Gode og billige steder at købe LK Fuga Kon~
Fra : Inconnu

Dato : 14-10-07 23:12

Hej Alle

Er på jagt efter et godt og billigt sted af købe div er artikler,
gerne på nettet. Der kommer et hav op når jeg søger, og har endnu ikke
fundet noget der er meget billigere end bauhaus , det kan da ikke
passe.

Fra : Gilbert....\(5750\)

Dato : 15-10-07 05:19

du tror ike http://www.harald-nyborg.dk er billigere ?

--
Hilsen Gilbert Rønhave
( . ) ( . )

Fra : charlotte

Dato : 15-10-07 06:26

Jeg er blevet anbefalet at benytte www.greenline.dk
Det har fungeret helt upåklageligt og de skulle efter sigende være de
billigste

Charlotte

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 15-10-07 08:36

charlotte wrote:
> Jeg er blevet anbefalet at benytte www.greenline.dk
> Det har fungeret helt upåklageligt og de skulle efter sigende være de
> billigste
>
> Charlotte

www.el4you.dk er billigere end greenline...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Per Thomsen

Dato : 15-10-07 09:44

> www.el4you.dk er billigere end greenline...

Men sikke en skodside. Når man har valgt en produktgruppe, kan man ikke se
billederne uden at scrolle til siden.

Per

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 15-10-07 11:42

Per Thomsen wrote:

> Men sikke en skodside. Når man har valgt en produktgruppe, kan man
> ikke se billederne uden at scrolle til siden.
>
> Per

hvad mener du? deres side er da i hvertfald ikke ringere end greenline....

Fra : Per Thomsen

Dato : 15-10-07 12:08

> hvad mener du? deres side er da i hvertfald ikke ringere end greenline....

Det kan godt være det kun er i FireFox.
Greenline fungerer fint i FF. Desuden har jeg altid haft super service
derfra når jeg har haft behov for at ringe til dem.

Per

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 15-10-07 13:34

Per Thomsen wrote:

> Det kan godt være det kun er i FireFox.
> Greenline fungerer fint i FF. Desuden har jeg altid haft super service
> derfra når jeg har haft behov for at ringe til dem.

nå... jamen så start da med at få dig en ordentlig browser... så skal du
se... så forsvinder problemerne helt af sig selv...

men det er da sjovt at du går helt i forsvarsposition bare fordi jeg
henviser til en butik der er billigere end greenline...
du arbejder der sikkert...

Fra : Per Thomsen

Dato : 15-10-07 15:29

> nå... jamen så start da med at få dig en ordentlig browser... så skal du
> se... så forsvinder problemerne helt af sig selv...

Nu er FF nok den browser der overholder standarderne bedst af FF og IE, så
det er web-udvikleren der ikke skønner at os FF-brugere ikke skal se
produkterne.

> men det er da sjovt at du går helt i forsvarsposition bare fordi jeg
> henviser til en butik der er billigere end greenline...
> du arbejder der sikkert...

Jeg går nu ikke i forsvarsposition. Men bliver temlig irriteret over sider
der ikke vises ordentligt i min browser.

Og nej jeg arbejder ille hos Greenline - Så havde jeg jo ikke haft behov for
at ringe til dem :)

Per

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-10-07 08:07

Hej!

Inconnu wrote:

> [...]
> gerne på nettet. Der kommer et hav op når jeg søger, og har endnu ikke
> fundet noget der er meget billigere end bauhaus , det kan da ikke

Jeg har efterhånden købt en del elartikler, og det har vist sig, at
Harald Nyborg ofte er billigst med de normale ting (stikkontakter,
panelunderlag, indmuringsdåser m.m.). Der er dog ting de ikke har i
sortimentet, såsom komfurudtag, netværksudtag etc. og disse har jeg købt
i dyre domme hos GreenLine.dk.

Men uanset hvad, elartikler er absolut ikke billige - jeg tror der er
for små 15.000,- alene i min 2V'er :-/

(Der er dog også gået amok med ekstra udtag ifbm. skjulte
højttalerkabler, netværk, ekstra antenneudtag osv. Man kan jo lige så
godt gøre det rigtigt når man alligevel har fjernet gulvet :)).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 15-10-07 08:36

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-10-07 08:52

Hej!

