Dæmpning af Laser
Fra : Per Olsen

Dato : 12-07-01 05:33

Uden på nogen måde at ville vække larmemoralens vogtere, så buldre jeg lige
et spørgsmål af...

Kan det lade sig gøre at dæmpe en Laser udstødning lidt ?
Jeg syntes min den brager lige vel meget, så en mellem ting mellem
originals røret og Laser'en ville passe mig fint.

Jeg var inde i en Mc forretning, som kunne fortælle mig, at man kunne få en
indsats / pibe til at sætte i, men de
havde aldrig solgt nogen, og kunne derfor ikke sige ret meget om hvordan
cyklen vil køre / lyde med den.

Der skulle vel ikke være en her i forsamlingen der har eksperimenteret med
noget lign. ?

Mvh. Per

Fra : Carsten

Dato : 12-07-01 07:24

"Per Olsen" <olsenbanden@mail1.stofanet.dk> wrote in
message news:3b4d2883$0$4659$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> [...]
> originals røret og Laser'en ville passe mig fint.
>
> Der skulle vel ikke være en her i forsamlingen der har eksperimenteret med

Jeg har godt nok ikke experimenteret endnu, men jeg har da (i ca. et
halvt år) fået fundet mig et link:

http://www.laser-jama.com/database/catalogues/motor/en_dbkill.asp

Carsten
CBR 600 F2 '94 (med laser, der nu ikke larmer helt vildt)

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 12-07-01 09:09

Carsten wrote in message <3b4d4279$0$2535$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>"Per Olsen" <olsenbanden@mail1.stofanet.dk> wrote in
>message news:3b4d2883$0$4659$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Jeg har ikke

Men Thomas Makro har lige monteret en i hans Laser, så mon ikke han læser
dette

Mvh
Tim

Fra : Thomas Makro

Dato : 12-07-01 08:29

On Thu, 12 Jul 2001 08:23:47 +0200, "Carsten" <carjak@wanadoo.dk>
wrotE:

>Jeg har godt nok ikke experimenteret endnu, men jeg har da (i ca. et
>halvt år) fået fundet mig et link:
>
>http://www.laser-jama.com/database/catalogues/motor/en_dbkill.asp

Det var netop denne side jeg fandt for et par måneder siden, og
derefter købte sådan en. Jeg har nemlig også en Laser på min Viffer,
og ligesom Per, mener jeg at en Laser larmer lidt for meget. Min potte
er en prof. laser.

Efter at jeg fik lånt en nittetang, fik jeg endelig monteret
db-killeren i sidste uge, og æh... hvordan beskriver man en lyd?
Hmmm... db-killeren tog _noget_ af lyden. Det meste af lyden er der
dog stadig, men nu er lyden blevet mere udholdelig.

Det var det positive. Det negative er, at den har mistet nogle hypper!
Derfor overvejer jeg kraftigt at pille dæmperen af igen. Men nu vil
jeg lige køre med den et par uger endnu, så jeg kan danne mig et
ordentligt indtryk af den, før jeg beslutter noget.

Problemet med de mistede hypper kan muligvis reddes ved at omdysse
den, men da den blev omdysset sidste år (læs detaljerne må min
hjemmeside), har jeg ikke lyst til at smide penge ud på endnu en
omdysning. Desuden har jeg en ide om at omdysning ikke hjælper
alverden, da dæmperen virker ved at begrænse den frie gennemstrømning,
og at der derfor vil være mistede heste uanset hvad. Men det er bare
en ide jeg har, hvad mener I andre?

--
M.v.h. Thomas Makro
Honda VFR 750 F

Fra : Henrik Mønster

Dato : 12-07-01 09:46

Hej Thomas

Hvordan stod det til med dæmpermaterialet i potten??
Er den udbrændt?

M.v.h. Henrik

Fra : Thomas Makro

Dato : 12-07-01 12:25

On Thu, 12 Jul 2001 10:45:40 +0200, "Henrik Mønster"
<nina.henrik@mobilixnet.dk> wrotE:

>Hej Thomas
>
>Hvordan stod det til med dæmpermaterialet i potten??
>Er den udbrændt?

Hej Henrik.

Nej, dæmpermaterialet var i rimelig stand. Bagerst var det dog blevet
lidt sort, og, hvis man pressede dæmpermaterialet godt sammen, kunne
der efterfyldes en dl eller måske 2. Men det er så lidt, at det får
lov at vente.

Og hold k*** hvor er det nemt og hurtigt at skifte. Kun bagerste del
af potten skal af, man behøver ikke engang skrue potten af maskinen.
Og det er ligegyldigt om man skal skifte "uldet" eller fjerne/montere
db-killer.

I øvrigt tak for lån af nittetang, du får den igen i næste uge.

Fra : Carsten

Dato : 12-07-01 12:38

"Thomas Makro" <Makro@CyberFJERNjunkie.dk> wrote in
message news:jr1rktok14dtm17jddal2j9mdj1tls44s3@4ax.com...
> [...]
> af potten skal af, man behøver ikke engang skrue potten af maskinen.
> Og det er ligegyldigt om man skal skifte "uldet" eller fjerne/montere

Kunne man overtale dig til at lave en fuld beskrivelse (evt. som tilføjelse
på din website) omkring hvad der skal til ? Altså bore nitter ud, hvad
"falder" så ud af udst., ilæggelse af ny uld, samling etc. Jeg overvejer
selv at skifte uld'en i min laser, og vil gerne have nogle tips.

Carsten
CBR 600 F2 '94

Fra : Thomas Makro

Dato : 12-07-01 21:19

On Thu, 12 Jul 2001 13:38:28 +0200, "Carsten" <carjak@wanadoo.dk>
wrotE:

> [...]
>"falder" så ud af udst., ilæggelse af ny uld, samling etc. Jeg overvejer
>selv at skifte uld'en i min laser, og vil gerne have nogle tips.

Hej Carsten.

Det med at opdatere hjemmesiden... tjo, den kunne skam godt trænge til
det, så måske...
Ellers er det simpelt. Nu ved jeg ikke hvor farlig du er for dig selv
og dine omgivelser med en boremaskine i hånden men det er ret
simpelt. Her er den korte version: Med en boremaskine borer du
nitterne ud, skille potten, nyt uld i, nye nitter i, og med en
nittetang samles nitterne. Samtidig kan du så montere en db-killer...

Hvis du bor i Kbh. skal jeg gerne give dig en mere detaljeret
(mundtlig) forklaring, så du kan komme igang.

Fra : Carsten

Dato : 12-07-01 22:39

> Hvis du bor i Kbh. skal jeg gerne give dig en mere detaljeret
> (mundtlig) forklaring, så du kan komme igang.

Jeg takker for tilbuddet. Jeg bor i Vanløse, så det kunne meget vel
være. Jeg vil kontakte dig, når jeg kommer dertil i min "gør mc'en
næsten ny". Lige nu er jeg ved kronrøret, så der varer lidt inden
jeg når helt om bagi (altså på MC'en)

Carsten

Fra : Gaarde

Dato : 12-07-01 08:49

Ikke for at sige noget ondt om Laser, men en Akrapovic har faktisk alt det i
efterspørger. Hul lige igennem, flere HK og ikke mindst en fed dyb lyd der
ikke på nogen måder generer.

Mvh
Mogens
Y2K R1