til canada med 1 årig ???
Fra : søren brix

Dato : 16-10-07 20:50

Hej Ng

vi går og overvejer at tage en tur til canada på ferie i 3uger i september
måned næste år, hele turen vil foregå i en lejet autocamper og vi skal bla.
besøge rocky mountains et par nationalparker og så er der også lige noget
famile derovre (kelowna)der skal besøges..

men der kun et lille problem... vores søn er kun lige blevet 1 år på det
tidspunkt er det for tidligt at lage sådan en størrelse med på tur ??

håber på nogle gode inputs fra jer

mvh

Søren, Jenny & Mads

Fra : Holst

Dato : 16-10-07 21:02

søren brix wrote:

> men der kun et lille problem... vores søn er kun lige blevet 1 år på det
> tidspunkt er det for tidligt at lage sådan en størrelse med på tur ??

Tjah ... når han er så lille, så er det i høj grad udelukkende en tur
for jeres skyld. Har den nogen indflydelse på ham, så vil det nok kun
være negativt, idet han vil mangle sin hjemlige tryghed.

Den bedste ferie for et barn i den alder er hjemme sammen med mor og far
og et soppebassin. Men når det kommer til ferie, tænker mange forældre
væsentlig mere på sig selv end på deres barn.

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 17-10-07 05:34

[...]

Det er kun jer selv der kan svare på om det vil være en møllesten om halsen,
at have et så lille barn med på rejse.
Hvis du mener om Canada er særlig slemt med et lille barn, så er svaret :
Bestemt nej.
Hvis du mener flyveturen, så er der ingen tvivl om, at en 10 timers flyvetur
med et så lille barn er hård, for barnet kræver sin rytme, og jeg har set
mange for hvem den lange tur var et mareridt, men også hvor barnet blot
tilpassede sig, så den er nok ret individuel. Desuden fristes mange til at
vælge den billige løsning med barnet på skødet hele vejen, for at spare
biletten, og det havde jeg ikke gjort!
Jeg har selv rejst verden rundt med kone og børn, dog ikke fra de var så
små, men det er min klare opfattelse, at om man har dem hjemme eller med ud,
det er lige godt, så det drejer sig nok egentlig om hvorvidt I vil lade
sådan en lille størrelse tage noget af jeres egen oplevelse fra jer, for
barnet vil til stadighed kræve normel pleje og opmærksomhed.
Men god tur når I beslutter Jer. Banff og omegn er nok et af verdens
smukkeste steder, og turen til Kelowna ligeså.
Mvh
Niels Hejnfelt