Mindste bil med 5 seler???
Fra : Ukendt

Dato : 14-10-07 09:40

Hej med jer,

Vi skal finde en ny nr 2 bil og den skal ikke være for stor.

Dem vi har set på indtil nu har sørme kun 2 seler på bagsædet og den går
ikke. (vi har set på Peu 106, 1007, Panda og vist et par stykker mere)

Vores nye bil skal køre langt på literen (16 og derover) og skal ikke være
ældre end fra 2003.

Hvilke bilmodeller kender i der overholder det?

MVH

Bo

Fra : Klaus G.

Dato : 14-10-07 10:05

> Vores nye bil skal køre langt på literen (16 og derover) og skal ikke være
> ældre end fra 2003.
>
> Hvilke bilmodeller kender i der overholder det?
Skoda Fabia mener jeg.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-07 15:50

> Skoda Fabia mener jeg.

God mulighed men min kone vil ikke have en skoda

Fra : Henrik B.

Dato : 14-10-07 16:13

"EJSMB" <ejsmb(A)privat.dk> skrev i meddelelsen

> God mulighed men min kone vil ikke have en skoda

Og!!!??? Hvis hun siger at hun vil have en Bingo-bil (Citron Berlingo),
køber du så det?

Hvor fa'n er de danske mandfolk blevet af?

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-07 17:25

> Og!!!??? Hvis hun siger at hun vil have en Bingo-bil (Citron Berlingo),
> køber du så det?

hehe, nej det gør jeg ikke!

> Hvor fa'n er de danske mandfolk blevet af?

Det ved jeg da godt!

Her...........

Hun vil iøvrigt heller ikke have en rød bil

MVH

Bo

Fra : Henrik B.

Dato : 14-10-07 17:30

> Det ved jeg da godt!
>
> Her...........

Hmmmmm....

> Hun vil iøvrigt heller ikke have en rød bil

Og hvor er DIN Veto-ret? Hun bestemmer jo åbenbart størrelse, mærke og
farve....
Prøv engang at spørge hende, om ikke familiens sikkerhed kommer i første
række...

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-10-07 17:29

"Henrik B." skriver:

> Og!!!??? Hvis hun siger at hun vil have en Bingo-bil (Citron Berlingo),
> køber du så det?

Hvis det er en bil til hende er det vel rimeligt at hun selv bestemmer ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : KASO

Dato : 14-10-07 21:44

> "EJSMB" <ejsmb(A)privat.dk> skrev i meddelelsen

> Og!!!??? Hvis hun siger at hun vil have en Bingo-bil (Citron Berlingo),
> køber du så det?

Det gjorde jeg - men jeg skal jo heller ikke køre i den til daglig
(Den er kører faktisk bedre end den ser ud til - selv om det jo ikke siger
så meget )

> Hvor fa'n er de danske mandfolk blevet af?

"Mandfolkene" tør godt indføre demokrati derhjemme - de, der har problemer
med deres ego er nødt til at vælge en bil til at stive sig/ego'et af med

Fra : Henrik B.

Dato : 15-10-07 07:34

"KASO" <a@b.dk> skrev i meddelelsen

> "Mandfolkene" tør godt indføre demokrati derhjemme - de, der har problemer
> med deres ego er nødt til at vælge en bil til at stive sig/ego'et af med

Bild du bare dig selv dét ind.

Jeg valgte en kæreste, som siger: "Du køber bare den bil du vil - bare du
selv betaler".
Så er alle glade. )

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-10-07 13:32

>Jeg valgte en kæreste, som siger: "Du køber bare den bil du vil - bare du
>selv betaler".

Hvornår har du snakket med min kæreste???

>Så er alle glade. )

Nemlig.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : KASO

Dato : 15-10-07 19:46

> [...]
>
> Bild du bare dig selv dét ind.
>
> Jeg valgte en kæreste, som siger: "Du køber bare den bil du vil - bare du

Jeg har skam den bil, jeg vil have - og min bedre halvdel har den bil, hun
vil have - begge betalt fra vores fælles konto. Intet problem

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-10-07 21:52

"Henrik B." skriver:

> Hvor fa'n er de danske mandfolk blevet af?

