Glemt at fornye kørekortet.
Fra : Jørgen

Dato : 19-10-07 15:24

Er der nogen, der ved, hvad straffen kan være for at køre med et kørekort,
der burde have været fornyet p.gr.a. alder?
Jørgen

Fra : Martin

Dato : 19-10-07 15:44

Den er forhåbenligt det samme som hvis man slet ikke har det.

Man har jo ingen førerret uden gyldigt kørekort.

Jeg mener bøden er 5000 kr medmindre det er ændret for nylig.

Fra : blue

Dato : 19-10-07 16:14

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen, der ved, hvad straffen kan være for at køre med et kørekort,
> der burde have været fornyet p.gr.a. alder?

Man får en bøde på 500 kr.

Fra : Martin

Dato : 19-10-07 17:12

> Man får en bøde på 500 kr.

Nahhh det kan jeg ikke tro. Det er hvis du bare har glemt det derhjemme.

ER kørekortet udløbet har du ingen førerret og straffes derfor som andre
uden kørekort. = 5000 kr

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-10-07 17:23

"Martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:4718d747$0

> ER kørekortet udløbet har du ingen førerret og straffes derfor som andre
> uden kørekort. = 5000 kr
ER det noget du VED?.

Fra : Mogens

Dato : 19-10-07 17:33

> ER det noget du VED?.

Står jo på "inder-nettet" do :)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-10-07 17:41

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i en meddelelse news:h%4Si.11706

> Står jo på "inder-nettet" do :)
KÆFT manner, hvor smart ;).

Fra : Lars [6710]

Dato : 19-10-07 22:09

Mogens skrev:
> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse

> Står jo på "inder-nettet" do :)

Link ?

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Mogens

Dato : 20-10-07 05:55

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse

> Link ?

Du søger blot på "bødetakster" og vælger efterfølgende
det samlede katalog

Fra : Martin

Dato : 19-10-07 18:35

> ER det noget du VED?.

Jeg er ikke 100 på beløbet det kan være ændret, men der er ingen tvivl om at
når man ingen førerret har jamen så har man ingen førerret. Så er det sådan
set ligemeget om det er fordi man har kørt for stærkt, kørt med sprut, er
for gammel eller hvad det nu kan være.

Straffen er den samme.

Fra : Leonard

Dato : 19-10-07 19:49

On Fri, 19 Oct 2007 19:35:22 +0200, Martin wrote:

> [...]
> set ligemeget om det er fordi man har kørt for stærkt, kørt med sprut, er

Jeg kender et par stykker der bliver ked af det, hvis de nu får en
efterregning på de 4.500 kr. de ikke blev opkrævet, da de blev opdaget
med et kørekort, der skulle have været fornyet.

Hvis jeg var dig ville jeg ikke være så skråsikker, blue plejer at have
ret godt styr på, hvad der står i bødekataloget

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : blue

Dato : 19-10-07 21:01

> Nahhh det kan jeg ikke tro. Det er hvis du bare har glemt det derhjemme.

Ja, og hvis du ikke har fået det fornyet.

> ER kørekortet udløbet har du ingen førerret og straffes derfor som andre
> uden kørekort. = 5000 kr

NEJ. Man har førerret - den er hverken frakendt betinget, ubetinget eller
administrativt. Man har blot ikke fornyet kørekortet.

Fra : Martin

Dato : 19-10-07 21:15

"blue" <x@ywzx.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> NEJ. Man har førerret - den er hverken frakendt betinget, ubetinget eller
> administrativt. Man har blot ikke fornyet kørekortet.

Nå men hvis det virkeligt er sandt er det jo noget der må arbejdes på
politisk. Så kan jeg bedre forstå der kører så mange demente rundt i landet.
Man har altså ikke førerret bare fordi den ikke er decideret frakendt. Det
har en 17-årig jo heller ikke eller en på 35 som aldrig har taget det.

Vil det sige at praksis er at når ens kørekort udløber betyder det ikke at
førerretten udløber??? Mit udløber i år 2046, men jeg kan så trygt køre
videre og højst riskere en bøde på 500 eller hvad?

Fra : Klaus G.

Dato : 19-10-07 17:52

> Er der nogen, der ved, hvad straffen kan være for at køre med et kørekort,
> der burde have været fornyet p.gr.a. alder?
Hvis man er så gammel at man glemmer at forny sit kørekort, er man så ikke

Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Andersen [3650]

Dato : 19-10-07 18:32

> Hvis man er så gammel at man glemmer at forny sit kørekort, er man så ikke

Betyder intet, sålænge man glemmer
at køre ud af garagen

Fra : Leonard

Dato : 19-10-07 18:37

On Fri, 19 Oct 2007 18:52:01 +0200, Klaus G. wrote:

> Hvis man er så gammel at man glemmer at forny sit kørekort, er man så ikke

Tjah, for nogen er det nok ikke lige det første man kommer i tanke om i
månederne op til ens 70 års-dag.
Men hvad med alle dem, der dagligt beviser, at de ikke er gamle nok til
at føre bil?