Hvilke typer bil må have 2 tons eller mere~
Fra : Ukendt

Dato : 19-10-07 23:46

Kunne ind imellem godt bruge en slæde der kunne have 2 tons eller mere på
krogen. Min cmax (van) må kun have 1475. Bilen skal være så
personbils-lignende som muligt - men gerne på gule drenge.

Nogen bud på dette?

Skal jeg ud i noget Touraq, X5 e.l.?

Næste problem: Jeg har almindeligt B kørekort. Hvis jeg skal have 2 tons på
krogen - har jeg vel kun 1,5 tons tilbage til bilen?

Help me, please.

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 20-10-07 00:04

<Rune Nicolajsen> wrote in message

> Næste problem: Jeg har almindeligt B kørekort. Hvis jeg skal have 2 tons
> på krogen - har jeg vel kun 1,5 tons tilbage til bilen?

Ja det ville jeg mene. Men du kan selv regne på det her:
http://www.faerdselssikkerhed.dk/object.php?obj=164b3e80

--
/Morten
Vectra B 2,0 CD '94

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 20-10-07 00:07

http://www.sikkertrafik.dk/164b3e80 var så den rigtige URL...

--
/Morten
Vectra B 2,0 CD '94

Fra : Lars Kristensen

Dato : 20-10-07 08:57

Rune Nicolajsen wrote:
> [...]
> krogen. Min cmax (van) må kun have 1475. Bilen skal være så
> personbils-lignende som muligt - men gerne på gule drenge.

Land Rover Discovery - 3500 kg på krogen. En rigtig lækker bil der unden
problemer også kan bruges som hvedagsbil. Især i vintermånederne med sne
vil det være et rigtigt godt valg. Samtidig følger der også et super
hyggeligt kammeratskab med hvis du melder dig ind i LandRover klubben.
Hvis du en dag står med motorstop, vil den første landrover der spotter
dig med motorhjelmen oppe, stoppe op og spørge om du skal have hjælp.
Men discoen er nu ikke så slem til at gå i stykker som defenderen er -
og slet ikke hvis du ikke hviver den med ud i mudderhullerne.

> Næste problem: Jeg har almindeligt B kørekort. Hvis jeg skal have 2 tons på
> krogen - har jeg vel kun 1,5 tons tilbage til bilen?

Du skal have B+E. Men det er altså ikke så svært at tage og koster ikke
specielt meget i sammenligning med at skulle ud og købe bilen. Der er
ikke nogen decideret teoriprøve. Censor vil stille dig nogle teoretiske
spørgsmål inden i tager ud og kører en tur.

- Lars

Discovery2a HSE TD5 aut.

Fra : joppe

Dato : 20-10-07 17:31

Jeg ville vælge en Rav4 der må slæbe 2000kg. Så har du en 112%
problemfri bil der er økonomisk i drift. Den cruiser dejligt med få
rpm og med blandet kørsel kan jeg nemt ramme 15,2 når jeg hiver
lommeregneren frem på tanken.

Fra : Gert

Dato : 22-10-07 18:50

"joppe" <jesperbjerregaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>problemfri bil der er økonomisk i drift. Den cruiser dejligt med få
>rpm og med blandet kørsel kan jeg nemt ramme 15,2 når jeg hiver

mon så ik lige du skal huske at nævne at det er en diesel du har,
benzin udgaven kan nemli på en go dag medvind ned af bakke osv, højst køre
11-12 km/l
har været i et firma hvor vi havde 2 af benzin slagsen begge lå normalt på
ca 10 km/l
den ene kørte på bornholm og den anden kørte i 2900 hellerup og omegn

Mvh
Gert

Fra : KASO

Dato : 21-10-07 09:32

<Rune Nicolajsen> skrev i meddelelsen
> [...]
> krogen. Min cmax (van) må kun have 1475. Bilen skal være så
> personbils-lignende som muligt - men gerne på gule drenge.

Suzuki Grand Vitara m. 1.9 Renault-diesel (benzin må også gerne - men iflg.
TV-indslag, er det mere tvivlsomt, om den er god til at slæbe 2 ton).
Land Rover Freelander?

Fra : Henrik B.

Dato : 03-11-07 02:24

"KASO" <a@b.dk> skrev i meddelelsen

> Suzuki Grand Vitara m. 1.9 Renault-diesel (benzin må også gerne - men
> iflg. TV-indslag, er det mere tvivlsomt, om den er god til at slæbe 2
> ton).

Det er den ikke, samt at benz-udgaven ligger og svinger mellem 5 - 8 km/l.

--
Nu på Vista 64-Bit...