TDI vs commonrail
Fra : Søren C

Dato : 14-10-07 05:02

Hej

Uden at ville starte en krig imellem de to typer så kunne jeg faktisk
godt tænke mig at få at vide hvad den store forskel er imellem disse
to typer som
VW helst bruger og den som stort set alle andre bruger, altså
commonrail.

Ved at VW er pumpedyse teknik. Men hvad er forskellen fra dette og
commonrail som også
fungere via en pumpe så vidt jeg kan forstå.

Og så var det ikke et oplæg til motorkrig.

Venligst

Fra : Allan F

Dato : 14-10-07 07:15

"Søren C" <master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse
[...]

I pumpedysemotoren er der en pumpe sammenbygget med hver dyse. Tænk en
håndpumpe til at pumpe bolde op med. Denne pumpe drives via en ekstra knast
på knastakslen gennem en vippearm. Denne vippearm trykker ned på
pumpestangen, som trykker et stempel ned i pumpen, ned mod cylinderen. Her
kommer det smarte: Brændstoffet løber bare ud af pumpen, tilbage i et
reservoir, indtil en magnetventil bliver aktiveret. Når denne magnetventil
er lukket, så opbygges der meget MEGET hurtigt et højt tryk inde i pumpen
(væske kan ikke komprimeres ret meget), og brændstoffet sprøjtes derfor
under meget højt tryk (2000+ bar) øjeblikkelig ind i cylinderen, og
forstøves derfor i meget fine dråber. Magnetventilen skal ikke kunne lukke
mod de 2000 bar, den skal bare kunne holde til dette tryk. Den lukker mod
det tryk, som brændstofpumpen der fører brændstoffet frem fra tanken leverer
(groft sagt). Dette giver meget præcis kontrol af indsprøjtningstidspunket
og mænge. Væsentligste fordel: Kun en meget lille del af brændstofsystemet
skal kunne holde til højt tryk.

Commonrail-motoren har et højtryksreservoir fælles for alle cylindre. En
højtrykspumpe sætter dette reservoir under tryk, og de enkelte cylindres
indsprøjtningsdyser tapper deres højtryksbrændstof herfra efter behov.

Ulempe: Relativt store dele skal kunne modstå meget højt tryk.

Allan F

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-07 08:19

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ulempe: Relativt store dele skal kunne modstå meget højt tryk.

Anses det for et egentlig problem ??

Fra : Niels Bengaard

Dato : 14-10-07 10:07

> Anses det for et egentlig problem ??

Jo flere højtryksdele jo dyrere og dermed et problem.

Mvh Niels

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-07 10:17

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@850r.dk> skrev i en meddelelse

> Jo flere højtryksdele jo dyrere og dermed et problem.

Prisen behøver ikke være det afgørende, når man vælger
PD eller CR. Så det bør ikke være et problem, hvor megen
tryk der er i x antal komponenter i motoren.

Fra : Ulrich

Dato : 14-10-07 11:11

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> PD eller CR. Så det bør ikke være et problem, hvor megen
> tryk der er i x antal komponenter i motoren.

Nu kører systemet ikke med fuld tryk hele tiden,
i tomgang er der f-eks 150 bar.

Hygge Ulrich

Fra : Niels Bengaard

Dato : 14-10-07 13:14

> Prisen behøver ikke være det afgørende, når man vælger
> PD eller CR. Så det bør ikke være et problem, hvor megen
> tryk der er i x antal komponenter i motoren.

Jeg er sikker på prisen er en af de afgørende ting man lægger vægt på når
der vælges system.

Mvh Niels

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-07 16:31

> Jeg er sikker på prisen er en af de afgørende ting man lægger vægt på når
> der vælges system.

OK...jeg var ellers næsten klar over,
at prisen på en CR eller PD motor
ca. måtte være omtrendt den samme..eller
tæt på, og andre faktorer var mere indlysende.

Fra : Allan F

Dato : 14-10-07 13:53

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

> "Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Anses det for et egentlig problem ??

Ud fra et ingeniørmæssigt synspunkt er det meget nemmere at designe, bygge
og betale en del, som skal holde til et tryk på nogle få bar, modsat en del
som skal holde til over 1000 bar, endda når dette tryk ikke er konstant, men
pulserer. Nogle få bar kan man have i en gummislange, mens det høje tryk må
holdes inde i temmelig stærkt stål. Jeg tvivler på aluminium kan klare
trykket uden at det bliver et meget stort stykke.

Allan F

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-07 16:34

> [...]
> det høje tryk må holdes inde i temmelig stærkt stål. Jeg tvivler på
> aluminium kan klare trykket uden at det bliver et meget stort stykke.

OK, men jeg tænkte blot, at CR med trykket eet sted
måtte være bedre end 4 x højt tryk ved hvert cylinder
i PD.

Fra : Allan F

Dato : 15-10-07 17:01

"eque" <n/a> skrev i en meddelelse

> "Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> OK, men jeg tænkte blot, at CR med trykket eet sted
> måtte være bedre end 4 x højt tryk ved hvert cylinder
> i PD.

I PD'en er det kun et lillebitte område pr. cylinder der skal holde til
trykket, ikke en forgrenet tingest som har forbindelse til alle cylindrene.
Forestil dig Kylie Minogue i stilethæle. Hvis hun træder dig over tæerne kan
det godt gøre ondt. Men hvis du har stålsnude i skoen, så kan hun stå der
hele dagen uden det er tæerne der er problemet. Men hvis det var en elefant,
der stod på din fod med samme tryk pr. kvadratcentimeter så er problemet
noget større.

Allan F

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-07 17:26

> I PD'en er det kun et lillebitte område pr. cylinder der skal holde til
> trykket, ikke en forgrenet tingest som har forbindelse til alle
> cylindrene.

Men der er højt tryk 4 stederi PD, hvorimod CR kun har det 'eet sted'
og mindre tryk 'ved hvert' ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-10-07 17:38

eque skriver:

> Men der er højt tryk 4 stederi PD, hvorimod CR kun har det 'eet sted'
> og mindre tryk 'ved hvert' ?

Ja, i en lille samlet enhed, hvorimod trykket er højt i hele
indsprøjtningssystemet i CR, fra pumpe og frem gennem "rail'en" til
samtlige dyser.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 15-10-07 18:47

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> writes:

> Forestil dig Kylie Minogue i stilethæle. Hvis hun træder dig over tæerne kan
> det godt gøre ondt. Men hvis du har stålsnude i skoen, så kan hun stå der
> hele dagen uden det er tæerne der er problemet.

Og hvad anser du mon så for at være "problemet" i den situation?

Fra : Allan F

Dato : 15-10-07 20:35

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvad anser du mon så for at være "problemet" i den situation?

Alle hendes bodyguards og alle de forb.... fotografer der altid render i
røven af hende. Hun kunne godt risikere at holde op med at stå, hvis hun kom
så tæt på.

Allan F

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-10-07 20:48

On Mon, 15 Oct 2007 21:34:56 +0200, "Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk>
wrote:

> [...]
>røven af hende. Hun kunne godt risikere at holde op med at stå, hvis hun kom

Når nu talen er på Kylie, hvad er det så du har at indvende mod at
fotograferne render lige der?

Jeg vil anse det for at være det eneste rigtige sted at rende, når det
er hende vi taler om.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Allan F

Dato : 15-10-07 20:55

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse n
> [...]
> fotograferne render lige der?
>
> Jeg vil anse det for at være det eneste rigtige sted at rende, når det

Fordi de render i vejen for mig, for pokker!

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-10-07 21:08

On Mon, 15 Oct 2007 21:54:50 +0200, "Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk>
wrote:

>Fordi de render i vejen for mig, for pokker!

>--

Forståeligt forståeligt.

Bare du ikke udviser den samme egoisme i trafikken.

Pyh, så er vi næsten on-topic igen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Fl. Baumann

Dato : 14-10-07 11:01

"Søren C" <master.clio@12move.dk> skrev i meddelelsen
> Og så var det ikke et oplæg til motorkrig.

Har VW ikke meddelt at de fremover vil bruge commonrail
teknologien??
--
Fl. Baumann

Fra : Specks6812

Dato : 14-10-07 11:42

"Fl. Baumann" <zillyink@fjerndettehotmail.com> said in news:4711e8b1$0
$90275$14726298@news.sunsite.dk:

> "Søren C" <master.clio@12move.dk> skrev i meddelelsen
>

> Har VW ikke meddelt at de fremover vil bruge commonrail
> teknologien??

