OK, frem med ulovlighederne, hvor mange "b~
Fra : Bjarne

Dato : 15-10-07 09:27

Findes der en "normal" hvad bøder angår eller er det hamrende forskelligt?

2 bøder her.

Jeg har haft bil i 4-5 år nu og fået 2 P-bøder:

Den ene er hjørnefælden i KBH

Den anden er fordi min veninde satte P-skiven forkert (1.time) i Føtex hvor
Autopark regerer og det gør man ikke ustraffet. De sq hurtige, købte lige
mælk og den var i vinkel.

Hvor mange bøder har du fået?

mvh
Bjarne

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 15-10-07 09:34

Bjarne wrote:

> Hvor mange bøder har du fået?

2 fartbøder. En i år 2000 og en sidste år.

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)

Fra : Martin Bak

Dato : 15-10-07 09:39

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Findes der en "normal" hvad bøder angår eller er det hamrende forskelligt?
>

> Hvor mange bøder har du fået?

2 bøder på omkring 25 år:

Juli 2004: Fint fotografi og 500,- i bøde. August 2004: En flink
motorcyklist så mig tale i håndholdt mobiltelefon. 500,- i bøde

Martin

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-10-07 09:44

On 15 Okt., 10:27, "Bjarne" <vesterp...@gmail.com> wrote:
> Hvor mange bøder har du fået?

0, ingen fartbøder, ingen p-bøder, ikke andet end biblioteksbøder

Men jeg er skam hverken en helgen eller en som ikke kører ret meget.
Jeg kører næsten 50.000 km / år, men det er mest motorvej, og der
kører jeg ca. 120-130 km/t på mit speedometer.
I bymæssig bebyggelse kører jeg højest 5 km/t for stærkt.
Landevej kan komme op på 100 nogle meget få steder, men ellers oftest
90 km/t.
Med trailer er det højest 90 på motorvje og 80-90 på landevej.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-10-07 09:52

Bjarne skrev:

> Jeg har haft bil i 4-5 år nu og fået 2 P-bøder:

Bil / mc i 36 år:

4 fartbøder - 1 P.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Mogens

Dato : 15-10-07 20:06

> Bil / mc i 36 år: 4 fartbøder - 1 P.

Det er sgu da flot, Hans - hvor mange har du så undgået?
På den konto har jeg nogle stykker - primært "taget" i D
og F, men også DK

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-10-07 22:43

Mogens skrev:

> Det er sgu da flot, Hans - hvor mange har du så undgået?

Over en årrække har det nok været et par stykker hver aften (hvordan regner
man forresten dét ud? )
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Mogens

Dato : 16-10-07 05:05

> Over en årrække har det nok været et par stykker hver aften (hvordan
> regner man forresten dét ud? )

Jeg tænker på de gange, du er blevet blitzet uden at modtage
noget brev efterfølgende...

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-10-07 07:13

Mogens wrote:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Jeg tænker på de gange, du er blevet blitzet uden at modtage
> noget brev efterfølgende...

Jeg er blevet blitzet på ejby industrivej - med 40km/t på MC (50km/t
zone). Men han var vist bare vd at øve sig. Varevognen foran (der var
årsag til min lave hastighed) blev også blitzet - jeg måtte lige se ind
i den parkerede vogn hvad det nu var - *BLIT*

--
vh
Torben

Fra : Allan F

Dato : 16-10-07 10:29

> [...]
> årsag til min lave hastighed) blev også blitzet - jeg måtte lige se ind i
> den parkerede vogn hvad det nu var - *BLIT*

Du skulle have smidt cyklen midt på gaden, filmet et par brækkede ben og
ringet til ekstrabladet!

Allan F

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-10-07 11:30

Allan F wrote:

> Du skulle have smidt cyklen midt på gaden, filmet et par brækkede ben og
> ringet til ekstrabladet!

Næh, jeg synes det er fint at der er mulighed for frivillig
skatteindbetaling

--
vh
Torben

Fra : Allan F

Dato : 16-10-07 11:38

> Næh, jeg synes det er fint at der er mulighed for frivillig
> skatteindbetaling
>
> --
> vh
> Torben

Jeg tænker på den der blitz. Jeg er selv blevet ramt af den 2 gange, den ene
gang kostede det 500, den anden gang ikke noget. Men det er mere det
kraftige lys, man bliver udsat for. Jeg synes i hvert fald at det blænder,
selv om de kun bruger den om dagen (af hvad jeg har set).

En af mine kolleger så kassevognen på en af udfaldsvejene en dag. Han bøjede
sig over, som om han skulle have noget i handskerummet, og "kom til" at
sætte kursen lidt forkert, så han var på vej ud i rabatten hvor vognen
holdt. I sidste sekund kiggede han op, og rev rattet til venstre og kom på
ret køl igen. I mellemtiden havde pensionisten kastet sig ud af kassevognen.

Iøvrigt, den allerførste af de biler der rodede rundt her i Odense blev ikke
bare brugt til at uddele fartbøder. Jeg så den holde i Enggade (som er de
gadeprostitueredes ståsted i Odense), med passagerdøren åben og en af
gadepigerne i samtale med føreren. Jeg vendte i rundkørslen og på
tilbageturen af Østergade måtte fotovognen (nu med passager) holde tilbage
for mig. Ikke lige den politiaktivitet den bil var indkøbt til.

Allan F

Fra : Per Thomsen

Dato : 16-10-07 11:58

> [...]
> kraftige lys, man bliver udsat for. Jeg synes i hvert fald at det blænder,
> selv om de kun bruger den om dagen (af hvad jeg har set).

Det vil jeg sige til den rare mand i bilen næste gang han tager billede af
mig.
For sidst vidste han det ikke :)

Per :o9

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-10-07 12:41

On Tue, 16 Oct 2007 12:57:52 +0200, "Per Thomsen"
<PerThomsenNews@hotmail.com> wrote:

>Det vil jeg sige til den rare mand i bilen næste gang han tager billede af
>mig.
>For sidst vidste han det ikke :)

>--

Næh, det kender de heller ikke noget til i Sverige. .o)

Der arbejdes døgnet rundt.

