Passat Tdi automatgear
Fra : Jonas M. Laursen

Dato : 20-10-07 20:03

Hej.
Jeg har lige købt en passat fra 2000 110 hk TDI med automatgear jeg synes
den har svært ved at gå i 4 gear. Den gør det også først ved 110 er det
normalt.
Nogen der kende lidt til hvad det kan skyldes og hvornår den normal skifter
til 4 den går i 3 ved 75 km/t.
Jeg synes også den tage mange omdrejeninger uandset hvor blødt man jogger.
Ellers skal det siges det kører bare godt.

Hilsen Jonas.

Fra : Allan F

Dato : 20-10-07 20:27

"Jonas M. Laursen" <jonas@vesterbro24.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg synes også den tage mange omdrejeninger uandset hvor blødt man jogger.
> Ellers skal det siges det kører bare godt.

Det er slet ikke normalt. Hvis du kører stille og roligt skulle den skifte
op ved ca. 2500 o/m, og nå 5. gear allerede inden 80. Det var måske en idé
at kigge indenom et aut. værksted, som kunne se den efter.

Jeg har haft en 2002 TDi 130 Hk med Tiptronic-gear, som ikke havde nogle af
de symptomer du nævner, som jeg kørte 255.000 km i før jeg fik ny. Den fik
første nye gearkasse ved 180.000 og igen ved 230.000 (defekt fra monteringen
af).

Allan F

Fra : OZ3BTO

Dato : 21-10-07 05:43

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> de symptomer du nævner, som jeg kørte 255.000 km i før jeg fik ny. Den fik
> første nye gearkasse ved 180.000 og igen ved 230.000 (defekt fra

Ikke usædvanligt at de får 3 nye autokasser inden de er frikørte som taxa
... frikørt = 250.000km

110HKen går noget længere op i RPM´s før den skifter som 130/140hk

Erik

Fra : Menabra

Dato : 20-10-07 22:17

> [...]
> Jeg synes også den tage mange omdrejeninger uandset hvor blødt man jogger.
> Ellers skal det siges det kører bare godt.

Du har vel kontrolleret, om der mangler olie på gearkassen ?
Husk, motoren skal være igang.

Fra : NHF

Dato : 21-10-07 07:29

Hej Jonas.

Ikke for at tage modet fra dig, men som andre skriver, så er VW kendt for
dårlige automat gearkasser. Hvis du har købt bilen ved en forhandler, så tag
straks kontakt med ham, hvis den er købt privat så har du nok et problem (nu
oplyser du ikke km-stand).
For et års tids siden var jeg tæt på at købe en Sharan med defekt gearkasse,
prisen for en udskiftning hos VW var tæt på kr. 50.000 alt inklusive. Dette
kan nok gøres væsentligt billigere syd for grænsen (læs: Tyskland). Muligvis
kan du også være heldig at finde en brugt, men dem som virker ligger også i
høj kurs.

Mvh.

NHF, Århus

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 21-10-07 18:58

> [...]
> Jeg synes også den tage mange omdrejeninger uandset hvor blødt man jogger.
> Ellers skal det siges det kører bare godt.

Nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men hvis der er i køreafstand til Århus,
så ville jeg smutte forbi B-K Auto i Risskov ved Århus. De har speciale i
automatgear og er noget mere fair end de store huse.

M.v.h. Ole Frederiksen