Tjoo.....
Eller i hvert fald at de arbejder på at overgå til den mere moderne, mindre
støjende og mindre forurenende CR teknik.
Ting tager tid.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-10-07 13:44

Specks6812 skriver:

> Eller i hvert fald at de arbejder på at overgå til den mere moderne, mindre
> støjende og mindre forurenende CR teknik.

Hvor har de meddelt det med støjen ?

Fra : Klaus G.

Dato : 14-10-07 15:05

> Hvor har de meddelt det med støjen ?

Jeg ved ikke om de har meddelt, men det er meget kendt, at en TDI motor går
lidt mere grov/rå i det, altså ikke så blødt som andre diesel maskiner.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-10-07 16:19

On Sun, 14 Oct 2007 16:05:06 +0200, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

>Jeg ved ikke om de har meddelt, men det er meget kendt, at en TDI motor går
>lidt mere grov/rå i det, altså ikke så blødt som andre diesel maskiner.

_DET_ får du aldrig Klaus til, at indrømme

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 14-10-07 18:04

> _DET_ får du aldrig Klaus til, at indrømme

Det bliver hans prob. . Fact er at CR er fremtiden. Det støjer ikke mere, og
PD. har det med at gå i udu, shit happens. Og når det sker er, de som regel
brændt fast = renovering af topstykket :(. Det er en GOD indtægtskilde for
VW :(.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-10-07 18:32

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Det bliver hans prob. . Fact er at CR er fremtiden.

Enig

> Det støjer ikke mere, og PD. har det med at gå i udu,

Ja nemlig.

Så kom "hadeJørgen" frem igen.
Det kører millionvis af PD motorer rundt i hele verden der aldrig har
vaæret gået i stykker

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 14-10-07 18:50

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-10-07 18:55

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Du kan ikke dokumeter CR. støjer mere/ det samme som end PD?.

Gå en tur ud i den virkelige verden. Lyden fra en PD er anderledes, men
lydtrykker på eksempelvis en ny PSA 1,6HDI er det samme som min 1,9TDI.

Desuden er det vel lyden inde i kabinen der tæller eller hvad?

> For det er
> vist noget jeg påstod engang, og det trækker jeg tilbage. Man har et
> standpunkt,. til man får et nyt.

Nåååh, Golf V er kun delvist galvaniseret, eller har du fået nyt
standpunkt omkring det også ?

> Men fact er at VW tjener tykt på at renovere PD. topstykker.

Hvor har du de fact fra ?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 14-10-07 19:20

> Desuden er det vel lyden inde i kabinen der tæller eller hvad?

Nej, man kan dæmper sig ud af alt., men det siger mindre om, man er
kompetent ;).

> Nåååh, Golf V er kun delvist galvaniseret, eller har du fået nyt
> standpunkt omkring det også ?

Man kan også fastholde det. Indtil du dokumeter, den er bedre beskyttet end
min Octi., hvor jeg både har været efter "det ene og det andet".

> Hvor har du de fact fra ?

Følg med i grp.!!. Om de tjener?, i hvert fald omsætning ;)).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-10-07 19:46

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Man kan også fastholde det. Indtil du dokumeter, den er bedre beskyttet end
> min Octi., hvor jeg både har været efter "det ene og det andet".

Det har jeg dokumenteret.

> Følg med i grp.!!. Om de tjener?, i hvert fald omsætning ;)).

Aha, denne gruppe er facts ?

Så er det jo facts at SÅB er verdens fedeste bil, bare det bliver
skrevet nok gangen.......

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-10-07 19:52

>Så er det jo facts at SÅB er verdens fedeste bil, bare det bliver
>skrevet nok gangen.......

Du er ved, at lære det... jeg er stolt

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-07 16:38

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 15-10-07 20:27

> Det har jeg dokumenteret.

Hvor?, VW's hp er kun "varm luft" = det er ikke doku. nok!!!!. Verden er
ikke som de gerne vil se den, de er nød til at tænke anderledes for at
bevare prestigen ;)...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-10-07 21:38

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Hvor?, VW's hp er kun "varm luft" = det er ikke doku. nok!!!!. Verden er
> ikke som de gerne vil se den, de er nød til at tænke anderledes for at
> bevare prestigen ;)...

Ja, nemlig ja.

Fra : Allan F

Dato : 15-10-07 06:29

> Hvor har du de fact fra ?

Det er da det værste vrøvl jeg længe har hørt! Jeg har kørt en lille million
kilometer i diverse Passat diesler, og mine kolleger har kørt det
100-dobbelte her i Odense. Den absolut eneste motorhavari jeg har hørt om i
de 4-cylindrede 90/105/110/115/130 Hk Pumpedyse-TDi maskiner var en 90-Hk
jeg selv kørte i 1995. Den måtte have ny motor efter 60.000 da der var et
stempel der var brændt i gennem grundet en fejl i produktionen af samme. Min
foregående bil smed en dyse efter 240.000 km, men de 2 fejl er de absolut
eneste jeg har hørt om på motorsiden hos både Taxa OG Taxi i Odense. Kun den
gamle 2.5 V6 150/180 Hk diesel som havde et problem med smøring af topstykke
i tomgang grundet en for svag oliepumpe åd topstykker. Det gjorde den til
gengæld også med stor fornøjelse - 2 nye topstykker for hver 60.000 km.

Men det andet - det er vist en frit opfundet fiks idé.

Allan F

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-10-07 13:30

On Mon, 15 Oct 2007 07:29:11 +0200, "Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk>
>Men det andet - det er vist en frit opfundet fiks idé.

Jeg ved ikke hvilket du hentyder til, men det med dyserne der æder sig
ned i topstykket er ikke en opfundet fiks idé ;)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-07 16:37

> Gå en tur ud i den virkelige verden.

*LOL*
Der kom den så..

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-10-07 19:21

>Så kom "hadeJørgen" frem igen.
>Det kører millionvis af PD motorer rundt i hele verden der aldrig har
>vaæret gået i stykker

Sikker?

Samtlige 105/115 (130 også) har en kendt fejl omkring dyserne på
topstykket...

Så hvis ikke din har været afsted så kan du godt spare sammen til et
nyt topstykke ;)

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-10-07 19:47

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Samtlige 105/115 (130 også) har en kendt fejl omkring dyserne på
> topstykket...

Hvilke motorversioner ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-10-07 19:51

On Sun, 14 Oct 2007 20:46:47 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>"Martin Johansen [6000]" skriver:

>Hvilke motorversioner ?

Alle der ikke har fået "fixet" (dvs. den opdaterede o-ring).

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-10-07 19:54

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Alle der ikke har fået "fixet" (dvs. den opdaterede o-ring).

Hvor kan jeg læse mere om det ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-10-07 20:05

On Sun, 14 Oct 2007 20:53:42 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>"Martin Johansen [6000]" skriver:

>Hvor kan jeg læse mere om det ?

Den lokale VW-mekker.

De kan fortælle dig det ud fra deres EDB system.

Det er der jeg har det fra. Så nærmere kan jeg sq ikke hjælpe dig..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-10-07 20:51

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Den lokale VW-mekker.
> De kan fortælle dig det ud fra deres EDB system.
>
> Det er der jeg har det fra. Så nærmere kan jeg sq ikke hjælpe dig..

Jo, lad ham fortælle dig om Golf V har den "opdaterede o-ring".
Alternativt skal jeg da lige have fat i min egen mekker og lade dem
montere en "opdateret o-ring", inden lortet brænder sammen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-10-07 20:57

>Jo, lad ham fortælle dig om Golf V har den "opdaterede o-ring".

Fisk

>Alternativt skal jeg da lige have fat i min egen mekker og lade dem
>montere en "opdateret o-ring", inden lortet brænder sammen

Måske det er for sent.

Jeg ved ikke om du kender til problemet, men det opstår i, at o-ringen
bliver træt og dysen æder sig derfor ned i topstykket. Der findes et
"fix" hvor man sliber og monterer ny o-ring på dysen(erne) og så er
man måske heldig det holder. Virker det ikke/holder ikke så koster det
nyt topstykke.

Kærestens onkel har lige fået problemet på hans Passat 105Hk. 2 år
gammel og 52kkm

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-07 16:35

> _DET_ får du aldrig Klaus til, at indrømme

Nej.
Han vil hellere ha'
du skal ta' ned til den nærmeste
forhandler og lytte selv, så pyt
med, hvad en enig forsamling
af motorjournalister m.fl. ellers
er kommet til enighed om.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-10-07 17:10

eque skriver:

> Han vil hellere ha'
> du skal ta' ned til den nærmeste
> forhandler og lytte selv,

Ja - det er vel rimeligt at man selv ved, hvad det er folk som dig
brokker sig over - eller rettere hvad du har læst dig til at du skal
brokke dig over.

