Gulv i legehus
Fra : jones_net

Dato : 17-10-07 10:05

Jeg skal have lavet et legehus til ungerne, som også kan bruges
tilopbevaring af ting når de ikke gider bruge det mere.

Konstruktionen bliver 4 stolper - en i hvert hjørne, og så nogle lægter
mellem stolperne og nogle lægter på tværs mellem de andre lægter, så der er
60 cm mellem gulvlægterne.
Undersiden af gulvet er hævet ca. 20 cm over jorden

Jeg vil gerne have lidt isolering i gulvet for at tage den værste kulde, men
hvordan skal jeg lave gulvet? Havde tænkt på vindpap nesderst, isolering og
så gulvspunplader, men jeg ved ikke lige om der er noget, som er smartere?
Der vil jo blive lidt vådt på gulvet en gang imellem når der slæbes våde
støvler og legetøj ind, så jeg ved ikke lige om gulvspunpladerne er en god
ide!?

/J

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 17-10-07 10:12

jones_net wrote:
> [...]
> en gang imellem når der slæbes våde støvler og legetøj ind, så jeg
> ved ikke lige om gulvspunpladerne er en god ide!?

det vil jeg i hvert fald ikke bruge...
hvad med ganske alm. høvlede brædder i 50-60 mm bredde...
som isolering vil jeg bruge rockwool murbats og lægge vindpap eller lign.
over dem og så brædderne 2 cm over...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : jones_net

Dato : 17-10-07 10:24

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> wrote in message

> det vil jeg i hvert fald ikke bruge...
> hvad med ganske alm. høvlede brædder i 50-60 mm bredde...
> som isolering vil jeg bruge rockwool murbats og lægge vindpap eller lign.
> over dem og så brædderne 2 cm over...

Hvorfor murbats - hvorfor ikke bare alm. ruller eller bats med vindpap over?
Hvorfor de 2 cm mellem isolering og gulv?

/J

Fra : Martin Bak

Dato : 17-10-07 11:04

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> "Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> wrote in message

> Hvorfor murbats - hvorfor ikke bare alm. ruller eller bats med vindpap
> over?
> Hvorfor de 2 cm mellem isolering og gulv?

Vindpappet skal nederst. Det er en god ide at sætte kyllingenet under
vindpappet for at beskytte det lidt. Nettet hjælper også med at bære
isoleringen. Og selve gulvet laves bedst af enten brædder eller krydsfiner
som andre har foreslået. En dampspærre mellem gulvbelægningen og isoleringen
kan være med til at sikre, at der ikke trænger vand ned i
gulvkonstruktionen.

Martn

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-10-07 10:17

On 17 Okt., 11:04, "jones_net" <jones_ne...@yahoo.dk> wrote:
> [...]
> så gulvspunplader, men jeg ved ikke lige om der er noget, som er smartere?

Vandfast krydsfiner

> Der vil jo blive lidt vådt på gulvet en gang imellem når der slæbes våde
> støvler og legetøj ind, så jeg ved ikke lige om gulvspunpladerne er en god
> ide!?

Træbeskyttelse, spred lidt sand i mellem 1. og 2. lag, det gør det
lidt mere slidstærkt og ikke så glat.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og