Arabisk soveværelse, forslag til indretnin~
Fra : Daniel

Dato : 14-10-07 23:16

Går lidt i tænke bås over mit soveværelse, er lige flyttet i ny lejlighed og
soveværelset er så tomt og rådt som det overhovedet kan være.

Har taget lidt billeder, rummet er ikke det største men har da muligheder.

http://peecee.dk/?id=73022
http://peecee.dk/?id=73023
http://peecee.dk/?id=73024

Som det også ses er der nogle store indbygget skabe, der af gode grunde ikke
kan fjernes.. eller males :)
Som det måske også ses, har jeg en tempur madras, denne skal forblive ( selv
om en rund seng nok havde været det bedste) Så senge ramme skal også vælges
ud fra at den ikke så høje tempur madras kan være der i.

Det jeg lidt tænker er en som sagt arabisk/1001 nat's eventur stil, tyrkis
farvet stof, store puder, masser af spejle, røde tæpper (evt. rødt stof, på
væggene, guld. sølv osv. Ideen om en himmelseng har også strejfet mig, men
soveværelset er ikke ret stort, og synes det vil ødelægge en del med
vinduerne der er rummet rundt at sætte så stor en klods derind. Men det er
beton loft, så muligheden for at hænge (kender ikke det rigtige navn)
"gardiner" fra loftet rundt om sengen, er der bestemt også.

Men venner derude, håber i kan give mig en masse gode forslag, evt. links
til indretnings forumer, forslag til steder hvor jeg kan købe indretning og
pynte genstande er også velkommene. Det er også højst sandsynligt, at der
har været bolig blade som har taget enmet op, kender i til hvilke år, måned
og blad kan jeg altid ligge turen omkring biblioteket og kigge på det. Ja
med andre ord, alt er velkommen da jeg står fuldstændig på bar bund.

En lille sidste ting ved det hele her, budget'et er ikke alt for stort, så
tæpper til flere tusinde kroner, dyre vaser osv. går desværre ikke.

På forhånd tak.

Fra : Cindy

Dato : 15-10-07 19:09

"Daniel" skrev i en meddelelse

> [...]
> og soveværelset er så tomt og rådt som det overhovedet kan være.
>
> Har taget lidt billeder, rummet er ikke det største men har da muligheder.

Det er da pudsigt, at mine venner i Hamborg også en gang fik lyst til at
lave et arabisk soveværelse. Deres var nu sådan en lys brunligt beigefarvet.
Et skønt blødt tæppe i lys beige dækkede hele sengen. Væggene var nærmest
flødefarvede, og så havde de nogle gardiner, af tyndt lyst stof, men der var
mængder af det. De havde også et lille rundt bord, hvor bordpladen var løs
og af messing. Der stod en orientalsk kaffemølle på bordet, den var også i
messing, og så stod der nogle meget små hvide porcelænsskåle, som man drak
tyrkisk kaffe af. Rammen på spejlet gik sådan flot op i en spids, og skægt
nok havde de hver et par snabelsko, som stod ved sengen.

Der var lamper med gyldentbrunt glas, og en med orange glas for at det
skulle skabe hyggestemning.

Nå, men alt det her er jo temmelig anderledes, end det du har tænkt dig. Nu
skriver jeg det alligevel, for at du kan høre, at der altså er andre, der
kan finde på at eksperimentere med et spændende soveværelse.

Var der mere end et vindue i dit soveværelse? Man kan lade gardinstangen
sidde så højt oppe som muligt og lade gardinerne gå helt ned til gulvet. -
Måske.

Det var så bare lidt at tænke over.

Hilsen Cindy

Fra : Cindy

Dato : 15-10-07 21:46

"Cindy" <Engkabbeleje@Wiese.dk> skrev i en meddelelse .
> [...]

Hej igen

Ved du forresten at Hollywood-stjernen Cher, har fået bygget sig et kæmpehus
helt i arabisk og østerlandsk stil, med spidsbuer i stedet for almindelige
dørkarme og med turkisfarvede divaner og puder og meget andet.

Jeg ved ikke om man kan klikke sig ind på hende og hendes hus noget sted.

Cindy

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-10-07 22:09

Hej!

Cindy wrote:
> [...]
> dørkarme og med turkisfarvede divaner og puder og meget andet.
>
> Jeg ved ikke om man kan klikke sig ind på hende og hendes hus noget sted.

Hus? Palads er nok mere ordet der beskriver det

http://www.everythingcher.com/images/mag/ad/index.htm

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Cindy

Dato : 16-10-07 19:24

"Kim Voss Schrader" skrev i en meddelelse

> Hus? Palads er nok mere ordet der beskriver det

Nå ja, jeg varf faktisk lige ved at skrive palads, men kendte det trods alt
ikke udefra.

> http://www.everythingcher.com/images/mag/ad/index.htm

Men holda op - når man ser det det her, så er der ingen tvivl om, at det
virkelig ER et palads og ikke bare et stort hus, som man for sjov kan kalde
palads.

Men jeg synes stadig, at Daniel skal prøve at more sig med at indrette sit
soveværelse efter alle kunstens regler. Bare give den hele armen. Jeg håber
da også, der kommer nogle andre forslag.

Hilsen Cindy