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-07 17:25

> Ja - det er vel rimeligt at man selv ved, hvad det er folk som dig
> brokker sig over - eller rettere hvad du har læst dig til at du skal
> brokke dig over.

Whatever it takes.
Glæder mig, flere er enige i, at PD larmer mere end CR..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-10-07 17:39

eque skriver:

> Glæder mig, flere er enige i, at PD larmer mere end CR..

Hvorfor glæder det dig ?

Glæder det dig også at flere er enige i at Ford biler ruster generelt og
at Sierra er en af de værste hvad det angår ?

Det siger den samlede motorpresse jo!

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-07 15:44

> eque skriver:

> Hvorfor glæder det dig ?

Fordi det er endnu et bevis på det du skriver
her i gruppen, er noget du selv opdigter, og
forsøger at få overbevist andre om.

> Glæder det dig også at flere er enige i at Ford biler ruster generelt og
> at Sierra er en af de værste hvad det angår ?

Sierrakonstruktionen er 25 år gammel.
Så klart de fleste er ved at være godt irrede.
Det ser jeg ikke som et problem.

> Det siger den samlede motorpresse jo!

Desto mere stolt kan jeg jo bare være af min !
-og ellers er den gennemsnitlige levetid for
en Ford næsten på højde med Audi før
de skrottes. Ford 18.9 år, Audi 19.4 år.
Men prisen for en Audi er højere, så de få
ekstra måneder, gennemsnitligt, må man
næsten forvente...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-10-07 16:31

eque skriver:

> Fordi det er endnu et bevis på det du skriver
> her i gruppen, er noget du selv opdigter, og
> forsøger at få overbevist andre om.

Nååh, du mener at jeg har lært noget af dig og TEC2000 ?

> Sierrakonstruktionen er 25 år gammel.
> Så klart de fleste er ved at være godt irrede.
> Det ser jeg ikke som et problem.

Og Ford generelt ruster ?

Her taler vi om Ka, Fiesta, Focus og Mondeo !

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-07 20:21

> Nååh, du mener at jeg har lært noget af dig og TEC2000 ?

Tec2000 virker.
Det har jeg set, det har MANGE andre set.
Du kan jo selv møde op til en demonstration
og kommentere din totale uvidenhed.

> Og Ford generelt ruster ?

Definêr genrelt.
Hvad fejler eks. seneste model af Fiesta'en mht. rust ?
Hvad med S, C-max osv ?
Hvorfor kører Ford 'generelt' næsten OK lige op med Audi
hvad skrotningsalderen angår ??
Hvor slemt kan problemet reelt så være ??

> Her taler vi om Ka, Fiesta, Focus og Mondeo !

Ja utroligt, at de ikke trækker gennemsnittet for
skrotalderen langt ned under Audi niveau..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-10-07 21:35

Eque skriver:

> Tec2000 virker.
> Det har jeg set, det har MANGE andre set.

Hvad, er det noget du selv har oplevet ?

Det skrev du ellers tidligere at det kan man ikke bruge til noget.

> Definêr genrelt.
> Hvad fejler eks. seneste model af Fiesta'en mht. rust ?
> Hvad med S, C-max osv ?

Det har du fået at vide så mange gange....

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-07 22:22

> Eque skriver:

> Hvad, er det noget du selv har oplevet ?

Hvilket ?
Jeg anvender det selv.
Er der noget du er i tvivl om,
så søg år tilbage i gruppen.
-eller bedre, mød op til en demo hvis du tør
at kommentere det du vil opleve.

> Det skrev du ellers tidligere at det kan man ikke bruge til noget.

Hvilket ?
Alle dem som overværer 'eksperimentet'
er overbevist. Det er der ingen som blir'
hvis de åbner hjelmen på en TDI og lytter efter..

> Det har du fået at vide så mange gange....

Årh letkøbt.
Men jeg skal gladeligt fortælle om Tec2000 igen ???
Tamt.
Men sådan er du jo bare. Om og om igen..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-10-07 05:28

Eque skriver:

> Hvilket ?
> Jeg anvender det selv.

Som med PD - Jeg anvender det selv.

Kan du se pointen, eller skal jeg stave den for dig ?

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-07 19:48

> Eque skriver:

> Som med PD - Jeg anvender det selv.

Men du kan aldrig overbevise nogle om
at PD er mere lydløs end CR.
Om du så inviterede nok så mange
en tur under hjelmen.

> Kan du se pointen, eller skal jeg stave den for dig ?

Du har aldrig haft nogen pointe overhovedet.
Du blir' for sjov med årene.
Længere blir' den ikke.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-10-07 21:50

Eque skriver:

> Men du kan aldrig overbevise nogle om
> at PD er mere lydløs end CR.
> Om du så inviterede nok så mange
> en tur under hjelmen.

Læser du med har vil du se at flere giver mig ret.

> Du har aldrig haft nogen pointe overhovedet.
> Du blir' for sjov med årene.
> Længere blir' den ikke.

Altså du fattede ikke pointen kan jeg se.....

Fra : Specks6812

Dato : 18-10-07 22:29

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said in

> Eque skriver:

> Læser du med har vil du se at flere giver mig ret.

> Altså du fattede ikke pointen kan jeg se.....
>

> Klaus

Jeg er lidt ligeglad med Jeres skænderi.

Dog slår det mig at der stadig findes mennesker på denne planet som ikke
har opdaget at PD teknikken sviner og larmer fordi den er gammeldags.

Selv VW har erkendt det.

Kom nu videre..........

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-07 23:09

"Specks6812" <findit@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er lidt ligeglad med Jeres skænderi.

Jeg skændes ikke.
Jeg debattere bare på et Klaus D-niveau..

> Dog slår det mig at der stadig findes mennesker på denne planet som ikke
> har opdaget at PD teknikken sviner og larmer fordi den er gammeldags.
>
> Selv VW har erkendt det.

Klaus mangler bare at få et par VW ingeniører eller 3
til at lytte under hjelmen *lol*

> Kom nu videre..........

Ja VW er jo kommet videre.
Klaus kommer det aldrig.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-10-07 05:19

Specks6812 skriver:

> Dog slår det mig at der stadig findes mennesker på denne planet som ikke
> har opdaget at PD teknikken sviner og larmer fordi den er gammeldags.
>
> Selv VW har erkendt det.

Det var noget af en påstand.

Gider du at finde, hvor VW fortæller at de skifter til CR fordi PD
larmer ?

Fra : Jan Vennike

Dato : 19-10-07 08:41

> [...]

> Dog slår det mig at der stadig findes mennesker på denne planet som ikke
> har opdaget at PD teknikken sviner og larmer fordi den er gammeldags.

Hmmm - og det er du sikker på ??

"Skoda Octavia Combi RS TDI har den mest miljøvenlige dieselmotor i klassen
for mellemstore biler"

http://fpn.dk/motor/bil/article1135064.ece

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-07 08:48

Hvis det ikke er pga. forureningen, så er det pga. støjen
de dropper PD...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-10-07 12:02

Eque skriver:

> Hvis det ikke er pga. forureningen, så er det pga. støjen
> de dropper PD...

Aha, spændende - og det har du ud fra ???

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-07 20:33

> Eque skriver:

> Aha, spændende - og det har du ud fra ???

Nogle i gruppen har udtalt, at det er pga. USA krav
mht forureningen, de bla. går til CR.
Og når Skoda med TDI er så renlig,
så kan det kun være pga. støjen, de
omsider også har indset er for enerverende..

-men ingen nævnt, ingen glemt..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-10-07 21:55

Eque skriver:

> Nogle i gruppen har udtalt, at det er pga. USA krav
> mht forureningen, de bla. går til CR.

Og det har VW også....

> Og når Skoda med TDI er så renlig,
> så kan det kun være pga. støjen, de
> omsider også har indset er for enerverende..

Ja, nemlig ja..........

Igen er det dit tankespind.

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-07 16:38

> Eque skriver:

> Og det har VW også....

Så derfor kan det ikke passe, TDI annulleres
pga. forureningen, hvis Skoda TDI er den
mindst forurenende diesel.
Så er det pga. støjen som ALLE
er enige om, er TDI'ens største problem so far.
(sammenlignet med CommonRail).
Andre årsager må derfor stå ganske
meget i skyggen.

> Ja, nemlig ja..........

Kan du ikke finde ndre ord, når du ikke
har noget at sige ?
Du skriger (igen) mod himlen, du ikke
ved hvad du skal svare.

> Igen er det dit tankespind.

Desværre nej.
Men tøf du ud og åbn en motorhjelm.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-10-07 18:40

Eque skriver:

> Så derfor kan det ikke passe, TDI annulleres
> pga. forureningen, hvis Skoda TDI er den
> mindst forurenende diesel.

