Spielberg om Indy IV
Fra : Zeki

Dato : 14-10-07 07:43

Til et hold internetjournalister fortæller Steven Spielberg at den kommende
Indiana Jones film (premiere maj 2008) vil være i samme tone som de forrige,
og at han tager afstand fra både film skudt digitalt samt actionfilm der er
klippet "MTV-agtigt":

"His argument against digital is the picture doesn't seem alive. He said you
could sit in the front row of a digital film and see the digital artifacts
and you can sit in the front row of a movie shot on film and see the
chemicals in the film. The image on the screen could be a static shot of a
man that never blinks, but when it's film and it's been through the chemical
process the image is alive. You can see the chemical process after effects
and even if nothing else is moving, the film has a life."

"Practical effects, shooting on film... all old school. And so is his style.
He's not bringing 'MTV style editing' into the Indy films, he told me when I
asked him whether the new cinematic language for action films, a language
that has been building on what he started in the 80s, would be reflected
here. This isn't going to be a 21st century Indy film. Spielberg likes to
give his audience a master shot, he said. He wants you to decide who to look
at in a scene, and not do a ton of inserts and pump up the feeling of action
with a zillion cuts."

http://www.aintitcool.com/node/34376
http://www.chud.com/index.php?type=news&id=12095
Flere Indy 4 nyheder:
http://www.theraider.net/films/indy4/

Mvh
Zeki

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-10-07 08:26

Hej!

Zeki wrote:

> [...]
> og at han tager afstand fra både film skudt digitalt samt actionfilm der er

Så mangler vi bare lige ordet "nazister", og så er det jo helt perfekt :)

Damn jeg glæder mig allerede...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Zeki

Dato : 14-10-07 08:47

> Hej!

> Så mangler vi bare lige ordet "nazister", og så er det jo helt perfekt :)

Det kan du godt glemme alt om. Historien foregår i 50'erne.

Mvh
Zeki

Fra : Lars Christensen

Dato : 14-10-07 10:42

On Sun, 14 Oct 2007 09:46:52 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse

>Det kan du godt glemme alt om. Historien foregår i 50'erne.

Filmen skal bare foregå i Sydamerika

Fra : Peter Knutsen

Dato : 14-10-07 15:56

Lars Christensen wrote:

> Filmen skal bare foregå i Sydamerika

Var det ikke der, krystalkraniet blev fundet?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jesper

Dato : 14-10-07 17:09

Lars Christensen <tÊsk@tÊsk.invalid> wrote:

> Filmen skal bare foregå i Sydamerika

....eller i Spanien.
--
Jesper
- Man skal ikke sparke til et flyselskab hvis fly ligger ned

Fra : David Schjelde

Dato : 16-10-07 18:41

Jesper skrev:

> ...eller i Spanien.

Eller i Greve..

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-10-07 13:51

Hej!

Zeki wrote:
> Det kan du godt glemme alt om. Historien foregår i 50'erne.

Nazister findes skisme over det hele og i alle tidslinjer.

Har du ikke set Hellboy?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 14-10-07 16:03

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message
> Hej!

> Så mangler vi bare lige ordet "nazister", og så er det jo helt perfekt :)

Lige nemlig. Det eneste gode der kom ud af 2. Verdenskrig var at vi fik
feede filmskurke
De skal bare tale tysk internt og ikke gebrokkent engelsk som i så mange
amerikanske film hvor publikum åbenbart ikke må komme ud over opfattelsen af
at de har patentet på et globalt sprog.

Det eneste som var galt med 2'eren var netop manglen på nazi-skurke som
skule have pisk, kugler og knytnæveslag. Eller en propel i hovedet

Jeg glæder mig Jeg glæder mig Jeg glæder mig Jeg glæder mig Jeg glæder mig
Jeg glæder mig Jeg glæder mig Jeg glæder mig Jeg glæder mig...

Mvh Anders

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-10-07 17:57

Hej!

