Hellraiser 7: Konceptet ødelægger historie~
Fra : Kim2000

Dato : 20-10-07 23:35

Sidder og genser denne gyser og det er med samme irritation som tidligere.

En journalist undersøger en mystisk sekt, men efterhånden ser hun mennesker
der er døde, for at blive levende igen og omvendt. Hele konceptet er faktisk
bygget formiddabelt op, hvor ideen må være at vi er i tvivl om det sker i
hendes hoved eller om det sker i virkeligheden. Og her er hele Hellraiser
faktisk problemet, for vi ved jo allerede halvdelen, fordi vi _ved_ det med
Pinhead og underverden. Fantastisk øv. Havde filmen stået selvstændigt, og
havde man fjernet de mildst talt afdankede undskyldninger af skuespillere,
der er inde i Pinhead og de to andre, så havde man stået med en gyser af god
kvalitet.

Det er forresten nøjagtig det samme problem i Hellraiser 8.

mvh
Kim

--
På DaMat er der masser af gratis hæfter
Din Computer 45 er udkommet

Fra : Per

Dato : 21-10-07 12:15

Kim2000 wrote:
> [...]
> af god kvalitet.
> Det er forresten nøjagtig det samme problem i Hellraiser 8.

LOL - Hellraiser 8 - det lugter langt væk af skod B-film med så mange film i
en serie - det er de færreste film der holder til mere end max. 3 film med
samme navn.

/ Per

Fra : Kim2000

Dato : 21-10-07 12:20

> LOL - Hellraiser 8 - det lugter langt væk af skod B-film med så mange film

Jeps, bare træls når en god ide bliver ødelagt af selve konceptet, der
næsten desperat er puttet ind i filmen.

> en serie - det er de færreste film der holder til mere end max. 3 film med
> samme navn.

Jeg gruer også for Saw 4. Selvom der er nogen filmserier der holder vand,
Wallander, Olsen Banden, Aliens, Star Trek og James Bond for bare at nævne
nogle, hvor de ikke er blevet dårligere.

mvh
Kim

Fra : Per Hansen

Dato : 21-10-07 15:25

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> mentioned this

> [...]
> vand, Wallander, Olsen Banden, Aliens, Star Trek og James Bond for
> bare at nævne nogle, hvor de ikke er blevet dårligere.

Hvad så med Species-4, sådan en har de også hittet på.
Iflg amerikanske DVD Empire er den lige udkommet på DVD.
Den kaldes bare: Species - The Awakening.

--
Per Hansen

Fra : Kim2000

Dato : 21-10-07 16:21

"Per Hansen" <onoman99****opoetikon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> mentioned this

> Hvad så med Species-4, sådan en har de også hittet på.
> Iflg amerikanske DVD Empire er den lige udkommet på DVD.
> Den kaldes bare: Species - The Awakening.

Jeg synes toeren var så hamrende elendig at jeg ikke engang så den til ende
(og jeg har den endda stående i reolen) og er gået en bue udenom nummer 3,
og det gør jeg også ved nummer fire, medmindre den får særdeles gode
anmeldelser.
mvh
Kim

Fra : Josti

Dato : 22-10-07 19:13

On 21 Okt., 16:24, Per Hansen <onoman99****opoeti...@yahoo.dk> wrote:
> [...]
> Den kaldes bare: Species - The Awakening.
>
> --
> Per Hansen- Skjul tekst i anførselstegn -

Har lige DL the awakening... faldt i søvn efter 10 min...

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-10-07 03:49

On Oct 22, 8:12 pm, Josti <jstig...@gmail.com> wrote:

> Har lige DL the awakening... faldt i søvn efter 10 min...

No pun intended?