Ford radiokode??
Fra : Rasmus og Ditte

Dato : 15-10-07 13:27

Hej NG!
Jeg har købt en gammel Ford Transit hvor radioen ikke virker.
Jeg tror det er fordi at koden har været forsøgt for mange gange.
Der er 3 streger i displayet og jeg kan ikke få lov at indtaste koden.
Er der nogen der ved hvordan man resetter sådan en?
Kan man selv eller skal man forbi Ford?
Mvh
Rasmus H

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 15-10-07 14:09

On 15 Okt., 14:26, "Rasmus og Ditte" <dit...@mail.dk> wrote:
> [...]
> Der er 3 streger i displayet og jeg kan ikke få lov at indtaste koden.
> Er der nogen der ved hvordan man resetter sådan en?

Tag askebægret ud og se om den ikke står på undersiden. Det gjorde den
engang.

Mikael

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 15-10-07 22:34

MikLarsen@gmail.com wrote:

> Tag askebægret ud og se om den ikke står på undersiden. Det gjorde den
> engang.
>
> Mikael

På min arbejdsplads sidder koden i nogle af Transitterne på solskærmen i
førersiden.

Fra : Rasmus og Ditte

Dato : 16-10-07 07:13

> På min arbejdsplads sidder koden i nogle af Transitterne på solskærmen i
> førersiden.

Jeg har vist ikke forklaret mig godt nok..(-:
Jeg har koden.
Den står i min servicemanual,sammen med proceduren for at indtaste den osv.
Men der står også at hvis man trykker forkert 10 gange skal man kontakte sin
Ford forhandler.
Det er det jeg tror der er sket.
Jeg vil bare helst slippe for at køre ud til Ford,da jeg sikkert kan købe en
ny radio for det de vil have for at kigge på den../-:
Så jeg tænkte at der sikkert var en herinde der kendte tricket,da det jo
sikkert just ikke er rumteknologi der skal til,på en radio fra 92..(-:
Mvh
Rasmus H

Fra : Per Jensen

Dato : 15-10-07 17:14

Rasmus og Ditte skrev:
> [...]
> Der er 3 streger i displayet og jeg kan ikke få lov at indtaste koden.
> Er der nogen der ved hvordan man resetter sådan en?

Der er nok noget med, at du skal tage batteriet fra i en halv time, og
så ind og prøve på radioen igen. Så vidt jeg er orienteret låser den
ikke "for good" der går bare en halv time før at du kan prøve igen, og
det er så muligt at den til sidst låser, så strømmen skal tages før at
den vil mere.

Som sagt af Mik, kan koden stå under askebægeret, alternativt er der en
kode i dit servicehæfte/brugermanual til bilen.

// Per.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-10-07 17:40

Rasmus og Ditte skriver:

> Er der nogen der ved hvordan man resetter sådan en?

Hvis det nu var let at resette sådan en kode, ville koden så være noget
værd ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Fly Christensen

Dato : 16-10-07 07:24

On Oct 16, 8:12 am, "Rasmus og Ditte" <dit...@mail.dk> wrote:

> [...]
> Men der står også at hvis man trykker forkert 10 gange skal man kontakte sin

Hvilken bil sidder den i? I vores gamle Sierra havde vi en absolut
dårlig lyd. Vi troede, at det var højttalerne, som var dårlige. Da vi
købte en billig, og jeg mener virkelig billig, MP3-radio, havde vi
pludselig en god lyd i bilen.
Prøv, om du ikke kan finde en billig erstatningsradio i stedet for.
Det er sikkert både billigere og lettere end det andet.

Ellers har jeg fundet følgende links:

http://www.car-audio-accessories.co.uk/ford-c183.html
http://www.mobile-files.com/forum/showthread.php?t=7251
http://www.etlweb.com/prod_decodtool_fordunlock.html

Fly

Fra : claus b. p.

Dato : 17-10-07 12:35

"Rasmus og Ditte" <ditras@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Der er 3 streger i displayet og jeg kan ikke få lov at indtaste koden.
> Er der nogen der ved hvordan man resetter sådan en?
Jeg ville da tro at Ford ville hjælpe for et beskedent gebyr eller gratis,
her er jo en potentiel ny kunde. Ford Lyngby er fx. et af de mest
servicemindede værksteder jeg har haft med at gøre.

/Claus

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-10-07 20:21

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg ville da tro at Ford ville hjælpe for et beskedent gebyr eller gratis,
> her er jo en potentiel ny kunde. Ford Lyngby er fx. et af de mest
> servicemindede værksteder jeg har haft med at gøre.

Jeg var på et tidspunkt inde omkring VW Grindsted for at få dem til at se på
et problem omkring gearskiftet på min bil. Desværre havde de ingen stumper
og derfor ikke mulighed for at hjælpe.

Men en regning fik jeg da.

Jeg kvitterede ved at betale den og kører forbi dem - hver gang.

--
Per