Hende var jeg til fest med i går.

Tidligere borgmester i en nu nedlagt kommune lige omrking Randers. Hun
har købt sig en knaldrød Astra med metalfoldetag, "læderstue" og 2
liters turbobenziner........ Hun var gammel nok til at være min mor.

Fra : Henrik B.

Dato : 15-10-07 07:34

> [...]
> har købt sig en knaldrød Astra med metalfoldetag, "læderstue" og 2
> liters turbobenziner........ Hun var gammel nok til at være min mor.

Sådan! )

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 18-10-07 13:06

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message

> Og!!!??? Hvis hun siger at hun vil have en Bingo-bil (Citron Berlingo),
> køber du så det?
>
> Hvor fa'n er de danske mandfolk blevet af?

Jeg ville nu ikke ligefrem føle at min mandom blomstrede i en Skoda Fabia :)

/Morten
Der havde en hård tid med at overbevise konen om at alt under 2 liter var
for lidt :)

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 18-10-07 14:08

"Morten Vinding Svendsen" <mvn@mikro.blahh.dk> skrev :

>Der havde en hård tid med at overbevise konen om at alt under 2 liter var
>for lidt :)

Den kan misforståes ;)

--
Jan_stevns

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 18-10-07 14:32

jan@bygteknik.dk writes:

> Den kan misforståes ;)

Nejda, man kan bare let komme til at overveje hvad han ellers havde
brug for at overbevise konen om (især med den email...)

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 18-10-07 18:45

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote in message

> Nejda, man kan bare let komme til at overveje hvad han ellers havde
> brug for at overbevise konen om (især med den email...)

HAHA! :)

Jeg os med små tissemænd har det hårdt :)

Nej "blahh" eksistere ikke, og mikro er haktisk min kones domaine (ja hun
er også nørd), som hun erhvervede sig fordi hun er lidt over 1 meter og
60...
(Før jeg lærte hende at kende, men vist uden relationer til hendes ekskærste
svjv :)

Back ontopic...

/Morten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-10-07 17:29

EJSMB skriver:

> God mulighed men min kone vil ikke have en skoda

Giv hende 2 valgmuligheder:

1. Skoda.

2. Manglende 3. skråsele

Så må hun sku fucking selv bestemme.

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-07 18:06

> Giv hende 2 valgmuligheder:
>
> 1. Skoda.
>
> 2. Manglende 3. skråsele
>
> Så må hun sku fucking selv bestemme.

Så slap nu af

En Peugeot 206 har også 3 stk. 3 pkt. seler har jeg lige fået af vide

For og imod denne bil??

MVH

Bo

Fra : Hr. Jensen

Dato : 14-10-07 10:23

On Sun, 14 Oct 2007 10:39:55 +0200, "EJSMB" <ejsmb(A)privat.dk> wrote:

> [...]
>ældre end fra 2003.
>
>Hvilke bilmodeller kender i der overholder det?

Suzuki Swift og Hyundai Getz (Getz'en skal dog køres pænt i
benzinversionen for at kunne klare 16 km/l)

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-07 15:51

> Suzuki Swift og Hyundai Getz (Getz'en skal dog køres pænt i
> benzinversionen for at kunne klare 16 km/l)

Jeg har ikke hørt godt om Suzukien og Hyundais motor er vist ikke så moderne
så den kommer op på 16 Km/L.

MVH

Bo

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 14-10-07 11:20

"EJSMB" <ejsmb(A)privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ældre end fra 2003.
>
> Hvilke bilmodeller kender i der overholder det?

Vores 106'er 1,5 D har da 3 seler bagi og den går 20 km/l ved blandet
motorvejskørsel og bykørsel. Hvis det er 3 punktsseler det drejer sig om
kunne en Space Star været et bud i diesel.

Stef

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-07 15:52

> Vores 106'er 1,5 D har da 3 seler bagi og den går 20 km/l ved blandet
> motorvejskørsel og bykørsel.

Hvilken årgang er din 106 og den midterste sele er jo kun en hoftesele,
ikke?