Anders B. Hyltoft wrote:
> Lige nemlig. Det eneste gode der kom ud af 2. Verdenskrig var at vi fik
> feede filmskurke

Enig :)

> De skal bare tale tysk internt og ikke gebrokkent engelsk som i så mange
> amerikanske film hvor publikum åbenbart ikke må komme ud over opfattelsen af
> at de har patentet på et globalt sprog.

Jeps. Og det er iøvrigt det _eneste_ positive ved filmen Flyboys (Skulle aldrig
have mig ladet lokke...)

> Det eneste som var galt med 2'eren var netop manglen på nazi-skurke som
> skule have pisk, kugler og knytnæveslag. Eller en propel i hovedet

Nemlig. Jeg har heller aldrig fundet den store glæde ved 2'eren. Men 1+3? Uha,
de bliver gemt til regnfulde aftener i hjemmebiffen Der er 106" lærrede m.
720p projektor og B&W surround :)

> Jeg glæder mig Jeg glæder mig Jeg glæder mig Jeg glæder mig Jeg glæder mig
> Jeg glæder mig Jeg glæder mig Jeg glæder mig Jeg glæder mig...

do {
printf("Me too!, ");
} while (Indy4_Released != true)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Zeki

Dato : 14-10-07 18:26

> Enig :)

> Jeps. Og det er iøvrigt det _eneste_ positive ved filmen Flyboys (Skulle
> aldrig have mig ladet lokke...)

Som foregår under første verdenskrig - altså ingen nazister her.

> Nemlig. Jeg har heller aldrig fundet den store glæde ved 2'eren. Men 1+3?
> Uha, de bliver gemt til regnfulde aftener i hjemmebiffen Der er 106"
> lærrede m. 720p projektor og B&W surround :)

Det bliver voldsomt når Indy-filmene engang bliver udsendt på Blu-Ray.
Indtil da må vi nøjes med DVS'ens 420p.

Mvh
Zeki

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-10-07 18:51

Hej!

Zeki wrote:

> Som foregår under første verdenskrig - altså ingen nazister her.

Jeg refererede til at de talte tysk, ikke at de var nazister.

> Det bliver voldsomt når Indy-filmene engang bliver udsendt på Blu-Ray.
> Indtil da må vi nøjes med DVS'ens 420p.

Spielberg må se at få fingeren ud... Det ville passe perfekt med en Indy boks
under juletræet sammen med Blade Runner boksen :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Zeki

Dato : 14-10-07 18:57

> Spielberg må se at få fingeren ud... Det ville passe perfekt med en Indy
> boks under juletræet sammen med Blade Runner boksen :)

Hmm...Spielberg har "final cut", men er det ikke George Lucas der har det
sidste ord mht udgivelsesdatoer?
Indy-filmene kom også meget sent ud på DVD. Men jeg forventer nu en Blu-Ray
box incl den nye ca seks måneder efter premieren, dvs under juletræet i
2008.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-10-07 21:11

Hej!

Zeki wrote:
> Hmm...Spielberg har "final cut", men er det ikke George Lucas der har det
> sidste ord mht udgivelsesdatoer?

Åbenbart. Det har efterhånden varet lige så længe som SW4-6 ;o(

> Indy-filmene kom også meget sent ud på DVD. Men jeg forventer nu en Blu-Ray
> box incl den nye ca seks måneder efter premieren, dvs under juletræet i
> 2008.

Ja, det lyder realistisk. De venter skisme nok til 4'eren har været i (hjemme-)
biograferne.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 14-10-07 19:09

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message
SNIP
> Jeps. Og det er iøvrigt det _eneste_ positive ved filmen Flyboys (Skulle
> aldrig have mig ladet lokke...)