Skidtet blænder efter min mening ikke mere end så meget andet lys, men
jeg har da en vis forståelse for, at hvis man bliver blitzet, så
bruger man alle de argumenter man kan komme i tanker om.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-10-07 07:59

Mogens skrev:

> Jeg tænker på de gange, du er blevet blitzet uden at modtage
> noget brev efterfølgende...

Dét har jeg så (heldigvis) ikke prøvet!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 15-10-07 09:53

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> wrote in message
> Hvor mange bøder har du fået?

1 fartbøde, overhalede en civilbil med en Harry dukke på bagsædet, hans
kommentar var, "jeg skal jo falde ind" :)

Jeg har kørt bil i 16 år, så det er ikke så galt.

Hans kommentar til mit "Det er første gang jeg får en bøde", var "Men det er
jo ikke første gang du har kørt for stærkt" :)

Mvh
Jacob

Fra : Bjarne

Dato : 15-10-07 10:04

> [...]
>
> Hans kommentar til mit "Det er første gang jeg får en bøde", var "Men det
> er jo ikke første gang du har kørt for stærkt" :)

Hahaha han lyder som en spøjs betjent, en Harry dukke... hehe, sjovt, det
ikke første gang du har kørt for stærkt...

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 15-10-07 10:43

> Hahaha han lyder som en spøjs betjent, en Harry dukke... hehe, sjovt, det
> ikke første gang du har kørt for stærkt...

Han var totalt cool, grunden til jeg overhalede var fordi jeg så dukken,
samt de 2 solskærme med Mickey Mouse på. Jeg var sikker på at det var en
sælger der ikke have fået tømt bilen siden sidste familietur. Jeg lagde dog
mærke til at det var en stor udstødning der sad på pug 406'eren, men de
havde fjernet skiltene med V6 fra siden. Da jeg sagde til ham at jeg godt
nok havde lagt mærke til at det ikke var en alm 2.0, blev han noget
overrasket, men også imponeret :) Det var der ikke andre der havde lagt
mærke til.

Mvh
Jacob

Fra : Bjarne

Dato : 15-10-07 10:55

> [...]
> godt nok havde lagt mærke til at det ikke var en alm 2.0, blev han noget
> overrasket, men også imponeret :) Det var der ikke andre der havde lagt

Nå, det var da fedt, jeg hader tanker om en betjent som skal give lektioner
i trafik moral osv, de skal vel bare forholde sig nøgternt og give bøden,
det kan man jo sagtens med et smil på læben.

Egentlig lidt pussigt at han kører rundt i en kamufleret bil, jeg troede
ikke man måtte lave "setup" i Danmark... men den er nok ikke så grel...

vh
Bjarne

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-10-07 11:20

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> wrote in message
-klip-
> Egentlig lidt pussigt at han kører rundt i en kamufleret bil, jeg troede
> ikke man måtte lave "setup" i Danmark... men den er nok ikke så grel...
>
> vh
> Bjarne

Det har intet med set up at gøre, det var bare en civil politibil, ligesom
der også findes civile politimotorcykler. Så der er såmænd intet ulovligt i
det.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - er undervejs.

Fra : Bjarne

Dato : 15-10-07 11:25

> Det har intet med set up at gøre, det var bare en civil politibil, ligesom
> der også findes civile politimotorcykler. Så der er såmænd intet ulovligt
> det.

I know, det var nu også ment som en spøg... Den er lidt sjov alligevel...

Fra : Martin Bak

Dato : 15-10-07 11:37

> [...]
>

> Nå, det var da fedt, jeg hader tanker om en betjent som skal give
> lektioner i trafik moral osv, de skal vel bare forholde sig nøgternt og

Det er jeg ikke enig i. Det er også en af deres opgave at prøve at forhindre
lovovertrædelser, og et af midlerne kan sagtens være en belærende
pegefinger. Politiet står jo også bag forskellige trafikkampagner, også med
præventivt formål. Den holdning du her udtrykker, er at det egentlig er i
orden at overtræde færdselsloven, der er bare en risiko for at det kan komme
til at koste en bøde. Den holdning deler jeg ikke.

Martin

Fra : Bjarne

Dato : 15-10-07 12:22

> [...]
> er i orden at overtræde færdselsloven, der er bare en risiko for at det
> kan komme til at koste en bøde. Den holdning deler jeg ikke.

Jo, men det er den enkelte betjent jo i og for sig ikke en del af. Så jeg er
jo 100% uvidende om hvad der kan ske, og jeg siger også bare at jeg ikke
bryder mig om tanken. Jeg siger ikke det forholder sig således eller hvordan
det hænger sammen.
Det er en lidt spids tolkning af min udtalelse. Jeg udtaler mig således
fordi jeg godt ved hvad reglerne er og at bestræber mig på at overholde
disse.
Som sagt, jeg aner ikke om det er tilfældet, jeg vil bare ikke belæres, men
der er nok nogen som kunne tænkes have behov herfor. Men det en hårdfin
balance.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 15-10-07 13:30

Bjarne wrote:

> Som sagt, jeg aner ikke om det er tilfældet, jeg vil bare ikke
> belæres, men der er nok nogen som kunne tænkes have behov herfor. Men
> det en hårdfin balance.

....og ifald du bliver vinket ind til siden, hvordan skal betjenten så på
forhånd vide, at du er en af dem, der ikke har behov for en belæring?

Du må vist hellere får dig en streamer med en tekst a la "Bare giv mig
bøden, tak!"

Ebbe

Fra : Bjarne

Dato : 15-10-07 14:23

> [...]
> forhånd vide, at du er en af dem, der ikke har behov for en belæring?
>
> Du må vist hellere får dig en streamer med en tekst a la "Bare giv mig

Ja, du har ret. Jeg må nok bøje mig for novisen, man er uskyldig til det
modsatte er bevist... Og får man bøden, ja, så man skyldig. Og dermed en
moralsk overhaling værdig.. ØV... Godt jeg ikke skal have nogen bøder

hehe

Bjarne

Fra : Martin Bak

Dato : 15-10-07 14:37

> Ja, du har ret. Jeg må nok bøje mig for novisen, man er uskyldig til det
> modsatte er bevist... Og får man bøden, ja, så man skyldig. Og dermed en
> moralsk overhaling værdig.. ØV... Godt jeg ikke skal have nogen bøder

Hvem er novice?