Det er jo ikke VW der påstår at den er den mindst forurenene, men nogle
folk der opgør tallene på en anden måde. Faktum er at TDI motorene selv
med partikelfilter udleder for megen forurening til at kunne sælges i
Californien.

> Men tøf du ud og åbn en motorhjelm.

Ja, det tør du jo ikke, for den virkelige verden er en grim en.

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-07 22:39

> Ja, det tør du jo ikke, for den virkelige verden er en grim en.

Jeg er godt klar over, du synes den er grum.
Men vi er nogle, som kan håndtere den uden problemer.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-10-07 05:02

Eque skriver:

> Jeg er godt klar over, du synes den er grum.

Overhovedet ikke

> Men vi er nogle, som kan håndtere den uden problemer.

Du kan åbenbart ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-07 17:23

> Overhovedet ikke

Jo, ret så meget endda.
Det skinner tydelig igennem.

> Du kan åbenbart ikke.

Ja, alt jeg foretager mig er en åbenbaring
iforhold til det du bringer.

Fra : Jan Vennike

Dato : 23-10-07 18:53

"Eque" <-> skrev i en meddelelse
> Hvis det ikke er pga. forureningen, så er det pga. støjen
> de dropper PD...

Og det er så her vi er uenige.

For jeg syntes den har en LYD - modsat alle andre biler, der bare summer -
inkl CR dieselbiler.

Men hvis det er sandt at de nye CR diesel er begyndt at brumme lidt mere pga
højere tryk, så hurra for det

/Jan

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-10-07 21:35

> For jeg syntes den har en LYD - modsat alle andre biler, der bare summer -
> inkl CR dieselbiler.

Ja den har da en lyd.. som en gammeldags dieseltraktor :-/

/Martin

Fra : Jan Vennike

Dato : 24-10-07 17:14

> Ja den har da en lyd.. som en gammeldags dieseltraktor :-/
>
> /Martin

Jeps

Modsat alle andre biler som bare summer og lyder som en forkølet bi

Igen - lyd er subjektiv - nogle (ikke mig) kan bedst lide at biler ikke
siger noget - eller siger som en turbine og andre (som jeg) kan lide at høre
hvad der sker i motorrummet.

Så derfor kan vi kun være enige om at være uenige

/Jan

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-10-07 21:53

> Igen - lyd er subjektiv - nogle (ikke mig) kan bedst lide at biler ikke
> siger noget - eller siger som en turbine og andre (som jeg) kan lide at høre
> hvad der sker i motorrummet.

Jeg kan såmend også godt lide lyden af en lækker motor.. men problemet
er jo at... jamen en diesel er bare ikke lækker :P

Fra : Jan Vennike

Dato : 25-10-07 17:31

> Jeg kan såmend også godt lide lyden af en lækker motor.. men problemet
> er jo at... jamen en diesel er bare ikke lækker :P

Nja

Det er den lyd der kommer tættest på min motorynglingslyd - en stor US V8
der har fri udblæsning og ikke roterer for hurtigt - numf.

De andre hurtig roterende turbine motorer - det tænder mig altså bare ikke.
Hverken Ferrari, Lamborghini eller andre såkaldte "super" biler siger mig en
dyt. Deres motorlyd er bare så flad (i mine øre).

Så igen - lyd er smag og behag.

/Jan

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-10-07 23:28

> Det er den lyd der kommer tættest på min motorynglingslyd - en stor US V8
> der har fri udblæsning og ikke roterer for hurtigt - numf.

Det lyder i mine ører også godt.

> De andre hurtig roterende turbine motorer - det tænder mig altså bare ikke.
> Hverken Ferrari, Lamborghini eller andre såkaldte "super" biler siger mig en
> dyt. Deres motorlyd er bare så flad (i mine øre).

Okay.. ikke her

> Så igen - lyd er smag og behag.

Ja.. men jeg studser altså stadig over man kan synes en alm. TDI lyder
godt.. smag eller behag

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-07 23:07

> Eque skriver:

> Læser du med har vil du se at flere giver mig ret.

Ja du har jo dine få venner og rygklappere.
Okt. nummeret af Bilmagasinet skriver den er outdated
og støjer enerverende.

Ingen evner at fatte dine pointer.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-10-07 05:20

Eque skriver:

> Ja du har jo dine få venner og rygklappere.

Som du har med din TEC2000 ?

> Ingen evner at fatte dine pointer.

Jo, de fleste gør - bare ikke dig.

Fra : Martin Kaas Neergaar~

Dato : 19-10-07 06:11

> Jo, de fleste gør - bare ikke dig.
>
> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe

Hvorfor blokerer du ikke bare for de indlæg?

Gruppen kan faktisk være en fornøjelse at læse, efter at have fjernet for de
4-5 største klovnes indlæg, så er det blevet en nydelse at komme herinde
igen.

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-07 08:43

> Eque skriver:

> Som du har med din TEC2000 ?

Har jeg ?
Hvis er det godt.
Hvis ikke er det ligemeget..

> Jo, de fleste gør - bare ikke dig.

De fleste...hver er de få ?
Må jeg be' om et link..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-10-07 12:04

Eque skriver:

> Har jeg ?
> Hvis er det godt.
> Hvis ikke er det ligemeget..

Hvis er det godt ?

Hvad mener du ?

Du sidder her og postulerer at TEC2000 er videunderligt fordi du selv
har prøvet det.

Mens hvad andre har af erfaringer passer ikke - Der paser kun det du kan
læse dig til i et blad.

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-07 20:35

> Du sidder her og postulerer at TEC2000 er videunderligt fordi du selv
> har prøvet det.

Du postulerer, andre er enige med mig..
Så skriver jeg, hvis det er sandt er det godt,
hvis ikke, ligemeget.. Svær at fatte ?

> Mens hvad andre har af erfaringer passer ikke - Der paser kun det du kan
> læse dig til i et blad.

Du har travlt med hvd jeg læser om i blade.
Og ja, jeg stoler mere på en enig fagpresse
end hvad man kan få ud af at lytte til en nar - som dig.
Den ER faktisk ikke længere..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-10-07 21:56

Eque skriver:

> Du har travlt med hvd jeg læser om i blade.
> Og ja, jeg stoler mere på en enig fagpresse
> end hvad man kan få ud af at lytte til en som dig.

Hvad siger den enige fagpresse om additiver som TEC2000 ?

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-07 16:58

> Hvad siger den enige fagpresse om additiver som TEC2000 ?

Additiver anvendes overalt, og med forskellige egenskaber.
Det er ikke unormalt, en god motorolie i sig selv indeholder en
længere række af additiver, for at gi' olien den ønskede
effekt.

Så hvis du spørger alle producenter af olier mv.,
så finder du INGEN som siger, additiver er
noget fanden har skabt.
Du vil heller ikke finde artikler på nettet,
hvor fagpressen miskrediterer
effekten af additiver.

Tec2000 er blot eet additiv blandt
ganske mange, og modsat mange andre,
har du her muligheden for at se, det virker
i praksis, og ikke kun reklame-teori.
Tec2000's egenskab er primært, at styrke
oliefilmen, som holder delene fra hinanden.
Du kan sågar medbringe din favoritolie
og teste den op mod DancoOils' TEC2000.
Så kan du selv få syn for sagen, hvilken olie
som formår at bibeholde en brugbar oliefilm
i mere end bare 5-6-sekunder..

Er der mere du vil vide, så læs
tilbage, da alt er sagt og skrevet
om dên ting.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-10-07 18:52

Eque skriver:

> Er der mere du vil vide, så læs
> tilbage, da alt er sagt og skrevet
> om dên ting.

<http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/466706BB-31D2-45E2-AEA0-237FA17EA10C/0/smoreolie.pdf>

Citat begynd
Yderligere additivering
Som beskrevet, tilsættes olierne nøje udvalgte additiver afhængig af
oliens anvendelsesområder.
Dette sker efter afprøvet, godkendte recepter og det færdige produkt er
godkendt af diverse
fabrikanter.

Hvis man derefter tilsætter yderligere additiver, kan man risikere, at
de nye additiver ikke kan
samarbejde med de eksisterende og dette kan medføre havarier.

Der er INGEN fabrikanter, der tillader tilsætning af additiver til de
godkendte eller anbefalede
smøreolier. Resultatet bliver, at olieselskabets og fabrikantens
produktansvar forsvinder, og der er
kun kunden til at betale eventuelle skader.

Da olieselskaberne ofrer mange hundredetusinde dollars på godkendelser
og har mange forskere til
løbende at forbedre olierne til de stadig stigende krav, er det ikke
nødvendigt at ofre penge på
tilsætningsstoffer, hvor virkningen er tvivlsom eller i visse tilfælde
direkte skadelig.