Ok, den har jeg ikke set endnu, men gider da heller ikke hive den frem efter
din "anbefaling"

> Nemlig. Jeg har heller aldrig fundet den store glæde ved 2'eren. Men 1+3?
> Uha, de bliver gemt til regnfulde aftener i hjemmebiffen Der er 106"
> lærrede m. 720p projektor og B&W surround :)

Uhhh... en "fellow movienut" jeg har også 720p, 106" tab-tension og B&W
(bare in-wall) Skal vi lave en klub af en art?

> do {
> printf("Me too!, ");
> } while (Indy4_Released != true)

LOL...

Men, de kan sgu godt presse et par nazier ind. Dr. Mengele var da igang
længe efter Hitlers død. Bare se "Boys from Brazil". De behøves ikke have
uniformerne på (der kan jeg godt give mig, hvis jeg skal), men de skal altså
heile lidt og have tæsk og pisk

Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den
ikke

Fra : Zeki

Dato : 14-10-07 20:09

"Anders B. Hyltoft" <anders.FJERNDETTEhyltoft@email.dk> skrev i en
meddelelse news:47125b44$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Ok, den har jeg ikke set endnu, men gider da heller ikke hive den frem
> efter din "anbefaling"

Kan varmt anbefales. En af de bedre "drengefilm" de senere par år. Det
pudsige er dog at de franske biroller taler fransk, mens de franske
hovedroller (f.eks Jean Reno) taler engelsk.

> Uhhh... en "fellow movienut" jeg har også 720p, 106" tab-tension og B&W
> (bare in-wall) Skal vi lave en klub af en art?

Mit lærred er bare større end dit! 136" 1080p her med 7.1 Jamo THX-
højtalere.

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 15-10-07 06:03

"Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message

> Kan varmt anbefales. En af de bedre "drengefilm" de senere par år. Det
> pudsige er dog at de franske biroller taler fransk, mens de franske
> hovedroller (f.eks Jean Reno) taler engelsk.

Uha, modsatrettede anmeldelser... Er jeg nu nødt til at danne mig en
holdning selv?

> [...]
>>> 1+3? Uha, de bliver gemt til regnfulde aftener i hjemmebiffen Der er

> Mit lærred er bare større end dit! 136" 1080p her med 7.1 Jamo THX-

Hvilken 1080p kører du med, jeg skal måske snart skifte projektor. Køre med
Infocus IN76 i øjeblikket.

Fra : Zeki

Dato : 15-10-07 07:06

"Anders B. Hyltoft" <anders.FJERNDETTEhyltoft@email.dk> skrev i en
meddelelse news:4712f46e$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hvilken 1080p kører du med, jeg skal måske snart skifte projektor. Køre
> med Infocus IN76 i øjeblikket.

Sony CRT projektor. Skifter til JVC DLA-100HD når den falder i pris og
WAF'en er på plads
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=41869&KW=garage

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 15-10-07 08:11

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meddelelse news:4712f46e$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> Sony CRT projektor. Skifter til JVC DLA-100HD når den falder i pris og

Et par billeder af min hjemmebio:
Det er salgsbillederne fra ejendomsmægleren, men man kan godt se noget af
grejet.

http://www.mypicshare.com/kshy64dzpic.html
http://www.mypicshare.com/qjjdtc3wpic.html

Harman Kardon AVR8500 + Nad 214 til de to bagkanaler
Denon DVD3910
Squeezebox
Infocus In76
Lissau Tab-tension 106"

3 stk B&W Sig8nt (Front)
4 stk B&W CCM817 (bag)
Dali swa-15 (sub)

Nu skal huset sælges, men så må jeg på den igen jo Bioen kan ikke
undværes...
Mvh Anders

Fra : Zeki

Dato : 15-10-07 08:18

"Anders B. Hyltoft" <anders.(fjerndennetekst)hyltoft@email.dk> skrev i en
meddelelse news:4713126f$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Et par billeder af min hjemmebio:
> Det er salgsbillederne fra ejendomsmægleren, men man kan godt se noget af
> [...]

