Airfix eller noget der ligner
Fra : John Lund

Dato : 17-10-07 07:29

Jeg har engang prøvet et lille fly-spil der hed Airfix.

Det var kanonsjovt. Desværre virkede det ikke til XP, og så forsvandt
det igen.

Jeg prøvede det i multiplayer men desværre var det lidt dårligt kodet,
for det kunne ikke håndtere mere en 4 spillere før end det begyndte at
lagge helt vildt.

Er der nogen der ved om Aifix eksisterer i en XP-version eller kender
et spil der ligner Airfix i grafik og gameplay.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh

John Lund

Fra : Mads

Dato : 17-10-07 15:58

On 17 Oct 2007 06:28:41 GMT, John Lund <jol@45K9Xprivat.dk> (slet
45K9X) wrote:

> [...]
>

>Er der nogen der ved om Aifix eksisterer i en XP-version eller kender
>et spil der ligner Airfix i grafik og gameplay.

Hej

Min Airfix Dogfighter virker da fint under XP, så det forstår jeg
ikke. Mystisk.

Men et lidt nyere spil der ligner kan jeg nemt anbefale, nemlig
spillet "Wings Of War". Det er ved at være et par år gammelt,
men det gør nu ikke noget, for det er et super spil.

WOW foregår under første verdenskrig og det har både en
singleplayer del med missioner og en multiplayer del hvor du
kan flyve mod op til 32 spillere.

Ligesom i Airfix kan du samle powerups op, så det er ikke
en decideret fly-simulator, men mere et spil der skal underholde.
Man bestemmer selv om man vil sidde inde i cockpittet eller
"hænge" bag flyet som i Airfix.

Jeg spiller det selv dagligt på nettet og der går mange timer med
diverse luftkampe og raids på fjendens base. ( Online findes der
flere typer af spil. Deathmatch, Team Deathmatch, Get The Flag
osv. Nogen er lige til at hoppe ud i, mens f.eks. GTF lige kræver
lidt øvelse.)
En typisk aften er der næsten konstant en 10 - 15 der spiller
online, så man kan altid blive underholdt.

Søg på nettet efter en demo. Den er stadig ret nem at finde.
Demoen har kun 2 fly, men virker ellers 100% Det fulde spil
har ca 30 fly, både jagerfly og bombere

mvh Mads

Fra : John Lund

Dato : 18-10-07 07:29

Mads <Mads@nospam.nothanks.com> skrev:
> [...]
>En typisk aften er der næsten
>konstant en 10 - 15 der spiller
>online, så man kan altid blive underholdt.

Den vil jeg bestemt prøve.

Tak for dit indlæg

Mvh

John Lund

Fra : Mads

Dato : 18-10-07 16:26

On 18 Oct 2007 06:28:46 GMT, John Lund <jol@privat.dk> wrote:

>Den vil jeg bestemt prøve.

Fint. Vi ku bruge nogen flere danske spillere.

Kik evt. forbi wingsofwar.info for nyheder og interviews med
de "garvede" piloter, heriblandt undertegnede.

Jeg håber vi ses i luften

mvh Mads ( Byte Me )

Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 18-10-07 17:42

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Kik evt. forbi wingsofwar.info for nyheder og interviews med
> de "garvede" piloter, heriblandt undertegnede.

Jeg er lidt interesseret.......

Har lige prøvet demoen, og den var egentlig ikke dårlig.

Hvad skal man købe, for at komme i gang - og ved
du hvor det er billigst? Jeg tænker på, om der er flere
versioner af Wings Of War, opdateringer osv.

Kent.

Fra : Mads

Dato : 18-10-07 19:14

On Thu, 18 Oct 2007 18:42:06 +0200, "Kent \(bærbar\)"
<KentChr@mail.dk> wrote:
> [...]
>du hvor det er billigst? Jeg tænker på, om der er flere
>versioner af Wings Of War, opdateringer osv.

Der findes 2 versioner. Ver 1.0 og ver 1.2 som jeg kender til.
Af for mig ukendte årsager, så spiller de fleste ver 1.0, på
trods af at der er et par ekstra baner, fly og spil typer i ver 1.2
Version 1.2 er en gratis opdatering som kan hentes på nettet.

Det er dog nemt nok at have både version 1 og 1.2 på sin
PC på samme tid. Det er vi adskillige der har og det virker fint.

Desværre så aner jeg ikke hvor eller om spillet kan købes i
dag. Det er jo ikke helt nyt længere.
Hvis ikke du kan finde det nogen steder, så kan du måske
være heldig at finde en kopi et eller andet sted. Den virker
nemlig også fint nok i multiplayer, i modsætning til mange
nyere spil der tjekker CD key og andet.

mvh Mads ( Byte Me )

Fra : Bruno

Dato : 17-10-07 17:10

John Lund (slet 45K9X) wrote:
> Er der nogen der ved om Aifix eksisterer i en XP-version eller kender
> et spil der ligner Airfix i grafik og gameplay.

Re-Volt, ikke helt det samme og så alligevel lidt.

http://www.youtube.com/watch?v=fF5-tdHO2YM&mode=related&search=

http://www.squakenet.com/computer_games/download.asp?game=2169&title=Re-Volt

Mvh
Bruno

Fra : John Lund

Dato : 18-10-07 07:27

Bruno <dont.use@this.address.ever> skrev:

>Re-Volt, ikke helt det samme og så
>alligevel lidt.

Ja den kender jeg godt.

Prøvede det til et LAN-party. Jeg syntes den var meget sjov, men
af en eller anden grund faldt det ikke helt de andres smag.

Tak for dit indlæg
Mvh

John Lund

Fra : Kim

Dato : 18-10-07 20:06

"John Lund (slet 45K9X)" <jol@45K9Xprivat.dk> skrev >
> Er der nogen der ved om Aifix eksisterer i en XP-version eller kender
> et spil der ligner Airfix i grafik og gameplay.

Attack on Pearl Harbor måske...

Fra : Mads

Dato : 18-10-07 22:57

On Thu, 18 Oct 2007 21:06:09 +0200, "Kim" <no@way.dk> wrote:

>Attack on Pearl Harbor måske...

Kunne have været et godt spil.
Bare synd at det er elendigt programmeret
og har en utrolig dårlig AI. Jeg opgav det efter
få dage.
Så vil jeg hellere anbefale Battlestations Midway.
Her er det dog især singleplayerdelen der er
underholdende.

mvh Mads