I de fleste tilfælde skyldes brug af tilsætningsstoffer mekanisk
slitage, hvor man vil udskyde en
reparation til senere. Det kan være for stort olieforbrug, manglende
trækkraft mv.

Ved at anvende en olie med en højere viskositet end normalt kan man
mindske olieforbruget, hvis
dette skyldes slitage. Man opnår det samme, som tilsætningsstoffet
lover, men man anvender nu et
gennemprøvet, godkendt produkt og har derfor også olieproducentens /
fabrikantens
produktansvar.

Det er samtidig billigere, men det korrekte er naturligvis at få
udbedret defekterne og anvende de
smøremidler der er foreskrevet i instruktionsbogen.
Citat slut.

Fra : N/A

Dato : 23-10-07 23:15

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-07 23:15

> Hvis man derefter tilsætter yderligere additiver, kan man risikere, at
> de nye additiver ikke kan
> samarbejde med de eksisterende og dette kan medføre havarier.

Tec2000 indeholder ikke forbindelser, som kemisk ændre den olie
det tilsættes, og er derfor fuldstændig blandbar med alle typer motorolier.

> Der er INGEN fabrikanter, der tillader tilsætning af additiver til de
> godkendte eller anbefalede
> smøreolier.

Tillader ?
Forklar venligst.
Er der en garanti de dermed ikke vil påtage sig eller ?
Og hvem står med bevisførelsen i tilfælde af et havari ?
Hvilket regelsæt og parametre vil de anvende ved
en kontrol af aftappet olie i såfald ?
Det er kun ren politik og ansvarsfralæggelse i
ekstrem grad. Ren politik. De vil ha' deres på
det tørre, og det er vel også fornuftigt nok.
I teorien. For i praksis sker der næppe
havarier ved tilsæt af moderne produkter.
USA-tilstande - på papir.

> Resultatet bliver, at olieselskabets og fabrikantens
> produktansvar forsvinder, og der er
> kun kunden til at betale eventuelle skader.

Eventuelle skader. Ja præcis.
Kender ingen eksempler på havarier pga. tilsæt
af moderne additiver. Noget man ville ha' hørt
om flere gange, med det antal som anvender
additiver idag.
Selv aut. værksteder tilsætter 'godbidder' for
at fjerne eller elliminere visse problemer i en motor,
ofte forårsaget af uheldig konstruktion.
GDI eks..

> I de fleste tilfælde skyldes brug af tilsætningsstoffer mekanisk
> slitage, hvor man vil udskyde en
> reparation til senere. Det kan være for stort olieforbrug, manglende
> trækkraft mv.

Forebyggelse og 'løft af margin' i de tilfælde,
hvor selv den dyreste og mest anerkendte olie
ikke har en anvendelig smørefilm, ja.

> [...]
> lover, men man anvender nu et
> gennemprøvet, godkendt produkt og har derfor også olieproducentens /

Hehe..hvis og hvis...og de indrømmer trods alt,
man "opnår det samme, som tilsætningstoffet lover..".)))))
-og så kommer den med 'gennemprøvet produkt' igen
så de vil påtage sig et 'vist ansvar'.:))))

> Det er samtidig billigere, men det korrekte er naturligvis at få
> udbedret defekterne og anvende de
> smøremidler der er foreskrevet i instruktionsbogen.

Godt gået de nævner pris uden at kende produktets
faktisk pris..)
Og amatøragtigt kun at nævne additiver i forbindelse
med allerede opståede defekter. I den tunge industri
anvendes det netop for ikke at få øget slid og dermed
ødelæggelse 'før tid'.

Desuden har DancoOil også en konventionel
fuldsyntetisk olie, tilsat TEC2000 teknologien,
kaldet TEC4200...
Opfylder flg. krav:
ACEA A3/B3/B4-02
API SL/CF/EC
VW 502.00/505.00 (01.97)
VW 500.00/505.00
VW 505.01
BMW "Longlift Oil", BMW "Special Oil"
PORSCHE, LANCIA, ROVER, JAGUAR
MERCEDES P 299.3,

'4200' opfylder de højeste krav fra bl.a. Volvo, Renault og Scania til
dieselmotorer.

-og da olien er beriget med højkoncentreret TEC2000, er der ingen grund

til at bekymre sig om havarier:)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-10-07 05:07

Eque skriver:

> Forklar venligst.

Hvad skal jeg forklare ?

Du bad mig finde tilbage, hvad der er skrevet om additiver, så fandt
jeg, hvad FDM mener om additiver.

Læser jeg tilbage i tiden på nyhedsgrupper er der kun 3 personer der
taler pænt for TEC2000: Karsten Olesen, Olesen og Eque.

Selvsamme person der kun tror på det han læser sig til i en "enig
fagpresse", undtagen, når det gælder emner han er uenig med fagpresen i.

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-07 16:18

> Eque skriver:

> Hvad skal jeg forklare ?

Er du dum ?
Sådan for alvor ?
Fattesvag eller ?
Du kan ikke altid slippe med
at stille modspørgsmål når du taber tråden.

> Du bad mig finde tilbage, hvad der er skrevet om additiver, så fandt
> jeg, hvad FDM mener om additiver.

Og ?
De skriver additiver gir' det samme som en tykkere olie.
De sir' dermed, additiver har en effekt.

> Læser jeg tilbage i tiden på nyhedsgrupper er der kun 3 personer der
> taler pænt for TEC2000: Karsten Olesen, Olesen og Eque.

Hvor mange taler negativt ?
Hvor mange udtaler sig uden
at ha' prøvet produktet, læst andres
erfaringer, og overværet en demonstration ?
-evt med egen olie som konkurrent ?

> Selvsamme person der kun tror på det han læser sig til i en "enig
> fagpresse", undtagen, når det gælder emner han er uenig med fagpresen i.

Jeg læser det hele og vurdere sagen og kommentere den efterflg.
Du åbner blot en hjelm og så er sagen klar for dig.
Du tør ikke gå ud i den virkelige verden og møde folk
med en seriøs baggrund for at udtale sig.
Og igen. Opsøg dem som har bidraget med erfaringerne
med produktet. De er mere værd en FDM m.fl.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-10-07 17:01

eque skriver:

> Er du dum ?

Nej, tvært imod.

Det er vidst dig der er det. Du har lige udstillet dine hykleriske side
endnu engang.

Sat sådan lidt på spidsen:

Du er den eneste der udtaler dig positivt om TEC2000.
Du er den eneste der mener at have god erfaring med TEC2000
Den "enige motorpresse" udtaler sig om at yderligere additiver ikke er
noget man skal bruge, da de rigtige additiver er tilsat olien allerede.

Jeg udtaler mig positivt omkring TDI motorer og lydniveau
Jeg har god erfaring med TDI motorer og lydniveau
Den "enige motorpresse" udtaler sig om at en TDI motor larmer.

Så længe det er ting du har "erfaring med" er det okay at være imod
meningen i "den samlede motorpresse", men når det gælder lyden fra en
TDI motor har den samlede motorpresse ret og de personlige erfaringer
andre har paser ikke.

Og du tør ikke engang selv skabe dig erfaringer med det.

Du minder mig mere og mere om Bo M. Mogensen - hykleren af højeste
karat.

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-07 17:09

> Nej, tvært imod.

Dobbeltdum.

> Det er vidst dig der er det. Du har lige udstillet dine hykleriske side
> endnu engang.

Sådan opfattes fornuft af tabere.

> Du er den eneste der udtaler dig positivt om TEC2000.

Ork nej.
Livet foregår ikke kun her i gruppen..

> Du er den eneste der mener at have god erfaring med TEC2000

Nej. Læs 'erfaring' hos proffesionelle og alm brugere.
Deres navn og adresse mv. står offentliggjort.

> Den "enige motorpresse" udtaler sig om at yderligere additiver ikke er
> noget man skal bruge, da de rigtige additiver er tilsat olien allerede.

Rigtige ?
Hvilke rigtige ?
Dit eget link til FDM fortalte, at 'additiver' gør det samme,
som hvis du hælder en federe olie på. Altså er din egen kilde
ikke afvisende for additiver. En hel del er heller ikke i tvivl
om goderne ved at gøre en ok olie endnu bedre.
Alm. olier har op til +5 additiver for at opnå de ønskede
egenskaber. TEC2000 er et additiv, som gør en oliefilm
stærkere.

> Jeg udtaler mig positivt omkring TDI motorer og lydniveau

Tydeligvis som den eneste efterhånden.
Det alene bevidner din uvidenhed og manglende
egenskab til at lære nyt.