Ikke nogen space til os

MVH

Bo

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 14-10-07 18:10

> Hvilken årgang er din 106 og den midterste sele er jo kun en hoftesele,
> ikke?
>
> Ikke nogen space til os

1996'er og jo det en hoftesele, SS'eren har eller 3 stk 3 punkts og
justerbart bagsæde, både frem og tilbage og vippe i ryggen!

Stef

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-07 20:16

> 1996'er og jo det en hoftesele, SS'eren har eller 3 stk 3 punkts og
> justerbart bagsæde, både frem og tilbage og vippe i ryggen!

Den vi skal have skal ikke være ældre end 2003.

SS'eren er den derfra??

MVH

Bo

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 14-10-07 21:34

> SS'eren er den derfra??

Vores er fra 2001, men mener den blev produceret frem til 2004, med facelift
i 2002. Hvorfor lige 2003?

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 14-10-07 21:36

> SS'eren er den derfra??

Vores er en 1,3'er der ved blandet motorvej og køkørsel i by kører ca. 14,7,
ved landevej og rolig fod går den 19-21 km/l. Fik jeg sagt den er til salg

Stfe

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-07 15:41

> Vores er en 1,3'er der ved blandet motorvej og køkørsel i by kører ca.
> 14,7, ved landevej og rolig fod går den 19-21 km/l. Fik jeg sagt den er
> til salg

Vi skal ikke have en bil fra 2001 men en der er nyere, men ellers tak.

MVH

Bo

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 14-10-07 17:31

> [...]
> ældre end fra 2003.
>
> Hvilke bilmodeller kender i der overholder det?

Kia Picanto er lille og har 5 seler og 5 nakkestøtter, og vores har gået
17,1 km/l indtil videre (36k+ km.)

--
MVH Thomas
Mangler du inspiration til en fed gave?

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-07 18:39

> [...]

>ældre end fra 2003.
>
>Hvilke bilmodeller kender i der overholder det?

Jeg ved ikke om det er den mindste, men Grande Punto begynder at lyde
som et bud ud fra reaktionerne på de andre svar. Brormand siger hans
1.2'er kører 16+ km/l At den så ikke er den hurtigste bil på vejen
er en anden sag
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Morten

Dato : 15-10-07 09:30

[SNIP]
> Hvilke bilmodeller kender i der overholder det?
>
> MVH
>
> Bo

Mitsubishi Colt

--Morten

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 15-10-07 15:31

"Morten" <spaminnews@gmail.com> writes:

> [SNIP]

> Mitsubishi Colt

Yaris (men vist ikke Aygo m.fl.)

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-07 15:43

> Yaris (men vist ikke Aygo m.fl.)

Yes, Yaris, var ude og se lidt på den igår, ser MEGET fornuftig ud

MVH

Bo

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 18-10-07 13:24

"EJSMB" <ejsmb(A)privat.dk> wrote in message

> Yes, Yaris, var ude og se lidt på den igår, ser MEGET fornuftig ud

Og nu er det jo jeg bliver nød til at komme ind med min kones bil. Opel
Corsa '01 (den forrige model, der blev lavet frem til 2006), 1,2 køre ca.
16km/l, har fået fire stjerner i ncap (uden side-airbag som er std. i DK),
har fem trepunkts seler, og har fået super flot brugtvogns test af Motor.
Det er en næsten uopslidelig bil, der maner Opels gamle rustspøgelser
effektivt i jorden.

Og med 75HK følger den også ganske fint med bytrafikken.

/Morten
Vectra B 2,0 CD '98
Corsa C 1,2 Comfort '01

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-07 16:55

> [...]
> effektivt i jorden.
>
> Og med 75HK følger den også ganske fint med bytrafikken.

Godt input, tak for det

De ser dog ikke ud til at have A/C nogen af dem der er til salg i den blå???

MVH

BO

Fra : Mogens

Dato : 18-10-07 17:29

"EJSMB" <ejsmb(A)privat.dk> skrev i en meddelelse

> Godt input, tak for det

Men den kan ikke bruges til særlig meget pendling med stor afstand

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-07 19:34

> Men den kan ikke bruges til særlig meget pendling med stor afstand
Hvad mener du? Hvorfor kan den ikke det??

Hun kører nu heller ikke ret langt, 35 km hver vej, morgen og aften.