Hvor er lærredet? Jeg ser at også du kombinerer hjemmebio med brændeovn

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 15-10-07 08:24

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

SNIP

> Hvor er lærredet? Jeg ser at også du kombinerer hjemmebio med brændeovn

Det er rullet op over vinduet over center-højttaleren. Det er jo
motorlærred. Jeg vil nok have Lissau-link på i det nye hus, så det kører ned
automatisk når jeg tænder projektoren. Det koster kun en 1500,- ekstra
cirka...

Ja, det er sjovt med brændeovnen, men alt lyder bedre når der bliver fyret
med træ ved siden af. Men det skal være Eg. Måske et nyt tweak er på vej
der???

Mvh Anders

Fra : Zeki

Dato : 15-10-07 08:27

"Anders B. Hyltoft" <anders.(fjerndennetekst)hyltoft@email.dk> skrev i en
meddelelse news:47131577$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Ja, det er sjovt med brændeovnen, men alt lyder bedre når der bliver fyret
> med træ ved siden af. Men det skal være Eg.

Visse vasse. Surround effekten er helt klart bedre med birk! Især når er
bruges tændvæske i stedet for optændingsblokke!

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 15-10-07 08:49

> [...]
>
> Visse vasse. Surround effekten er helt klart bedre med birk! Især når er
> bruges tændvæske i stedet for optændingsblokke!

Godt hint. Jeg bruger de der spritpuder, men der har jeg heller ikke kunnet
høre en lydmæssig forbedring
Jeg forsøger med noget tændvæske...

Mvh Anders

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-10-07 21:09

Hej!

Anders B. Hyltoft wrote:

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message
> SNIP

> Ok, den har jeg ikke set endnu, men gider da heller ikke hive den frem efter
> din "anbefaling"

Godt. Der er ihvertfald ikke sparet på klicheer i dén film.

> Uhhh... en "fellow movienut" jeg har også 720p, 106" tab-tension og B&W
> (bare in-wall) Skal vi lave en klub af en art?

Heh, kan vi da godt :) I hvilken landsdel befinder din bif sig?

In-wall højttalere var ikke en option her (beton-vægge) - lærredet har jeg ikke
bestemt mig for endnu. Der projiceres pt. på en mathvid væg, hvilket egentligt
funker fint. Skal der lærrede bliver det sikkert dyrt. De billige lærreder har
det med at lave flageffekt hvilket jeg ikke gider se på :(

Gad vide om "screen goo" virker efter hensigten?

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 15-10-07 06:00

> Heh, kan vi da godt :) I hvilken landsdel befinder din bif sig?

Vi er i Vejle, men er ved at flytte...

> [...]
> egentligt funker fint. Skal der lærrede bliver det sikkert dyrt. De
> billige lærreder har det med at lave flageffekt hvilket jeg ikke gider se

Kører selv med Tab-Tension fra Lissau. Det er dejligt

> Gad vide om "screen goo" virker efter hensigten?

I princippet burde en spartlet væg med den rigtige slags maling være lige så
godt som et rammelærrede jo?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-10-07 18:15

Hej!

Anders B. Hyltoft wrote:

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message

> Vi er i Vejle, men er ved at flytte...

Ok. Jeg bor i Helsingør...

> Kører selv med Tab-Tension fra Lissau. Det er dejligt

Synes bare de er så p*sse dyre de lærreder :(

> I princippet burde en spartlet væg med den rigtige slags maling være lige så
> godt som et rammelærrede jo?

Tjo. Det virker også rigtig godt. Dog er det selvfølgelig ikke perfekt, idet jeg
har hvide vægge + lofter. Vil dog ikke have det hele malet sort, selvom det er
optimalt

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 15-10-07 18:40

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message

SNIP

> Synes bare de er så p*sse dyre de lærreder :(

Jep, men gode. Helt stram dug og den kan køres op og forsvinde når vi ikke
ser film.

