betongulv
Fra : SB

Dato : 14-10-07 17:33

Hej

Nogen steder på nettet der beskriver hvordan man støber et betongulv korrekt
op fra bunden af?

Skal have fliser i køkkenet, så det gamle trægulv ryger en tur.

Da det drejer sig om 1,6 m3 beton der skal blandes, vælger jeg at gøre det
selv, så hvis nogen kender det rigtige blandingsforhold til den slags beton,
vil jeg også gerne have det oplyst.

Noget andet er, hvordan får man det kørt ind, kan man bare trille hen over
varmerørene med sin trillebør hvis man lægger et par planker at køre på?
Eller skal det skovles hele vejen ind.

Søren

Fra : Jacob Andersen

Dato : 14-10-07 19:06

> Nogen steder på nettet der beskriver hvordan man støber et betongulv
> korrekt op fra bunden af?

Søg via google, spørgsmålet er stillet rigtigt mange gange før.
Mvh
Jacob

Fra : SB

Dato : 14-10-07 22:55

"Jacob Andersen" <i@dk> skrev i en meddelelse

> Søg via google, spørgsmålet er stillet rigtigt mange gange før.
> Mvh
> Jacob

Ja det er jo nok det første man så gør, guderne må vide hvad år de
oplysninger der står på nettet er skrevet, og derfor ikke sikkert de er
reglementet længere,
og finder man ikke noget brugbart der, så spørger jeg herinde.

Så lader spørgsmålet stå lidt endnu, især det med om man kan køre på
varmerør med en trillebør

Søren

Fra : Max

Dato : 14-10-07 19:10

Hej Søren

http://www.aalborg-portland.dk/go.aspx?to=media/pdf_filer/inspi_goer_det_lettere.pdf&navn=media/pdf_filer/inspi_goer_det_lettere.pdf

--
Mvh Max

Fra : N/A

Dato : 14-10-07 22:00

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 14-10-07 22:00

hvis det er etageadskillelse

Fra : SB

Dato : 14-10-07 22:46

> hvis det er etageadskillelse
> "Stig Rasmussen" <stig.rasmussen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

huset er kun i et plan, så det er det ikke

/S

Fra : kalvoere

Dato : 14-10-07 22:48

On 14 Okt., 18:33, "SB" <s...@SLETTESofir.dk> wrote:
> [...]
> varmerørene med sin trillebør hvis man lægger et par planker at køre på?

Hej Søren.

Overvej flydebeton. Jeg har lige støbt køkken og bryggers. ½ time med
betonbilen i indkørselen. 2 mand med trillebør, da "snøvsen" fra
betonbilen ikke kunne komme ind der hvor støberiet foregik. 1800 kr.
incl kørsel (2 kubikmeter).

Det vil sige at samtidig med at bilen pakkede sammen, rengjorde
støbefolkene skovle og andet og de kørte samtidig.

Dette i stedet for at bruge en dag med købe ind, blande og så videre.

Dagen efter kunne jeg gå på det, og der skulle ikke slibes eller
pudses efter for at flise kan lægges. De ligger efterfølgende perfekt
og jeg blev sparet for en f....s masse bøvl

/Lars

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-10-07 13:40

[...]

Jeg troede ikke de kørte ud med mindre end 3 meter.

Stef

Fra : SB

Dato : 15-10-07 16:36

"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> incl kørsel (2 kubikmeter).
>
> Jeg troede ikke de kørte ud med mindre end 3 meter.

Troede også man skulle betale for min. 3 m3 beton for at få dem ud, hvilket
firma brugte du til at levere, for vil de køre med 2m3 vil jeg da også
benytte mig af det

Søren

Fra : OK

Dato : 16-10-07 18:40

Hej Søren.

[...]

Hvor har du købt det?

mvh Ole

Fra : kalvoere

Dato : 14-10-07 23:05

On 14 Okt., 23:55, "SB" <s...@SLETTESofir.dk> wrote:

> [...]
> og finder man ikke noget brugbart der, så spørger jeg herinde.
>
> Så lader spørgsmålet stå lidt endnu, især det med om man kan køre på

Hej igen Søren.

Apro pro kørsel over varmerør:

Jeg lånte/fandt et par gamle sure døre der alligevel skulle væk.( Over
rio-net og pex varmerør og el kabler) Alternativt et par spånplader
122*244 delt i 2 dele fra byggemarked.

/ Lars