irreterende - de
flimrer af helvede til.

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-10-07 07:03

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Jeg ved til gengæld at de der diodelygter er pisse irreterende - de
> flimrer af helvede til.

Nemlig! Nogen af dem - jeg har særligt lagt mærke til Passat. Mon det er
fordi de pulserer for at kunne skifte fra baglygte til bremselys med
samme dioder?

--
vh
Torben

Fra : Møller

Dato : 24-10-07 10:58

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Jeg ved til gengæld at de der diodelygter er pisse irreterende - de
> flimrer af helvede til.

Jeg lukker da blot øjnene når jeg kører bag en.

Møller

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 24-10-07 07:04

"Mogens" <no@reply.nu> writes:

> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

> På biler med automatisk kørelys, lægger man jo ikke mærke til dét.
> Så think dig da a little about

For nu at være ærlig, så aner jeg ikke hvad positionslys er. Der er
fint lys når vi kører.

Og nej, vi går ikke rundt om bilen hver gang vi starter, for at tjekke
om alle lys virker perfekt. Hvis de lyser vejen op virker de og hvis
folk blinker af os, så tjekker vi hvad der er galt.

Mvh Trine

Fra : Møller

Dato : 24-10-07 11:09

> [...]

> om alle lys virker perfekt. Hvis de lyser vejen op virker de og hvis
> folk blinker af os, så tjekker vi hvad der er galt.

Jeg blinker ikke, jeg slår kortvarrigt ned på potionslys

Det gør jeg heller ikke, men nær du holder bag andre, kan du da se om dine
horlygter virker, og er det en kassevogn eller bus kan du da uden ag genere
nogen vippe med det lange lys of kort blink til begge sider.

Baglys ser du som reflekser i forlygter på bagvedholdende, og ved stop kan
du se bremselyset, prøv, og du vil snart have det som en automatisk refleks
lige at teste alle dine lygter ved et lyskryds. Så får du også checket
indstilling af dine spejl ude og inde.

Kald det hysteri eller hvad du/I vil, men jeg gør det

Hvis du vil vide hvor og hvad lys kaldes prøv:
http://kortlink.dk/4ca7

Skal du have en oversættelse: vend tilbage, måske har jeg fundet den danske
side i mellemtiden

Møller

Fra : Møller

Dato : 24-10-07 11:16

Møller skrev:

> Hvis du vil vide hvor og hvad lys kaldes prøv:
> http://kortlink.dk/4ca7
>
> Skal du have en oversættelse: vend tilbage, måske har jeg fundet den
> danske side i mellemtiden

Ups, der var jo et lille flag OTV

ellers er det her:

http://kortlink.dk/4ca9