> Tjo. Det virker også rigtig godt. Dog er det selvfølgelig ikke perfekt,
> idet jeg har hvide vægge + lofter. Vil dog ikke have det hele malet sort,
> selvom det er optimalt

Nej, man skal jo også kunne bruge sin stue til andet end film. Jeg kan nu
også sagtens leve med det billede jeg har i min stue når den er mørklagt.
Desuden ser vi mest film om aftenen, og der er lyset udefra ikke det store
problem alligevel. Slet ikke på denne årstid.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-10-07 20:17

Hej!

Anders B. Hyltoft wrote:
> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message
>
> SNIP

> Jep, men gode. Helt stram dug og den kan køres op og forsvinde når vi ikke
> ser film.

Kan sagtens se fordelene, men jeg vælger nok min væg - alternativt et
fastrammelærrede.

> [...]
> Desuden ser vi mest film om aftenen, og der er lyset udefra ikke det store
> problem alligevel. Slet ikke på denne årstid.

Nu er det ikke lys udefra jeg mener er problemet (jeg laver 100% mørklægning),
men derimod genskin fra vægge og lofter. Det gør kontrasten noget dårligere end
den ellers kunne være.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 16-10-07 08:01

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message

SNIP

> Nu er det ikke lys udefra jeg mener er problemet (jeg laver 100%
> mørklægning), men derimod genskin fra vægge og lofter. Det gør kontrasten
> noget dårligere end den ellers kunne være.

I know, jeg mente blot at jeg godt kan leve med billedet i en stue som ikke
er indrettet i S/M stil

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-10-07 19:19

Hej!

Anders B. Hyltoft wrote:
> I know, jeg mente blot at jeg godt kan leve med billedet i en stue som ikke
> er indrettet i S/M stil

Heh, så kunne man jo evt. lave hjemmebif i soveværelset

Hjemmebiffen er iøvrigt snart færdig (er ved at renovere). Mangler bare et
ekstra sæt B&W dipoler til loftet og en bedre surroundforstærker.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Silver

Dato : 14-10-07 18:25

> Det eneste som var galt med 2'eren var netop manglen på nazi-skurke som
> skule have pisk, kugler og knytnæveslag. Eller en propel i hovedet

Sjovt nok så iflg. så syntes Spielberg selv at nr 2 var "underlig" at lave,
fordi at sjælen der var i folkene bag nr.1 tilsyneladende var væk med
2'eren, men kom igen ved film nr.3 :). Dette nævner han på bonus disc'en til
indy boxsættet.

Så man MÅ jo nok håbe at der ER lidt nazisme i filmen for at opretholde
atmosfære ;), det kunne f.eks sagtens være en flok oberster fra Tyskland der
netop har været på flugt i 5 år (hvis den vitterlig forgår i 1950, eller
deromkring), og skal bruge kraniet til at genoplive 1000 års riget. :).

En indy film med sådanne et plot vil jeg da gerne se, og så HAR de jo
alligevel sikret sig lidt af atmosfæren fra film nr.1 ved at hyre Karen
Allen som den hårdtslående Marion Ravenwood igen :D.

Glæder mig til at se hvad de kan med Ray Winstone som er en af mine
favoritskuespillere lige siden hans rolle som Will Scarlet i tv-serien Robin
Hood and the Sorcerer som gik på dansk tv sidst i 80'erne.

Mvh
Silver.

Fra : Zeki

Dato : 14-10-07 18:43

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Så man MÅ jo nok håbe at der ER lidt nazisme i filmen for at opretholde
> atmosfære
..
..
..
(spoiler)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
Det er bekræftet at det er russerne der er skurke i filmen, og at der ikke
vil være så meget som et hagekors at se nogle steder.

Mvh
Zeki

Fra : Silver

Dato : 14-10-07 18:49

> [...]
> Det er bekræftet at det er russerne der er skurke i filmen, og at der ikke
> vil være så meget som et hagekors at se nogle steder.

Argh...nuts...

