Steam - prisen på Orange Box
Fra : Jakob

Dato : 16-10-07 10:16

Hej!
Jeg overvejede at oprette en Steam konto for at kunne benyttte mig af
det gode tilbud på the Orange box til 49.95$. Men da jeg skulle til at
betale blev der lagt moms oveni beløbet, så pakken blev nærmest lige så
dyr som en fysisk version. Nu tøver jeg derfor lidt med at hente den via
Steam, selvom jeg godt kan se det smarte i at man til hver en tid kan
hente spillet uden at være afhængig af dvd'er.

Hvis man køber en fysisk version, inkluderer licensen så også retten til
at hente spillet via Steam?

--
Jakob

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 16-10-07 10:46

Jakob skrev:
> [...]
> hente spillet uden at være afhængig af dvd'er.
>
> Hvis man køber en fysisk version, inkluderer licensen så også retten til

Det ved jeg ikke, tror det ikke, men spillet ligger jo på CD eller
DVD'en. Så opdateringer og dets lige vil blive hentet ned via Steam.

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-10-07 17:01

Rasmus Bertelsen wrote:

> Det ved jeg ikke, tror det ikke, men spillet ligger jo på CD eller
> DVD'en. Så opdateringer og dets lige vil blive hentet ned via Steam.

Man logger på og vælger at hente et givent spil
Det eneste man selv skal hente og installere er steam klienten

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Dr.Phil

Dato : 16-10-07 12:03

"Jakob" <jtonospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> spillet uden at være afhængig af dvd'er.
>
> Hvis man køber en fysisk version, inkluderer licensen så også retten til

Jeg tror ikke at du kan hente spillet via Steam selvom du har købt det
fysisk.
Hvis du køber fysisk spillet, vil licensen give dig ret til at opdatere
spillet automatisk fremover via Steam.

Du skal dog i forbindelse med formattering selv installere spillet igen fra
skiven af,hvis du ikke tager backup af det i Steam.
Så du kan ikke hente spillet,men alle fremtidige opdateringer.

Der er mulighed for at tage backup af spillene,så du ikke skal
installere/opdatere en hulens masse ved formatering.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-10-07 17:02

Dr.Phil wrote:

> Jeg tror ikke at du kan hente spillet via Steam selvom du har købt det

Det kan man :)

> Der er mulighed for at tage backup af spillene,så du ikke skal
> installere/opdatere en hulens masse ved formatering.

Man sætter den bare til at hente over natten så er skidtet klar om morgenen
:)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-10-07 14:13

"Jakob" <jtonospam@mail.dk> wrote in message
> [...]
> spillet uden at være afhængig af dvd'er.
>
> Hvis man køber en fysisk version, inkluderer licensen så også retten til

Jeg har aldrig købt noget via Steam, men har alligevel fuld rådighed (også
download) over de spil, jeg har registreret.

Bjarne K.

Fra : Bufferzz

Dato : 16-10-07 19:00

Jeg har købt 10+ spil via steam - genialt program :D

Fra : Jakob

Dato : 16-10-07 19:59

Bufferzz wrote:
> Jeg har købt 10+ spil via steam - genialt program :D

Det er også mit indtryk at det er smart, - og jeg glæder mig til at
prøve det af når jeg får min orange box. Jeg synes bare det er lidt
åndet at prisen for en fysisk version ca. er den samme som hvis man
henter den via steam. Men sådan er der jo så meget..

--
Jakob

Fra : PerX ...

Dato : 19-10-07 16:56

In article <4714fc31$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
no.sp@m.2.me says...
> Jeg har købt 10+ spil via steam - genialt program :D

Hvis man har lyst til at være digital slave ;)

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 19-10-07 20:13

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> declared in:
MPG.2182f2155f495d6798c265@news.usenetserver.com :
> In article <4714fc31$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
> no.sp@m.2.me says...
>
> Hvis man har lyst til at være digital slave ;)

Og det har man sgu, når alternativet er at sidde og fumle i
timevis med 17 cd-rom'er den dag man skal installere dem på
en ny maskine.

Her sætter man i stedet Steam til at hente og opdatere, og så
kan man bruge den vundne tid på at spille på PC'en i stedet for
at sidde klar til at skifte CD 16 gange, og indtaste et utal af
åndede CD-keys.

/ Ostenfeldtsvej 8c II tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved - Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-10-07 20:19

PerX ... wrote:

> Hvis man har lyst til at være digital slave ;)

Jeg vil forslå dig at anskaffe en tinfoil hat med det samme - det kan ikke
gå for langsomt

Ref
http://en.wikipedia.org/wiki/Tin-foil_hat

- Peter