Hjælp til header tydning
Fra : AB

Dato : 20-10-07 13:38

Jeg har en e-mail som har været meget længe under vejs. Spørgsmålet er hvor
den har opholdt sig

Sådan som jeg læser den, er de fep30.mail.dk der ikke har sendt den videre,
er det korrekt?

/AB

From: - Sat Oct 20 08:29:20 2007
From: xxxxxxx<xxxxxxx@mail.dk>
To: yyyyyyy<ayyyyy@yyyyyydk>
Cc: <yyyyyyyy>
Subject: Fw: her skal subject være
Date: Thu, 18 Oct 2007 10:00:54 +0200

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-10-07 15:25

Den 20-10-07 14.37 skrev AB følgende:
> Jeg har en e-mail som har været meget længe under vejs. Spørgsmålet er hvor
> den har opholdt sig

Hos fep30.mail.dk

> Sådan som jeg læser den, er de fep30.mail.dk der ikke har sendt den videre,
> er det korrekt?

Grunden kan meget nemt være at netsites mailserver har været nede, så
TDCs server ikke har kunnet komme af med mailen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Fra : AB

Dato : 20-10-07 15:43

> Grunden kan meget nemt være at netsites mailserver har været nede, så TDCs
> server ikke har kunnet komme af med mailen.

Problemet er bare, at jeg i det tidsrum har modtaget mere end 30 e-mail
gennem samme server ved netsite, på de 3 domæner jeg administere.

Jeg skal naturligvis ikke kunne afvise, at der har været problemer med
netsite server, men det virke ikke særligt sandsynligt (over så lang en
tidshorisont), samt at jeg stadig har fået e-mail i samme tidsrum

from jobindex.dk [129.142.224.106] by pleskwin1.netsite.dk with SMTP;
Thu, 18 Oct 2007 04:16:10 +0200
from smtp.stepstone.com [195.95.21.237] by pleskwin1.netsite.dk with SMTP;
Fri, 19 Oct 2007 02:07:23 +0200

Er der andre fornuftige forklaringer!

/AB

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-10-07 16:15

Den 20-10-07 16.43 skrev AB følgende:

> Problemet er bare, at jeg i det tidsrum har modtaget mere end 30 e-mail
> gennem samme server ved netsite, på de 3 domæner jeg administere.

Den behøver også bare at have været nede i et par minutter eller
sekunder. Hvis mailen ikke kan afleveres, prøver serveren igen senere.
Det er lidt forskelligt, hvor tit og hvor mange gange de forskellige
servere prøver. Normalt går det ikke så lang tid imellem, som i dit
tilfælde, men serveren kan jo have været gået ned igen lige netop, når
TDC prøver at sende anden og tredje gang.

Ikke at det behøver at være netsites server, der har været problemer med
- det er blot en mulighed. Jeg har dog på fornemmelsen, at vi ville have
set en masse indlæg i gruppen her, hvis det havde været TDCs server, der
var problemer med.