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 16-10-07 18:59

On Sun, 14 Oct 2007 19:24:32 +0200, "Silver"
<dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
Hm, mon hver anden Indiana Jones film er _med_ nazister og de andre
hveranden er _uden_ nazister?

> [...]
>2'eren, men kom igen ved film nr.3 :). Dette nævner han på bonus disc'en til

"Toeren er der altid så meget bøvl med" (Hauggard/Nørbygaard)

> [...]
>netop har været på flugt i 5 år (hvis den vitterlig forgår i 1950, eller
>deromkring), og skal bruge kraniet til at genoplive 1000 års riget. :).

Eller i det mindste nogen der minder om dem.

>En indy film med sådanne et plot vil jeg da gerne se, og så HAR de jo
>alligevel sikret sig lidt af atmosfæren fra film nr.1 ved at hyre Karen
>Allen som den hårdtslående Marion Ravenwood igen :D.

Hurra for det! En ting jeg godt kunne lide ved Romancing the
Stone/Jevel of the Nile/(War of the Roses) og Allan
Quartermain-filmene var, at heltinden er den samme i alle 3
henholdsvis begge film.

Og hurra for Karen Allen selvfølgelig

>Glæder mig til at se hvad de kan med Ray Winstone som er en af mine
>favoritskuespillere lige siden hans rolle som Will Scarlet i tv-serien Robin
>Hood and the Sorcerer som gik på dansk tv sidst i 80'erne.

Jeg ved ikke hvem han er, men jeg glæder mig til næste film med
"Manden med hatten".

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : David Schjelde

Dato : 18-10-07 16:22

Martin Mose Larsen skrev:
> On Sun, 14 Oct 2007 19:24:32 +0200, "Silver"
> <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote:

[snip]

> Hurra for det! En ting jeg godt kunne lide ved Romancing the
> Stone/Jevel of the Nile/(War of the Roses) og Allan
> Quartermain-filmene var, at heltinden er den samme i alle 3
> henholdsvis begge film.

Det der gjorde decideret ondt i øjnene at læse (-:
david

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 18-10-07 20:03

Hvorfor?

Fra : David Schjelde

Dato : 19-10-07 16:41

Martin Mose Larsen skrev:

> Hvorfor?

Fordi jeg synes de film er vildt ringe (altså Allan Q. filmene). Såmænd
bare det.

Og noget helt andet er: Hvad har War Of The Roses med det at gøre?
Udover sammenfaldet af noget af holdet for og bag?

mvh
david

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 20-10-07 09:40

On Fri, 19 Oct 2007 17:41:18 +0200, David Schjelde
<schjeldefjernmig@mailme.dk> wrote:

>Fordi jeg synes de film er vildt ringe (altså Allan Q. filmene). Såmænd
>bare det.

Smag og behag. Men heltinden er stadig den samme i begge film.

>Og noget helt andet er: Hvad har War Of The Roses med det at gøre?
>Udover sammenfaldet af noget af holdet for og bag?

Gudfaderiskuret! jeg har lige været på imdb og kigge: det er de samme
skuespillere, ja (som du også er inde på), men det er ikke de samme
roller som i Romancing the Stone/Jevel of the Nile. ups!

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-10-07 17:04

Hej!

Martin Mose Larsen wrote:
> Gudfaderiskuret! jeg har lige været på imdb og kigge: det er de samme
> skuespillere, ja (som du også er inde på), men det er ikke de samme
> roller som i Romancing the Stone/Jevel of the Nile. ups!

Og Quatermain-filmene (ihvertfald en jeg kiggede på) har Sharon Stone i
hovedrollen, ikke Kathleen Turner.

Ikke just samme heltinde, selvom begge har deres kvaliteter

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 20-10-07 20:16

Kim Voss Schrader skrev:

> Og Quatermain-filmene (ihvertfald en jeg kiggede på) har Sharon
> Stone i hovedrollen, ikke Kathleen Turner.

Det var så heller ikke helt det, Martin skrev.

