Hjælp mig :-)
Fra : Alex Jensen

Dato : 20-10-07 02:12

Hej NG

Jeg har en mormor på 82 der er total frisk alderen taget i betragtning. Hun
vil gerne rejse og har prøvet en del. Hendes seneste ønske var en tur på den
transibiriske jernbane, men det tager for lang tid, hvis jeg skal assistere
hende .

Jeg er derfor på jagt efter en rejseoplevelse med en varighed på ca. 1 uge,
hvor hun får en kanon oplevelse, der ikke "bare" indeholder en uge til
Mallorca som pensionist.

Jeg har overvejet et krydstogt i middelhavet eller mellem de kanariske øer
men da hun ikke er den store søstærke sejler, vil jeg gerne høre jer med
andre gode forslag.

Så bare skyd løs, jeg og den gamle er klar

På forhånd tak

AJ

Fra : Jens G

Dato : 20-10-07 07:12

On Sat, 20 Oct 2007 03:12:20 +0200, "Alex Jensen"
<jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> wrote:

>Jeg har overvejet et krydstogt i middelhavet eller mellem de kanariske øer
>men da hun ikke er den store søstærke sejler, vil jeg gerne høre jer med
>andre gode forslag.

Hvis man vælger et af de større krydstogtskibe, mærker man dårligt nok
at man sejler, så det er ikke søstærkheden der skal holde jer tilbage.

Der findes også krydstogter på f.eks. Nilen.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Kirsten & Ivan Kragh

Dato : 20-10-07 07:47

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> at man sejler, så det er ikke søstærkheden der skal holde jer tilbage.
>
> Der findes også krydstogter på f.eks. Nilen.

Et krydstogt på Nilen indbefatter også megen aktivitet til fods for at få
det samlede udbytte af sådan en tur. Adskillige templer, Kongernes Dal
o.s.v. Så mormor bør være temmelig mobil. Desuden kræver et krydstogt på
Nilen mange sygdomsofre p.g.a. den særegne bakterieflora. Den binder særligt
ældre til køjen en dag eller to.

IK

Fra : Bjarne

Dato : 20-10-07 07:21

"Alex Jensen" <jensen@FJERNDETTEalexjensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> andre gode forslag.
>
> Så bare skyd løs, jeg og den gamle er klar

Tag til Lofoten i Nordnorge, såfremt det er til sommer,... Så tør jeg godt
garantere at I får en god og flot tur udover det sædvanlige, dernæst tag 2
dage på Hurtigtruten længere nordpå og stå af i Tromsø... Og flyv hjem..

Hvis hun er interesseret i den Transsibiriske jernbane tror jeg godt hun
kunne tage til takke med en tur derop også.

mvh
Bjarne

Fra : Bjarne

Dato : 20-10-07 08:27

Alex Jensen skrev:
> [...]
> andre gode forslag.
>
> Så bare skyd løs, jeg og den gamle er klar

Hvor lang tid har du til rådighed til at assistere hende?

Hvad med en tur til Lhasa med tog? Ville det ikke være en fantastisk
oplevelse?

Hvis hun drømmer om Transsib, så prøv at finde noget, der i det mindste
smager lidt af Transsib.

Angående Transsib behøver i jo ikke at køre hele vejen. I kunne vælge et
afsnit efter den tid du har til rådighed og flyve frem og tilbage.

Der er også en luxus sovevogn Berlin - Moskva. Det ville ikke være
anstrengende, men utvivlsomt en oplevelse, da man så også får set Berlin
og Moskva.

Eller turen med sovevogn fra Berlin til Odessa, som skulle være en
fantastisk by.

Sidste gang jeg havde mine forældre med til Italien kørte vi i sovevogn
til München og lejede bil resten af vejen. Sovevogn er perfekt for ældre
mennesker. Især med ledsager. Mennesker på 82, der rejser med tog,
vækker respekt!

Bjarne

PS: Hvis i har tid og råd ville det vildeste selvfølgelig være en
rundtur med et indisk luxustog.