Martin

Fra : Bjarne

Dato : 15-10-07 14:47

> Hvem er novice?
>
> Martin

Ups, MIG, hehehehe devisen skulle der stå.

Bjarne

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-10-07 16:33

Bjarne skrev:
> Nå, det var da fedt, jeg hader tanker om en betjent som skal give lektioner
> i trafik moral osv, de skal vel bare forholde sig nøgternt og give bøden,
> det kan man jo sagtens med et smil på læben.

Det ville da være bedre om de nøjes med lektionen og glemte bøden.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : John Sahl

Dato : 15-10-07 10:01

Bjarne wrote:
> Findes der en "normal" hvad bøder angår eller er det hamrende
> forskelligt?

1994 = 1 styk fartbøde. 92km/t hvor jeg måtte køre 70km/t
Indtil nu er det vist omkring 16 parkeringsbøder.

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : google@pein.dk

Dato : 15-10-07 10:07

> [...]
> Autopark regerer og det gør man ikke ustraffet. De sq hurtige, købte lige

Kørt bil siden 1982. Ca. 230.000 km. Heraf ca. 5% med trailer.
0 fartbøder, 2 P-bøder, 0 andre.
Begge P-bøder var fordi jeg ikke så skiltningen. Holdt et sted hvor
jeg ikke havde været før, sammen med en masse andre biler hvoraf nogle
dækkede for skiltningen. Den ene i Kbh. den anden i Ålborg.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Leonard

Dato : 15-10-07 10:21

On Mon, 15 Oct 2007 10:27:28 +0200, Bjarne wrote:

> Hvor mange bøder har du fået?

5 hastighedsbøder, en på hver MC, det var i de unge dage.
En p-afgift for at holde på en taxaholdeplads, der kun blev brugt om
natten (jeg var selv taxachauffør i byen), i min Ellert
1 ATK-foto, da den stadig var en forsøgsordning, tror det var i 1996
eller 1997.
Siden da har jeg kørt som en gammel mand med blød hat og det giver ikke
bøder

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Leonard

Dato : 15-10-07 10:25

On Mon, 15 Oct 2007 11:21:13 +0200, Leonard wrote:

> 5 hastighedsbøder, en på hver MC, det var i de unge dage.

Glemte lige bøden for at overhale en traktor i luftlinie. Det er altså
ulovligt at springe over en traktor, selvom det foregår med salto mellem
skorsten og styrehus
Det gjorde også forbandet ondt.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 15-10-07 10:31

On Mon, 15 Oct 2007 10:27:28 +0200, "Bjarne" <vesterport@gmail.com>
wrote:

>Hvor mange bøder har du fået?

1 stk. i 1993 for slalom-kørsel på Lakolk strand (Rømø)

Faktisk havde jeg netop lavet doughnots, men de så åbenbart kun at jeg
rettede bilen op. 375 kr. tror jeg at den lød på. Nogle tyskere skulle
vist betale 800 kr. for deres doughnots som blev opdaget.

Og hvad lærte jeg så af dette? At lave den slags længere nede af
stranden.

Fra : Bjarne

Dato : 15-10-07 10:39

> [...]
> vist betale 800 kr. for deres doughnots som blev opdaget.
>
> Og hvad lærte jeg så af dette? At lave den slags længere nede af

Hehehehe...

Fra : Tommy Fer

Dato : 15-10-07 10:35

Bjarne skrev:
> [...]
> Autopark regerer og det gør man ikke ustraffet. De sq hurtige, købte lige

1 bøde for at fortsætte lige ud i en drejebane. (Mc i kbh i myldretiden)
2 Pakeringsbøder
2 Fartbøder. en for 60 kmt på motorvej 50 zone pga vejarbejde. Ring 3.
En lige efter boserupskoven kommende fra næstved mod rønnede. 70 zone.
Fik klip og 1500 i bøde.

Dette er akkumuleret op ca 450.000km.

mvh Tommy Fer

Fra : Allan F

Dato : 15-10-07 11:38

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Findes der en "normal" hvad bøder angår eller er det hamrende forskelligt?

> [...]

En p-bøde for at parkere på en parkeringsplads 2 dage efter at den var
ændret fra gratis til betaling. En fartbøde for at køre 56 i 50 km-zone. En
bøde på 1500 for at hjælpe en dreng væk fra nogle voldsmænd, hvoraf en
forsøgte at smadre sig ind i taxien (han blev puffet omkuld af sidespejlet,
og jeg blev dømt for at forlade et uheld - lang historie jeg stadig har ondt
i røven over).

Allan F

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-10-07 12:11

Allan F skrev:

> [...]
> puffet omkuld af sidespejlet, og jeg blev dømt for at forlade et
> uheld - lang historie jeg stadig har ondt i røven over).

Fortæl fortæl!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Allan F

Dato : 15-10-07 14:35

> Fortæl fortæl!
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://kortlink.dk/2hsd

En mørk nat i december for et par år siden tager jeg en frygtelig bange ung
mand (17-18 år) op i Odense centrum. Han skal til en af forstæderne. Han
fortæller at han er blevet holdt nede og slået og sparket af 5-6 mænd. Jeg
vender bilen og holder for rødt. Her ser jeg i sidespejlet en temmelig stor
mand, som nærmer sig bilen bagfra ude på kørebanen, så jeg låser dørene. Den
store mand begynder at ruske i dørene og hamrer på ruderne, mens han råber
af den unge mand i min bil. Den unge fyr prøver at låse døren, selvom den
allerede er låst. Han er fuldstændig i panik. Den store mand render om foran
bilen og blokerer, så jeg ikke kan køre frem da det bliver grønt. Da det så
bliver gult efter det grønne, går manden om på siden af bilen, og i samme
øjeblik fronten er fri for fedt, kører jeg frem for (temmelig) mørkegult.
Sidespejlet fanger manden og puffer ham omkuld. Jeg foreslår den unge mand
at vi kører på politigården for at anmelde overfaldet. Det vil han ikke, for
det tør han ikke. Han fortæller at han og hans kammerat er blevet overfaldet
uden grund foran et diskotek, og nu vil han hjem. Jeg ringer til politiet og
fortæller hvem jeg er og hvad der er sket, noterer mig den unge mands
adresse, sætter ham af og kører tilbage til stedet. Der er en ambulance ved
at læsse fjolset, og politiet er til stede.

