Italien uge 24+25 eller 35+36
Fra : S@ndman

Dato : 17-10-07 09:58

Hejsa,

Vi påtænker at køre til Italien til næste år - vi har været på
Union Lido for 2 år siden og vil gerne dertil igen - men det
koster forholdsvis meget midt i perioden, derfor vil jeg høre
hvordan vejret typisk er i uge 24-25 og 35+36?

Egentlig vælger jeg Union Lido af hensyn til mine børn som
næste år er 1 og 4½ år, da jeg synes godt om den laguna
de har.

Er der andre steder der kan anbefales? Hvad med Kroatien?
Men kravet er et godt vandland...

Men i mine øjne er ulempen, at man ikke oplever det Italienske
liv på tæt hold. Boede sidste år på Camping San Francesco tæt
på Caorle, hvor vi tog ind om aftenen, det var super hyggeligt.
Men andre steder i vil anbefale?

Jimmy

Fra : Bjarne

Dato : 17-10-07 13:33

S@ndman skrev:
> [...]
> liv på tæt hold. Boede sidste år på Camping San Francesco tæt
> på Caorle, hvor vi tog ind om aftenen, det var super hyggeligt.

Vi har været i Italien ca. 12 gange, men efter at vi denne sommer var i
Calabria (Tropea), er det helt sikkert, at vi skal til Syditalien igen.
Der var så vidt jeg husker også vandlande, men også fantastiske strande.

Ellers er der vandland i Ligurien, hvor der desuden er mulighed for
opleve noget mere rigtigt Italien, f.eks. i Albenga eller i de byer, der
ligger et stykke fra kysten og alle turisterne. Med tog kan man nemt
komme både til Frankrig og Milano derfra.

vh

Bjarne

Fra : S@ndman

Dato : 18-10-07 06:34

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> wrote in message

> [...]
> noget mere rigtigt Italien, f.eks. i Albenga eller i de byer, der ligger
> et stykke fra kysten og alle turisterne. Med tog kan man nemt komme både

Hvem har i bestilt igennem?

Ved du hvordan vejret typisk er i uge 24-25 og 35+36? Hvad med
badevandstemperaturen?

Jimmy

Fra : Bjarne

Dato : 18-10-07 12:34

S@ndman skrev:

> Hvem har i bestilt igennem?
>
> Ved du hvordan vejret typisk er i uge 24-25 og 35+36? Hvad med
> badevandstemperaturen?
>
> Jimmy

Måske kan du finde nogle temperaturer her
http://www.italien.com/italien_wetter.php

Vi fik et meget godt tilbud med Startour til Tropea i Calabrien, men
næste gang kunne vi godt finde på at kigge efter en af de fantastiske
lejligheder fra www.initalia.dk og f.eks. flyve til Rom og fortsætte med
nattog.
Syditalien har meget mere plads og luft og havudsigt for de samme penge.
Hvis man har bil med eller lejer en, kan man tage på fantastiske ture
bl.a. i nationalparker, men også besøge de totalt stenede og ofte
uturistede gamle byer inde i landet.

I Ligurien ville jeg personligt gå efter enten Residence Aurora i
Albenga, en B&B midt i den gamle romerske bydel i Albenga eller en anden
nogle km derfra, hvis du vil høre nærmere, kan jeg finde noget om det.
Aurora har svømmepøl.
Man kan glimrende komme omkring i Ligurien med tog, men med bil kan man
også komme op i bjergene til f.eks. Castelvecchio di Rocca Barbena
(kendt fra Bjørn Afzelius) eller Madonna del Lago.

Bjarne