Leje af bil i Tyskland
Fra : Brian

Dato : 19-10-07 22:21

Hejsa

Familien skal en tur til Spanien i juleferien, og vi havde egentlig tænkt os
at leje en bil, og så køre til Spanien i den.

Jeg så for nogle år siden et eller andet sted, at der var en del penge at
spare på, at leje en bil syd for grænsen - f.eks Flensburg. Er det stadig
aktuelt, eller har priserne udlignet sig ?

Vil der være et problem i at leje en tysk bil, og derefter tuller igennem
Europa ?

/Brian

Fra : Bjarne

Dato : 20-10-07 10:05

Brian skrev:
> [...]
> aktuelt, eller har priserne udlignet sig ?
>
> Vil der være et problem i at leje en tysk bil, og derefter tuller igennem

Vi har lejet bil i Tyskland mange gange gennem AVIS med bestilling
hjemmefra og været godt tilfredse med priser og service.
Det er meget vigtigt, at man bestiller hjemmefra.
Det er en fordel at have et AVIS-kort.

Vi har gjort det een gang i Flensburg, men det var et ret afsides sted
uden for byen.

Alle de andre gange tog vi sovevogn til München. Der er udlejningskontor
oven for perronerne og garagen er et par minutter derfra.

Der er normalt en forsikring med en pæn selvrisiko, men man kan betale
for at få den reduceret.

Bjarne

Fra : Pro

Dato : 21-10-07 11:41

Lejebil i tyskland eg. Avis er normalt med fri KM.

Overvej evt. at købe en billig flyvebillet eg. Ryanair til Barcelona og lej
bilen i Spanien istedet, da du så sparer en del i benzin...men det afhænger
jo lidt af hvor meget bagage etc. du vil ha med.

Jeg vil anbefale AVIS via flensburg - du kan vidst se prider på deres
hjemmeside, husk at få et Avis kort først så sparer du mindst 10% på lejen.

Håber du kan bruge disse input.

Mvh. Kim

Fra : Brian

Dato : 21-10-07 13:46

Pro wrote:
> Lejebil i tyskland eg. Avis er normalt med fri KM.

Jeps, jeg læste en artikel for få minutter siden på eb.dk om at priserne
forsøges at holdes på samme niveau, på tværs af landegrænserne. Det ser ud
til at lykkedes, men der er en markant forskel på antallet af Km. der må
køres.

> Overvej evt. at købe en billig flyvebillet eg. Ryanair til Barcelona
> og lej bilen i Spanien istedet, da du så sparer en del i benzin...men
> det afhænger jo lidt af hvor meget bagage etc. du vil ha med.

Jeg er bange for at mængden af bagage gør en flytur lidt træls, men det er
da muligt at den mulighed skal overvejes igen.

> Jeg vil anbefale AVIS via flensburg - du kan vidst se prider på deres
> hjemmeside, husk at få et Avis kort først så sparer du mindst 10% på
> lejen.

Tanken var også at leje bilen fra Flensburg, og så må jeg se at få skaffet
mig et Avis kort

> Håber du kan bruge disse input.

Helt klart og mange tak!

/Brian

Fra : Brian

Dato : 21-10-07 13:39

Bjarne wrote:

> Vi har lejet bil i Tyskland mange gange gennem AVIS med bestilling
> hjemmefra og været godt tilfredse med priser og service.
> Det er meget vigtigt, at man bestiller hjemmefra.

Ideen var også at bestille hjemmefra, så alt ligesom var klappet og klart.

> Det er en fordel at have et AVIS-kort.

Noteret.

> Vi har gjort det een gang i Flensburg, men det var et ret afsides sted
> uden for byen.

Ender vi med at leje, bliver det fra Flensburg - de har vel parkeringshuse i
den by ?

> Alle de andre gange tog vi sovevogn til München. Der er
> udlejningskontor oven for perronerne og garagen er et par minutter
> derfra.

Det ville være en mulighed, men er for bøvlet med bagage.

> Der er normalt en forsikring med en pæn selvrisiko, men man kan betale
> for at få den reduceret.

Jeg har ikke umiddelbart kunne finde noget på deres side omkring hvis bilen
går i stykker - hvordan står man så ?

/Brian

Fra : Bjarne

Dato : 22-10-07 00:26

Brian skrev:

> [...]
>
> Noteret.

> Ender vi med at leje, bliver det fra Flensburg - de har vel parkeringshuse i
Biludlejningen dengang lå ude i et industrikvarter. Du kan sikkert godt
parkere der omkring, hvis du har egen bil med?

> Det ville være en mulighed, men er for bøvlet med bagage.
Nej. Jeg prøvede det med min datter og mine forældre, som var dårligt
gående, incl. en rollator og en masse bagage. Det var ikke svært. Du
skal jo kun have det ind i sovevognen een gang og ud een gang.
Hvis du ikke har prøvet det, så kan det virkelig anbefales. Især hvis du
får kupe på 1. sal med udsigt til stjernerne

> Jeg har ikke umiddelbart kunne finde noget på deres side omkring hvis bilen
> går i stykker - hvordan står man så ?

AVIS bruger næsten splinternye biler. Jeg har aldrig haft en
udlejningsbil, som gik i stykker, men jeg tror AVIS er ret kvikke med at
bytte bilen, hvis det sker.

Bjarne

Fra : Lars Ehlers

Dato : 22-10-07 05:40

On Fri, 19 Oct 2007 23:21:08 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Vil der være et problem i at leje en tysk bil, og derefter tuller igennem
>Europa ?

Jeg her gennem en del år med fordel lejet bil i Tyskland, når jeg
besøger familien i Nordjylland. Dels er det billigere at flyve til
f.eks. Hamborg end til København, og dels er de tyske priser bedre end
de danske. Jeg kører som regel også til Italien, så det er dejligt med
frie km.

Jeg har lagt mærke til, at der godt kan være forskel på priserne, alt
efter om jeg kigger på f.eks. avis.com eller avis.de, så jeg
bestiller, hvor prisen er lavest (inkl. forsikring). De fleste gange
har jeg fundet de bedste priser hos Sixt (men ikke altid).

Og jo, jeg må skam godt køre i en tysk indregistreret bil i Danmark

--
Lars Ehlers