Mangler kunstner "Princess of the dark"
Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 20-10-07 12:22

½øjs@.

Jeg hørte en melod i går på min radio i Second Life, og da jeg lige skulle
zoome ind på radioen for at se, hvem der spillede crashede l*****.

Det er en ældre rocksag med sprødt montomt guitarrif (hedder det ikke det)
og en hæs også ret monotom sanger. Den må hedde Princess of the dark, eter
teksten, og der kommer også en glimrande solo.

Er der nogle, der kan hjælpe, inden jeg springer ud af vinduet? (bor
heldigvis i stuen)

/Ole

Fra : Holst

Dato : 20-10-07 12:29

/Ole (6000) wrote:

> [...]
> teksten, og der kommer også en glimrande solo.
>
> Er der nogle, der kan hjælpe, inden jeg springer ud af vinduet? (bor

Google giver

http://www.metal-archives.com/release.php?id=27514
http://www.lyricsondemand.com/k/krokuslyrics/lionheartlyrics.html

som et par forslag. Så kan du jo se, om det var det.

Ozzy Osborne skulle også have en sang, hvor der synges "Princess of the
dark", men kun en enkelt gang i teksten, så det er nok ikke den.

Fra : Anders

Dato : 20-10-07 14:03

Det er uden tvivl Accept med "Princess of the Dawn".

Den er at finde på deres 1982 album "Restless & Wild" - som foriøvrigt er en
kult klasikker blandt ægte heavy fans.

Sangen er i sig selv også en monster-klasikker og jeg tror aldrig at de har
spillet en koncert uden den på setlisten.

- Den er også at finde på diverse live albums, men den fedeste version er på
dobbelt-albummet "Stayin´ alive" som er et uovertruffent live album.

Den hæse sanger du nævner er selveste Udo Dirchschneider hvis stemme er
meget karismatisk.

UDO kommer foriøvrigt til landet snart og spiller på The Rock. Det er ikke
med Accept, men med hans eget solo-projekt U.D.O (der vel snart har
eksisteret længere end Accept.)

- og det skulle undre mig meget hvis de ikke spiller "Princess of the Dawn".

Hvis det nu skulle vise sig at det IKKE er den sang du taler om så må du
meget undskylde, men det lyder godt nok som om at det kun kan være den ud
fra din beskrivelse!

-Anders

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 20-10-07 18:11

"Anders" <no@no.no> wrote in message
> [...]
> meget undskylde, men det lyder godt nok som om at det kun kan være den ud

Og der kom fred i sjælen

Jeg vidste, jeg kendte kunstneren så ganske udemærket, jeg så dem faktisk i
Gentofte forrige år, men klappen holdt lige sit indtog.

Og jeps: Udo er en glimragende lille skriger, hehe, det er fedt at se et
band med så store kaliteter stadig have en fed humor på en scene, og ikke
tro, de er på en mission for at redde verden, de skal bare ha' det sjovt og
sørge for at publikum har det om muligt endnu sjovere.

Det album, du nævner, er på købslisten på mandag, jeg tror endda, jeg har
haft det.

Tusind tak for hjælpen, og go' weekend.

/Ole

Fra : Anders

Dato : 20-10-07 23:17

> Det album, du nævner, er på købslisten på mandag, jeg tror endda, jeg har
> haft det.

Du har vel haft den på vinyl for 200 år siden

Så skal du ihvertfald også have "Breaker", "Balls to the wall", "Metal
Heart" og "Russian Roulette".
- Ved godt at det er nogle stykker, men de er sgu alle sammen et must imo...

> Tusind tak for hjælpen, og go' weekend.
> /Ole

Det var så lidt!
En fornøjelse at kunne bringe ÆGTE musik på banen i denne gruppe
I dagens musik-industri-helvede er der er jo desværre ingen arvtagere til
hverken Accept, Judas Priest eller Iron Maiden o. lign...

-Anders

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 21-10-07 02:14

> [...]
> I dagens musik-industri-helvede er der er jo desværre ingen arvtagere til
> hverken Accept, Judas Priest eller Iron Maiden o. lign...