Rasmus M. Jensen wrote:
> www.el4you.dk er billigere end greenline...

Men HN har stadig varer der er billigere. F.eks. koster en stikkontakt
med jord 88,- hos el4you mens den koster 20,- mindre hos HN. Har dog
ikke kigget alt for grundigt, og HN har heller ikke alt.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 15-10-07 11:41

Kim Voss Schrader wrote:
> [...]
> med jord 88,- hos el4you mens den koster 20,- mindre hos HN. Har dog
> ikke kigget alt for grundigt, og HN har heller ikke alt.

jaja... HN er billige med stikkontakter osv. men alt andet er el4you
billigere med har jeg fundet...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-10-07 12:49

Hej!

Rasmus M. Jensen wrote:
> jaja... HN er billige med stikkontakter osv. men alt andet er el4you
> billigere med har jeg fundet...

Ok, rart at vide. Så en kombination af de to butikker er åbenbart en
stærk "combo" :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 15-10-07 13:32

Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!

> Ok, rart at vide. Så en kombination af de to butikker er åbenbart en
> stærk "combo" :)

jepper...

Fra : Uni Bull

Dato : 15-10-07 18:02

> [...]
>gerne på nettet. Der kommer et hav op når jeg søger, og har endnu ikke
>fundet noget der er meget billigere end bauhaus , det kan da ikke

Du har fået en stribe forslag til steder på nettet, så det vil jeg ikke
kaste mig
over. Men jeg vil anbefale dig at sikre dig at den vare du får er LK Fuga!
Ikke et eller andet plagiat som findes hos bl.a. Jem og Fix m.fl.

Der er *tydelig* kvalitetsforskel!!

--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 15-10-07 19:13

Uni Bull wrote:

> [...]
> over. Men jeg vil anbefale dig at sikre dig at den vare du får er LK Fuga!
> Ikke et eller andet plagiat som findes hos bl.a. Jem og Fix m.fl.

Så er der måske også en del prisforskel.?

At en dobbelt LK Fuga Softline stikkontakt skal koste ca. 125 kr. er
rent tyveri.!
For en enkelt afbryder: 97 kr.

Det er hvad jeg har betalt, et "billigt" sted.

Produktionsprisen er garanteret ikke over 10 kr.

Det var måske på tide at LK får noget konkurrencce.

Men har de virkelig konkurrence.?
Var der ikke et firma der havde lavet noget der lignede, og LK forsøgte
at stoppe dem.?

mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 15-10-07 21:03

Jørgen Rasmussen wrote:

> [...]
> rent tyveri.!
> For en enkelt afbryder: 97 kr.
>
> Det er hvad jeg har betalt, et "billigt" sted.

det er jo ikke andre end din egenskyld at du ikke har købt ved el4you.dk,
greenline.dk eller andre lign. steder...

> Produktionsprisen er garanteret ikke over 10 kr.

og hvad så?? sådan er det da med rigtig mange ting...
tøj f.eks...

> Det var måske på tide at LK får noget konkurrencce.
>
> Men har de virkelig konkurrence.?

nej det har de ikke... for der findes godt nok afbrydere og stikkontakter
fra L-team men de er grimme og jeg synes kvaliteten er elendig...
derfor er der kvalitetsmæssigt intet alternativ til LK...
http://www.l-control.dk/index.asp?id=300&Katid=57&subid=61

det lyder mere som om du er ligeglad med konkurrende produkters kvalitet...
blot at LK får noget konkurrence...

Fra : Max

Dato : 17-10-07 10:23

Hej Jørgen

> At en dobbelt LK Fuga Softline stikkontakt skal koste ca. 125 kr. er
> rent tyveri.!

Så start da med at lave kontakter, det er jo en guldgruppe.

--
Mvh Max

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 15-10-07 20:57

Uni Bull wrote:

> over. Men jeg vil anbefale dig at sikre dig at den vare du får er LK
> Fuga! Ikke et eller andet plagiat som findes hos bl.a. Jem og Fix
> m.fl.
> Der er *tydelig* kvalitetsforskel!!

der findes ikke deciderede kopier af LK's FUGA serie...
om det er jem&fix, bauhaus, el4you.dk der sælger FUGA så er de produceret
eet og samme sted... nemlig af LK...