Jeg bliver sigtet for vold, for at anvende bilen som våben, flugt fra uheld,
dårlig ånde, slap blære og hvad de ellers kan finde på.

2 dage senere kører jeg den selvsamme fede idiot (murerarbejdsmand, for det
ikke skal være løgn) hjem fra byen. Han kan ikke kende mig. Et par uger
senere hører jeg fra en kollega, at han ved hvor jeg bor, og han vil ligge
på lur og køre mig ned når jeg går ud af min hoveddør. Dette fortæller jeg
min advokat, som giver det videre til politiet (som ikke foretager sig noget
som helst overhovedet).

Ved retssagen bliver jeg frikendt for vold, frikendt for at anvende bilen
som våben og får en bøde for at forlade uheldet. Det skal dertil siges, at
der var 3 andre biler i de samme svingbaner, samt adskillige fodgængere, så
han havde al den hjælp han havde behov. Han var i øvrigt ikke kommet noget
som helst til (undtagen lidt skrammer på knoerne, men dem havde han allerede
inden da).

Denne episode samt et par andre jeg og mine kolleger har været udsat for i
tidens løb gør, at jeg har en meget ringe opfattelse af politiets
sagsbehandling. F.eks. dengang jeg kørte en kendt offentlig anklager hjem
fra en "vi-fik-dømt-narkohandleren"-fest. 2 mand måtte hjælpe hende ned af
trappen fra restauranten. Jeg tror selvfølgelig at en eller begge af disse
skal med, for konen er så fuld, at jeg ikke tror hun kan køres på fornuftig
vis. Denne tur endte på politigården hvor hun blev anholdt fordi hun ikke
ville betale 46 kroner for at blive kørt hjem. Efterfølgende bliver hun
blandt sine kolleger kaldt "Kirsten Fjummer" - en forvanskning af hendes
rigtige navn.

Allan F

Fra : Lars Ehlers

Dato : 15-10-07 21:21

On Mon, 15 Oct 2007 15:34:30 +0200, "Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk>
wrote:

<klip>

> [...]
>som helst til (undtagen lidt skrammer på knoerne, men dem havde han allerede

Jeg kan ikke forstille mig, hvordan du ellers skulle have tacklet den
situation. Hvis var blevet, så var historien endt på en hel anden
måde! Men de skulle jo knalde dig for et eller andet, ellers havde
politiet ikke fået noget som helst ud af det. Der var forhåbentlig
ikke nogen, der nævnte den slappe blære og den dårlige ånde

Jeg har selv oplevet en historie, der ligner lidt. Jeg havde lånt en
Previa, fordi jeg skulle have flyttet nogle ting, og min daværende
svigermor skulle selvfølgelig også lige havde flyttet noget. Så det
var blevet lidt halvsent, da kæreste og jeg trillede hjem. På
Utterslev torv skulle jeg dreje til venstre, men jeg ventede lidt, da
en større gruppe var ved at slingre over gaden på vej hjem fra den
lokale bodega. Da de er inde på fortovet, kører jeg frem og drejer til
venstre. Da jeg er lige ud foran dem, er der en kvinde der råber et
eller andet til mig og tager to skridt ud på kørebanen. Resultatet er
at sidespejlet rammer hende lige i fjæset med et ordentligt klask. Jeg
stopper bilen og kigger bagud, hvor hun ruller rundt på gaden.
Samtidig kan jeg også se en fire-fem store (og godt fulde) fyre på vej
hen mod bilen mens de er ved at smøge ærmerne op. Så jo, jeg forlod
ullykkesstedet! Jeg hørte aldrig noget til, hvad der skete med hende,
men jeg formoder, at hun slap med nogle knubs.
--
Lars Ehlers

Fra : Allan F

Dato : 15-10-07 21:45

"Lars Ehlers" <lars@NOSPAMehlers.us> skrev i en meddelelse
> Jeg kan ikke forstille mig, hvordan du ellers skulle have tacklet den
> situation. Hvis var blevet, så var historien endt på en hel anden
> måde!

Hvis jeg var blevet, kunne jeg have forventet at voldsmanden var trængt ind
i bilen, og hans venner var nået frem. Havde jeg ringet til politiet da,
havde det varet flere minutter før jeg havde fået forklaret at jeg havde
brug for hjælp NU, og 15-20 minutter før politiet var nået frem. De var for
øvrigt lige ankommet, da jeg nåede tilbage efter en tur på 5 km hver vej.

> Da jeg er lige ud foran dem, er der en kvinde der råber et
> eller andet til mig og tager to skridt ud på kørebanen. Resultatet er
> at sidespejlet rammer hende lige i fjæset med et ordentligt klask.

Hun havde nok troet du kørte taxi, siden du kørte sådan en stor flot vogn.

Allan F

Fra : Lars Ehlers

Dato : 15-10-07 23:30

On Mon, 15 Oct 2007 22:45:01 +0200, "Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk>
wrote:

> [...]
>øvrigt lige ankommet, da jeg nåede tilbage efter en tur på 5 km hver vej.

Ikke noget behagelig tanke. jeg var absolut heller ikke blevet på
stedet!

Hehe, det kan du have ret i
--
Lars Ehlers

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-10-07 22:37

Allan F skrev:

snip

> Denne episode samt et par andre jeg og mine kolleger har været udsat
> for i tidens løb gør, at jeg har en meget ringe opfattelse af
> politiets sagsbehandling.

snip

Tak fordi du fortalte historien!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-10-07 11:51

wrote:

>Hvor mange bøder har du fået?

