Køb af ny/brugt bil - 207/Yaris
Fra : pelean@hotmail.com

Dato : 15-10-07 10:46

Har planer om køb af ny bil - enten: Peugeot 207 1,6 HDi XR+ 5d eller
Yaris 1,4D Luna 5d.

Jeg kan få 207'eren til ca. 189.000,- (inkl. metallak, CD/Radio, lev.
omk.). Yaris: 192.000,- (inkl. metallak, A/C, lev.omk). Listeprisen
alt inkl. vil ellers være lige over 200.000,- for begge biler.

Når jeg kigger brugt der op til 1 år gammel og gået 5.000-10.000km ser
jeg at de står til en pris 10.000 under ny prisen idag. Modeller fra
medio 2007 der kun har gået omkring 5.000 står til omtrent til samme
pris som ny prisen i dag. For Yaris'en er der endnu mindre forskel
mellem brugt og ny prisen i dag.

Jeg ved ikke hvor meget de brugte reelt vil kunne tales ned i pris,
men spørgsmålet er om det overhovedet kan betale sig at kigge brugt?
Det skal jo også tages med i betragtning at man har max.
garantiperiode ved valget af en ny model.

Med kun ca. 2 måneder til årsskiftet kunne man også overveje om det er
en fordel at vente med at købe ny bilen således at den kan
indregistreres i januar 2008?

I praksis kan jeg godt vente, og den utålmodighed man kan have når
bilfeberenen først har indfundet sig, skal holdes op mod en mulig
besparelse på sigt - ved at en 2008-indregistreret bil fremfor 2007'er
vil afspejle sig i en højere pris, når jeg skal af med bilen om
3-4år?

Der vil vel altid blive på kigget på selve indregistreringsmåneden og
jeg ved derfor ikke om det reelt betyder noget at vente 2 måneder...

Fra : Kim S

Dato : 15-10-07 11:42

<pelean@hotmail.com> skrev i meddelelsen

>Har planer om køb af ny bil - enten: Peugeot 207 1,6 HDi XR+ 5d
>eller Yaris 1,4D Luna 5d.

Prøv at se på kundetilfredsheden på Peugot vs. Toyota

Mvh, Kim

Fra : Hans

Dato : 16-10-07 05:44

On 2007-10-15 12:42:01 +0200, "Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> said:

> Prøv at se på kundetilfredsheden på Peugot vs. Toyota

Det er rigitigt, at statistikkerne, siger at vi har tale om 2 vidt
forskellige mærker. Jeg valgte alligevel en 207, for at få en mere
velkørende bil, og en bil med lidt mere sjæl. En Yaris kunne ligeså
godt være en Mazda, eller et andet Japansk mærke, for de ligner
hinanden alle sammen - samme kedelige stil.

Yaris er simpelthen så kedelig og følelsesløs - den har for eks ikke
engang en vandtemp. måler? 207 har både olie and vand temp. (ihvertfald
S16 udgaven).

Jeg kender en del 207 ejere, og har endnu ikke hørt om problemer med
modellen. Min egen har gået 26.000 km, har ikke slået en prut forkert ;)

--
Hans Mouridsen
Peugeot 207 HDi

Fra : Bruno

Dato : 16-10-07 16:32

Hans wrote:

> [...]
> velkørende bil, og en bil med lidt mere sjæl. En Yaris kunne ligeså godt
> være en Mazda, eller et andet Japansk mærke, for de ligner hinanden alle

Der er jeg så ikke helt enig. Faktisk synes jeg ikke du kan beskylde
hverken Mazda, eller for den sags skyld Japanske biler gennerelt for at
være kedelige. Vi kan dog godt blive enige om at ikke alle Toyotaer er
lige spændende, men det kan man altså også sige om Peugot.

Hvornår har du forøvrigt sidst kørt i en Mazda? De senere år har de
altså gjort en del for at levere gode køreegenskaber og det med held.

Mvh
Bruno

Fra : Søren C

Dato : 15-10-07 11:50

Til gændgæld er Yarisen grim og ligner noget der allerede har været
ude for en crashtest.

Fra : Kim S

Dato : 15-10-07 12:18

>"Søren C" <master.clio@12move.dk> skrev i meddelelsen
>Til gændgæld er Yarisen grim og ligner noget der allerede har været
>ude for en crashtest.

Ok... Så du vil hellere have en pæn bil der står på værksted
halvdelen af tiden, end en grim bil der bare kører og kører
og er 112% iorden... ??
(Overdrivelse fremmer forståelsen...)

Mvh, Kim

Fra : Bruno

Dato : 15-10-07 13:54

Søren C wrote:
> Til gændgæld er Yarisen grim og ligner noget der allerede har været
> ude for en crashtest.

Ligesom Kim synes jeg du skal kigge efter Toyota, men inden du køber så
overvej at smutte en tur forbi Mazda og prøv en tur i en Mazda 3.

Mvh
Bruno

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 15-10-07 15:45

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

> Ligesom Kim synes jeg du skal kigge efter Toyota, men inden du køber så
> overvej at smutte en tur forbi Mazda og prøv en tur i en Mazda 3.
>
> Mvh
> Bruno

Eller den nye Mazda2, som netop er kåret til årets bil i Danmark
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article312607.ece
http://ekstrabladet.dk/biler/article344244.ece

Bjarne

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 15-10-07 18:36

On Mon, 15 Oct 2007 02:46:03 -0700, pelean@hotmail.com wrote:

>Har planer om køb af ny bil - enten: Peugeot 207 1,6 HDi XR+ 5d eller
>Yaris 1,4D Luna 5d.
>--------------

Jeg er igang med min anden Yaris - og den er som de selv siger 112 %
iorden - har lige fået lavet bremser for første gang efter 125.000 km
- og endda kun på forhjulene. Japanske biler er altså i en klasse for
sig selv - med hensyn til kvalitet.Har forøvrigt også en Suzuki Grand
Vitara 2007 model , den laver jeller ikke nogen numre med mig. Gad
vide hvorfor VAG-biler ikke kan få en ordentlig garanti på 3
år/100.000 km.
En fransk bil - NIX ikke her - har prøvet Citroen 2 gange - første og
sidste gang !!!!
Mogens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-10-07 21:40

mogens.amd64@gmail.com skriver:

> Gad
> vide hvorfor VAG-biler ikke kan få en ordentlig garanti på 3
> år/100.000 km.

Hvorfor begrænse det til 100.000 km eller 3 år, når nu andre viser vejen
med 7 år ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 16-10-07 04:53

---------------------

Ja det er ret flot må man sige !
Mogens

Fra : Søren C

Dato : 16-10-07 06:53

On 15 Okt., 16:45, "Bjarne Rosenkrands"
<dsl196...@FJERNvip.cybercity.dk> wrote:
Mazda 2 fåes ikke med Diesel.

Fra : Bruno

Dato : 16-10-07 16:26

Søren C wrote:
> Mazda 2 fåes ikke med Diesel.

Men det er en ret økonomisk benziner så det har måske ikke så meget at
sige, min tanke var mere at den måske er lidt mindre end de to andre.
Det er ligesom svært at vurdere uden at havde prøvet den.

Mvh
Bruno