Lika A Rollercoaster.
Fra : Miki

Dato : 19-10-07 09:34

Hej Alle derude, Jeg kan meddele at i kan få fat på "Sugar & The
Lollipops" Like A Rollercoaster på www.tanteolga.dk/Shop og der kan i
søge efter cd'en som hedder Radio Alfa Hits 2. og "Like A
Rollercoaster" ligger på skæring 7.
Mvh. Dj Miki Wulf.

Fra : Martin Petersen

Dato : 19-10-07 15:08

"Miki" <MichaelD.Hansen@Hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

-------------------

Fedt. Jeg har straks bestilt til alle jeg kender.

- Martin

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-07 22:46

> [...]
>Lollipops" Like A Rollercoaster på www.tanteolga.dk/Shop og der kan i
>søge efter cd'en som hedder Radio Alfa Hits 2. og "Like A

Den har jeg da på single.

Til dem der ikke ved hvad det er så er det en vinyl skive på ca 17.5 cm i
diameter, kører med en hastighed med 45 rpm og har en a og en b side

--

Med Venlig Hilsen

Kimila (2730).

Fra : Allan Krautwald

Dato : 19-10-07 23:18

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse

> Den har jeg da på single.
>
> Til dem der ikke ved hvad det er så er det en vinyl skive på ca 17.5 cm i
> diameter, kører med en hastighed med 45 rpm og har en a og en b side

Jeg har den sgu på en opsamlings LP. Og det er en vinyl skive på 30 cm i
diameter og kører med en hastighed på 33 1/3 rpm. Og der er osse 2 sider

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-10-07 13:15

> [...]
>
> Til dem der ikke ved hvad det er så er det en vinyl skive på ca 17.5 cm i
> diameter, kører med en hastighed med 45 rpm og har en a og en b side

Det som sådan set er det mest pudsige er, at titlerne har det med at ændre
sig sådan med tiden....

For oprindeligt hedder den faktisk kun " Rollercoaster " ifølge LP'en Sugar
& Spice, med gruppen Sugar.

Var lige ved at se, om jeg kunne finde singlerne, men de har gemt sig lige
nu...

M.V.H....Benny..

Fra : aab

Dato : 20-10-07 14:10

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> & Spice, med gruppen Sugar.
>
> Var lige ved at se, om jeg kunne finde singlerne, men de har gemt sig lige

Endnu mere pudsigt: På min singleplade fra 1981 hedder den »Like A
Roller Coaster«, både på cover og på plade.

Med venlig hilsen
Anker Andreasen

Fra : Michael

Dato : 20-10-07 16:27

Hej,

> For oprindeligt hedder den faktisk kun " Rollercoaster " ifølge LP'en
> Sugar
> & Spice, med gruppen Sugar.

Kom der en lp med Sugar solo efter den med Sugar & The Lollipops (dén med "I
can dance")? Og har du den? Jeg troede faktisk kun, det kom tre singler
efter lp'en ("Like a rollercoaster", "Easy" og "Nothing but words"), men
aldrig et album...

Mvh
Michael

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-10-07 11:17

"Michael" <emailtilbageholdt@dajegikkegiderspam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
singler
> efter lp'en ("Like a rollercoaster", "Easy" og "Nothing but words"), men

Hej Michael

Ja jeg har dem begge.

Jeg tror sådan set, at det er lidt af en misforståelse, for jeg tror
faktisk, LP'en Sugar & The Lollipops er blevet noget misforstået.... Således
at det faktisk kun er LP'en der hedder " Sugar & The Lollipops " med " Sugar
"

Jeg har dem noteret som Sugar & The Lollipops med Sugar - CNR 655.117 fra
1981
Samt Sugar & Spice med Sugar - CNR 655.150 fra 1982

Dette skrevet, vel vidende, at der var 5 på den ene plade, og kun 2 på den
anden.... Men set i det lys, at The Lollipops jo er et, vi kan vel godt sige
et oldgammelt, men aldrig opløst gruppenavn, så forekommer det mig svært, at
der skulle være to grupper af samme navn " The Lollipops " Men det kan jo
selvfølgelig være derfor, at vi aldrig har hørt om denne " The Lollipops "
uden at der var Sugar & foran.... Jeg har ikke været nede og studere
pladecoveret, men jeg kan da se, at jeg for mange år siden, valgte at gemme
dem, kun som " Sugar " på begge albums.

