Forurening
Fra : Ukendt

Dato : 20-10-07 09:06

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 20-10-07 09:21

"Eque" <-> writes:

> http://ekstrabladet.dk/biler/article349953.ece

Det passer edderrasme ikke. Mon ikke tumperne har forvekslet CO og
CO2? (Sidstnævnte er i store træk direkte proportional med
brændstofforbruget, og I får mig ikke til at tro at det var 70 gange
større i 70'erne.)

Fra : BJ

Dato : 20-10-07 09:27

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> CO2? (Sidstnævnte er i store træk direkte proportional med
> brændstofforbruget, og I får mig ikke til at tro at det var 70 gange

Jow da, en 1.0 Ford Fiesta fra 1976 gik kun ca. 11 km på en liter brændstof.

I dag går den nye model 77 km på 1 liter brændstof og familien har måske 2
eller 3 af dem..;)

mvh
Bjørn J.