Rejse til Thailand i jan-feb
Fra : Thomas

Dato : 18-10-07 18:07

Skal til Thailand i 3 uger i Jan - Feb. Vil gerne bo 1-2 steder. Det
skat ikke være Phuket og Pattaya men noget mere roligt. har selv
overvejet Krabi.

Der skal være mulighed for at stykke mindst et af stederne og begge
skal være ved vandet men gerne med gode muligheder for at tage på ture
i landet.

Hotellerne skal være gode mellemklasse eller bedre med aircon.

Kom frisk med forslag til sted og hotel

På forhånd tak.

Fra : Povl Erik Olesen

Dato : 19-10-07 21:27

Jeg kunne foreslå Koh Chang , Hua Hin eller Koh Samui
Vil du vide mere, så spørg bare.
mvh
Povl Erik-Format@webspeed.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 20-10-07 11:21

"Povl Erik Olesen"
> Jeg kunne foreslå Koh Chang , Hua Hin eller Koh Samui
> Vil du vide mere, så spørg bare.
> mvh

Koh Pangang koh Tao, ligger i samme område, et par timer
med båd - fra Samui er der fly til fra Bkk, og videre en smut
til Chaing Mai, som stadig er seværdig, bare et par dage. Der
er masser af billige indenrigs fly i Thailand, som du kan booke
mange steder eller online, dag til dag - så lås dig ikke så fast,
på en måned kan du snildt opleve det meste af Thailand uden
at sprænge bank kontoen. Husk at spis skaldyr hver dag, krabber
i rød karry og tiger rejer - sundt lækkert og billigt.. -max-

Fra : Steen Johansen

Dato : 22-10-07 23:58

"-max-" <max@bamarzone.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at sprænge bank kontoen. Husk at spis skaldyr hver dag, krabber
> i rød karry og tiger rejer - sundt lækkert og billigt.. -max-

Hvis tiger rejer er sundt så en min hale en svæveflyver!
Hvorfor er de forbudt i Tyskland ?
De er fremstillet i ferskvands farme, se en og du har spist den sidste!
MvH Steen

Fra : Elmer Fjort

Dato : 23-10-07 10:13

"Steen Johansen" <steenbelle@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> "-max-" <max@bamarzone.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Hvis tiger rejer er sundt så en min hale en svæveflyver!
> Hvorfor er de forbudt i Tyskland ?
> De er fremstillet i ferskvands farme, se en og du har spist den sidste!

Der ud over er de rejefarme generelt noget skidt, for de ryder
mangroveskovene for at lave rejefarmene.
Det gør at meget af den næring som flyder med vandet i floderne, kommer
helt ud i havet. Og koralrevene
tager skade.

Elmer

Fra : Steen Johansen

Dato : 22-10-07 23:55

[...]

Hvis du ikke har været der før og det er jeg inde på at du ikke har---
Phuket er sagen hvis man ikke har været der før
Hotellerne er gode mellemklasse og alle har aircon.
I kan derefter tage til Krabi og PIPI--
Mvh Steen (der kender hele Thailand som min egen bukselomme)

Fra : Peter Loumann

Dato : 23-10-07 23:11

On Tue, 23 Oct 2007 00:54:34 +0200, Steen Johansen wrote:

> kender hele Thailand som min egen bukselomme

Imponerende! Selv har jeg boet i Danmark i 60 år og kender ikke landet som
min egen bukselomme. Thailand er ca. 12 gange så stort, både i areal og
befolkning, og langt mere fremmed og varieret. Jeg har vel tilbragt
sammenlagt et årstid i Thailand, har svigerfamilie i flere byer, taler
sproget særdeles mangelfuldt, og har været en del omkring i alle landsdele
undtagen Isaan; jeg kender bestemt ikke landet særlig godt.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 23-10-07 23:29

On Thu, 18 Oct 2007 17:06:43 -0000, Thomas wrote:

> Skal til Thailand i 3 uger i Jan - Feb. [...]

God ide! Godt tidspunkt!

> Det skat ikke være Phuket og Pattaya men noget mere roligt. har selv
> overvejet Krabi.

Jeg ville heller ikke ta' til Pattaya. Men hvorfor tror du Krabi er mere
roligt end Phuket? Bortset fra Patong der ligner Pattaya, er det vist ca.
det samme. Begge er vestlige chartermål og turistghettoer. Begge steder er
er gode muligheder for at undgå masserne og finde rolige strande og noget
der ligner Thailand før masseturismen. En tredje mulighed i samme område er
Khao Lak der vist er nogenlunde genopbygget, en fjerde er Ko Lanta.

> Vil gerne bo 1-2 steder.

Det er svært at forholde sig til når du ikke skriver hvad du søger. På 3
uger kan man nå en del omkring. Nordthailand er smukt og har et behageligt
klima - der kan findes rolige og autentiske steder.

> Hotellerne skal være gode mellemklasse eller bedre med aircon.

Det lyder som en pakkerejse. Det er højsæsom på det tidspunkt.

http://pedalo.dk/thailand/