MVH

Bo

Fra : Mogens

Dato : 18-10-07 20:37

> Hvad mener du? Hvorfor kan den ikke det??
> Hun kører nu heller ikke ret langt, 35 km hver vej, morgen og aften.

I et andet forum blev der talt om, at Yaris var en dårlig
pendler bil - lidt som at køre i en varevogn i gl. dage...
(lydoplevelsen mv.)

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 18-10-07 21:06

"Mogens" <no@reply.nu> writes:

> "EJSMB" <ejsmb(A)privat.dk> skrev i en meddelelse

> I et andet forum blev der talt om, at Yaris var en dårlig
> pendler bil - lidt som at køre i en varevogn i gl. dage...
> (lydoplevelsen mv.)

Det er i hvert fald noget pjat... Er du sikker på at det ikke var den
gl. model de snakkede om? Eller Aygo?

OK, omdrejningstælleren er mest for hørehæmmede, og man kan godt mærke
hvis der står en kvart pelikan ind fra siden, men så er det altså
heller ikke værre.

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 18-10-07 22:48

"Mogens" <no@reply.nu> wrote in message
> "EJSMB" <ejsmb(A)privat.dk> skrev i en meddelelse

> I et andet forum blev der talt om, at Yaris var en dårlig
> pendler bil - lidt som at køre i en varevogn i gl. dage...
> (lydoplevelsen mv.)

Øh nu var det min post om Opel Corsa du svarede på :)

Men Corsa'en er da heller ikke super støjsvag, men om den er værre eller
bedre end andre biler i den klasse tør jeg ikke sige.
Små biler er vel generelt bare lidt billigere bygget hvad angår
støjdæmpning, affjedring ol.?

Jeg håber dog på at Corsa'en bliver bedre når engang de elændige Michelin
Energy dæk er slidt ned, så der kan komme noget gummi på.
Men damn de er slidstærke, den har vel gået godt over 60.000 km nu, og den
har aldrig fået skiftet dæk.

--
/Morten
Vectra B 2,0 CD '94

Fra : Leonard

Dato : 19-10-07 09:45

On Thu, 18 Oct 2007 23:47:44 +0200, Morten Vinding Svendsen wrote:

> [...]
> Energy dæk er slidt ned, så der kan komme noget gummi på.
> Men damn de er slidstærke, den har vel gået godt over 60.000 km nu, og den

Der er ingen, der forbyder dig at skifte dækkene selvom de ikke er slidt
ned til lærredet

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 19-10-07 10:57

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote in message

> Der er ingen, der forbyder dig at skifte dækkene selvom de ikke er slidt
> ned til lærredet

Jo det vil jeg tro at min kone nok gør. Men det er jo også hendes bil så det
er vel fair nok? ;)

--
/Morten
Vectra B 2,0 CD '94

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-10-07 07:31

Mogens wrote:
> "EJSMB" <ejsmb(A)privat.dk> skrev i en meddelelse

> I et andet forum blev der talt om, at Yaris var en dårlig
> pendler bil - lidt som at køre i en varevogn i gl. dage...
> (lydoplevelsen mv.)

Det er jo ikke en Limo - men jeg har da været 2 gange til Dortmund i min
brors Yaris Verso. Ud fra det vil jeg sige at 2*35 dagligt er _ikke_ et
problem. Jeg er forresten 195cm høj, og brormand noget højere. Det fede
ved Versoen er at man kan impulskøbe en tørretumbler når man alligevel
er ude at købe vaskemaskine

--
vh
Torben

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 18-10-07 22:57

"EJSMB" <ejsmb(A)privat.dk> wrote in message

> Godt input, tak for det
>
> De ser dog ikke ud til at have A/C nogen af dem der er til salg i den
> blå???

Okay det var jeg så ikke klar over var et krav.
Personligt vejer A/C ikke særligt tungt når jeg skal vælge bil, men det er
selvfølgelig smag og behag.
Jeg kunne dog godt forstille mig at mange vælger det fra i biler i den
prisklasse, simpelthen fordi det er ret dyrt udstyr set i forhold til bilens
grund pris.