Men en meget sjov sammenligning, fordi Indy står tilbage som en evigt
populær og nærmest tidløst produktion, mens Romancing-filmene vel er
fin underholdning med et par gode skuespillere som primære
tiltrækning - og Quatermain-filmene virker bedagede og vel egentlig
gjorde det, allerede da de blev lavet.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : David Schjelde

Dato : 18-10-07 16:21

[snip]

> Glæder mig til at se hvad de kan med Ray Winstone som er en af mine
> favoritskuespillere lige siden hans rolle som Will Scarlet i tv-serien Robin
> Hood and the Sorcerer som gik på dansk tv sidst i 80'erne.

Var det den serie hvor en af de muntre mænd havde 2 sværd i skeder på
ryggen? (og ja jeg er klar over formuleringen...)

david

Fra : the LU

Dato : 20-10-07 12:21

"David Schjelde" <schjeldefjernmig@mailme.dk> wrote in message
> [snip]

> Var det den serie hvor en af de muntre mænd havde 2 sværd i skeder på
> ryggen? (og ja jeg er klar over formuleringen...)
>
> david

Ja, det var det. Figuren var saracener, og konceptet blev så lige stjålet
til "Robin Hood: Prince of Thieves" med Kevin Costner, selvom der
overhovedet ikke var noget i Robin Hood-legenden, der sagde at han skulle
have have haft en arabisk følgesvend.

Og serien hed nu "Robin of Sherwood" (http://www.imdb.com/title/tt0086791/).
Jeg købte den for et stykke tid siden, og så var det godt nok dømt
firser-nostalgi. :)

/Toby

Fra : NNH

Dato : 14-10-07 15:40

> [...]
> likes to give his audience a master shot, he said. He wants you to decide
> who to look at in a scene, and not do a ton of inserts and pump up the

Hvor har han bare ret med hensyn til "MTV style editing" . Jeg har ikke
noget i mod det i enkelte sekvenser og hvis det er motiveret. Det var det
f.eks. ikke i Bourne Ultimatum, der for mig, var næsten ulidelig at se med
sin rastløse og konstant ultrahurtige klipning. Ærgerligt for de første to i
serien var eminente.

Fra : Mads

Dato : 14-10-07 16:43

On Sun, 14 Oct 2007 16:40:27 +0200, "NNH" <asdf@asdf.dk> wrote:

> [...]
>sin rastløse og konstant ultrahurtige klipning. Ærgerligt for de første to i

Ja, BU var filmet og klippet ganske forfærdeligt. Det er muligt at det
giver et vist indtryk af spænding og action at lade kameramanden
hoppe i trampolin med et håndholdt kamera, men det kan altså også
overdrives. Jeg så BU i går og det var da til at få ondt i hovedet
sådan som det kamera blev rystet og svinget rundt hele tiden.

Synd at afslutte en god trilogi på den amatøragtige måde.

mvh Mads

Fra : Per Vadmand

Dato : 14-10-07 20:33

Mads wrote:

> Synd at afslutte en god trilogi på den amatøragtige måde.

Matt Damon blev i "The Daily Show" spurgt, om der ville komme en Bourne 4,
og han svarede, at den da i så fald skulle hedde "The Bourne Redundancy".

Per V

--
Min nye bog hedder "Flyttedag" - læs om den her:
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm !

Fra : Mads

Dato : 14-10-07 23:08

On Sun, 14 Oct 2007 21:33:05 +0200, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Matt Damon blev i "The Daily Show" spurgt, om der ville komme en Bourne 4,
>og han svarede, at den da i så fald skulle hedde "The Bourne Redundancy".

ROTFLMAO

Good one, hæ hæ hæ

Fra : Mr. D

Dato : 15-10-07 16:48

"NNH" <asdf@asdf.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvor har han bare ret med hensyn til "MTV style editing" . Jeg har ikke
> noget i mod det i enkelte sekvenser og hvis det er motiveret. Det var det

.... men det virkede fint i Hot Fuzz

simon