M.V.H....Benny..

Fra : Michael

Dato : 21-10-07 21:45

Hej Benny,

> [...]
> Således
> at det faktisk kun er LP'en der hedder " Sugar & The Lollipops " med "

Jeg tjekkede lige singlen "I can dance", og der står nu engang "Sugar and
the Lollipops" Mon ikke blot navnet "The Lollipops" (der selvfølgelig
intet har at gøre med de gode, gamle danske) siden blot er blevet smidt
overbords for at sætte fokus på "Sugar"?

Og ikke mindst: Kunne man forestille sig, at dit andet album i én eller
andet form blev gjort muligt at downloade for os, der stadig synes, at Sugar
med eller uden Lollipops er hamrende iørefaldende musik?

Jeg har forlængst lagt det første album samt singlerne på cd med den
nålestøj, der nu engang følger med, og deler det gerne til eventuelt
interesserede, da musikken (lige bortset fra "Rollercoaster") ikke kan købes
på cd og kun med usandsynligt stort helt kan findes brugt på vinyl, hvilket
jo alligevel ikke gavner kunsterens lønkonto.

De venligste hilsner
Michael

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-10-07 10:12

> [...]
hvilket
> jo alligevel ikke gavner kunsterens lønkonto.

Hej Michael

Det du opfordrer til, er jo strengt ulovligt... At du bare ved det.....

Derfor får du heller aldrig at vide, at hvis du bruger en fuglekikkert, og
kigger efter en isfugl inde på hotmail, så ville du have en chance for at
spotte noget rigtigt smukt ...

Min mening om den sag. Musik, som ikke kan findes på markedet, uden at man
skal være uddannet privatdetektiv, med en underuddannelse som hemmelig agent
under CIA regi.... Så bør det ikke være muligt, at kunne opretholde copyrigt
på det, og det burde overgå som hvermandseje.

Meget musik, findes skam godt nok, men det er ikke tilgængeligt for
enhver.... Det er absolut beviseligt.... Jeg søgte f.eks... Pussycat....
Ikke til at finde... Albert West, havde været komplet umulig, at opdrive på
CD, siden CD'ens fremkomst.... Det skal dertil siges, at samtlige
pladeforretninger i Aalborg, havde fået forespørgsel på dem, og sikker
bestilling.... Men de sagde, de ikke kunne skaffes... Var udgået....Aldrig
havde eksisteret, ja find selv på flere, for jeg har sikkert hørt dem....
Pludseligt en dag, mødte jeg Brian, her i gruppen.... I løbet af NO TIME,
havde jeg, 2 CD'er med Albert West, plus en dobbelt CD med Pussycat.... Hvad
butikkerne i Aalborg ikke magtede, gennem 20 år, klarede han på ca 14 dage,
og desværre, missede jeg en, med Albert West, fordi den lige netop var
udgået, ret kort før, jeg kom i kontakt med Brian....

Så Brian er du her endnu, så er der god afsætning for Sugar & Lollipops,
eller Sugar, hvilken af delene, der nu er den korrekte.... Min erfaring
siger... Hvis ikke Brian kan, er der ingen der kan, eller i hvert fald ingen
der gider. Og jo, med den indstilling fra plade industrien... Så deler jeg
gerne.

Vi kan jo i sagens natur.... Ikke stjæle noget, som IKKE eksisterer....
Eller hvad ????

M.V.H....Benny..