>--

7 fartbøder fordelt på 40 år.

Ingen p, ingen overlæs, ingen for defekt bil.

Med hensyn til de manglende p-bøder, skal jeg sige, at jeg et utal af
gange er blevet opfordret til at få flyttet min røv i en ruf.

Alt dette uvæsen har forekommet over skønsmæssigt 2.5 mill. km. +/- en
sjat.

Det er jeg faktisk lidt stolt af.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-10-07 12:51

On 15 Okt., 12:51, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]
> gange er blevet opfordret til at få flyttet min røv i en ruf.
>
> Alt dette uvæsen har forekommet over skønsmæssigt 2.5 mill. km. +/- en

Det vil jeg også sige at det har du da al mulig grund til

Fra : Mogens

Dato : 15-10-07 17:20

Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sjat. Det er jeg faktisk lidt stolt af.

> Det vil jeg også sige at det har du da al mulig grund til :

Er der een, der gider forklare mig, hvad det er, man skal være
stolt af her?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-10-07 20:07

On Mon, 15 Oct 2007 16:19:57 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

>Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

>Er der een, der gider forklare mig, hvad det er, man skal være
>stolt af her?

>--

Mogens, du vil ikke vide det.

Jeg vil heller ikke forklare dig det, fordi du ikke vil forstå det.

Bare sæt dig hen i et hjørne og puds på din glorie, sportsdriver.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 15-10-07 20:13

> Mogens, du vil ikke vide det.

Jow, ellers spørger jeg jo ikke

> Jeg vil heller ikke forklare dig det, fordi du ikke vil forstå det.

Jow da - kom nu

> Bare sæt dig hen i et hjørne og puds på din glorie, sportsdriver.

Jeg har mange på min kappe - kommer pr aut som sportsdriver

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-10-07 20:25

On Mon, 15 Oct 2007 19:13:27 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

>Jow, ellers spørger jeg jo ikke

>--

Man kunne snildt forestille sig, at du spurgte med samme bagtanke, som
du af og til beskylder mig for, når du mener jeg er efter de til
Sverige udflyttede danskere.

>--

>Jow da - kom nu

>--

Sammenlign bare med dit svar til Hans Paulin.

>--

>Jeg har mange på min kappe - kommer pr aut som sportsdriver

>--

Det tror jeg da gerne. Mine forsyndelser er med en enkelt undtagelse
ikke foregået i 50-zone, og den ene var kl. lort om natten.

Jeg anser det for at være en erhvervsrisiko.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 15-10-07 20:42

> Man kunne snildt forestille sig, at du spurgte med samme bagtanke, som
> du af og til beskylder mig for, når du mener jeg er efter de til
> Sverige udflyttede danskere.

Nej nej, sån er jeg ikke - så kunne jeg jo ikke dadle dig
i anden sammenhæng, vel?

> Sammenlign bare med dit svar til Hans Paulin.
> Det tror jeg da gerne. Mine forsyndelser er med en enkelt undtagelse
> ikke foregået i 50-zone, og den ene var kl. lort om natten.
> Jeg anser det for at være en erhvervsrisiko.

Jamen det er det da - jeg kører jo også ret mange km.
Jeg skriver blot ikke, at jeg er stolt over mit forløb.
Og den pointe forstod/forstår jeg stadig ikke....

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-10-07 20:45

On Mon, 15 Oct 2007 19:41:39 GMT, "Mogens" <no@reply.nu> wrote:

> [...]
>Jeg skriver blot ikke, at jeg er stolt over mit forløb.
>Og den pointe forstod/forstår jeg stadig ikke....

Det er fordi du misforstår hvad jeg er stolt af.

Jeg er stolt af, at det ikke er blevet til mere.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 15-10-07 20:58

> Jeg er stolt af, at det ikke er blevet til mere.

OK...

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 15-10-07 12:52

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Findes der en "normal" hvad bøder angår eller er det hamrende forskelligt?
> Hvor mange bøder har du fået?

3 p-afgifter - vel ikke en bøde, men det lugter da lidt derhenad ...
1 bøde for overhaling af civilvogn i overhaling forbudt zone (fra den tid de
kørte i Golf II)
1 bøde for sprunget baglygte pære

--
MVH Thomas
Mangler du inspiration til en fed gave?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-10-07 13:01

..°o.O Thomas O.o°. skrev:

> 1 bøde for sprunget baglygte pære

Kun for dét?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 15-10-07 15:52

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Kun for dét?

Jepper - det kostede 500,- at pæren var sprunget. Politimanden sagde at jeg
var heldig de ikke målte fart - da jeg så fortalte ham, at jeg havde sat
fartpiloten på omkring 85, blev han mopset og sagde at de havde kørt noget
hurtigere. Jeg fortalte ham at det var jo logisk nok, eftersom de indhentede
mig, og ikke havde ligget bag mig i lang tid. Det hjalp ikke videre på hans
humør ...

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-10-07 22:39

..°o.O Thomas O.o°. skrev:

> Jepper - det kostede 500,- at pæren var sprunget.

Man tror det er løgn!

> [...]
> nok, eftersom de indhentede mig, og ikke havde ligget bag mig i lang
> tid. Det hjalp ikke videre på hans humør ...

Hæ hæ - I guder!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 15-10-07 13:07

On 15 Okt., 10:27, "Bjarne" <vesterp...@gmail.com> wrote:

> Hvor mange bøder har du fået?

2 fartbøder. En omkring 1996 for at køre 80km/t i en 70km/t zone jeg
blev målt med en radar og en i 1999 for at køre 153km/t på motorvejen
stoppet at en grøn mondeo som havde målt mig over en 10km strækning.

1 bøde for manglende sikkerhedssele. Jeg har altid brugt den lige
siden. Det var omkring 1999

3-4 parkeringsafgifter.

Det synes jeg ikke er meget. Jeg har haft kørekort siden 1991 og levet
af at køre bil siden 1998. Jeg har ikke tal på kilometerne, men det
seneste år er det blevet til 30kkm privat og 35000 arbejdskilometer.

