/
Forside
/
Karriere
/
Erhverv
/
Jura
/
Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn
*
Kodeord
*
Husk mig
Brugerservice
Kom godt i gang
Bliv medlem
Seneste indlæg
Find en bruger
Stil et spørgsmål
Skriv et tip
Fortæl en ven
Pointsystemet
Kontakt Kandu.dk
Emnevisning
Kategorier
Alfabetisk
Karriere
Interesser
Teknologi
Reklame
Top 10 brugere
Jura
#
Navn
Point
1
RyeJensen
11840
2
Nordsted1
11095
3
dova
10393
4
refi
7375
5
ans
6906
6
BjarneD
5596
7
Oldboston
4933
8
Paulus1
3538
9
themis
2862
10
jakjoe
2566
Rykkere for uberettiget regning - ignor
Fra :
Bettina Hansen
Dato :
12-10-07 14:42
Hejsa
Vi (vores firma) har modtaget en regning fra PostDanmark for fortoldning
af en pakke.
Den korte udgave af historien er at vi hverken har bestilt eller
modtaget pakken. Jeg har ringet til PostDanmark (hhv. Internationalt
Postcenter og Debitorcenteret) ialt tre gange - og mailet til dem ialt
fire gange for at gøre opmærksom på at vi ikke vil betale for
fortoldningen og at de skal rette det til Skat opgivne toldbeløb.
Alligevel har vi nu fået endnu en rykker.
Kan vi bare ignorere den? Vi kan jo nemt bevise at vi har kontaktet dem
adskellige gange tidligere. Hvis vi ikke kan ignorere den kan vi så
skrive at vi vil opkræve xxx kr pr påbegyndt time for at besvare
eventuelle fremtidige henvendelser? Og hvad kan vi med rimelighed sætte
sådan et beløb til? (Vi er kun to civilingeniører i firmaet og har
derfor en høj standardtakst).
Mvh Bettina
Niels Bengaard (
12-10-2007
)
Kommentar
Fra :
Niels Bengaard
Dato :
12-10-07 15:58
> Vi (vores firma) har modtaget en regning fra PostDanmark for fortoldning
> af en pakke.
>
> Den korte udgave af historien er at vi hverken har bestilt eller modtaget
> pakken. Jeg har ringet til PostDanmark (hhv. Internationalt Postcenter og
> Debitorcenteret) ialt tre gange - og mailet til dem ialt fire gange for at
> gøre opmærksom på at vi ikke vil betale for fortoldningen og at de skal
> rette det til Skat opgivne toldbeløb.
For private gælder at der skal betales evt. moms og fortoldning inden pakken
udleveres, det samme gælder måske også firmaer. Derfor har i nok ikke fået
pakken endnu.
Hvis ikke i har bestilt noget, så nægt at modtage og lad den gå retur til
afsender.
Mvh Niels
Martin Jørgensen (
12-10-2007
)
Kommentar
Fra :
Martin Jørgensen
Dato :
12-10-07 18:59
>>>>> "Bettina" == Bettina Hansen <bettina@chin.dk> writes:
Bettina> Hejsa Vi (vores firma) har modtaget en regning fra
Bettina> PostDanmark for fortoldning af en pakke.
Bettina> Den korte udgave af historien er at vi hverken har
Bettina> bestilt eller modtaget pakken. Jeg har ringet til
Bettina> PostDanmark (hhv. Internationalt Postcenter og
Bettina> Debitorcenteret) ialt tre gange - og mailet til dem ialt
Glem det med at ringe.
Bettina> fire gange for at gøre opmærksom på at vi ikke vil betale
Bettina> for fortoldningen og at de skal rette det til Skat
Bettina> opgivne toldbeløb.
Det med mails ville jeg heller ikke foretrække, fordi man ved ikke
hvor de havner. Rent praktisk ville jeg sende et brev og deri henvise
til adskillige telefonopkald og mails og skrive at fremtidige
henvendelser fra dem ikke vil blive besvaret fordi nu har i brugt tid
nok. Men brevet skal sendes fra posthuset med post-kvittering til
fremtidig dokumentation og behold 1 stk. kopi af brevet.
Bettina> Alligevel har vi nu fået endnu en rykker.
Bettina> Kan vi bare ignorere den? Vi kan jo nemt bevise at vi har
Bettina> kontaktet dem adskellige gange tidligere. Hvis vi ikke
Bettina> kan ignorere den kan vi så skrive at vi vil opkræve xxx
Bettina> kr pr påbegyndt time for at besvare eventuelle fremtidige
Bettina> henvendelser? Og hvad kan vi med rimelighed sætte sådan
Nej. Men i kan skrive at.... "nu er det sidste gang vi besvarer jeres
henvendelser pga. bla.bla." eller lignende og så ignorerer i dem
fremover.
Bettina> et beløb til? (Vi er kun to civilingeniører i firmaet og
Bettina> har derfor en høj standardtakst).
Jeg tror jeres problem er af ren praktisk karakter: Nemlig dårlig
kommunikation hos modtager og det er mit indtryk at breve tages mere
seriøst og har større chance for at nå frem til rette modtager end en
mail og endnu værre: Telefon-opkald/beskeder, som aldrig når frem.
Best regards
Martin Jørgensen
--
-----------------------------------------------
This space and text line is available for rent.
Søg
Alle emner
Karriere
Erhverv
Jura
Indstillinger
Spørgsmål
Tips
Usenet
Reklame
Statistik
Spørgsmål :
177558
Tips :
31968
Nyheder :
719565
Indlæg :
6408929
Brugere :
218888
Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste
Copyright © 2000-2024 kandu.dk. Alle rettigheder forbeholdes.