Index for støj ?
Fra : Ukendt

Dato : 14-10-07 10:18

Læste i Bilmagasinet, at Fiat Panda, Aygo & Co. larmer
ved motorvejshastighed.
Hvilken mini har lavest støjniveau ?
Findes et index for støj ?

Fra : Brian

Dato : 14-10-07 10:29

Eque wrote:
> Læste i Bilmagasinet, at Fiat Panda, Aygo & Co. larmer
> ved motorvejshastighed.
> Hvilken mini har lavest støjniveau ?
> Findes et index for støj ?

Mig bekendt findes der ikke et index for støj, men nogle, f.eks
www.autoweek.nl, angiver et dB mål for lydniveauet i deres tests.

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 14-10-07 18:43

"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse news:4711e16a$0$902703

> Mig bekendt findes der ikke et index for støj, men nogle, f.eks
> www.autoweek.nl, angiver et dB mål for lydniveauet i deres tests.

Det er en rent subjektiv vurdering. Det er forskl., fx. en Alfa må gerne
"snakke", mens man kræver pinlig tavshed fra andre, sætter det = dårlig
kvalitet ;)).

Fra : Brian

Dato : 14-10-07 18:53

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Det er en rent subjektiv vurdering. Det er forskl., fx. en Alfa må
> gerne "snakke", mens man kræver pinlig tavshed fra andre, sætter det
> = dårlig kvalitet ;)).

Du kan sætte et tal på en støjmåling, og dermed kan det ikke være helt
subjektivt.

De fleste er vist enige om at dæk og vindstøj, som også indgår i en samlet
måling, er uønsket. Men som du selv er inde på, synes nogen at det er
charmerende at man kan føle og høre motoren.

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 15-10-07 20:18

"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse news:4712576e$0$90265

> De fleste er vist enige om at dæk og vindstøj, som også indgår i en samlet
> måling, er uønsket. Men som du selv er inde på, synes nogen at det er
> charmerende at man kan føle og høre motoren.

Nej, jeg er ikke enig. Alt efter miljøet, bilen, accepteres mere el. mindre
= rent subjektivt. Fx. i en Lotus Super Seven må der være ALT, faktisk jo
mere, jo bedre ;).

Fra : Kim Kristensen

Dato : 14-10-07 10:58

On 14 Okt., 11:18, "Eque" <-> wrote:
> Læste i Bilmagasinet, at Fiat Panda, Aygo & Co. larmer
> ved motorvejshastighed.
> Hvilken mini har lavest støjniveau ?
> Findes et index for støj ?

Også på www.automotorsport.se måler de gerne ved forskellige
hastigheder når de tester.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim Kristensen

Dato : 15-10-07 21:47

On 14 Okt., 11:18, "Eque" <-> wrote:
> Læste i Bilmagasinet, at Fiat Panda, Aygo & Co. larmer
> ved motorvejshastighed.
> Hvilken mini har lavest støjniveau ?
> Findes et index for støj ?

Jeg rendte lige på denne http://www.motor.no/forbruker/autoindex/article42665.ece
den fortæller dog intet om de enkelte modeller.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Christian Petersen

Dato : 16-10-07 11:38

>Jeg rendte lige på denne
>http://www.motor.no/forbruker/autoindex/article42665.ece
>den fortæller dog intet om de enkelte modeller.

Noget i denne stil måske? http://www.eastwood.dk/noise.php
Listen er godt nok ikke specielt lang, men der er da nogen forskellige
modeller.

--
/Christian