Nedsænket loft og spots
Fra : Stud

Dato : 17-10-07 20:41

Hej i gruppen

Jeg er ved at lave nedsænkede lofter i store dele af min lejligehed.
Der skal på badeværelse og i entreen være spots i loftet (laves af
elektriker), men da han deværre pt er i udlandet, og jeg er nået til
at lave lofterne, er jeg lidt i tvivl mht, hvor meget jeg skal sænke
lofterne? De skal helst sænkes så lidt som muligt, men samtidigt give
spotsne den fornødne frihøjde. Er der nogen der kan fortælle mig
hvormeget jeg minimum skal sænke dem?

På forhånd tak
Morten

Fra : Henning

Dato : 18-10-07 08:08

On Wed, 17 Oct 2007 12:41:24 -0700, Stud <studen@gmail.com> wrote:

> [...]
>lofterne? De skal helst sænkes så lidt som muligt, men samtidigt give
>spotsne den fornødne frihøjde. Er der nogen der kan fortælle mig

Mit gamle loft blev sænket en lægtetykkelse, dvs. ~5cm.

P.S. Så længe der er mindre en 1m3 luft over det nye loft er der ikke
tale om forsænket loft, men et forskalningsloft. Specielt i
etagebyggeri er det en vital forskel mht. brandsikring.

Fra : Elmand

Dato : 18-10-07 09:09

[...]

Og hvad med den øvrige elinstallation ??

Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne

Fra : Jørgen E.

Dato : 18-10-07 21:01

"Elmand" <elmand@pc(fjern dette).dk> skrev i en meddelelse

> Og hvad med den øvrige elinstallation ??

Det har vel ikke noget med spotsene at gøre og vedrører derfor ikke spørgsmålet.

Fra : Leif Neland

Dato : 22-10-07 09:34

> Og hvad med den øvrige elinstallation ??
>
> Med venlig hilsen
> ESPERSEN EL & Antenne

Du burde passe dit eget arbejde i stedet for at blande dig, men i øvrigt
står der jo, at hans elektriker er i udlandet.

Leif

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 22-10-07 10:32

Hej!

Leif Neland wrote:
> Du burde passe dit eget arbejde i stedet for at blande dig, men i øvrigt
> står der jo, at hans elektriker er i udlandet.

Nu kender jeg ikke motivet for Espersens udtalelse, men det er nok ret
generelt, at elinstallatører ikke har meget tilovers for gør-det-selv
folk. Og i mange tilfælde har de også god grund til det... :(

Og selvfølgelig må man slet ikke lave sådan noget selv, det er klart

--
Mvh, Kim Voss Schrader