Der er heldigvis mange af de gamle gutter, der kan endnu, lidt spændende at
se, hvad der sker efter 26-11. Led Zeppelin, om de kan finde sammen
igen.....
Bortset fra det, synes jeg, der er en del bands på vej, der ikke springer på
computerhelvedevognen, men rent faktisk laver musikken fra bunden.

Dette skrevet til lyden/synes af det her:
http://youtube.com/watch?v=Wq0khKsgthY

/Ole

Fra : iSteen

Dato : 21-10-07 18:16

Anders <no@no.no> wrote:

> [...]
> I dagens musik-industri-helvede er der er jo desværre ingen arvtagere til
> hverken Accept, Judas Priest eller Iron Maiden o. lign...

Edguy gør da et hæderligt forsøg.....syn¨s jeg

Fra : iSteen

Dato : 21-10-07 18:16

Anders <no@no.no> wrote:

> [...]
> meget undskylde, men det lyder godt nok som om at det kun kan være den ud

Og nu vi er ved Udo....

Nogen der har hørt bandet 3 Inches Of Blood?
Lyder lidt som speed.....med Udo på speed.

Fra : -V-

Dato : 20-10-07 16:46

On 20 Okt., 15:02, "Anders" <n...@no.no> wrote:
> Det er uden tvivl Accept med "Princess of the Dawn".

Jæs, også mit bud.

> Den er at finde på deres 1982 album "Restless & Wild" - som foriøvrigt er en
> kult klasikker blandt ægte heavy fans.

Et rigtig old-sk00l album, herrefedt!

> UDO kommer foriøvrigt til landet snart og spiller på The Rock. Det er ikke
> med Accept, men med hans eget solo-projekt U.D.O (der vel snart har
> eksisteret længere end Accept.)

Uha, ja. Det er vel 12-14 år siden, jeg så U.D.O første gang i KB
Hallen, da de var support for King Diamond.

Iøvrigt synes jeg bestemt at jeg så Udo hamselv i Kastrup Lufthavn for
nogle måneder siden. Forvirringen var højh, for kæresten var rasende
fordi vores fly var aflyst, og i den anden ende af terminalen stod
halvdelen af Dimmu Borgir og rodede ved nogle flightcases.
What is a boy to do: finde et nyt fly, snakke med Udo eller med Dimmu?

Ikke nemt, men det endte selvfølgelig med at kæresten kom til at
bestemme - hun var kun rasende i et par timer....

OT: hvem skal med til Dimmu om nogle uger?

-V-

Fra : Anders

Dato : 20-10-07 23:11

**Uha, ja. Det er vel 12-14 år siden, jeg så U.D.O første gang i KB
**Hallen, da de var support for King Diamond.

Jeg har aldrig set U.D.O men til gengæld har jeg set Accept 3 gange. Først
i pumpehuset. Derneæst på Roskilde festival og til sidst i Alexandra
(dengang det eksisterede)
- Alle 3 koncerter hører til blandt de bedste jeg har set!

[...]

Gad vide hvad han skulle her? - bare gennemrejse måske - og det samme med
Dimmu...

**OT: hvem skal med til Dimmu om nogle uger?

Jeg skal ihvertfald se UDO på The Rock, men ved ikke helt med Dimmu...

-Anders

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-07 19:23

-V- skrev:
> On 20 Okt., 15:02, "Anders" <n...@no.no> wrote:

> OT: hvem skal med til Dimmu om nogle uger?

Ikke mig, der er jo alice cooper snart også, men hvis du kender nogen
som ikke har købt endnu så smid mig lige en mail for jeg har to
billetter til overs som konen og jeg har fået, som jeg skal af med.

Steinbjørn

Fra : -V-

Dato : 22-10-07 11:11

On 21 Okt., 00:11, "Anders" <n...@no.no> wrote:
> [...]
>
> Gad vide hvad han skulle her? - bare gennemrejse måske - og det samme med

Jeg kom til at tænke på om det måske var samtidigt med Sweden Rock
Festval, og vupti:
http://gaffa.dk/artikler/view.php/news_id=18611

Jo, det var det vist.

> **OT: hvem skal med til Dimmu om nogle uger?
>
> Jeg skal ihvertfald se UDO på The Rock, men ved ikke helt med Dimmu...

14. nov?
Du lokker....

-V-