Mikael

Fra : tp

Dato : 15-10-07 13:31

> Findes der en "normal" hvad bøder angår eller er det hamrende forskelligt?

0 pbøder 0 fartbøder 1 skriftlig advarsel for manglende lys. Men helt klart
en fartbøde eller to til gode :)

Har dog fået et par "belærende pegefingre" et par gange hvor jeg på mc har
passeret vel hurtigt forbi en mc betjent, men altså indtil videre ingen
fartbøder. Måske skyldes det også at jeg bor tilpas langt væk fra sjælland,
hvor jeg synes at politi-intensiteten er større end herovre

Bil + mc i 15 år, ca 300.000km.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-10-07 14:02

On Mon, 15 Oct 2007 14:30:43 +0200, "tp" <skodskod@yahoo.com> wrote:

> [...]
>fartbøder. Måske skyldes det også at jeg bor tilpas langt væk fra sjælland,
>hvor jeg synes at politi-intensiteten er større end herovre

Det udsagn gælder i så fald kun for personbiler og MC.

Det er min klare opfattelse, at der er størst "chance" for at blive
stoppet i Jylland og på Fyn, hvis man kører lastbil.

Det skyldes nok, at der er en hævledes masse af dem, derovre.
Altså lastbiler.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : google@pein.dk

Dato : 15-10-07 14:25

On 15 Okt., 11:21, Leonard <piper...@gmail.invalid> wrote:

> 5 hastighedsbøder, en på hver MC, det var i de unge dage.

Nå for søren, tæller det også med. Jeg svarede kun ud fra "personbil"
da dette er en bilgruppe.
Nå, dermed tillægges 1 hastighedsbøde i lastbil og 3 på MC, alle i den
billige ende. Har kørt godt 250.000 km. på MC gennem 22 år, så det er
vel ikke så galt.

Jeg kører ikke hurtigere på MC end i bil, så jeg anser det for at være
rene tilfældigheder at jeg har fået 3 på MC og 0 i bil, selvom jeg har
kørt ca. lige langt fordelt over ca. samme årrække med de to typer
transportmiddel.
--
Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Leonard

Dato : 15-10-07 15:50

On Mon, 15 Oct 2007 06:24:31 -0700, google@pein.dk wrote:

> [...]
> rene tilfældigheder at jeg har fået 3 på MC og 0 i bil, selvom jeg har
> kørt ca. lige langt fordelt over ca. samme årrække med de to typer

Så er du da ret naiv.
Da jeg kørte MC blev jeg ofte standset, bare fordi jeg var nem at skille
ud af flokken og for at få tjekket om jeg havde kørekort til knallerten.
Den fartbøde jeg blev mest harm over fik jeg for at køre på en landevej,
hvor jeg kort før jeg blev standset var blevet overhalet af en bil med
trailer.
Men det var da sjovere og nemmere at nakke ham på MCen var helt klart
holdningen hos de 2 nyudklækkede betjente.

Fra : Niels Pein

Dato : 15-10-07 18:54

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev ...

> Så er du da ret naiv.
> Da jeg kørte MC blev jeg ofte standset, bare fordi jeg var nem at skille
> ud af flokken og for at få tjekket om jeg havde kørekort til knallerten.

Jamen det er da muligt du har ret.
De første par år jeg kørte MC, blev jeg ofte stoppet, blot for at få checket
kørekort, men da kørte jeg også rundt i almindeligt tøj.
Jeg begyndte så at køre i noget ordentligt MC tøj, og har ikke oplevet det
siden. Og det synes jeg virker fornuftigt nok.

Men det er da meget muligt at diverse betjente har en større tendens til at
slå ned på MC'ister og lade samme opførsel fra en bilist passere.
Det kan dog også sagtens være tilfældigheder.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Leonard

Dato : 15-10-07 19:09

On Mon, 15 Oct 2007 19:54:00 +0200, Niels Pein wrote:

> De første par år jeg kørte MC, blev jeg ofte stoppet, blot for at få checket
> kørekort, men da kørte jeg også rundt i almindeligt tøj.

Jeg har altid haft køredragt mens jeg har kørt MC.
Jeg har dog også kørt meget lokal kørsel på MC i cowboybukser og
nylonjakke.

> Jeg begyndte så at køre i noget ordentligt MC tøj, og har ikke oplevet det
> siden. Og det synes jeg virker fornuftigt nok.

Jeg oplevede at det stilnede af, da jeg fik en stor MC (750ccm),men det
kan også være fordi jeg var blevet kendt af hele den lokale styrke

Fra : Anders Majland

Dato : 18-10-07 13:55

> Men det er da meget muligt at diverse betjente har en større tendens til
> at slå ned på MC'ister og lade samme opførsel fra en bilist passere.

Det er også min opelvelse - ikke at det er særlig tit jeg er blevet vinket
ind. 3gange på mc og en gang i bil.
(I bil har jeg så også at par fototofælde bøder)

-Bilen var vist noget paragraf 77 / spritkontrol i starten af 90'ern - uden
anmærkninger
-MC Vinket ind til kontrol på en rasteplads ved sydmotorvejen (Den mod
rødby) - uden anmærkninger
-Stoppet i en paragraf77 kontrol i kbh - fik en løftet pegefinger for lidt
oliespild

I 2003 fik jeg fartbøde på mc for at lade en lastbil presse mig op i fart
gennem en lille by på A13. Jeg havde overhalet ham umiddelbart inden byen
(efter at have ligget meget længe og ventet på et hul) Hastighedsgrænsen var
60 (og 50 for lastbilen da det var bymæssig bebyggelse) og lastbilen kørte
helt oppe i røven på mig (~1/2meter). Betjenten valgte så kun at stoppe mig
(og det kostede så 1000kr).

Men jeg kunne alligevel ikke lade være med at spørge betjenten hvorfor de
ikke også havde taget lastbilen. Svaret var noget i retning af de troede
at jeg kørte på en tunet knallert, og at lastvognchaufføren bare passede sit
arbejde ...