> Jeg har god erfaring med TDI motorer og lydniveau

Du glemmer at sætte punktum.

> Den "enige motorpresse" udtaler sig om at en TDI motor larmer.

Korrekt. For det er sandheden.

> [...]
> meningen i "den samlede motorpresse", men når det gælder lyden fra en
> TDI motor har den samlede motorpresse ret og de personlige erfaringer

Din hørelse er sikker under niveau som resten
du har berøring med.

> Og du tør ikke engang selv skabe dig erfaringer med det.

Anvender TEC2000 og set en live-demonstration.
Udført af andre end mig selv..
Du tør ikke lytte til alle andre, som siger
TDI larmer frygteligt og enerverende.

> Du minder mig mere og mere om Bo M. Mogensen - hykleren af højeste
> karat.

Kender ham ikke, men han håndterer måske sandheden
bedre end du gør, og derfor i er røget i totterne på hinanden.
Sygt at blande andre ind i dine 'sager.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-10-07 17:41

eque skriver:

> Ork nej.
> Livet foregår ikke kun her i gruppen..

Nu beder du mig "læse tilbage", så det er jo her i gruppen, hvor du
under 3 forskellige navne er den eneste der udtaler dig positivt om
TEC2000.

> Nej. Læs 'erfaring' hos proffesionelle og alm brugere.
> Deres navn og adresse mv. står offentliggjort.

Har du nogensinde set TVshop ?

> Rigtige ?
> Hvilke rigtige ?

Dem oliefabrikanterne putter i.

> Dit eget link til FDM fortalte, at 'additiver' gør det samme,
> som hvis du hælder en federe olie på.

Ja, de skriver netop at ogle additiver virker på samme måde som at hælde
federe olie på en udslidt motor. De anbefaler netop ikek at man gør det,
men at man skal se at få repareret sin motor i stedet.

> Anvender TEC2000 og set en live-demonstration.

Juhuuuu, jeg har kørt en bil med TDI motor og været med som passager i
andre.

> Udført af andre end mig selv..
> Du tør ikke lytte til alle andre, som siger
> TDI larmer frygteligt og enerverende.

Hvor mange nye biler med TDI motor har du kørt ?

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-07 18:19

> Nu beder du mig "læse tilbage", så det er jo her i gruppen, hvor du
> under 3 forskellige navne er den eneste der udtaler dig positivt om
> TEC2000.

Og ?
Jeg har installeret Windows 3 gange og skiftet navn..
Selv VW fornyer sig...

> Har du nogensinde set TVshop ?

Nej.

> Dem oliefabrikanterne putter i.

Hvad putter de i ?

> Ja, de skriver netop at ogle additiver virker på samme måde som at hælde
> federe olie på en udslidt motor. De anbefaler netop ikek at man gør det,
> men at man skal se at få repareret sin motor i stedet.

TEC2000 er ikke mekaniker på flaske.
Det er et additiv som gør din oliefilm stærkere,
så den virker under belastninger, andre gir' op.
Det er det du kan se i testen som er såre enkel.

> Juhuuuu, jeg har kørt en bil med TDI motor og været med som passager i
> andre.

Og ?
Dem som i enighed udtaler sig om støjen har prøvet
flere TDI'er. Med samme designede 'skavank'.

> Hvor mange nye biler med TDI motor har du kørt ?

3-5 stykker gætter jeg på.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-10-07 18:41

eque skriver:

> Og ?

Du beder mig læse tilbage efter folk der har erfaringer - det gør jeg
så.

> Jeg har installeret Windows 3 gange og skiftet navn..

Uuuuh, har du været ved nummerolog ?

> Nej.

Okay, der vil du kunne opleve en række produkter professionelle firmaer
skriver under på at de er "gode".

> Hvad putter de i ?

Additiver.

> TEC2000 er ikke mekaniker på flaske.
> Det er et additiv som gør din oliefilm stærkere,
> så den virker under belastninger, andre gir' op.
> Det er det du kan se i testen som er såre enkel.

Ja, men som det er blevet påpeget overfor dig flere gange, har den test
ingen relevans til almindelige motorer.

> Og ?
> Dem som i enighed udtaler sig om støjen har prøvet
> flere TDI'er. Med samme designede 'skavank'.

Og?
Dem som i enighed udtaler sig om at additiver er overflødigt har prøvet
flere additiver ?

> 3-5 stykker gætter jeg på.

Hvilke om jeg må spørge ?

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-07 17:31

> Du beder mig læse tilbage efter folk der har erfaringer - det gør jeg
> så.

Du har ikke rigtig bidraget med noget særligt
fornuft indtil nu.

> Uuuuh, har du været ved nummerolog ?

Hvorfor ?

> Okay, der vil du kunne opleve en række produkter professionelle firmaer
> skriver under på at de er "gode".

Ja det er jo erfaringer fra 'folk på gulvet'.
Dem som ved hvad det drejer sig om
i dagligdagen og som arbejder med de
maskiner, som nyder godt af berigelsen.

> Additiver.

Hvilke ?

> Ja, men som det er blevet påpeget overfor dig flere gange, har den test
> ingen relevans til almindelige motorer.

Jo.
I en motor er oliefilmen altafgørende.
Oliefilmen blir' altid tydelig stærkere,
når TEC2000 tilsættes.
Hvis man ikke er til additiver som TEC2000
i 'løs vægt', og har et tvivlsomt og anstrængt
forhold til sådanne produkter, så kan man købe
TEC4200 som er en færdigsyet olie som dog,
som alle andre mærker, er beriget med et additiv.
Med DancoOil har du blot muligheden for at købe
'egenskaben' i løs vægt, og derfor anvendes den
i deres andre produkter.

> Og?

-og så sent som idag stod der læse, at VW's
nyeste TDI med CR teknik var en kæmpe forbedring,
både for kulturen og sandelig også for øret..

> Dem som i enighed udtaler sig om at additiver er overflødigt har prøvet
> flere additiver ?

Måske ?

> Hvilke om jeg må spørge ?

Flere brands, alle med PD teknik som hoster og hakker
som en storryger inden den første morgensmøg.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-10-07 22:39

Eque skriver:

> Du har ikke rigtig bidraget med noget særligt
> fornuft indtil nu.

Måske fordi der ikek er skrevet noget fornuftigt ?

> Hvorfor ?

Nåh, jeg tænkte bare siden du sådan skiftede navn.

> Ja det er jo erfaringer fra 'folk på gulvet'.

Ååååh, som dem i tv-shop.

> Hvilke ?

De additiver de har fundet ud af skal bruges til en olie med givne
egenskaber.

> -og så sent som idag stod der læse, at VW's
> nyeste TDI med CR teknik var en kæmpe forbedring,
> både for kulturen og sandelig også for øret..

For dem der kører i bilen, eller dem der står udenfor ?

> Flere brands, alle med PD teknik som hoster og hakker
> som en storryger inden den første morgensmøg.

Okay, så er det ikke en 1,9TDI med 105 HK du har prøvet kan jeg regne
ud.

Den er jo mere tyst at køre i end din Sierra med TEC2000

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-07 08:08

> Måske fordi der ikek er skrevet noget fornuftigt ?

Du kan nå det endnu, selvom denne tråd
efterhånden lider under, du igen har udvandet den totalt.

> Nåh, jeg tænkte bare siden du sådan skiftede navn.

For mig handler det mere om indholdet, end etiketten..

> Ååååh, som dem i tv-shop.

Som skrevet tidligere, kan jeg ikke bidrage
med erfaringer, hvad tv-shop angår.
Jeg har ikke tiden til at sidde og se tv-shop
eller Klovn for den sags skyld..

> De additiver de har fundet ud af skal bruges til en olie med givne
> egenskaber.

Friktionsnedsættende additiver eks. ?

> For dem der kører i bilen, eller dem der står udenfor ?

Summen af forbedringen må helt sikkert komme begge
til gode.

> Okay, så er det ikke en 1,9TDI med 105 HK du har prøvet kan jeg regne
> ud.

Som 'tilfældigvis' sidder i din egen eller ?

> Den er jo mere tyst at køre i end din Sierra med TEC2000

Helt enig. Og forhåbentlig da ! Prisen er heller ikke 12.000,- for 8 år
siden...
Selv en FordKA med stødstangsmotor er mere lydsvag.
Men min går lige så rolig i tomgang ved minus 10 som
plus 30, og ændrer ikke lyd når driftsvarm.

Som en afsluttende bemærkning vil jeg nævne,
at praktisk talt alle tests har bemærkninger om
PD's støj i forhold til CR.
Det er da bemærkelsesværdigt, når du nu mener,
de blot skal åbne hjelmen og lytte efter for så at opdage,
de alle tar' fejl !

