Slave Plantage i sydstaterne, nogen kendsk~
Fra : Bjarne

Dato : 17-10-07 13:01

Jeg har fundet et par steder omkring New Orleans, Laura Plantation og Oak
Alley Plantation, de lugter begge lidt meget af turisme.

Så mit spørgsmål er bare om nogen herinde har været sådan et sted hvor man
får et godt tilbageblik i historien omkring den slags?

Skal derover i juleferien og vi har bestemt os for at det er et af vores
mål.

mvh
Bjarne

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 17-10-07 20:32

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> får et godt tilbageblik i historien omkring den slags?
>
> Skal derover i juleferien og vi har bestemt os for at det er et af vores

Ca 1/2 times kørsel nord for New Orleans, besøgte jeg et Mansion der var
ombygget til B&B om aftenen og natten, og museum med rundvisning om dagen.
Jeg kan desværre ikke huske hvad det hedder, men jeg har fundet ud af, at
der findes mange af den slags, prøv at skriv mansion+mississippi i Google,
så kommer der en del.
I the french quarter i NewOrleans gik vi ind i nogle antikforretninger, hvor
man bl.a. kunne se og købe slavedokumenter, jordlodsdokumenter og meget
andet sjovt fra deres gamle dage.
I Alabama, langt fra de normale hovedveje fandt vi også en slags
antik/skrammel/museum-butik med et hav af relikvier fra den tid, og med en
indehaver der elskede at snakke, så mit råd er, at det bare er med at komme
derud og opsøge det.
God fornøjelse.
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Bjarne

Dato : 25-10-07 08:21

> [...]
> antik/skrammel/museum-butik med et hav af relikvier fra den tid, og med en
> indehaver der elskede at snakke, så mit råd er, at det bare er med at

Tak for det, jeg har fundet et par steder på nettet, men de bliver lidt for
poleret. Jeg kigger på det.

mvh
Bjarne

Fra : Bjarne

Dato : 25-10-07 11:30

Bjarne skrev:

> Tak for det, jeg har fundet et par steder på nettet, men de bliver lidt for
> poleret. Jeg kigger på det.

Hvornår skal du afsted, jeg kan evt. spørge min datter, som bor på de
kanter?

Bjarne

Fra : Bjarne

Dato : 25-10-07 11:41

Bjarne skrev:

> Hvornår skal du afsted, jeg kan evt. spørge min datter, som bor på de
> kanter?

Du skrev juleferien, det er vist præcist nok

Bjarne

Fra : Bjarne

Dato : 29-10-07 09:57

> Du skrev juleferien, det er vist præcist nok
>
> Bjarne

Bjarne Bjarne Bjarne, jeg blev sq helt forvirret over alt det Bjarne noget.

Nå, men hvis du kan fremskaffe nogle lokale oplysninger er det helt fint.
Min kone's familie er også lokale, men så lokale at de ikke går op i den
slags..

mvh
Bjarne

Fra : Bjarne

Dato : 29-10-07 20:54

Bjarne skrev:

> [...]
> Min kone's familie er også lokale, men så lokale at de ikke går op i den

Hej, det er Bjarne igenigen

Her er lidt:
"Oak alley er en meget stor plantage hvor de ganske rigtigt har en lille bar
hvor der serveres "mint julips" og meget ukorrekte sorte skuespillerere der
render rundt og er klaedt ud som southern belles. Men der er meget flot.
Jeg tror godt man kan opgive ideen om at besoege et plantage hjem der IKKE
lugter af turisme. Der er stadig et par der er beboede, men de er
naturligvis
ikke aabne for offentligheden.
Men alle plantagerne er flotte, Oak Alley er en af de mest beroemte og
velbevarede, men jeg ville ogsaa anbefale at man besoegte en kreolsk
plantage.
De har en hel anden stil end dem der var drevet af hvide mennesker.
"

vh
Bjarne

Fra : Bjarne

Dato : 30-10-07 09:04

> [...]
> plantage.
> De har en hel anden stil end dem der var drevet af hvide mennesker.

Jeg har godt fundet den Oak Alley, vi pønser lidt på deres julebrunch d.
23/12 kunne være interessant.
Jeg har fundet noget der hedder Laura Plantation, det ser lidt mere slidt
ud.

Vi får se, jeg poster nogle billeder i starten af januar.

mvh
Bjarne Bjarne