Fra : Michael

Dato : 23-10-07 16:09

Hej igen,

> Det du opfordrer til, er jo strengt ulovligt... At du bare ved det.....

Det ved jeg

> Derfor får du heller aldrig at vide, at hvis du bruger en fuglekikkert, og
> kigger efter en isfugl inde på hotmail, så ville du have en chance for at
> spotte noget rigtigt smukt ...

Jeg er ikke god til gåder, så jeg giver fortabt
Men jeg har lagt "I can dance" til download her:
http://rapidshare.com/files/64617084/Sugar_-_I_can_dance.mp3.html
Resten af albummet kan følge efter, hvis der er interesse for det.

> [...]
> copyrigt
> på det, og det burde overgå som hvermandseje.

Jeg er enig meget langt hen ad vejen. Det er superærgerligt, at vi er mange,
der har god musik liggende på vinyl, som vi ikke blot kan lægge til
download, da det jo er ophavsretsligt beskyttet, selv om det ikke er muligt
at gå ud og købe det, og dermed støtte kunsterne. Og jeg vil da skynde mig
at tilføje, at jeg absolut ikke er tilhænger af, at man ikke betaler for den
musik, der kan købes på cd, via download m.m., hvilket jeg selv gør (og det
er ikke bare noget, jeg skriver! . Der er dog lige det lille "aber
dabei", at der måske pludselig er et pladeselskab, der udsender en "Very
best of Sugar", og de ville sikkert ikke være vilde med, at musikken ligger
til download, selv om det kun er i vinylkvalitet. I dette tilfælde er det
næppe sandsynligt, da hun og slikkepindene havde forholdsvis få hits, og jeg
mener ikke, pladeselskabet CNR eksisterer længere.

> [...]
> og desværre, missede jeg en, med Albert West, fordi den lige netop var
> udgået, ret kort før, jeg kom i kontakt med Brian....

Her vil jeg tilføje, at der er noget der hedder nethandel . Jeg købte
faktisk de seks albums med Pussycat på cd, da jeg var i Hamburg (eller var
det i Berlin) for nogle år siden, og en del af dem kan stadig købes på bl.a.
www.imusic.dk eller www.jpc.de - i øvrigt til spotpris. Men de fleste
butikker gider (tror jeg) ikke have besværet med at bestille hjem. En
undtagelse er nok stadig Guf, selv om det er længe siden, jeg har bestilt
hos dem, da det er nemmere på nettet.

> [...]
> ingen
> der gider. Og jo, med den indstilling fra plade industrien... Så deler

Man kan undre sig over, at pladeselskaberne ikke lægger de "mindre"
kunstnere ud til download mod betaling. De kunne givet tjene lidt ind på dem
denne vej, og omkostningerne ville være forsvindende ved at gøre det.

Mange hilsner
Michael
michelsanomi snabel-a yahoo.com

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-10-07 11:43

> [...]
dem
> denne vej, og omkostningerne ville være forsvindende ved at gøre det.

Som jeg skrev før... Man skulle kunne finde ( Læs skaffe ) musikken, uden de
store detektiv egenskaber.
Det kan kun være pladeselskabernes interesse, at musikken kan skaffes, og
kun være i butikkernes interesse, at kunne skaffe den. Ikke som det kører
nu... Specialbutikkerne, tror de er Bilka... Og hvad værre er, Selv Bilka er
bedre end specialbutikkerne... Ikke fordi det siger ret meget, for de bliver
begge, ofte jordet af Tankstationer.
Musikken, kan man sige, kan udnytte internettet, men de skal ikke sætte det
som en betingelse, at deres kunder selv har internet. Til trods for, at jeg
plejer at sige... Jeg er Dansker, med stort D... Hvilket gør, at jeg i
videst mulige omfang, lægger mine forbrugskroner i de lokale butikker, og på
den måde, støtter mit eget lokalsamfund, fremfor et eller andet tilfældigt
postordre firma, et eller andet sted i udlandet. Men indrømmet, jeg har da
måttet ty til at handle udenlands, men det strider da meget mod mine egne
principper, hvor det i den forstand, er kedeligt, hvis jeg bliver nødt til,
at krydse kommunegrænsen, så når vi skal helt ud over landegrænsen, er det
en falliterklæring.

