aftale vedr. arv
Fra : jytte jensen

Dato : 14-10-07 13:17

Min bror og jeg skal dele arven efter min mor. Penge og papierer.

Vi har ikke planer om at indvolvere en advokat, vi er helt enige, der
skal bare deles lige over.

Men bør vi lave et internt papir på hvad vi har gjort, og vil sådan
eet være juridisk gyldigt ? (hvis så fremt i fald osv ).

VH
Jytte

Fra : KN

Dato : 14-10-07 13:43

"jytte jensen (slet 8YKL7)" <mismerkur@8YKL7gmail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men bør vi lave et internt papir på hvad vi har gjort, og vil sådan
> eet være juridisk gyldigt ? (hvis så fremt i fald osv ).

I kan for god ordens skyld lave 2 stykker papir, hvor der står noget i
retning af:

"Vi har i fællesskab og i fuld enighed delt boet efter vor mor 'xx Jensen'
pr. 'dato'. Os bekendt er der ingen andre arvinger til boet."

Underskrevet og dateret af Jer begge. Evt. få et par vitterlighedsvidner til
også at signere.

Gem hver en original, som kan vises frem, hvis nogen senere skulle stille
spørgsmål - det burde være alt nok.

Knud

Fra : alexbo

Dato : 14-10-07 13:52

"jytte jensen (slet 8YKL7)" skrev

> Min bror og jeg skal dele arven efter min mor. Penge og papierer.
> Men bør vi lave et internt papir på hvad vi har gjort, og vil sådan
> eet være juridisk gyldigt ? (hvis så fremt i fald osv ).

Nu ved jeg ikke hvor langt I er i forløbet men I ender med en boopgørelse,
mere papir behøver I ikke.

Det er også muligt at boet hvis det er af mindre værdi udlægges uden skifte,
så skal der ikke skrives boopgørelse, men det kan være en fordel, så får I
det hele på plads.
http://www.domstol.dk/blanketter/Blanketter/Boopgoerelse.pdf

mvh
Alex Christensen