oprettelse af egen Counter Strike server?
Fra : Brian Olesen

Dato : 16-10-07 22:04

Hejsa
Jeg har både en windows og en linux server stående på en 2 mb forbindelse.
De kører alligevel i døgndrift, så har lovet en nevø at han selvfølgelig må
få en server på mine maskiner.

Jeg er slet slet ikke selv inde i dette spil, men ved, at de bruger steam og
han snakker om, at der skal en server til og en mod?

Har kigget lidt på:
http://server.counter-strike.net/server.php?cmd=howto&show=windows
Og udover at downloadlinksene ikke virker her hos mig uden man skal oprette
en konto osv. så vil jeg gerne være helt sikker på, at det er det rigtige
jeg henter og installerer.
Jeg ejer jo ikke selv Counter strike og har derfor ingen licens til det, men
jeg går ud fra, at man godt kan køre en server alligevel?

Findes der en god og præcis guide til hvordan dette gøres?

Pft.

Mvh. brian

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-10-07 22:39

Brian Olesen wrote:

> Jeg ejer jo ikke selv Counter strike og har derfor ingen licens til
> det, men jeg går ud fra, at man godt kan køre en server alligevel?

Jeps du kan sagtens sætte en dedicated server op uden at have licens til
spillet

> Findes der en god og præcis guide til hvordan dette gøres?

Jeg startede her
http://www.srcds.com/

På et tidspunkt rodede jeg med en "privat" HL DM server, men jeg har ikke
båndbredde til at det blev rigtigt sjovt
Jeg fik den til at køre en del lørdage aftener men jeg kom aldrig videre med
de mere avancerede ting

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Brian Olesen

Dato : 17-10-07 16:47

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> båndbredde til at det blev rigtigt sjovt
> Jeg fik den til at køre en del lørdage aftener men jeg kom aldrig videre

Hej Peter.
Tak for dit svar.

Det er vist noget med, at de skal have nogle mods på, hvad det så lige
indebære.
Jeg kigger på din guide, når jeg kommer hjem igen i aften.