Nyt grafikkort og nu vil BF2 ikke starte
Fra : Hagar

Dato : 16-10-07 18:19

Hej

Jeg har lige sat er Gf 7950GT/XFX i maskinen, men nu vil BF2 ikke starte op.
Når jeg gør som jeg plejer når jeg vil spille, så kommer der lige kort den
der splash-screen som er det første man ser ganske kort, så går skærmen i
sort et øjeblik, og her efter ruger jeg ud på skrivebordet. Hvad er der
galt, og hvad kan jeg gøre for at komme til at spille ?

Hagar

Fra : Thomas Frølich

Dato : 16-10-07 18:35

> [...]
> skærmen i sort et øjeblik, og her efter ruger jeg ud på skrivebordet. Hvad
> er der galt, og hvad kan jeg gøre for at komme til at spille ?

1. Nu skriver du ikke om du har installeret Windows påny. Men det ville
være mit første råd.

2. Jeg byttede mit GF 5600 ud med et GF 7800 GS hvor min computer
genstartede og smed mig tilbage til skrivebordet.
Og jeg installeret Windows XP igen, og der har ikke været et eneste problem
siden.

Thomas

Fra : Bruno

Dato : 16-10-07 18:46

Thomas Frølich wrote:

> 1. Nu skriver du ikke om du har installeret Windows påny. Men det ville
> være mit første råd.

Det lyder lidt voldsomt. Hvis andre spil kører fint så er det vel bare
en indstilling i BF2 som ikke passer med det nye kort. Mon ikke der på
en BF2 side et sted er hjælp til at pille i spillets opsætningsfiler,
men ellers kan man vel afinstallere det og så installere det på ny.

Mvh
Bruno

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-10-07 19:12

Thomas Frølich wrote:

> 1. Nu skriver du ikke om du har installeret Windows påny. Men det ville
> være mit første råd.

Men ikke det bedste råd. Det tyder derimod på et driverproblem, så et
godt sted at starte må være at afinstallere den gamle driver og derefter
installere en ny.

> Og jeg installeret Windows XP igen, og der har ikke været et eneste problem
> siden.

Jeg har skiftet bundkort og grafikkort uden at have problemer med noget
som helst...

Jesper Poulsen

Fra : Bufferzz

Dato : 16-10-07 19:09

Hent nyeste driver.

Afinstaller den gamle først via kontrolpanel

Fra : Hagar

Dato : 16-10-07 20:15

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skærmen i sort et øjeblik, og her efter ruger jeg ud på skrivebordet. Hvad
> er der galt, og hvad kan jeg gøre for at komme til at spille ?

Det er et helt nyt kort, og jeg brugte i første omgang de drivere der var
med, og bagefter hentede jeg de nyeste drivere, og det er stadig det samme.
Andre spil kører fint, jeg har lige haft en times tid med MOH, og jeg har
testet andre spil, og de kører fint også.

Hagar

Fra : TGJ

Dato : 16-10-07 20:52

> med, og bagefter hentede jeg de nyeste drivere, og det er stadig det
> samme. Andre spil kører fint, jeg har lige haft en times tid med MOH, og
> jeg har testet andre spil, og de kører fint også.

Havde samme problem men det var da jeg gik fra crt skærm til fladskærm. Her
var det opdaterings hastigheden den var gal med (var for høj ift
fladskærmen)

Thomas

Fra : Hagar

Dato : 16-10-07 21:52

"TGJ" <tgsj@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Havde samme problem men det var da jeg gik fra crt skærm til fladskærm.
> Her var det opdaterings hastigheden den var gal med (var for høj ift
> fladskærmen)
>
> Thomas

Nu du skriver det, så undre det mig at jeg nu har et kraftigere kort end
før, men min Hz på mine skærme er gået fra 75 til 60, og det undre mig godt
nok, og jeg kan ikke ændre det.

Hagar

Fra : Hagar

Dato : 16-10-07 22:28

> Nu du skriver det, så undre det mig at jeg nu har et kraftigere kort end
> før, men min Hz på mine skærme er gået fra 75 til 60, og det undre mig
> godt nok, og jeg kan ikke ændre det.
>
> Hagar

Jeg er i øvrigt gået fra analog til digital, har det mon noget at sige ?

Hagar

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-10-07 23:06

Hagar wrote:

> Jeg er i øvrigt gået fra analog til digital, har det mon noget at sige ?

Ja.

Jesper Poulsen

Fra : Hagar

Dato : 17-10-07 05:23

> Ja.
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Hvad ?

Hagar

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-10-07 11:07

Hagar wrote:

> Hvad ?

