DVD Pacific spørsmål til andre kunder (for~
Fra : Per Hansen

Dato : 19-10-07 21:56

Sad og kiggede DVD Pacific's hjemmeside igennem efter serie bokse
og fandt da også en complete box der er godt 900kr billigere end andre
steder jeg har set, meldte mig ind og bestilte den.
Jeg valgte som DHL som forsendelses metode, da jeg har set deres gule
varevogne køre rundt her i byen.
Men hvem plejer i at vælge som standard til jeres forsendelser hos dem ?

--
Per Hansen

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-10-07 22:09

Per Hansen wrote:

> Men hvem plejer i at vælge som standard til jeres forsendelser
> hos dem ?

Surface mail. Jeg kan som regel godt vente 2-3 uger på mine film.
Ulempen ved kurerforsendelse er at de så godt som altid toldbehandles,
og visse kurerfirmaer tager høje gebyrer for dette (kender ikke DHL på
dette punkt). Derudover er kurerfirmaer en pestilens hvis man ikke er
hjemme når pakken leveres (DHL er dog ikke de værste på dette punkt).

Fra : Per Hansen

Dato : 20-10-07 14:57

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> mentioned this

> [...]
> dette punkt). Derudover er kurerfirmaer en pestilens hvis man ikke er
> hjemme når pakken leveres (DHL er dog ikke de værste på dette punkt).

Med at være hjemme gør ikke så meget, for jeg arbejder om natten hvor
deres chauffører ligger og sover alligevel
Men told, uha, så må man håbe at det ikke bliver for dyrt for den 1300kr
forsendelse.

--
Per Hansen

Fra : Mads

Dato : 20-10-07 15:42

On Sat, 20 Oct 2007 13:56:40 GMT, Per Hansen
<onoman99****opoetikon@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>deres chauffører ligger og sover alligevel
>Men told, uha, så må man håbe at det ikke bliver for dyrt for den 1300kr

Tja, det løber da op. Vil gætte på ca. 450 - 500 kr
afhængigt af hvor stort et gebyr DHL tager for at
toldbehandle pakken.

Fra : Per Hansen

Dato : 20-10-07 22:58

Mads <Mads@nospam.nothanks.com> mentioned this

> Tja, det løber da op. Vil gætte på ca. 450 - 500 kr
> afhængigt af hvor stort et gebyr DHL tager for at
> toldbehandle pakken.

Kiggede på deres site, de tager 75kr i gebyr for toldbehandling.

--
Per Hansen

Fra : Jesper

Dato : 21-10-07 08:15

> [...]

> varevogne køre rundt her i byen.
> Men hvem plejer i at vælge som standard til jeres forsendelser hos dem ?

Få altid sendt med USPS Surface Mail (International Surface Air Lift),
jeg bestiller max 5 DVD'er ad gangen, så kommer de næsten altid uåbnet
gennem tolden og forsendelsesomkostningerne holdes nede på ca. 9 kr pr
DVD.

Mht kurerfirmaer, så kan du godt selv få lov at lave toldpapirerne og
tage på det lokale toldkontor med dem og betale tolden, så slipper du
for at betale kurerfirmaet for for toldbehandling, det gjorde jeg engang
med en fedex pakke.

Man køber en enhedstoldformular hos boghandleren og udfylder, kan dog
være rimeligt vanskeligt hvis ikke man har gjort det før.
--
Jesper
- Man skal ikke sparke til et flyselskab hvis fly ligger ned

Fra : Per Hansen

Dato : 21-10-07 15:14

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) mentioned this

> [...]
>
> Man køber en enhedstoldformular hos boghandleren og udfylder, kan dog
> være rimeligt vanskeligt hvis ikke man har gjort det før.

USPS International Surface Mail har de en der hedder, men ikke med
tillæget International Surface Air Lift.
Der skal man vælge USPS International Priority Air Mail istedet for.
Så jeg prøver bare den Priority Air Mail istedet.
Ordren blev også pludselig godt 400kr billigere

--
Per Hansen

Fra : Jesper

Dato : 21-10-07 17:03

> [...]