Nu vil jeg til bfa og spørge VW, hvorfor de
kaster håndklædet i ringen med deres fine Pumpedûse teknik.
Få dem til at sige, det er pga. støjen, forureningen
og dêt, at der ikke kan udvikles mere på et forældet princip.

God weekend.

Fra : Jan Vennike

Dato : 27-10-07 08:14

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

> -og så sent som idag stod der læse, at VW's
> nyeste TDI med CR teknik var en kæmpe forbedring,
> både for kulturen og sandelig også for øret..

hmm

I Bilmagasinet står der at det er et tilbageskridt rent teknisk for VW at de
går fra PD til CR ??

/Jan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-10-07 12:33

Eque skriver:

> For mig handler det mere om indholdet, end etiketten..

Okay, prøv så at koncentrer dig lidt om det, frem for kun at reklamere
med dit TEC2000

> Som skrevet tidligere, kan jeg ikke bidrage
> med erfaringer, hvad tv-shop angår.

Nej, det vil også skyde dine argumenter ret godt i jorden.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 27-10-07 18:04

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> wrote in message

> I Bilmagasinet står der at det er et tilbageskridt rent teknisk for VW at
> de går fra PD til CR ??

Ja det bemærkede jeg osse.

Personligt synes jeg at 2.0 TDI er en af de rareste motorer jeg har været
ejer af. Men jeg hører den heller ikke så meget udefra

Ole Thomsen

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-07 08:03

> Okay, prøv så at koncentrer dig lidt om det, frem for kun at reklamere
> med dit TEC2000

Hwa så, Hr. betjent og smagsdommer, er det noget
du mener du skal bestemme ??
Ville selvfølgelig være fedest, hvis alle
gik i dine fodspor eller ?

> Nej, det vil også skyde dine argumenter ret godt i jorden.

Ja helt bestemt.
Jeg nøjes eks. ikke bare med at åbne 'låget'
og kikke ned...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-10-07 10:16

Eque skriver:

> Hwa så, Hr. betjent og smagsdommer, er det noget
> du mener du skal bestemme ??
> Ville selvfølgelig være fedest, hvis alle
> gik i dine fodspor eller ?

Tjah, så længe det kun er dig der tale positivt om TEC 2000, så er det
jo let nok at skyde det ned.

> Ja helt bestemt.

Tak

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-07 21:09

> Tjah, så længe det kun er dig der tale positivt om TEC 2000, så er det
> jo let nok at skyde det ned.

Well, du er den eneste, som seriøst mener
en TDI ikke larmer.
Jeg læste sågar i nyeste udgave af AutoBild-danmark,
at den ligefrem støjer...så er dên vidst skudt helt ned...
Men find lige dem, som taler negativt om TEC2000, så
kan vi ta' den derfra.
Flere taler negativt om VW PD.

> Tak

Derfor ikke.
Desuden vandt Mondeo over Passat i AutoBild D og DK...

Fra : N/A

Dato : 24-10-07 16:18

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-10-07 17:27

"Klaus G." skriver:

> Jeg ved ikke om de har meddelt, men det er meget kendt, at en TDI motor går
> lidt mere grov/rå i det, altså ikke så blødt som andre diesel maskiner.

Det har de nemlig ikke - uanset, hvad andre så påstår.
Det er ren og skær forurening PD'en dør på.

Den der med lyden er en sjov historie, for efter diverse CR motorer har
opnået samme tryk som PD'erne, er de begyndt at larme lige så
meget............

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-10-07 17:33

>Den der med lyden er en sjov historie, for efter diverse CR motorer har
>opnået samme tryk som PD'erne, er de begyndt at larme lige så
>meget............

Nej de er ej.

Nu ved jeg godt man ikke skal tro på hvad man læser overalt, men
_samtlige_ motorjounalister er enig i, at de går grovt og støjer.

Seneste Autobild får en 2,0 TDI klø for, at være grov og anmasende.

Og da det også er min oplevelse så må der sq være noget om snakken.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-10-07 17:50

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Nej de er ej.

En del af dem er - prøv at gå ud og lyt til dem.....

> Seneste Autobild får en 2,0 TDI klø for, at være grov og anmasende.

I kabinen eller udenfor ?

> Og da det også er min oplevelse så må der sq være noget om snakken.

I kabinen eller udenfor ?

Den jeg har i Touran'en vil du jo ikke lytte til. Min kollega der har en
A4 med samme motor fik store ros, da de var 4 mand til F1 på Spa. En af
dem der gav mest ros er vant til en A6 med 2,x liters rækkesekser
benziner, hans udtalelse var som følger: "Motoren var jo ikke at høre i
kabinen - ej selvom vi gav den gas".

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-10-07 19:20

>En del af dem er - prøv at gå ud og lyt til dem.....

Hvor mange vil du have jeg skal lytte til?

>I kabinen eller udenfor ?

Det står der intet om.

>I kabinen eller udenfor ?

Begge dele.

>Den jeg har i Touran'en vil du jo ikke lytte til.

Jorv, jeg kommer bare så sjældent på Hammels kanter..

> [...]
>dem der gav mest ros er vant til en A6 med 2,x liters rækkesekser
>benziner, hans udtalelse var som følger: "Motoren var jo ikke at høre i

Folk er forblændet af VW's "kvaliteter".

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-10-07 19:48

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Jorv, jeg kommer bare så sjældent på Hammels kanter..

Jeg kommer jævnligt på "koldings kanter".....

> Folk er forblændet af VW's "kvaliteter".

Manden har været vant til at køre BMW, så nej.
Men flosklen er jo let at stikke ud.....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-10-07 19:52

>Jeg kommer jævnligt på "koldings kanter".....

Hvad skal jeg kigge efter? Ja en Touran... men

>Manden har været vant til at køre BMW, så nej.
>Men flosklen er jo let at stikke ud.....

Ja...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-10-07 19:54

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Hvad skal jeg kigge efter? Ja en Touran... men

Schur klistermærker....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-10-07 20:05

On Sun, 14 Oct 2007 20:54:08 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>"Martin Johansen [6000]" skriver:

>Schur klistermærker....

Hvis en scooter endag banker på din rude så bliv ikke forskrækket (med
mindre du har presset ham)... for så er det nok bare mig der skal have
en tur

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-10-07 20:49

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Hvis en scooter endag banker på din rude så bliv ikke forskrækket (med
> mindre du har presset ham)... for så er det nok bare mig der skal have
> en tur

Husk det, sort touran, ikke hvid sharan. Har fyren bag rattet
"svanskergarn" under en kasket er det min kollega der også kører
touran.....

Dog kommer jeg sjældent i selve Kolding, men mere "udenom".

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-10-07 20:57

>Dog kommer jeg sjældent i selve Kolding, men mere "udenom".

Så bliver det en SAAB med en ungersvend hængede ud af sideruden

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Jesper Thomsen

Dato : 14-10-07 18:48

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
>
> Seneste Autobild får en 2,0 TDI klø for, at være grov og anmasende.
>
> Og da det også er min oplevelse så må der sq være noget om snakken.

Er en 2.0 TDI i øvrigt ikke en CR-maskine?

/J

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-10-07 18:53

Jesper Thomsen skriver:

> Er en 2.0 TDI i øvrigt ikke en CR-maskine?

Nope
Den har "bare" piezo ventiler...

Fra : KASO

Dato : 14-10-07 21:39

"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> _samtlige_ motorjounalister er enig i, at de går grovt og støjer.
>
> Seneste Autobild får en 2,0 TDI klø for, at være grov og anmasende.

Samme konklusion i seneste Bilmagasinet, hvor Golf V 2.0TDI får det glatte
lag for støjen i kabinen. De "hygger" sig endda med at lave et billede med
undertekst om, at de spekulerer på, hvad Renaults motoringeniører kan, som
VW's ikke kan - for Renaults 1.9dCi er meget støjsvag i sammenligning
(resten er Méganen er de til gengæld ikke begejstret for - for megen komfort
og for lidt "sport"). Samme 2.0TDI er iøvrigt i samme test nævnt som
væsentligt bedre dæmpet i Octaviaen.

Jeg har iøvrigt kørt Touran med 1.9TDI - den støjer også langt mere end min
Scénic 1.9dCi (såvel i kabinen som udenfor).

Omvendt har jeg også prøvet særdeles grove CR-maskiner - f.eks. Fords 1.8 -
så min konklusion må være, at VW's PD er mere støjende end de fleste CR.
Bortset fra det, er det jo en lidt ligegyldig diskussion: VW har jo taget
konsekvensen (af div. udfordringer - ingen nævnt og ingen glemt ) og er
ifærd med at udfase motorerne.