Hils hende og sig det er et sejt ønske hun har

Fra : Stig Nielsen

Dato : 20-10-07 11:22

> [...]
>
> Jeg er derfor på jagt efter en rejseoplevelse med en varighed på ca. 1
> uge, hvor hun får en kanon oplevelse, der ikke "bare" indeholder en uge

Jeg vil klart sige Beijing, som jo også er en del af den transsibiriske

Her er masser af kultur som en mormor villle elske at se på.

Det vil dog kræve en smule på gåben at komme rundt og se de forskellige
ting.

men mon ikke hun ville elske en tur på den kinesiske mur, himmelske freds
plads, forbudte by, sommerpaladset o.s.v.

Det er også ret billigt at komme rundt i taxi og metro.

Flybilletter kan du få for 4500 når de er billigst og hotel 2500 for jer
begge i en uge.

Fra : Bjørn Christian Tørr~

Dato : 20-10-07 14:03

Stig Nielsen <abc@de.dk> wrote:
: Jeg vil klart sige Beijing, som jo også er en del af den transsibiriske

Nei, det er ikke helt riktig. Den transsibirske jernbanen går mellom
Moskva og Vladivostok. Togene mellom Moskva og Beijing er enten Den
transmandsjurianske jernbane (via nord-Kina) eller Den transmongolske
jernbane (via Mongolia). Disse to går ikke engang gjennom halve
Sibir før jernbanesporet vender sydover og bort fra Sibir.

Hvis man bare har en uke og vil ha en smak av transsibirsk så tror jeg
man først må finne ut hva det er ved den klassiske transsibirske jernbanen
man faktisk er ute etter. Er det den monotone reisen? Er det "noe russisk"?
Er det en togreise? Er det at det lenge var noe "forbudt" ved det? Er
det tundraen? Hvis man først vet hva det mest er man er interessert i,
så finner vi sikkert på et godt alternativ innenfor en ukes varighet. #8D)

Å reise med Den transsibirske jernbane i ett strekk (nokså nøyaktig
en uke kontinuerlig på tog) er noe av det minst spennende av
reiseopplevelser jeg kan tenke meg. Jeg har reist strekningen, men
brukte en måned på det med mange gode pauser i byene underveis. Det
kan jeg godt anbefale.

Bjørn
www.iposeogsekk.com

Fra : ;o\)-max-

Dato : 20-10-07 11:49

"Alex Jensen"
> [...]
> ikke er den store søstærke sejler, vil jeg gerne høre jer med andre gode forslag.
>
> Så bare skyd løs, jeg og den gamle er klar

De Kanariske øer i Middalhavet.?? Uhm en tur gennem Italien
har inspireret mange forfattere og billedkunstnere - verdens vel
nok bedste køkken, kultur, landskab og folk - men pas på, det
er ikke sikkert hun vil hjem igen.. -max-

Fra : Holst

Dato : 20-10-07 12:02

-max- wrote:

> De Kanariske øer i Middalhavet.??

De overså vist et "eller".

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-07 13:40

> [...]

>andre gode forslag.
>
>Så bare skyd løs, jeg og den gamle er klar

Eller måske en tur til Grønlend ? Meget smukt men også dyr.

/gubbi

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 20-10-07 19:30

Alex Jensen wrote:

> Jeg har en mormor på 82 der er total frisk alderen taget i betragtning. Hun

Overvej at skrive en overskrift der beskriver dit emne.

Det gør det lettere for os at vurdere om vi har en kommentar til dit
indlæg, eller ej.

FUT: dk.admin.netikette

Mvh. Jørgem

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Bjarne

Dato : 21-10-07 11:57

Jørgen Rasmussen skrev:

> Overvej at skrive en overskrift der beskriver dit emne.
>
> Det gør det lettere for os at vurdere om vi har en kommentar til dit
> indlæg, eller ej.
>

> FUT: dk.admin.netikette
Nu svarede jeg i går sådan at svarede havnede i dk.admin.netikette og
ikke her. (jeg abonnerer ikke på netbetjentenes nyhedsgruppe)

Men jeg da også gerne her tage afstand fra den tåbelige selvbestaltede
netbetjent (som går over gevind over at du skrev 'Hjælp mig ' i
overskriften)og udtrykke min oprigtige beundring for jeres projekt.

Held og lykke.

vh

Bjarne