Titel på u-bådsfilm
Fra : Kim Schroeder

Dato : 17-10-07 00:16

Tillader mig igen at trække på ekspertisen her:

U-bådsfilm - der er brand ombord - man er nødt til at dykke for
at slukke branden (noget i den stil).
En anden u-båd er tæt på - vist nok den klassiske USA/Rusiske
konstellation, som i mange andre film.
Missillugerne er åbne, så da der dykkes, ser det pga damp ud som om
der affyres et missil.
Heldigvis har den amerikanske U-båds kaptajn hovedet med sig den dag,
så han affyrer ikke - og alt ender vist nok fredeligt.

En venlig sjæl der kan hjælpe med titlen her ?

Kim

Fra : Brian K

Dato : 17-10-07 04:18

"Kim Schroeder" <nospamtome@myorange.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så han affyrer ikke - og alt ender vist nok fredeligt.
>
> En venlig sjæl der kan hjælpe med titlen her ?

Enten:
k-19. the widowmaker
http://www.imdb.com/title/tt0267626/

Eller
hunt for red october
http://www.imdb.com/title/tt0099810/

Fra : Brian K

Dato : 17-10-07 04:22

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse

> Enten:
> k-19. the widowmaker
> http://www.imdb.com/title/tt0267626/
>
> Eller
> hunt for red october
> http://www.imdb.com/title/tt0099810/

Ellers kik lidt her:

http://www.robse.dk/pages/ModBoat/SubMovies/SubMovies.htm

Fra : Nyheder

Dato : 17-10-07 07:25

"Kim Schroeder" <nospamtome@myorange.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> så han affyrer ikke - og alt ender vist nok fredeligt.
>
> En venlig sjæl der kan hjælpe med titlen her ?

Hostile Waters:

http://www.imdb.com/title/tt0119320/

/Niels

Fra : Kim Schroeder

Dato : 19-10-07 23:28

"Nyheder" <inger@drewes.se> skrev i en meddelelse news:4715aa91$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

[klip]

> Hostile Waters:
>
> http://www.imdb.com/title/tt0119320/
>
> /Niels

Ja, det er den - tak for hjælpen alle.

Kim

Fra : Per Andersen

Dato : 20-10-07 14:49

den hedder Hostile Water

per

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-10-07 12:14

Per Andersen wrote:
> den hedder Hostile Water

Jeg fik lige set den her forleden, jeg er ret vild med ubådsfilm, så
det blev jeg jo næsten nød til... godt nok lidt noget makværk.

Er der nogen der forstår hvorfor de absolut skal sænke ubåden til
sidst, når de har fået styr på det hele? det er da rimeligt lallet
at sænke en dyr ubåd uden grund.
Så vidt man bliver informeret så er der da kun hul oppe ved det ene
missilrør.

I øvrigt også meget fed detalje at man flere gange ser den
amerikanske ubåd udefra, hvorefter der bliver klippet ind, og så
kigger mandskabet i periskobet, der er bare det ved det at det ikke
var oppe, da man så ubåden udefra.

"Tidskompressionen" var også lidt underlig da de skruer på
atomreaktorene, "du har 10 minutter!" til en opgave der når man ser
lidt logisk på det højst ville tage 2 minutter, men alligevel løber
folkene tør for ilt, og det er ihvertfald klippet så det kun varer
et øjeblik :)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Brian K

Dato : 20-10-07 21:18

> [...]
> så han affyrer ikke - og alt ender vist nok fredeligt.
>
> En venlig sjæl der kan hjælpe med titlen her ?

Vender du tilbage og fortæller om hvilken en film det var?