Fra : Anders Thorup

Dato : 14-10-07 17:38

> Den der med lyden er en sjov historie, for efter diverse CR motorer har
> opnået samme tryk som PD'erne, er de begyndt at larme lige så
> meget............

Jeg kører selv i en Opel Astra 1,3CDTI 90Hk, og den larmer _meget_ mindre
end samtlige VW, Audi, Seat, Skoda osv. TDI jeg har været så uheldig at
holde ved siden af i den københavnske trafik.

Mvh
Anders

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-10-07 18:33

Anders Thorup skriver:

> Jeg kører selv i en Opel Astra 1,3CDTI 90Hk, og den larmer _meget_ mindre
> end samtlige VW, Audi, Seat, Skoda osv. TDI jeg har været så uheldig at
> holde ved siden af i den københavnske trafik.

Altså udenfor......

Fra : Anders Thorup

Dato : 14-10-07 18:55

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Anders Thorup skriver:

> Altså udenfor......

Ja, den lyd som alle andre hører.
Bare fordi det ikke høres i kabinen, gør jo ikke en TDI motor mindre
støjende for alle andre.

Bare for at tage et ekstremt eksempel!
Vil du påstå at en Boing 747 ikke larmer? Der er jo relativt stille i
kabinen.

Mvh
Anders

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-10-07 18:59

Anders Thorup skriver:

> Ja, den lyd som alle andre hører.

Fint

> Bare fordi det ikke høres i kabinen, gør jo ikke en TDI motor mindre
> støjende for alle andre.

Og heller ikke mere larmende.

Du sammenligner jo lige selv støjniveauet indendørs i din Opel med
udendørs fra en "tilfældig TDI"

Fra : Anders Thorup

Dato : 14-10-07 19:31

> Anders Thorup skriver:

> Fint

> Og heller ikke mere larmende.

Klaus, den larmer jo netop mere!
TDI er mere støjende end en commonrail.

> Du sammenligner jo lige selv støjniveauet indendørs i din Opel med
> udendørs fra en "tilfældig TDI"

Nej, jeg sammenligner skam lyden udefra også. Vinduerne i min bil kan
sagtens åbnes.
Derudover skal nævnes at jeg har kørt nogle TDI selv. Senest en VW Touran
fra 2005.
At støjen ikke er slem i kabinen kan vi sagtens blive enige om, men den
larmer meget mere end min egen commonrail udenfor kabinen.

Mvh
Anders

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 14-10-07 18:58

> Altså udenfor......

Og?. Inden kan man dæmpe sig ud af ALT ;)).

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-07 16:35

> Jeg ved ikke om de har meddelt, men det er meget kendt, at en TDI motor
> går lidt mere grov/rå i det, altså ikke så blødt som andre diesel
> maskiner.

Det nævnes også af Bilmagasinet i oktobernummeret,
at støjen er 'enerverende' mv.

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 19-10-07 10:56

On 19 Okt., 07:11, "Martin Kaas Neergaard" <dsl8...@vip.cybercity.dk>
wrote:

> Hvorfor blokerer du ikke bare for de indlæg?

Hvilke indlæg ?

Klaus

Fra : Kaas

Dato : 19-10-07 11:01

> Hvilke indlæg ?

Platuglernes indlæg, hvis eneste formål er provokation.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-10-07 13:57

Kaas skriver:

> Platuglernes indlæg, hvis eneste formål er provokation.

Olesen (eller Eque, eller hvad han nu finder på at kalde sig) er sku da
for sjov.....

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-07 08:49

> Kaas skriver:

> Olesen (eller Eque, eller hvad han nu finder på at kalde sig) er sku da
> for sjov.....

Jeg er som den eneste ganske klar over, du kun
sidder her for sjov. Derom er der aldrig nogen tvivl...

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-07 08:46

"Kaas" <dsl8595@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Platuglernes indlæg, hvis eneste formål er provokation.

Husk på, en del ber ligefrem om provokation.
Det ser du på måden der svares på. Ofte
selvom det er 'pæne' indlæg der kommenteres.

Din kommentar dêr eks, kan af nogle
opfattes som en provokation, og det
må du blot lære at leve med, der
reageres på.

Nogle har som formål i gruppen
altid at opfatte ting som provokation.

Klaus D lider bla. lidt under det.

Fra : Martin Kaas Neergaar~

Dato : 20-10-07 11:23

> Husk på, en del ber ligefrem om provokation.
> Det ser du på måden der svares på. Ofte
> selvom det er 'pæne' indlæg der kommenteres.

Sludder... men en lille flok herinde trænger til at hæve deres saglige
niveua. Smag og behag kan selvfølgelig diskuteres, men det bør ikke forgå på
1. klasse niveau.

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-07 20:31

"Martin Kaas Neergaard" <dsl8595@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Sludder...

Nej det er facts.
Der tegnes oftere og oftere et klart
og tydeligt billede derpå.
Du har lige begået det sidste..

Fra : N/A

Dato : 23-10-07 14:03

Fra : Kaas

Dato : 23-10-07 14:03

* PLONK *

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-07 16:59

Ka' han så ikk' læse hvad vi skriver da ??

ô¿ö

æv oss'.

Fra : mohr

Dato : 19-10-07 18:03

> [...]

> mindre
> støjende og mindre forurenende CR teknik.

VW har lavet biler med CR siden 2001...

\Morten

Fra : Jan Vennike

Dato : 19-10-07 18:26

> [...]
> mindre
> støjende og mindre forurenende CR teknik.

Mindre forurenende ??

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-10-07 13:44

"Fl. Baumann" skriver:

> Har VW ikke meddelt at de fremover vil bruge commonrail
> teknologien??

Jo. TDI motorene er meget snart ude.

Fra : Hans

Dato : 14-10-07 20:57

On 2007-10-14 14:43:47 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said:
> Jo. TDI motorene er meget snart ude

Ja der går nok ikke lang tid...

Jeg havde fornøjelsen af, at prøve en VW Crafter her i weekenden, med
en 2,5 liter CR motor. Der er altså himmelsk forskel på den, og en
"gammel" T5 med PD motor. Den er bare ektrem støjsvag udenfor bilen,
selvom det er en 2,5 liters.

Glæder mig til mere CR fra VW :)

--
Hans Mouridsen

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-07 16:43

"Hans" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Glæder mig til mere CR fra VW :)

Ja de måtte jo gi' sig.,o)
Men glædeligt for fodgængere
og andet godtfolk som skal lægge øren til.

Fra : joppe

Dato : 14-10-07 17:15

VW har også et forureningsproblem med at deres pumpedyser forurener
for meget. De har i øjeblikket en dispensation når der måles emission
i synshallerne.
Tror også de må erkende at tingene blir for dyre at udvikle når de er
ene om prinsippet da alle andre bruger CR.

Fra : Veset

Dato : 14-10-07 21:50

On Sun, 14 Oct 2007 09:14:52 -0700, joppe
<jesperbjerregaard@gmail.com> wrote:

>VW har også et forureningsproblem med at deres pumpedyser forurener
>for meget. De har i øjeblikket en dispensation når der måles emission
>i synshallerne.

Har du et link til dispensationen?

--
Veset
VW Touran Van 2.0 TDI TL

Fra : Klaus G.

Dato : 15-10-07 05:32

> Har du et link til dispensationen?
Jeg mener jeg læste i motor at mercedes også har fået sådan en dispensation?

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Veset

Dato : 15-10-07 10:57

On Mon, 15 Oct 2007 06:31:37 +0200, "Klaus G."

>Jeg mener jeg læste i motor at mercedes også har fået sådan en dispensation?

Mig bekendt har både Mercedes og Ford en dispensation, men VW har jeg
ikke hørt noget om.

--
Veset
VW Touran Van 2.0 TDI TL

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-10-07 17:27

joppe skriver:

> Tror også de må erkende at tingene blir for dyre at udvikle når de er
> ene om prinsippet da alle andre bruger CR.

Det har de også erkendt.

Fra : Søren C

Dato : 15-10-07 11:52

Tak for forklaringen af TDI Vs commonrail.

Nu når i snakker om at TDI motore forurener mere, så har jeg også
tit undret mig over at biler fra VW koncernen altid lægger et tykt
røgslør ud når de accellerer.
Synes jeg aldrig man ser på f.eks HDI motorer i samme stil.

Fra : Allan F

Dato : 15-10-07 12:02

[...]

Vi havde en Peugeot 406 hos Odense Taxa, som var kendt som "Pingvinbilen" på
grund af den lakridsstang, der altid hang ud af udstødningen . . . .

Allan F