L-Team har lavet deres egen serie af kontakter og afbrydere, men det er da
ligegodt det værste lort og grimmeste design jeg nogensinde har set...
det er bare for elendigt...

Fra : Uni Bull

Dato : 16-10-07 22:03

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> der findes ikke deciderede kopier af LK's FUGA serie...
> om det er jem&fix, bauhaus, el4you.dk der sælger FUGA så er de produceret
> eet og samme sted... nemlig af LK...

Meget muligt, men de kontakter jeg sidst købte i Jem og Fix var
af tydelig dårligere kvalitet end "vanligt". Hvem der har produceret
skidtet ved jeg ikke, men faktum er, at de var billige *og* dårlige !!

....og nej, der var ikke noget LK-logo på produktet...
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 16-10-07 22:06

Uni Bull wrote:

> [...]
> skidtet ved jeg ikke, men faktum er, at de var billige *og* dårlige !!
>
> ...og nej, der var ikke noget LK-logo på produktet...

jamen så kan det jo ikke være FUGA eller OPUS du har købt...
tag et billede og lad os se...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-10-07 08:45

On 15 Okt., 19:02, "Uni Bull" <No...@here.nu> wrote:

> [...]
> over. Men jeg vil anbefale dig at sikre dig at den vare du får er LK Fuga!
> Ikke et eller andet plagiat som findes hos bl.a. Jem og Fix m.fl.

Vel er der ej !!!
Det er LK der laver dem alle.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Uni Bull

Dato : 16-10-07 22:00

>Vel er der ej !!!
>Det er LK der laver dem alle.

Fint fint, så køber du bare den dårlige kvalitet. Bare jeg får lov til at
vælge den gode kvalitet...
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-10-07 08:47

On 15 Okt., 20:13, Jørgen Rasmussen <jo...@tdc-net.dk> wrote:

> [...]
> For en enkelt afbryder: 97 kr.
>
> Det er hvad jeg har betalt, et "billigt" sted.
>
> Produktionsprisen er garanteret ikke over 10 kr.

Enig.

> Det var måske på tide at LK får noget konkurrencce.

Eller bare en kæmpe bøde fra konkurrencestyrelsen.

> Men har de virkelig konkurrence.?

Der er konkurrenter, men designet er IMO så ringe at så vil jeg
hellere betale lidt mere.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-10-07 08:03

On 16 Okt., 23:00, "Uni Bull" <No...@here.nu> wrote:

> Fint fint, så køber du bare den dårlige kvalitet. Bare jeg får lov til at
> vælge den gode kvalitet...

Hvis de ser fuldstændig ud som LKs er de fra El-Works som også er LK.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 17-10-07 08:52

Christian B. Andresen wrote:

> Hvis de ser fuldstændig ud som LKs er de fra El-Works som også er LK.

El-Works og JO-EL køber jo bare kontakter osv. stort ind hos LK og pakker
dem i deres egne kasser/poser/blisterpacks...
og så sælger dyrt... smart ik? især at man kan få folk til at købe det..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-10-07 08:05

On 16 Okt., 23:02, "Uni Bull" <No...@here.nu> wrote:

> Meget muligt, men de kontakter jeg sidst købte i Jem og Fix var
> af tydelig dårligere kvalitet end "vanligt". Hvem der har produceret
> skidtet ved jeg ikke, men faktum er, at de var billige *og* dårlige !!

Bare fordi LK sælger deres produkter dyrt betyder ikke de er gode.

> ...og nej, der var ikke noget LK-logo på produktet...

Stod der El-Works på ?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-10-07 09:50

On 17 Okt., 09:51, "Rasmus M. Jensen" <rmje03flaff...@kom.aau.dk>
wrote:

> El-Works og JO-EL køber jo bare kontakter osv. stort ind hos LK og pakker
> dem i deres egne kasser/poser/blisterpacks...
> og så sælger dyrt... smart ik? især at man kan få folk til at købe det..

Ja, men der er jo ikke noget reelt alternativ, når de andre
konkurrenter er vildt grimme og næsten lige så dyre.