Jeg var noget paf over betjentens udsagn - Lastbilens forseelse var trods
alt på 40% for stærkt og så kort afstand at det alene idaf ville give et
klip (<0,8 sekund)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-10-07 15:32

Bjarne skriver:

> Hvor mange bøder har du fået?

2 fartbøder på 17 år.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jens G

Dato : 15-10-07 15:47

wrote:

>Hvor mange bøder har du fået?

Har kørt bil i 28 år, og har fået en P-afgift.

Derudover har jeg fået en bøde for at køre på cykel uden lys(jeg var
desuden temmelig fuld, men de flinke betjente straffede mig kun for
det manglende lys på cyklen).

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 15-10-07 18:48

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor mange bøder har du fået?

2 parkeringsbøder, intet andet.
Har kørt bil siden 98, ca. 80.000km pr år.

-M

Fra : Lars Jensen

Dato : 15-10-07 19:11

Bjarne skrev:
> Findes der en "normal" hvad bøder angår eller er det hamrende forskelligt?

> Hvor mange bøder har du fået?

1 fartbøde - det var vel engang i 2000, 65km/t i 50 km zone, i et
industrikvarter i Odense.

2 P afgifter...

Har kørt bil i omkring 21 år...

> mvh
> Bjarne

Lars B

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 15-10-07 19:20

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har haft bil i 4-5 år nu og fået 2 P-bøder:

Kørt i ~30år og fået en hast.bøde.

> Den ene er hjørnefælden i KBH

Speedo var istykker, jeg brugte tank-måleren ;).

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-07 19:57

On Mon, 15 Oct 2007 10:27:28 +0200, "Bjarne" <vesterport@gmail.com>
wrote:

<...>
>Hvor mange bøder har du fået?

3 ;-(
1 for at køre 92 på en tresporet hovedvej - det gik vist lidt stærkere
men jeg nåede at se ham bare lovlig sent.
1 for at køre 111 på hovedvej helt alene en søndag morgen - men den
eneste anden bil jeg så fra Randers til Horsens var altså en civil
"sniger".
De to var i '84. Det var i de år, man altid havde travlt - jeg kørte
vel 50000 om året i min egen bil og 10-20000 i firmavogn.
Så i 2002 skulle jeg hurtigt hjem - der blev et kort ophold for at
udveksle adresse med en herre i en Pug 406 - noget med 140 på en
motorvej og det var i det hele taget en fuldstændig åndssvag dag, men
somme tider er verden ondskabsfuld. Men værsgo' at slippe 1500,- til
julekagekassen *suk* - men jo, den var velfortjent.

Så er der lige landet en P-bøde pga. nogen havde klumret med
genmontering af P-watch i forbindelse med reparation af bilen.

Det er så på godt 30 år og små 750000 km på vejene. Jeg vil ikke påstå
jeg aldrig kører for stærkt i dag, men som oftest ret tæt på
grænserne. I week-enden i Sveas land var jeg helt hysterisk på
grænsen, har hørt et eller andet om store bøder for næsten ingenting.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-10-07 20:43

Bjarne wrote:

> Hvor mange bøder har du fået?

En fartbøde i bymessig bebyggelse i Sorø, jeg troede der var 70Km/t, det var
der ikke.
Den flinke betjent havde stort set netop ibrugtaget laserepisolen for første
gang(ca.)

1200kr. blev det til, da jeg jo ikke længere var lærling.

2 parkeringsbøder ved RH fordi Parkering København var for dovne til at
skilte med at det skulle bruges P-skive.
Når man kommer fra landet, lider man fejlagtigt af den vildfarelse, at
parkeringsregeler er noget der skiltes med.

1 parkeringsbøde ved Nørreport, fordi jeg ved en fejltagelse fik lagt
parkeringsbilletten på bagsædet og ikke foran i bilen.

Ingen dræbte, ingen med varige mén.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-10-07 22:46

Uffe Ravn skrev:

> 1200kr. blev det til, da jeg jo ikke længere var lærling.

Hey - kommer i tanke om en fartbøde mere, så jeg har ikke 4 men 5
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Lars Ehlers

Dato : 15-10-07 20:57

Fartbøder - 3:

Første bøde var et eller andet sted i Vestjylland for mange år siden.
Jeg blev snuppet af en motorcykelbejent, der holdt skjult på en
rasteplads. Såvidt jeg husker, så kørte jeg knap 100 km/t, hvor man må
køre 80.

Den anden bøde var i Sverige på vej op til Oslo. I 94 eller 95. Her
blev jeg inviteret indenfori patruljevognen, så jeg selv kunne se, at
jeg havde kørt 110 km/'t, hvor fartbegrænsning var 90.

Foreløbigt sidste bøde var i Santa Clara i Californien i 1999, hvor
jeg blev snuppet af en radarkontrol med 85 km/t hvor fartgrænsen var
56. Jeg slap dog for en rigtig bøde (og klip i kortet), da jeg deltog
en 8 timers trafikskole på en lørdag...

P-bøder - alt, alt for mange:

Mens jeg boede i København fik ejg vel et par stykker, men ikke
specielt mange. Men efter jeg flyttede til San Francisco, gik det rent
galt. Her har man et system, hvor man skal flytte sin bil, når gaden
skal fejes. Og da gaderne fejes på alle mulige tidspunkter og dage, så
skete det mange gange, at jeg glemte at kigge på skiltet, hvornår
gaden skulle fejes. Jeg har vel nok fået omkring 30 eller 40 bøder på
den konto (omkring 100 kr. per stk.). Den værste var engang, hvor jeg
havde parkeret for tæt på et gadehjørne og holdt et lille stykke inden
i den zone, hvor kantstenen er malet rød. Den bøde kostede 1100 kr!
--
Lars Ehlers

Fra : Mogens

Dato : 15-10-07 21:04

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Findes der en "normal" hvad bøder angår eller er det hamrende forskelligt?

Jeg vil da tro, at dét er meget individuelt...

