picnic at hanging rock
Fra : dan

Dato : 18-10-07 11:38

Er det directors cut af subj. som er med i Peter Weir Directors Box?
Har lige læst det famøse chapter 18, hvor man får at vide hvad der
sker med pigerne + lærerinden (eller gør man) okkult weird stuff,
stærkt facinerende!

/dan

Fra : Cindy

Dato : 18-10-07 20:21

> [...]

>Har lige læst det famøse chapter 18, hvor man får at vide hvad der
>sker med pigerne + lærerinden (eller gør man) okkult weird stuff,

Vil det sige du er i gang med at læse bogen - eller hvad. Ja, det er
rigtigt, den er enormt fascinerende. Jeg har aldrig fået læst bogen, det
burde jeg vel, eftersom jeg så filmen flere gange for mange år siden.

Og du burde se filmen. Wouw, hvor ER den fantastisk. Noget er filmet, så man
ser handlingen indefra en mørk grotte, pigerne går forbi ude i solskinnet,
så hører man sær og fantastisk panfløjtemusik- lidt gyseragtig, og man
holder vejret, da man hører lyden af en som kommer gående i støvler. Inde
fra mørket ser man personen i støvler passere forbi, uden at kunne se hans
overkrop, og er klar over at han går efter pigerne, sådan mener jeg, at jeg
husker det, og man er virkelig revet med - ih gid jeg skulle se den for
første gang.

Hvor sælger de den på dvd?

For øvrigt så jeg i dag at en forretning her i nærheden havde fået en dvd
med "La Strada" den med Guiletta Macina. Uh - hvordan staves det?

Cinndy

/dan

Fra : dan

Dato : 19-10-07 13:16

Det 18. kapitel blev udeladt da bogen blev udgivet i sin tid, men er
siden udgivet for sig selv en gang i 80'erne og således heller ikke
med i filmatiseringen. En del af facinationen går jo på at hverken
film eller bog giver et bud på hvad der egentlig skete. Chapter 18 kan
bestilles på biblioteket, så kan man se om man bliver klogere...!

dan

Fra : Cindy

Dato : 19-10-07 20:49

> [...]
>film eller bog giver et bud på hvad der egentlig skete. Chapter 18 >kan
>bestilles på biblioteket, så kan man se om man bliver klogere...!

Det var da en yderst interessant og mærkelig oplysning. Tak skal du have.
Kan du lige nu sige mig, hvad navnet på forfatteren var?

Hm - jeg skal da også have købt filmen på dvd.

Tak fordi du gør opmærksom på, at der måske kan være mere at komme efter
vedr. den sælsomme historie. Og under alle omstændigheder vil jeg gerne
opleve filmens fascinerende stemning en gang igen.

Hilsen Cindy

Fra : Holst

Dato : 19-10-07 21:34

Cindy wrote:

> Det var da en yderst interessant og mærkelig oplysning. Tak skal du have.
> Kan du lige nu sige mig, hvad navnet på forfatteren var?

Joan Lindsay ifølge IMDb.com

> Hm - jeg skal da også have købt filmen på dvd.

Ja, det var en bemærkelsesværdig film. Jeg så den på tv midt i 80'erne,
og jeg husker den endnu.

Helt klart også en film, jeg gerne vil gense.

Fra : Cindy

Dato : 20-10-07 10:19

"Holst" skrev i en meddelelse

> Joan Lindsay ifølge IMDb.com

> Ja, det var en bemærkelsesværdig film. Jeg så den på tv midt i 80'erne, og
> jeg husker den endnu.

Jamen det er også meget længe siden, jeg så den i biografen. Jeg husker det
som om alle scenerier fra pigernes små værelser til naturen og haven - det
var altsammen så smukt filmet. Og så - efterhånden - blev det hele mere og
mere fyldt med en stemning af mystik og gys.

> Helt klart også en film, jeg gerne vil gense.

Ja, det vil jeg sandelig også gerne. Og tænk så på alle dem, der aldrig har
set den. Den burde virkelig tages frem igen både i biograferne og på tv.

Cindy

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 21-10-07 11:01

Cindy skrev:

> [...]

> Ja, det vil jeg sandelig også gerne. Og tænk så på alle dem,
> der aldrig har set den. Den burde virkelig tages frem igen

Jeg ville også gerne gense Peter Weirs "Picnic at Hanging Rock"
fra 1975. Så den i Grand-1 (i Kbh.) 28.5.1977. Da havde den
fået den danske titel "Udflugten".

Ib Lindberg skriver i Filmtidsskriftet "Kosmorama" (nr. 134,
1977) at historien/filmen var baseret på en virkelig hændelse
Skt. Valentins dag år 1900. Jeg mener også at have læst et
sted at man har filmet "Udflugten" på den lokation, der hedder
"The Olgas". Det er en spændende klippeformation i nærheden
af "Ayers Rock" midt i Australien.

--
Herluf :·)

Fra : Holst

Dato : 21-10-07 11:18

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> [...]
> sted at man har filmet "Udflugten" på den lokation, der hedder
> "The Olgas". Det er en spændende klippeformation i nærheden

Ja, The Olgas er en spændende klippeformation nær Ayers Rock.

Ikke desto mindre er Picnic at Hanging Rock - måske mindre overraskende
- optaget ved .... Hanging Rock i Victoria.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-10-07 22:59

Holst <newsnov06@shelter.dk> wrote:

<snip>

> Ikke desto mindre er Picnic at Hanging Rock - måske mindre overraskende
> - optaget ved .... Hanging Rock i Victoria.

Stedet er efterhånden blevet en forstad til Melbourne - der er en enorm
by udstrækningmæssigt efter danske forhold. Jeg besøgte en bekendt af
mine forældre, der boede ikke så langt derfra i 1993.

<http://tinyurl.com/2km4dk>

Fra : Holst

Dato : 21-10-07 11:24

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Ib Lindberg skriver i Filmtidsskriftet "Kosmorama" (nr. 134,
> 1977) at historien/filmen var baseret på en virkelig hændelse
> Skt. Valentins dag år 1900.

Og nu vi er ved at rette fejl, så er det også en skrøne, omend en
vedholdende én, at historien skulle være baseret på en virkelig hændelse.

Men det er jo ligesom den frygtelig The Blair Witch Project, at det hele
er lidt mere spændende, hvis det nu er sandt.

Fra : lhs

Dato : 20-10-07 18:13

Hej med jer

Hvis I kan lide at picnic, så husk at se om i kan finde The Last Wave

http://www.imdb.com/title/tt0076299/

Lars HS

Fra : Cindy

Dato : 21-10-07 10:23

"lhs" <shane@(fjern)egt2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej med jer
>
> Hvis I kan lide at picnic, så husk at se om i kan finde The Last Wave
>
> http://www.imdb.com/title/tt0076299/

Tak skal du have. Det er altid rart at få nogle tip op om noget der kan
minde om de film, som man synes er sjældne og svære at finde.

Cindy