Men at en komplet stikontakt som er 3-4 dele støbt plast og lidt
metal, alt sammen 100% maskinbart at lave, koster det samme som en
komplet dvd afspiller så er der sgu noget galt med konkurrencen.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 17-10-07 09:55

Christian B. Andresen wrote:

> Ja, men der er jo ikke noget reelt alternativ, når de andre
> konkurrenter er vildt grimme og næsten lige så dyre.

jeg stoler ikke 1 sek. på kvaliteten/sikkerheden af det billige skrammel og
jeg skal i hvert fald ikke ha monteret noget som kunne gå hen og give
anledning til brand... det er helt vildt så elendigt alternativerne er...

jeg snakker om at JO-el og El-works er vildt dyre...
30 kr. for en afbryder hos el4you.dk kan jeg godt leve med...

> Men at en komplet stikontakt som er 3-4 dele støbt plast og lidt
> metal, alt sammen 100% maskinbart at lave, koster det samme som en
> komplet dvd afspiller så er der sgu noget galt med konkurrencen.
huh... hvilken stikkontakt er det`??

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-10-07 10:13

On 17 Okt., 10:54, "Rasmus M. Jensen" <rmje03flaff...@kom.aau.dk>
wrote:

> [...]
>
> jeg snakker om at JO-el og El-works er vildt dyre...
> 30 kr. for en afbryder hos el4you.dk kan jeg godt leve med...

Det kan jeg også.

> huh... hvilken stikkontakt er det`??

Samlet koster en stikkontakt:
Forfradåse 24,50 kr
Stikkontakt enkelt 58,75 kr
Ramme 9,75 kr
---------------------------
I alt 93 kr

Denver DVD afspiller 198,75.

OK det er så det dobbelte, men pointen er der.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 17-10-07 11:23

Christian B. Andresen wrote:

> Samlet koster en stikkontakt:
> Forfradåse 24,50 kr
> Stikkontakt enkelt 58,75 kr
> Ramme 9,75 kr
> ---------------------------
> I alt 93 kr
>
> Denver DVD afspiller 198,75.
>
> OK det er så det dobbelte, men pointen er der.

hmmm... jeg ville jo så netop ikke sammenligne FUGA kvalitet med en en
Denver DVD afspiller...
så jeg vil lige tillade mig at ødelægge din pointe lidt...

Fra : Martin Petersen

Dato : 19-10-07 08:14

> hmmm... jeg ville jo så netop ikke sammenligne FUGA kvalitet med en en
> Denver DVD afspiller...
> så jeg vil lige tillade mig at ødelægge din pointe lidt...

Der er da betydeligt mere arbejde i en Denver dvdafspiller end en sølle
stikkontakt som koster 10 øre at fremstille. Det er sq til grin med de
priser.

- Martin

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-10-07 11:06

On 17 Okt., 11:23, "Max" <max_j...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Jørgen

> Så start da med at lave kontakter, det er jo en guldgruppe.

Det er da helt bestemt en guldgrube for LK.
Men skulle man selv starte går det jo ligesom ikke at lave en tro
kopi, og et andet desig skal være meget godt for at kunne konkurrere.
Men tror du virkelig ikke at der er en avance nær 10 x ?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-10-07 08:30

On 19 Okt., 09:14, "Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk>
wrote:

> Der er da betydeligt mere arbejde i en Denver dvdafspiller end en sølle
> stikkontakt som koster 10 øre at fremstille. Det er sq til grin med de
> priser.

Enig.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-10-07 08:31

On 17 Okt., 12:23, "Rasmus M. Jensen" <rmje03flaff...@kom.aau.dk>
wrote:

> hmmm... jeg ville jo så netop ikke sammenligne FUGA kvalitet med en en
> Denver DVD afspiller...
> så jeg vil lige tillade mig at ødelægge din pointe lidt...

Kvalitet eller ej, det koster meget mere at lave en dvd afspiller end
en stikkontakt, så LKs avance er tårnhøj.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 20-10-07 15:44

Christian B. Andresen wrote:

> Kvalitet eller ej, det koster meget mere at lave en dvd afspiller end
> en stikkontakt, så LKs avance er tårnhøj.

måske ja... men dit sammenligningseksempel er forkert...