Bugs i AD&D 3th. Ed. ¿
Fra : Christian

Dato : 12-07-01 01:31

Hvor mange Bugs er der i Ad&D 3th ed. ?

Jeg sad lige og kiggede på Morten Bonnin indlæg med "daggert"......Så er der
mange eller få ?

Kunne Wizard of the Coast (De har jo opkøbt TRS) gøre det bedre eller må vi
bare venter 2 år på 4th Ed. ?.

Fra : Morten Bonnin

Dato : 12-07-01 09:02

Christian wrote:

> [...]
> mange eller få ?
>
> Kunne Wizard of the Coast (De har jo opkøbt TRS) gøre det bedre eller må vi

Det var bare mig der ikke have læst reglerne... :)

Jeg tror ikke der er så mange huller -og spillet har da udviklet sig en del da
man nu bruger skills ordentligt.

M.

Fra : Peter Kristiansen

Dato : 12-07-01 09:45

"Morten Bonnin" wrote in message

> Jeg tror ikke der er så mange huller -og spillet har da udviklet sig
en del da
> man nu bruger skills ordentligt.

Selvfølgelig er der nogen. Både som resultat af at man kan kun nå at
lukke så mange huller inden et produkt skal på gaden og i form af
trykfjel. Jeg kan ikke lige huske jeg er løben henover nogen endnu,
uden jeg skal til at finde eksempler på regler jeg ikke er helt
tilfreds med såe..

En rigtig god grund til at der ikke er så mange bugs som i tidligere
versioner er at Wizards er gået ind og har standardiseret hele
systemet. Grundlæggende set (også regelteknisk) fugerer regeneration
ens hvad enten det er for en trold eller en engel. Alle (ihvertfald
rigtig mange) af de ting (gift, sygdom, regeneration osv.) som kunne
give hovedbrud i tidligere versioner er blevet forklaret i en sektion
i DMG'en.

Peter.
- og husk.. de har fjernet A'et nu

Fra : Wrathchild

Dato : 12-07-01 11:15

Bortset fra at det perfekte rollespil ikke er lavet (of forhåbentlig aldrig
bliver det så er 3rd ed. D&D nærmest et kvantespring i kvalitet og
sammenhæng i forhold de tidligere versioner.

Min personlige favorit er stadig GURPS, men jeg synes, at mange af de ting,
som fik mig til at foretrække GURPS i stedet for AD&D, er blevet udbedret i
D&D 3rd ed., især:

* Kamprunders længder set i forhold til bevæge-regler
* Brug af skills

--
Wrath
----------------

Miyamoto Musashi, The Book of Five Elements

Visit the Home of the Wrathchild
http://clausrasmussen.tripod.com/

Fra : Kim Holmstrøm

Dato : 14-07-01 17:46

For det første går der nok en del længere end 2 år før 4'th ed der gik over
10 fra 2 til 3. (med mindre WoTC bare er ude på at tjene penge, det er set
før, hey hvem sagde Magic)

Desuden findes der ikke bugs i rollespil når Gm'en har det sidste ord, jeg
hader det udtryk såvel som mange Gm'er siger "jamen det var ikke min skyld,
terningerne viste det" NEJ de gjorde ej, de er kun vejledende.

Undskyld for det sure svar men jeg måtte lige ud med det :)

Kim Holmstrøm
Formand for GGB
www.ggb.dk

A pirate said to Alexander the Great, "Because I have only one ship, I am
called a pirate. Because you have a great navy, you are called an Emperor."
Christian <nuclear75@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b4cf00f$0$2641$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...