> Så jeg prøver bare den Priority Air Mail istedet.
> Ordren blev også pludselig godt 400kr billigere

USPS International Surface Mail bliver altid sendt som ISAL
(International Surface Air Lift), forsendelseformen går ud på at pakken
fragtes i lufthavnen og her bliver den sammen med de andre ISAL pakker
brugt som fyld på postfly der ikke er fyldt op og kan derfor godt komme
til at vente i flere uger på en ledig plads på flyet.

USPS International Priority Air Mail bliver sendt som "rigtig" luftpost,
dvs. pakken fragtes i lufthavnen og sættes på første postfly til Europa.

De 400 kr billigere, det må være ift. kurerpost.

Fra : Per Hansen

Dato : 21-10-07 19:21

> [...]

> til Europa.
>
> De 400 kr billigere, det må være ift. kurerpost.

Jeg beholder det også bare som Air Mail som standard til hvis jeg har store
ordre fra DVD Pacific. Indtil videre er der jo også 2 som Axel og
Loaded247 til de mindre ordre.

--
Per Hansen

Fra : Jesper

Dato : 21-10-07 20:07

> [...]

> Jeg beholder det også bare som Air Mail som standard til hvis jeg har store
> ordre fra DVD Pacific. Indtil videre er der jo også 2 som Axel og

Hold dig til max 5 DVDer pr prakke fra DVDpacific, hvis du bestiller
pakker med flere titler, så stiger risikoen dramatisk for at postens
toldservice åbner dem. Jeg har også mistanke om, at Postens Toldservice
er mere emsige med Airmail end med ISAL.

Fra : Jesper Lund

Dato : 22-10-07 13:20

Jesper wrote:

> Jeg har også mistanke om,
> at Postens Toldservice er mere emsige med Airmail end med ISAL.

Det lyder logisk. ISAL bruges især til junk mail, så det er formentlig
mindre sandsynligt at finde breve og pakker som skal fortoldes i sække
med ISAL post.

Fra : Per Hansen

Dato : 22-10-07 17:53

> Det lyder logisk. ISAL bruges især til junk mail, så det er formentlig
> mindre sandsynligt at finde breve og pakker som skal fortoldes i sække
> med ISAL post.

Gjorde de forresten ikke med den pakke jeg bestilte hos Amazon.com
for et par måneder siden som Air Mail. Den ankom uåbnet 4 dage efter at den
var afsendt fra USA, noget jeg lige havde glemt.

--
Per Hansen

Fra : Jesper Lund

Dato : 22-10-07 18:39

Per Hansen wrote:

> Gjorde de forresten ikke med den pakke jeg bestilte hos Amazon.com
> for et par måneder siden som Air Mail. Den ankom uåbnet 4 dage
> efter at den var afsendt fra USA, noget jeg lige havde glemt.

Så har du været heldig. Amazon USA = toldbehandling, så godt som altid.

Fra : Per Hansen

Dato : 23-10-07 14:59

> Så har du været heldig. Amazon USA = toldbehandling, så godt som altid.

Måske, men deres navn stod heller ikke på pakken som den ellers plejer at
gøre med det man bestiller noget hos Amazon, så det kan måske være grunden.

--
Per Hansen

Fra : Jesper Lund

Dato : 23-10-07 17:41

Per Hansen wrote:

> Måske, men deres navn stod heller ikke på pakken som den ellers
> plejer at gøre med det man bestiller noget hos Amazon, så det kan
> måske være grunden.

Amazon Marketplace?

Fra : Per Hansen

Dato : 23-10-07 18:13

> Amazon Marketplace?

Heller ikke, kun en lysebrun papkasse som Amazon plejer at bruge,
bare uden nogen skrift på.

--
Per Hansen