Man kan vel sige det således, at de faktisk eksisterer alle sammen, CNR er
vel groft oversat Contour, som igen i dag, er en del af BMG, som vel
omfatter, stort set alle pladeselskaber i verden. Jeg ved ikke, om det var
for, at det skulle blive lettere... Men når end ikke EMI Danmark, kan finde
ud af at snakke med EMI Tyskland, eller for den sags skyld, andre EMI, så
hører alt jo op.... Tag F.eks CMC, som ligger i Aalborg, som ikke engang
kunne finde ud af deres egen jungle, hvor man måtte gå tilbage til Root...
Emi, som havde overført det til CMC, som igen viste videre til Elap Pandrup,
som igen viste tilbage til CMC Aalborg, og først nu, kom CMC med en underlig
vag vigende forklaring på fænomenet, at en CD ( En af mange ) i en serie,
slet ikke eksisterer i praksis.... Men kun på papir.

Nå, men nok om det, jeg må ud i gemmerne, og se hvad jeg kan finde, og så
ellers se, om jeg kan få det gamle bras her, til at fungere.... Så opdager
jeg jo nok, om din mail virker.

M.V.H....Benny.

M.V.H....Benny..

Fra : Michael

Dato : 24-10-07 15:25

Hej igen,

Allerførst: Fæhovedet her fik skrevet en forkert email-adresse. Den rigtige
er michelsanomi@yahoo.dk (ikke .com).

> Som jeg skrev før... Man skulle kunne finde ( Læs skaffe ) musikken, uden
> de
> store detektiv egenskaber.

Igen helt enig! Retfærdigvis skal siges, at jeg med stor begejstring har
købt sange på nettet hos bl.a. TDC og Bilka, som ikke kunne købes andre
steder. Og så har jeg også i ret stor udstrækning hentet fra diverse
russiske hjemmesider, som selvsamme TDC desværre har blokeret for nu. Og
igen - nej, jeg har ikke hentet de nye albums med den ene eller anden
kunstner, som jeg kan købe i enhver butik. Vil hellere have en rigtig cd i
hånden og på hylden! Men jeg har fundet mange cd-versioner af albums, jeg
kun havde på vinyl, og som ganske enkelt ikke kan opdrives på lovlig vis
(selv om russerne jo hævder, at de også driver lovlig virksomhed, og det gør
de såmænd sikkert også ... i Rusland).

Mange hilsner
Michael

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-10-07 09:21

> [...]
> kun havde på vinyl, og som ganske enkelt ikke kan opdrives på lovlig vis
> (selv om russerne jo hævder, at de også driver lovlig virksomhed, og det

Hej Michael

Jeg har endnu tilgode, at købe downloads, men jeg prøvede engang at søge på
en melodi, på TDC, og til min store forundring, var der bid første gang
.... Men jeg prøvede så at lede efter håndfaste CD'er, og dem havde CDon
og det endda billigere end TDC... Så jo, jeg har fine erfaringer med TDC, og
det endda sagt, helt uden negativitet, for de bragte mig trods alt på sporet
... Ja nu er det jo sådan, at er skiven lovlig i Rusland, bliver den
ikke mindre lovlig her. Jeg købte for nogle år siden, en 4CD med Traveling
Vilbury's... Udgivet i Rusland, men jeg købte den via et lille Dansk
importfirma... Har da også lidt LP'er, som kommer derovre fra.... Det
største problem ved det er.... At det er pokkers svært, at læse hvad der
står på dem ).... Enten har de fjolser ikke lært at skrive, eller også
har jeg ikke lært at læse. Nå men jeg skal ned og lede efter noget
krydderi.

M.V.H....Benny..