Din billedfrekvens. Måske kan BF2 ikke finde ud af det.

Prøv at skifte til analog og se om funktionaliteten ændrer sig.

Jesper Poulsen

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-10-07 20:44

> [...]
> skærmen i sort et øjeblik, og her efter ruger jeg ud på skrivebordet. Hvad
> er der galt, og hvad kan jeg gøre for at komme til at spille ?

I nævnte rækkefølge:

1. Prøv at slette directories _under_

C:\Documents and Settings\DIT NAVN\Dokumenter\Battlefield 2\mods\bf2\cache

Det burde der ikke ske noget ved.

2: Prøv at gå til C:\Documents and Settings\Bjarne\Dokumenter\Battlefield
2\Profiles\default

Deri er der en fil der hedder video.con.

Start med at læse her:
http://www.tweakguides.com/BF2_7.html

og her
http://www.tweakguides.com/BF2_3.html

og her

http://forums.gamespace.net.au/archive/http://forums.gamespace.net.au/bf2_crashing-t6059.html

--

Håber det hjælper

Hilsen Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-10-07 20:55

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse
> I nævnte rækkefølge:
>
> 1. 2:

3: Prøv at rename video.con til noget andet. Den findes under alle profiles,
så hvis den kun slettes(renames) under default, vil der opstå problemer
næste gang du har været logget på, så prøv under alle profiles.

Til det sidste her. Bør du nok lige søge på google efter "delete video.con
bf2" Der burde ikke ske noget, men blive ikke alt for sur, hvis det går i
kage.

Bjarne K.

Fra : Hagar

Dato : 16-10-07 22:01

> [...]
> 2\Profiles\default
>
> Deri er der en fil der hedder video.con.

Jeg har nu prøvet at fjerne de mapper du nævner, det skete der ikke noget
ved, stadig det samme, og det med video filer, det havde jeg kørt med før
det nye kort kom i.
Så er der dit punkt 3, BF2 kørte fint med mit ATI x800GTO før det nye kort,
og FØR det nye kort kom i, så fjernede jeg ALT med ATI med driver cleaner
pro, så kom det nye kort i, cd'en der fulgte med blev sat i og jeg
installerede driverne, jeg fik godt nok at vide at de ikke var blevet
godkendt til XP, men jeg fortsatte. Så har jeg været på xfxforce.com og
hente de sidste nye drivere og installerede dem, men resultatet er stadig
det samme.

Hagar

Fra : Bjarne K.

Dato : 17-10-07 08:52

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> godkendt til XP, men jeg fortsatte. Så har jeg været på xfxforce.com og
> hente de sidste nye drivere og installerede dem, men resultatet er stadig

Det er de video.con filer der ligger under BF2 mappen under

\Documents and Settings\dit navn\Dokumenter\Battlefield 2\Profiles\

Du har prøvet at rename dem til et eller andet ?

Du kan også prøve at slette alle profiles folders (0001 o.s.v) . (efter at
have taget en kopi). Hvis det virker, kan du kopiere controls.con tilbage,
så har du din gamle keyboard opsætning.

Igen. Det burde ikke kunne ske noget ved det, og hvis alternativet er
reinstall, så er det da værd at prøve.
P.S. Det med at bruge den gamle controls.con (mener jeg den hedder), kan
også bruges hvis du ender med at skulle lave en reinstall.

Bjarne K.

Fra : Brian Lund

Dato : 17-10-07 07:36

> [...]
> skærmen i sort et øjeblik, og her efter ruger jeg ud på skrivebordet. Hvad
> er der galt, og hvad kan jeg gøre for at komme til at spille ?

BF2 fucker desværre ret nemt op! :(

Det nemmeste er nok at afinstallere BF2, installere igen og så opdatere. ;)

Brian

Fra : Hagar

Dato : 17-10-07 13:51

Hej

Nu har jeg fået spillet til at køre, og der skulle ikke installeres Windows
om, der skulle ikke slettes noget spil og starte forfra, jeg hantede bare
patch 1.41 igen og installerede den igen for jeg ved ikke hvilken gang, og
nu kører det fint

Hagar

Fra : Bjarne K.

Dato : 17-10-07 14:21

> [...]
> Windows om, der skulle ikke slettes noget spil og starte forfra, jeg
> hantede bare patch 1.41 igen og installerede den igen for jeg ved ikke

Dice !!!

Bjarne K.

Fra : Thomas Frølich

Dato : 17-10-07 14:42

> [...]
> Windows om, der skulle ikke slettes noget spil og starte forfra, jeg
> hantede bare patch 1.41 igen og installerede den igen for jeg ved ikke

Det var rart at høre :)