> [...]
> Den anden er fordi min veninde satte P-skiven forkert (1.time) i Føtex
> hvor Autopark regerer og det gør man ikke ustraffet. De sq hurtige, købte

OK

> Hvor mange bøder har du fået?

Det husker jeg ikke - går ikke å' gemmer på den slags info
Klip i kørekortet har mere min opmærksomhed !

Iøvrigt er en fartpilot rigtig god, hvis du vil "forebygge" fartbøder.
Har jeg desværre kun i min Renault...

Fra : Claus Frørup

Dato : 15-10-07 21:55

Isang tao pinangalanan, "Bjarne" <vesterport@gmail.com> nagsulat:

klip
>Hvor mange bøder har du fået?

1 fartbøde, 1 parkeringsafgift og en bøde for at kalde mig selv for en
"Bonderøv"

Fartbøden fik jeg i 1981 da jeg blev snuppet af sheriffen i hørsholm.
Han var helt vildt hidsig fordi han ikke havde kunne måle min
hastighed før han indhentede mig på det sidst stykke af landevejen ned
til Helsingør havn. Jeg blev skrevet for 110 hvor skiltet sagde 80 og
det kostede dengang 500 kr.
Godt for det, hvis han havde målt mig på motorvejen var det sikkert
ikke blevet lige så billigt...... En helt ny volvo760 gle turbo kunne
jo køre temmeligt stærkt dengang

Parkeringsafgiften blev udskrevet af en lokalbetjent i Vallensbæk
stationcenter der kom forbi bageren klokken 0710 en søndag morgen en
gang i 1987.

Den sidste fik jeg prissat til 500 kr. i byretten i 1984.
jeg blev stoppet af en hidsig betjent, der skældte mig huden fuld
fordi jeg var lige ved at køre ham ned.

Problemet var, at han ikke så sig for før han gik ud på kørebanen
mellem to lastbiler. Jeg blev temmelig pikeret over hans efterfølgende
opførsel- faktisk så meget at jeg sagde:

"Hvaeeh, do skriw da vel et´ a kollega hwarh?"
Han spurgte mig om jeg var politibetjent, hvortil jeg svarede:

"Neij, men a æ a bon'røv å min bror ha fåt gården!"

--
Hvem jeg er?
Se det på http://www.froerup.dk/claus

Fra : Karsten Andersen

Dato : 15-10-07 23:15

Mon, 15 Oct 2007 22:54:38 +0200, skrev Claus Frørup, på 37 linier, i
<sfj7h31g5nfgvjfaoa8b0v9u8p1079lln4@4ax.com>, :

Rotfl.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Jens

Dato : 16-10-07 09:15

Claus Frørup <Claus@froerup.dk> wrote:

> "Neij, men a æ a bon'røv å min bror ha fåt gården!"

Det er go' værkstedshumor.
--

Jens

Fra : Karsten Andersen

Dato : 15-10-07 23:20

Mon, 15 Oct 2007 10:27:28 +0200, skrev Bjarne, på 18 linier, i
<47132483$0$90276$14726298@news.sunsite.dk>, :

>Hvor mange bøder har du fået?

1 på Hastighed. 500.- for og nuller hjem fra Bilka i Tilst.
Kørte 59 ned af Langdalsvej hvor de stod med Radaren.
Rørte slet ikke speederen. hmmm
+1 P bøde. på 25 år

Og omkring et dusin lige ved og næsten.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-10-07 07:50

On 15 Okt., 18:19, "Mogens" <n...@reply.nu> wrote:

> Er der een, der gider forklare mig, hvad det er, man skal være
> stolt af her?

Antallet af bøder sammenholdt med antalelt af km er vel fint nok, og
så synes jeg egenligt at ingen bøder for overlæs og ingen for defekt
bil lyder fint.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-10-07 07:53

On 15 Okt., 10:44, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> [...]
> 90 km/t.
> Med trailer er det højest 90 på motorvje og 80-90 på landevej.

Manglede lige at skrive at jeg har haft kørekort i 17 år, og har alle
årene kørt meget.

De sidste 6-8 år mellem 40-50.000 / år.

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 16-10-07 18:26

Bjarne wrote:
> Findes der en "normal" hvad bøder angår eller er det hamrende forskelligt?
>
> 2 bøder her.
>
> Jeg har haft bil i 4-5 år nu og fået 2 P-bøder:

3 P-afgifter, hvoraf jeg fik en omstødt.

Den omstødte - havde parkeret bilen et sted med 1 times parkering, blev
lokket på druk og kom først 1½ døgn senere i tanker om at bilen stod
uheldigt parkeret. Kom ned til dytten og så den stod med 2
parkeringsbøder. Kunne konstatere at de var udskrevet med under 24
timers mellemrum - og de måtte maksimalt udskrive en pr. 24 timer. Så
det kostede en bøde og et venligt brev til Aalborg Kommune.

0 fartbøder

0 andet

Knus
Regnar

Fra : Ped

Dato : 16-10-07 20:43

Bjarne skrev:

> Hvor mange bøder har du fået?

Kørt bil / MC i 38 år.

4 fartbøder, alle til mindste eller næstmindste takst
1 bøde for at tage en busbane udenom et bump
1 P-afgift

Derudover 2 tilfælde, hvor jeg slap med påtale for mindre
hastighedsoverskridelser.

Det er det jeg har tal på. Jeg har ikke tal på de gange, jeg *kunne*
være blevet snuppet...

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : Lars [6710]

Dato : 16-10-07 21:12

Bjarne skrev:

> Hvor mange bøder har du fået?

har haft kørekort i 24 år.

De seneste 10 år har jeg kørt 45-50.000 km/år

Fået en P bøde ... Ikke andet

jeg er dog blevet biltzet 2 gange i DK og en enkelt gang i i en tunnel
i Østrig... uden konsekvens

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-10-07 16:28

Bjarne skrev:
> [...]
> Autopark regerer og det gør man ikke ustraffet. De sq hurtige, købte lige

4 herhjemme (alle fart i den lille klasse)
og 3 i udlandet (også i den lille klasse).

Og det siden 1975.