lofts isolering
Fra : Elmer Fjort

Dato : 16-10-07 14:26

For nyeligt læste jeg en artikel om papiruld. Det lød jo godt.
Vores nabo har fået et tilbud på at få loftet isoleret, og da vores huse er
ens, må prisen
jo også være den samme.
Det som kostede mest var noget pap, så skulle sættes op så flokkerne ikke
kom i kontakt med undertaget.

Hvad er det nu det hedder? Og nogen som ved hvor man kan købe det og hvad
prisen er??

Elmer

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 16-10-07 14:31

Elmer Fjort wrote:
> [...]
> ikke kom i kontakt med undertaget.
>
> Hvad er det nu det hedder? Og nogen som ved hvor man kan købe det og

det isolerer ikke nær så godt som rockwool...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Søren Kring

Dato : 16-10-07 20:40

> det isolerer ikke nær så godt som rockwool...

Men brænder bedre...

/Søren

Fra : Martin Bak

Dato : 16-10-07 20:50

"Søren Kring" <sukr.fjerndette@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Men brænder bedre...

Nej. Det er naturligvis brandimprægneret. Det _kan_ ikke brænde

Martin

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 16-10-07 21:24

Martin Bak wrote:

> Nej. Det er naturligvis brandimprægneret. Det _kan_ ikke brænde

lyder dejligt giftigt...

Fra : Jørgen E.

Dato : 16-10-07 22:16

> "Søren Kring" <sukr.fjerndette@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Nej. Det er naturligvis brandimprægneret. Det _kan_ ikke brænde

Alt kan brænde bare det bliver varmt nok.

Fra : Uni Bull

Dato : 21-10-07 21:11

"Jørgen E." <je-2@post.cybersity.dk> skrev i en meddelelse

> Alt kan brænde bare det bliver varmt nok.

Ikke hvis det allerede har brændt én gang...
Tag eksempelvis vand. Det er oxideret brint - altså
brændt brint. Derfor kan vand (eller vanddamp).

Nå - men dér røg vi vist lidt ud af en tangent

--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-10-07 15:51

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kom i kontakt med undertaget.
>
> Hvad er det nu det hedder? Og nogen som ved hvor man kan købe det og hvad

Cellulosefibre...

Eller var det pappen du tænkte på? Det er vindpap (asfaltpap).

Må man anbefale rockwool granulat i stedet?

- Martin

Fra : Elmer Fjort

Dato : 16-10-07 16:00

"Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse
> "Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse

> Cellulosefibre...
>
> Eller var det pappen du tænkte på? Det er vindpap (asfaltpap).
>
> Må man anbefale rockwool granulat i stedet?

Artiklen var om papiruld. Der er ingen som har sagt noget om at det var
det vi ville have op på loftet.
Det var blot navnet på pappet . Hvor kan jeg så købe det henne? Er det i
faste plader eller i ruller?

Elmer

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 16-10-07 16:09

Elmer Fjort wrote:

> Artiklen var om papiruld. Der er ingen som har sagt noget om at det
> var det vi ville have op på loftet.
> Det var blot navnet på pappet . Hvor kan jeg så købe det henne? Er
> det i faste plader eller i ruller?

hvorfor hedder emnet på dit indlæg så "lofts isolering" ???
i øvrigt hedder Elmer Fjot og ikke Fjort til efternavn...

Fra : Svend Spanget

Dato : 23-10-07 11:39

Rasmus M. Jensen <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev:
>i øvrigt hedder Elmer Fjot og ikke
>Fjort til efternavn...
Nemlig!
http://da.wikipedia.org/wiki/Elmer_Fjot
http://en.wikipedia.org/wiki/Elmer_Fudd

Fra : Martin Bak

Dato : 16-10-07 16:12

> Artiklen var om papiruld. Der er ingen som har sagt noget om at det var
> det vi ville have op på loftet.
> Det var blot navnet på pappet . Hvor kan jeg så købe det henne? Er det
> i faste plader eller i ruller?

Det kan købes i enhver trælasthandel eller byggemarked. Det ligger i ruller
a´ 20 eller 50 mt. Produktdatablade her:
http://www.icopal.net/AlphaGruppen/Icopal_dk.nsf/frmShowAttachments?openForm&query=E982FB5F216E2C43C1256D48003BB594

Martin

Fra : Jørgen E.

Dato : 16-10-07 22:22

> [...]
>

> Artiklen var om papiruld. Der er ingen som har sagt noget om at det var det vi ville

Hvorfor blander du så det ind i det ? Det er svært at få andet indtryk.
Hvad er flokker i øvrigt ? Da jeg ikke kender begrebet formodede jeg det
havde noget med papiruld at gøre.

Fra : ***Fr@nk***

Dato : 17-10-07 09:53

Hvis ikke du kan læse hvad spørgsmålet er i hans indlæg, hvorfor svarer du
så.

Det fremgår da klart og tydeligt at manden kommer med en indledning og
derefter hans spørgsmål.

Frank

Fra : Annette

Dato : 20-10-07 10:57

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse
> For nyeligt læste jeg en artikel om papiruld.

Jeg vil lige stærkt anbefale papiruldisolering frem for rockwool.....det
isolerer bedre, det svides/"brænder" aldrig som rockwool gør efter flere
timer, og vores kæmpe muse-problem forsvandt fuldstændigt da vi fik
papirulden ind imellem etagerne ( de kan ikke lide de mineraler, der er i
ulden). Så er det forøvrigt næsten halv pris og giver bedre indeklima.

De har produceret papiruld i Helsingør i ca. 20 år, og sælger en helt masse
til bl.a. Sverige og Tyskland som sværger til det, men da rockwool sidder på
magten her i landet, har man faktisk først hørt om det nu, 15 år efter vi
fandt frem til det.

Det er det bedste vi har gjort nogensinde at skifte rockwool'en ud med
papiruld.
Det skulle I virkelig prøve.

Annette

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 20-10-07 15:43

Annette wrote:

> Jeg vil lige stærkt anbefale papiruldisolering frem for
> rockwool.....det isolerer bedre, det svides/"brænder" aldrig som

så synes jeg du skal kigge på U-værdier for hhv. rockwool og papiruld...
desuden arbejder normalt-tænkende mennersker da ikke med rockwool uden
handsker som minimum...

Fra : Poul Bundgaard

Dato : 24-10-07 21:01

Rasmus M. Jensen wrote:
> [...]

http://www.papiruld.dk/vm_produkter/papiruld.asp
Om papiruld :
Teknologisk Institut har afprøvet produktet efter DIN 52612 og bestemt at
basis varme ledningsevnen er 35,7 mw/(m*K). Det betyder at papiruld 40,
ifølge Dansk Standard Nr. 418, kan Papiruld deklareres i klasse 40.

http://www.rockwool.dk/sw64553.asp
Om Rockwool :
Rockwool Flexi A-Batts, det mest brugte stenuldsprodukt, har Lambda (?)
værdi 37 mW/mK

Prøv igen.....

> så synes jeg du skal kigge på U-værdier for hhv. rockwool og
> papiruld... desuden arbejder normalt-tænkende mennersker da ikke med
> rockwool uden handsker som minimum...

"normalt-tænkende mennersker"kunne vel også tænke
"hvorfor bruge noget der er ubehageligt hvis man kan blive fri" ?