Men hvis A/C er et krav er det lidt småt med Corsa'er kan jeg godt se. Der
er faktisk kun denne (private):
http://www.bilbasen.dk/cars/usedcars/showcar.aspx?source=2&adid=169982

Men det ser da også ud til at man gladeligt kommer til at betale 20-30.000kr
mere for en Fabia med A/C end en uden.

--
/Morten
Vectra B 2,0 CD '94

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-10-07 13:12

> Okay det var jeg så ikke klar over var et krav.

Det antager jeg altid selvom folk måske ikke skriver det. Kan ikke
forestille mig folk vil vælge en bil uden.

> Personligt vejer A/C ikke særligt tungt når jeg skal vælge bil, men det er
> selvfølgelig smag og behag.

Ja som ovenfor forstår jeg det ikke

> Jeg kunne dog godt forstille mig at mange vælger det fra i biler i den
> prisklasse, simpelthen fordi det er ret dyrt udstyr set i forhold til bilens
> grund pris.

Penge er jo ikke alt :)

/Martin

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 19-10-07 13:48

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message

> Det antager jeg altid selvom folk måske ikke skriver det. Kan ikke
> forestille mig folk vil vælge en bil uden.

Her i gruppen er der nok lidt imellem dem. Men tager du hr. og fru Jensen,
så er der massere der vælger det fra.

> Ja som ovenfor forstår jeg det ikke

Det er igen en smags sag. A/C kan da være rart en gang imellem, men det er
der mange ting der kan.
Jeg syntes faktisk der er mange andre ting jeg hellere vil have hvis valget
står ved det: større motor, el-ruder på alle døre (selvfølgelig med
one-touch), fyr, fj.bet. centrallås osv.

> Penge er jo ikke alt :)

Hvis man er ude og shoppe bil med ny pris under 200.000kr så betyder penge
som oftest meget, og så skal man til at overveje hvad der er vigtigt.
For de få der køber bil under 200.000kr selvom penge ikke betyder noget, der
betyder bil'en nok endnu mindre :)

Jeg er bare træt af at høre på hvor fantastisk A/C er, godt I er glade for
det, men min A/C køre altså kun sjældent, og det er somregel kun for at
holde anlæget vedlige.
Mine el-ruder, med onetouch, fare tilgengæld ofte op og ned når jeg føler
trang til lidt frisk luft, og gerne dem bag i da det giver en hurtig og
behagelig udskiftning af luften.

(Jeg har dog overvejet at ændre mine vaner efter at have læst om partikel
forurening

--
/Morten
Vectra B 2,0 CD '94

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-07 18:52

> [...]
> bilens grund pris.
>
> Men hvis A/C er et krav er det lidt småt med Corsa'er kan jeg godt se. Der

Hmm, et krav mere er 5 døre så vores børn (3 stk) nemt kan komme ind og ud

Den flotte du sendte på (tak for det) har kun 3 døre!

MVH

Bo

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 19-10-07 23:58

> Hmm, et krav mere er 5 døre så vores børn (3 stk) nemt kan komme ind og ud
>

> Den flotte du sendte på (tak for det) har kun 3 døre!

Ja det kan jeg så tilgengæld udenmærket forstå, jeg ville også klart vægte 5
døre over A/C (men det er selvfølgelig et behovsspørgsmål).
Det var bare den eneste jeg kunne finde med A/C...

Min kones har fem døre ellers ville vi nok slet ikke have købt den.

Puha de er godt nok lidt dyrre end jeg havde regnet med de Corsa'er,
specielt dem med 5 døre, men der er da den her:
http://www.bilbasen.dk/cars/usedcars/showcar.aspx?source=1&adid=531000253
Det er så desværre i den super skrabede "Essentia" udgave uden
el-spejle/ruder, fj.bet. centrallås og ratbetjent radio, tilgengæld er det
en 2005'er med den nye twinport motor der har lidt mere af det hele:
17,2km/l
80HK

Og husk 1,2'eren (også den gamle) har kæde så ingen tandremsskift der!

--
/Morten
Vectra B 2,0 CD '94

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-07 15:43

> Mitsubishi Colt

Kender den den fra 2004-2005? Den ser lidt, hmmm, sjov ud bagtil men ellers
fin.

MVH
Bo