Ingen fortrydelsesret ved køb via internet~
Fra : Henriette Døssing

Dato : 14-10-07 10:15

Et gardinfirma skriver således på sin hjemmeside:

"Fortrydelsesret
Ifølge forbrugeraftaleloven er der 14 dages fortrydelsesret, men da
vores produkter fremstilles specielt efter dine behov, bortfalder
fortrydelsesretten når tilpasningen påbegyndes. Når du accepterer vores
salgs- og leveringsbetingelser, accepterer du samtidig at tilpasning kan
påbegyndes og at fortrydelsesretten dermed bortfalder."

Men er det lovligt - for som kunde kan man ikke undersøge fx kvaliteten
af gardinematerialet førend man får gardinerne leveret og så er det jo
for sent - i forhold til ovenstående betingelser.

Og for ikke at komme ud i noget med, at så kunne jeg bare vælge en anden
leverandør" vil jeg gerne understrege, at jeg IKKE har bestilt gardiner
hos pågældende firma. Jeg var lige ved, men deres formulering omkring
fortrydelsesret fik mig til at tøve.

På forhånd tak for hjælpen,

Henriette Døssing

Fra : Jubii

Dato : 14-10-07 11:22

http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/ehandel/e-handel4/frist/

Fra : Henriette Døssing

Dato : 14-10-07 12:57

Jubii skrev:

> http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/ehandel/e-handel4/frist/

Tak for hjælpen.

Henriette Døssing

Fra : Andersen [3650]

Dato : 14-10-07 18:20

> [...]
> leverandør" vil jeg gerne understrege, at jeg IKKE har bestilt gardiner
> hos pågældende firma. Jeg var lige ved, men deres formulering omkring

Du kunne jo bede dem fremsende en vareprøve, således du var
sikker på at kvaliteten er den du forventer eller bedre